Willem1210 Het is zeker niet aan de klant om problemen die onder Ziggo vallen op te lossen.
Maar.
Ziggo is verantwoordelijk voor het signaal tot en met het AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo je huis binnen komt.
Daarna is het voor jezelf.
Zit de storing dus na de AOP, kan Ziggo dit komen repareren, maar krijg je een rekening voor de kosten.
Zit de storing vanaf de AOP naar Ziggo, zijn de kosten voor Ziggo.
Om mensen te behoeden voor kosten die vaak niet nodig zijn, wordt hier op het forum vrijwel altijd eerst gevraagd naar de eigen interne bekabeling, stekkers en AOP en signaalwaarden.
Als je bedenkt dat 75% van de problemen in de interne bekabeling zit, dan snap je dat dit eerst gevraagd wordt om kosten te voorkomen.
Dit cijfer is praktijkervaring die iedere onafhankelijke monteur je kan bevestigen.
Ik kan b.v. Ziggo niet verantwoordelijk stellen voor mijn eigen 56 meter coax met stekkers, splitters, versterker en 4 mediaboxen.