shd_66

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Mediabox Next Radio valt terug naar laatste tv-zender

Sinds een aantal weken de nieuwe Media box Next in gebruik. Tot nu toe bevalt deze uitstekend.

Nu kom ik wel de volgende bug tegen:

Als wij naar de radio luisteren via de Next gebeurt het steeds dat deze naar een aantal uren spontaan overschakelt naar een TV zender. B.v. je luistert naar Sky Radio en opeens luister je dus naar Net5.

TV beeld staat uit en het geluid gaat via de analoge aansluiting naar een Onkyo receiver.

Analoog omdat de receiver maar 1 optische ingang heeft en ik op deze manier alle Audio via de optische kabel vanuit de TV naar de receiver kan doorlussen.

Maar het gebeurt ook als het geluid via HDMI naar de tv en dan via de optische aansluiting naar dr receiver loopt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Voila de update is aanstaande, vanaf 17 maart wordt deze binnen drie dagen uitgerold naar alle Nextmediaboxen. Ik ben benieuwd of jullie met de nieuwste versie (4.22) dit probleem inderdaad helemaal niet meer ervaren!

Bij het luisteren naar radio schakelde deze soms terug naar het geluid van je tv. Dat is opgelost. Daarnaast geeft de radio-app nu de vijf stations weer die je het laatst hebt gespeeld. Zo schakel je nog sneller naar je favoriete zender. Benieuwd hoe je naar de radio luistert met je Mediabox Next? Hier lees je hoe je dat doet.

 

Update 17-3: Deze zag ik ook niet aankomen. Update 4.22 is tot nader order opgeschort. Houd het update topic in de gaten voor het laatste nieuws

Bekijk in context

204 Reacties 204
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt kun jij hier even naar kijken?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit is de eerste keer dat ik dit tegenkom. shd_66

Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dank Be rt

Jammer dat je dit niet herkent, maar wellicht werkt dit.
shd_66
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ga ik vanmiddag als ik thuis kom even proberen. Ik laat weten wat het resultaat is.
JvBerkel1968

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Radio gaat na een aantal uren spontaan over op tv-zender (heb tv dan overigens uit staan, weet niet of dat uitmaakt). Nu al paar keer gehad. Nog niet 30 sec van stroom af gehaald, zal ik dan ook maar even gaan proberen (niet al te veel vertrouwen in, maar wie weet :smirk:). Lijkt me dat meer mensen hier dan ook last van moeten hebben.
Ik heb geluid overigens via HDMI gehad en nu via optische kabel, gebeurde bij allebei de aansluitingen, ligt dus niet daaraan.
Willem1210

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Ik heb inmiddels de tweede media box Next en deze heeft hetzelfde probleem als de vorige namelijk dat de radio app spontaan afsluit en overschakelt naar televisie.
waarschijnlijk is dit een programmeerfout.
Zijn er meer mensen met dit probleem en is er al een oplossing bekend?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik heb reeds in dit topic ook al een antwoordt gegeven https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/mediabox-next-39285#post392497

Je zou even kunnen proberen de Standbye op Hoog te zetten en dan nog eens te proberen met de Radio.
Schiet hij dan weer terug dan en je geeft weer hier in dit topic een melding, zal een moderator je tip doorgeven aan Ziggo, dan kan er een klein foutje in het systeem zitten.
shd_66
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Eeindelijk weer lang genoeg thuis om het te testen. Helaas heeft het 30 seconden van de stroom halen geen effect gehad. Vanochtend de radio aangezet en om +/- 11.30 is de Next netjes na 4 uur uitgegaan zoals dit ingesteld is.

Daarna de Radio weer aangezet en na +/- 2 en half uur sprong de Next toch weer van de Radio naar een TV zender.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
** Update, dit issue is bekend en er wordt aan gewerkt voor een volgende update **

Hallo allemaal,

Dit probleem komt voornamelijk door signaal problemen van bepaalde radio zenders.
Als een radio zender een hickup heeft in het signaal, dan schakelt de Next automatisch naar de tv.

Zouden jullie eens kunnen kijken of het op andere radio zenders hetzelfde is? En ondervinden jullie ook problemen met tv signaal op sommige zenders?
Ik zou dan graag weten welke radio zenders en/of televisie zenders er problemen hebben.

Gr,
Willem1210

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Wat al te verwachten was, dit advies heeft niets opgeleverd. De Next box springt nog steeds geheel zelfstandig van radio naar televisie. Er zit ook geen logica in van een bepaald tijdstip of zo.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Willem1210 Ik heb het inmiddels iets vaker voorbij zien komen, daar was het na 8 uur de radio aan.
Willem1210

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Dat zou voor vandaag ook wel ongeveer kunnen kloppen, maar gisteren was het na ongeveer twee uur.
Patsi32

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
Willem1210

Probeer eens HDMI CEC instellingen van de tv uit te zetten (Via je tv instellingen, niet via de ziggo next instellingen)
Patsi32

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
shd_66

Probeer eens HDMI CEC instellingen van de tv uit te zetten (Via je tv instellingen, niet via de ziggo next instellingen)
Willem1210

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Deze suggestie heb ik al eerder via telefonisch contact met Ziggo gehad maar de tv stond geheel uit dus ook niet in stand-by of zo, want ik luister naar de radio zonder de tv aan te zetten. Er is ook al eens monteur langs geweest i.v.m. dit fenomeen en die heeft ook niets kunnen vinden voor wat betreft de apparatuur, kabels etc. in huis. De enige oplossing die Ziggo daarna nog in huis had was een nieuwe Next box sturen, wat achteraf dus ook niets heeft opgelost.
Willem1210

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes
Naar mening is het niet aan de klant om de problemen van Ziggo op te lossen.
De vraag is kijk ook eens bij andere zenders, er is mij nog nooit gevraagd bij welke zender het bij mij gebeurt, dus hoezo andere zender? (Toch maar ter info: Gaat het bij om het Xite-kanaal Take it Easy.)
Wij nemen een dienst af waarvoor wij betalen en wensen daarvoor een goed product te ontvangen. Dus ook radiozenders zonder "hickups" en apparatuur die niet doet wat de klant niet wil.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Willem1210 Het is zeker niet aan de klant om problemen die onder Ziggo vallen op te lossen.
Maar.
Ziggo is verantwoordelijk voor het signaal tot en met het AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo je huis binnen komt.
Daarna is het voor jezelf.
Zit de storing dus na de AOP, kan Ziggo dit komen repareren, maar krijg je een rekening voor de kosten.
Zit de storing vanaf de AOP naar Ziggo, zijn de kosten voor Ziggo.

Om mensen te behoeden voor kosten die vaak niet nodig zijn, wordt hier op het forum vrijwel altijd eerst gevraagd naar de eigen interne bekabeling, stekkers en AOP en signaalwaarden.
Als je bedenkt dat 75% van de problemen in de interne bekabeling zit, dan snap je dat dit eerst gevraagd wordt om kosten te voorkomen.
Dit cijfer is praktijkervaring die iedere onafhankelijke monteur je kan bevestigen.

Ik kan b.v. Ziggo niet verantwoordelijk stellen voor mijn eigen 56 meter coax met stekkers, splitters, versterker en 4 mediaboxen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Willem1210 Het is zeker niet aan de klant om problemen die onder Ziggo vallen op te lossen.
Maar.
Ziggo is verantwoordelijk voor het signaal tot en met het AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo je huis binnen komt.
Daarna is het voor jezelf.
Zit de storing dus na de AOP, kan Ziggo dit komen repareren, maar krijg je een rekening voor de kosten.
Zit de storing vanaf de AOP naar Ziggo, zijn de kosten voor Ziggo.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Vervolg op bericht hierboven: Willem1210

Om mensen te behoeden voor kosten die vaak niet nodig zijn, wordt hier op het forum vrijwel altijd eerst gevraagd naar de eigen interne bekabeling, stekkers en AOP en signaalwaarden.
Als je bedenkt dat 75% van de problemen in de interne bekabeling zit, dan snap je dat dit eerst gevraagd wordt om kosten te voorkomen.
Dit cijfer is praktijkervaring die iedere onafhankelijke monteur je kan bevestigen.

Ik kan b.v. Ziggo niet verantwoordelijk stellen voor mijn eigen 56 meter coax met stekkers, splitters, versterker en 4 mediaboxen.

Uitgelicht topic