Winterapfel

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox Next Radio App

Ik probeer voor het eerst met de mediabox next digitale radio te luisteren, en lees vanalles over een RadioApp, over wallpapers etc. Echter:

 

Ik kan geen radioapp vinden

Intoetsen van een zendernummer geef geen resultaten

Via een omweg, via zoeken kan ik wel diverse radiozenders vinden en afspelen.. Bij het afspelen blijven dan alle zoekresultaten in beeld staan

 

Is het de bedoeling om altijd via zoeken naar een radiozender te gaan? En op die manier af te spelen? 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Op de afstandsbediening   Home > TV & Replay > 1 stap omlaag > Rechterzijde.  Daar vind je de radio app.

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

 

Zo luister je radio met een Mediabox Next en XL
Als je een Mediabox Next of XL hebt, luister je heel makkelijk radio via een app op je box. Zo doe je dat:

Zet je televisie en mediabox aan.
Druk op de knop HOME of MENU op de afstandsbediening van de mediabox.
Je ziet dan TV & Replay met daaronder de meest bekeken zenders. Rechts van de meest bekeken zenders staat de app Radio.
Druk op OK om naar het zenderoverzicht te gaan.
Selecteer het logo van de zender waar je naar wilt luisteren en klik op OK om te luisteren.

 

Afstandsbediening met stembesturing?
Heb je een afstandsbediening met stembesturing. Dan kun je zonder je tv aan te zetten de radio app vinden. Dit werkt zo:

Houd de knop ingedrukt op de afstandsbediening. Onder in beeld verschijnt het spraakscherm.
Spreek rustig en duidelijk je boodschap in. Bijvoorbeeld ''Radio''. De radio app verschijnt automatisch in beeld. Dit kan natuurlijk ook met de radiozender waar je naar wilt gaan luisteren.
Heb je door hoe dit werkt? Dan hoef je de tv niet meer aan te zetten als je radio wil luisteren.

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Lees op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/alles-over-radio/next-xl voor meer informatie over de radio-apps op een Mediabox Next. 

Winterapfel
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Pineapple wrote:

Lees op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/alles-over-radio/next-xl voor meer informatie over de radio-apps op een Mediabox Next. 

 

Dit had ik inderdaad gelezen "je ziet dan TV & Replay met de meest bekeken zenders. Rechts ervan staat de app Radio."

 

Echter, rechts naast "TV&Replay" staat "movies&series", Radio staat niet in dit overzicht... 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Op de afstandsbediening   Home > TV & Replay > 1 stap omlaag > Rechterzijde.  Daar vind je de radio app.

Winterapfel
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steefb wrote:

Op de afstandsbediening   Home > TV & Replay > 1 stap omlaag > Rechterzijde  Daar vind je de radio app.

Die "een stap omlaag"... Daar ging het dus mis!!

 

Thanks!! 

PeerkeScheffers

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Krijg radioapp NIET op deze manier in beeld. Kunnen jullie stapjes met screenshots laten zien?

PeerkeScheffers

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Stap omlaag kan ik alleen programma's selecteren, geen radio

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

 

Zo luister je radio met een Mediabox Next en XL
Als je een Mediabox Next of XL hebt, luister je heel makkelijk radio via een app op je box. Zo doe je dat:

Zet je televisie en mediabox aan.
Druk op de knop HOME of MENU op de afstandsbediening van de mediabox.
Je ziet dan TV & Replay met daaronder de meest bekeken zenders. Rechts van de meest bekeken zenders staat de app Radio.
Druk op OK om naar het zenderoverzicht te gaan.
Selecteer het logo van de zender waar je naar wilt luisteren en klik op OK om te luisteren.

 

Afstandsbediening met stembesturing?
Heb je een afstandsbediening met stembesturing. Dan kun je zonder je tv aan te zetten de radio app vinden. Dit werkt zo:

Houd de knop ingedrukt op de afstandsbediening. Onder in beeld verschijnt het spraakscherm.
Spreek rustig en duidelijk je boodschap in. Bijvoorbeeld ''Radio''. De radio app verschijnt automatisch in beeld. Dit kan natuurlijk ook met de radiozender waar je naar wilt gaan luisteren.
Heb je door hoe dit werkt? Dan hoef je de tv niet meer aan te zetten als je radio wil luisteren.

 

Marcelvg

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jammer dat je niet tegelijk een ander tv kan kijken

(Had ik zelf al over geklaagt)

SickGo

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bizar, dat je om radio te luisteren met de Mediabox Next je tv moet aan en weer uitzetten 🤨. Wil je naar een andere radiozender overschakelen: weer de tv aan. En uit. Wie verzint zoiets?

(Ja, ik weet het: er is ook een afstandsbediening waar je mee kan praten! Leg mams dat maar eens uit). Bij KPN kies ik gewoon ‘radio’ op de afstandsbediening en dan toets ik het radiozenderkanaal. Zo makkelijk kan het zijn. Ziggo: nu jullie weer…

Marcelvg

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Over energie verspilling gesproken

Telkens tv aan en weer uit

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@SickGo 

@Marcelvg 

Je hoeft de TV helemaal niet aan te zetten, die kan uitblijven.

Afstandsbediening met Voice Control | Ziggo

 

Scroll naar beneden tot Commando's -> Ga direct naar.

 

@Steefb Schreef hierboven:

 

Afstandsbediening met stembesturing?
Heb je een afstandsbediening met stembesturing. Dan kun je zonder je tv aan te zetten de radio app vinden. Dit werkt zo:

Houd de knop ingedrukt op de afstandsbediening. Onder in beeld verschijnt het spraakscherm.
Spreek rustig en duidelijk je boodschap in. Bijvoorbeeld ''Radio''. De radio app verschijnt automatisch in beeld. Dit kan natuurlijk ook met de radiozender waar je naar wilt gaan luisteren.
Heb je door hoe dit werkt? Dan hoef je de tv niet meer aan te zetten als je radio wil luisteren.

 

 

Marcelvg

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jawel want muziek via tv afspelen is waardeloos

Mijn radio staat niet bij de tv 

Dus het is niet mogelijk om via deze af te spelen

Ja kon wel voor 50 euro weer een kastje kopen die digitaal omzet naar analoog zodat ik op de oude/normale manier muziek kan luisteren

Blijft zo met Ziggo ze troggelen steeds meer geld uit je

Zelfde geldt voor de wifi boosters

Ik heb geen/slecht widi in mn tuin 

Mag je die dingen weer van hun kopen/huren

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Mag je die dingen weer van hun kopen/huren"

 

Je hoeft ze helemaal niet te kopen van Ziggo, je mag alles ook ergens anders kopen, maar dan betaal je nog meer.

Hans1953

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dat heet nou vooruitgang! 40 jaar geleden zette je met één knop de radio aan, nu moet je  minstens 10 handelingen. Verrichten. Zucht! Ik krijg dat mijn vrouw niet duidelijk gemaakt.

maar ik denk dat dit een voorbode is van het totaal afschaffen van het radiosignaal.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Hans1953 goed dat je even komt buurten. En tsjah, 40 jaar geleden.. Ik denk dat er veel zaken op dat gebied helaas niet te veranderen zijn. Zie je nog wel eens een Opel Olympia rijden? 😉

Wel bieden we uiteraard genoeg handvaten om één en ander wat makkelijker te maken. Check aub dit eens. Dan zal ook je vrouw heus kunnen genieten van dit mooie stukje techniek.

Hans1953

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De auto’s zijn in die 40 jaar alleen maar makkelijker geworden (niet meer choken, luchtfilter op winterstand zetten enz) bovendien kon ik en de analoge periode gewoon mijn receiver aan zetten en had ik radio en dat is nog niet zo lang geleden.

maar een knopje extra op de afstandsbediening voor de radio zal wel te kostbaar geweest zijn.

 

Uitgelicht topic