Beantwoord

Mediabox Next Radio

• 20 april 2019
  • 162 Reacties
  • 15212x Bekeken

Toon eerste bericht

162 Reacties

Reputatie 3
Badge
Dat van signaal onderbreking snap ik ook niet, op de gewone radio heb ik ook geen signaal onderbreking, daar gaan de zenders gewoon de hele dag door. Dus wat een onzin.
Reputatie 7
Badge +35
@oparinus Het is absoluut geen onzin.

Een gewone radio gaat via de ether en is analoog, zoals ook gewone analoge radio via de kabel.

De Next is helemaal digitaal en daar is nu een probleem mee.

Deze problemen zijn bekend bij Ziggo en Ronald van Ziggo meld je dan ook vriendelijk wat er aan de hand is en dat ze er mee bezig zijn om het op te lossen:

Inmiddels heb ik meer informatie voor je, en dit deel ik dan natuurlijk ook graag. Ik geef je namelijk (waar je om vraagt), liever een eerlijk antwoord dan een niet onderbouwd antwoord. En daarvoor moest ik toch even uitzoeken wat er nu intern loopt.
Het eerlijke antwoord is dat nog niet bekend is wanneer de oplossing er gaat zijn. Dat is natuurlijk niet concreet, maar ik ben liever minder concreet en wel eerlijk, dan heel concreet, maar met onwaarheden.
Er zijn twee zaken waar we mee bezig zijn, maar daar kan ik dus geen datum voor geven:
  • De radio app stopt na 8 uur.
  • Niet terug schakelen naar live tv bij onderbrekingen (deze heb ik al eerder genoemd).
Gr,
Reputatie 3
Badge
Naast analoog bestaat er tegenwoordig ook DAB+ , daar weet jij natuurlijk alles van als super expert. Daar heb ik ook nog nooit van een signaal onderbreking gehoort, waardoor de zender weg valt.
Maar laten we maar ophouden met deze discussie anders wordt het nachtwerk.
Reputatie 2
Badge +1
Mag ik zeggen dat de toonsetting van sommige berichten niet uitnodigt voor een inhoudelijke reactie van Ziggo of andere mede forum leden?

Prima dat er gemeld wordt dat iets niet werkt zoals je wilt of mag verwachten!
Daar is het forum ook voor, maar hey, het forum is ook een soort kroeg/huiskamer
waar over zaken gediscussieerd kan worden, voer de gesprekken dan ook op die wijze!
Reputatie 7
Badge +35
@oparinus Veel succes gewenst met je zoektocht.☺

Ik ervaar hetzelfde probleem met radio luisteren. Na een x tijd verspringt de Next naar een TV zender. Dit op willekeurige tijdstippen en radio zenders. Dacht eerst dat het aan de spaarstand van de Next lag, maar dat is niet het geval. Je schakeld overigens snel terug door tegen je afstandsbediening even weer je gewenste zender te roepen. Maar onhandig is het wel.

Het heeft ook geen oorzaak in apparatuur. Ik luister radio via SPDIF (glas) rechstreeks op de versterker, dus HDMI issues etc. valt af.

Ik werk in de Radio / TV wereld en kan melden dat het signaal van (regionale)radiozenders allemaal via KPN Broadcast in Hilversum worden verdeeld aan de providers zoals Ziggo. Zij monitoren dit signaal ook 24/7 en bij een minste geringste onderbreking in dit signaal hangen ze direct aan de lijn. Een verstoring van het signaal wat in dit toppic veelvuldig wordt genoemd als mogelijke oorzaak, kan dan ook geen andere oorzaak hebben dan bij Ziggo zelf. Waarom de Next dan terugvalt op TV zenders is vreemd en kan ik niet anders verklaren dan een bug in de software van de Next.

De ip-streams voor Radio die wij aanbieden zijn voor de website, app, internetradio’s etc. Deze streams zijn van 128kb. Het is echt hoogst onwaarschijnlijk dat Ziggo deze ip-streams gebruikt, dat zouden wij dan in onze grafieken ook weer terug moeten zien. Oveirgens heeft DAB+ nog weer zijn eigen distributie.

Reputatie 3
Badge

Ik vind dat het wel erg lang stil blijft aan de kant van ziggo, ze hebben toch tijd genoeg gehad vanaf de intoductie van de nextbox. Vanaf die tijd speelt dat radio probleem al. Dus ziggo doe er nu eens wat aan zodat wij als klanten weer eens positief over jullie kunnen praten.

Is er inmiddels al meer bekend? I middels uodate 4.19 maar de radio springt na enige tijd nog steeds naar tv. Heel vervelend als je vaak de radio aan hebt. Lijkt me niet moeilijk op te lossen maar dit issue loopt al maanden.... 

Reputatie 2

Hier valt radio ook uit, sowieso al vanaf begin af aan maar ook met 4.19 dus.

Dacht eerst dat het aan internet verbinding lag, maar zo te lezen hier is het een bekende bug.

Reputatie 3
Badge

Heb ik het goed of is het een ingeving van mij? De radio blijft op de zender staan die ik heb in gesproken.

Of ben ik te voorbarig, van ziggo heb ik nog niets vernomen dat het probleem is op gelost.

Zijn er nog meer van jullie die dit is opgrvallen?

Valt hier nog steeds weg.

Maar ik heb het op een andere manier opgelost. Over een maand een andere provider.

Kost net zoveel, maar met sneller internet en voor de radiozenders kun je weer gewoon een getal op de afstandsbediening ingeven.

Was er helemaal klaar mee.

Reputatie 3
Badge

Ik denk dat ik ook te voorbarig was, vanmorgen viel hij weer weg.

Dus het is nog niet opgelost.

Reageer