Beantwoord

Mediabox Next Radio

• 20 april 2019
  • 162 Reacties
  • 15212x Bekeken

Sinds een aantal weken de nieuwe Media box Next in gebruik. Tot nu toe bevalt deze uitstekend.

Nu kom ik wel de volgende bug tegen:

Als wij naar de radio luisteren via de Next gebeurt het steeds dat deze naar een aantal uren spontaan overschakelt naar een TV zender. B.v. je luistert naar Sky Radio en opeens luister je dus naar Net5.

TV beeld staat uit en het geluid gaat via de analoge aansluiting naar een Onkyo receiver.

Analoog omdat de receiver maar 1 optische ingang heeft en ik op deze manier alle Audio via de optische kabel vanuit de TV naar de receiver kan doorlussen.

Maar het gebeurt ook als het geluid via HDMI naar de tv en dan via de optische aansluiting naar dr receiver loopt.
icon

Best beantwoord door Ronald Ziggo 6 juni 2019, 12:44

@Ronald Ziggo @Anne B Ziggo Het probleem is in wezen, dat de Next niet teruggaat naar de zender / radiokanaal waar ie op stond. Dat is een foutje, dat ook in de oude Horizon heeft gezeten. Na uitzetten en weer aanzetten moet de Next terugkeren naar de laatst gekozen zender / radiokanaal.

Het stokje is ergens wat verloren geraakt tijdens het overgeven, maar ik ben er weer.

Wat Rocky zegt klopt. Inmiddels zal dit in een toekomstige update worden opgelost, zodat hij niet meer terugschakelt naar het laatst gebruikte tv kanaal, maar weer terug naar het radio kanaal (zodra de onderbreking van het signaal is verholpen).

Helaas kan ik nog niks zeggen over wanneer dit zal zijn.

Gr,
Bekijk origineel

162 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
@Be rt kun jij hier even naar kijken?
Reputatie 7
Badge +35
Dit is de eerste keer dat ik dit tegenkom. @shd_66

Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?
Reputatie 7
Badge +19
Dank @Be rt

Jammer dat je dit niet herkent, maar wellicht werkt dit.
Ga ik vanmiddag als ik thuis kom even proberen. Ik laat weten wat het resultaat is.
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem. Radio gaat na een aantal uren spontaan over op tv-zender (heb tv dan overigens uit staan, weet niet of dat uitmaakt). Nu al paar keer gehad. Nog niet 30 sec van stroom af gehaald, zal ik dan ook maar even gaan proberen (niet al te veel vertrouwen in, maar wie weet 😏). Lijkt me dat meer mensen hier dan ook last van moeten hebben.
Ik heb geluid overigens via HDMI gehad en nu via optische kabel, gebeurde bij allebei de aansluitingen, ligt dus niet daaraan.
Reputatie 2
Ik heb inmiddels de tweede media box Next en deze heeft hetzelfde probleem als de vorige namelijk dat de radio app spontaan afsluit en overschakelt naar televisie.
waarschijnlijk is dit een programmeerfout.
Zijn er meer mensen met dit probleem en is er al een oplossing bekend?
Reputatie 7
Ik heb reeds in dit topic ook al een antwoordt gegeven https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/mediabox-next-39285#post392497

Je zou even kunnen proberen de Standbye op Hoog te zetten en dan nog eens te proberen met de Radio.
Schiet hij dan weer terug dan en je geeft weer hier in dit topic een melding, zal een moderator je tip doorgeven aan Ziggo, dan kan er een klein foutje in het systeem zitten.
Eeindelijk weer lang genoeg thuis om het te testen. Helaas heeft het 30 seconden van de stroom halen geen effect gehad. Vanochtend de radio aangezet en om +/- 11.30 is de Next netjes na 4 uur uitgegaan zoals dit ingesteld is.

Daarna de Radio weer aangezet en na +/- 2 en half uur sprong de Next toch weer van de Radio naar een TV zender.
Reputatie 7
** Update, dit issue is bekend en er wordt aan gewerkt voor een volgende update **

Hallo allemaal,

Dit probleem komt voornamelijk door signaal problemen van bepaalde radio zenders.
Als een radio zender een hickup heeft in het signaal, dan schakelt de Next automatisch naar de tv.

Zouden jullie eens kunnen kijken of het op andere radio zenders hetzelfde is? En ondervinden jullie ook problemen met tv signaal op sommige zenders?
Ik zou dan graag weten welke radio zenders en/of televisie zenders er problemen hebben.

Gr,
Reputatie 2
Wat al te verwachten was, dit advies heeft niets opgeleverd. De Next box springt nog steeds geheel zelfstandig van radio naar televisie. Er zit ook geen logica in van een bepaald tijdstip of zo.
Reputatie 7
Badge +35
@Willem1210 Ik heb het inmiddels iets vaker voorbij zien komen, daar was het na 8 uur de radio aan.
Reputatie 2
Dat zou voor vandaag ook wel ongeveer kunnen kloppen, maar gisteren was het na ongeveer twee uur.
Reputatie 3
Badge +2
@Willem1210

Probeer eens HDMI CEC instellingen van de tv uit te zetten (Via je tv instellingen, niet via de ziggo next instellingen)
Reputatie 3
Badge +2
@shd_66

Probeer eens HDMI CEC instellingen van de tv uit te zetten (Via je tv instellingen, niet via de ziggo next instellingen)
Reputatie 2
Deze suggestie heb ik al eerder via telefonisch contact met Ziggo gehad maar de tv stond geheel uit dus ook niet in stand-by of zo, want ik luister naar de radio zonder de tv aan te zetten. Er is ook al eens monteur langs geweest i.v.m. dit fenomeen en die heeft ook niets kunnen vinden voor wat betreft de apparatuur, kabels etc. in huis. De enige oplossing die Ziggo daarna nog in huis had was een nieuwe Next box sturen, wat achteraf dus ook niets heeft opgelost.
Reputatie 2
Naar mening is het niet aan de klant om de problemen van Ziggo op te lossen.
De vraag is kijk ook eens bij andere zenders, er is mij nog nooit gevraagd bij welke zender het bij mij gebeurt, dus hoezo andere zender? (Toch maar ter info: Gaat het bij om het Xite-kanaal Take it Easy.)
Wij nemen een dienst af waarvoor wij betalen en wensen daarvoor een goed product te ontvangen. Dus ook radiozenders zonder "hickups" en apparatuur die niet doet wat de klant niet wil.
Reputatie 7
Badge +35
@Willem1210 Het is zeker niet aan de klant om problemen die onder Ziggo vallen op te lossen.
Maar.
Ziggo is verantwoordelijk voor het signaal tot en met het AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo je huis binnen komt.
Daarna is het voor jezelf.
Zit de storing dus na de AOP, kan Ziggo dit komen repareren, maar krijg je een rekening voor de kosten.
Zit de storing vanaf de AOP naar Ziggo, zijn de kosten voor Ziggo.

Om mensen te behoeden voor kosten die vaak niet nodig zijn, wordt hier op het forum vrijwel altijd eerst gevraagd naar de eigen interne bekabeling, stekkers en AOP en signaalwaarden.
Als je bedenkt dat 75% van de problemen in de interne bekabeling zit, dan snap je dat dit eerst gevraagd wordt om kosten te voorkomen.
Dit cijfer is praktijkervaring die iedere onafhankelijke monteur je kan bevestigen.

Ik kan b.v. Ziggo niet verantwoordelijk stellen voor mijn eigen 56 meter coax met stekkers, splitters, versterker en 4 mediaboxen.
Reputatie 7
Badge +35
@Willem1210 Het is zeker niet aan de klant om problemen die onder Ziggo vallen op te lossen.
Maar.
Ziggo is verantwoordelijk voor het signaal tot en met het AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo je huis binnen komt.
Daarna is het voor jezelf.
Zit de storing dus na de AOP, kan Ziggo dit komen repareren, maar krijg je een rekening voor de kosten.
Zit de storing vanaf de AOP naar Ziggo, zijn de kosten voor Ziggo.
Reputatie 7
Badge +35
Vervolg op bericht hierboven: @Willem1210

Om mensen te behoeden voor kosten die vaak niet nodig zijn, wordt hier op het forum vrijwel altijd eerst gevraagd naar de eigen interne bekabeling, stekkers en AOP en signaalwaarden.
Als je bedenkt dat 75% van de problemen in de interne bekabeling zit, dan snap je dat dit eerst gevraagd wordt om kosten te voorkomen.
Dit cijfer is praktijkervaring die iedere onafhankelijke monteur je kan bevestigen.

Ik kan b.v. Ziggo niet verantwoordelijk stellen voor mijn eigen 56 meter coax met stekkers, splitters, versterker en 4 mediaboxen.
Reputatie 2
Er is ook al eens monteur langs geweest i.v.m. dit fenomeen en die heeft ook niets kunnen vinden voor wat betreft de apparatuur, kabels etc. in huis. De enige oplossing die Ziggo daarna nog in huis had was een nieuwe Next box sturen, wat achteraf dus ook niets heeft opgelost.

Ik heb in een voorgaand bericht (zie hierboven) reeds aangegeven dat er een monteur is geweest die bij mij binnenshuis geen oorzaak van deze hickups heeft kunnen vaststellen, alles was in orde. Hij heeft vanaf het AOP alles gecheckt t/m de Next box, dus ik ben zo vrij de oorzaak niet bij mij in huis te zoeken. Temeer daar ik niet de enige ben met dit probleem.
Reputatie 7
Badge +35
@Willem1210 Ah duidelijk, ik had een deel van je tekst over het hoofd gezien, als er een monteur geweest is, dan mag je er van uit gaan dat het binnen in orde is.

Mogelijk dat er toch nog wat anders speelt.
Voor zover ik zie, links en rechts is het niet na een bepaalde tijd.
Hopen dat er een overeenkomst gevonden wordt die het probleem meer kan pinpointen.
Reputatie 1
Hallo allemaal,

Dit probleem komt voornamelijk door signaal problemen van bepaalde radio zenders.
Als een radio zender een hickup heeft in het signaal, dan schakelt de Next automatisch naar de tv.

Zouden jullie eens kunnen kijken of het op andere radio zenders hetzelfde is? En ondervinden jullie ook problemen met tv signaal op sommige zenders?
Ik zou dan graag weten welke radio zenders en/of televisie zenders er problemen hebben.

Gr,

Het gebeurt bij ons in ieder geval bij Q-music. Niet elke dag, maar vaak toch wel zo'n 1x per dag. Weinig of geen problemen met tv signaal gemerkt, maar zal ook dat in de gaten houden. Komende dagen zullen we eens andere radiozender opzetten om te kijken of het daar ook gebeurt. Tv aan of uit maakte trouwens ook niets uit, in allebei de gevallen al meegemaakt dat de radio spontaan overging op tv.
Reputatie 2
Ik zie dat de nieuwste reactie alweer 6 dagen oud is en mijn Nextbox is nog niet genezen (schakelt dus nog steeds ongewild naar televisie). Wordt er al naar de oorzaak gezocht en is er al zicht op iets van een oplossing?
Ook bij ons dit euvel... niet heel vaak maar 1 a 2 x per week gebeurt het wel dat de box van radio 10 spontaan op een tv zender springt. Tv staat standby bij radio via next en geluid via optische kabel naar cinema set.
Reputatie 3
Badge +3
Ik ervaar hetzelfde probleem dat Radio 2 overschakelt naar TV. Als de Ziggo Next is opgestart en ik wil via HOME naar de Radio app, duurt het soms even voordat de onderste balk in beeld komt (met helemaal rechts Radio). Betekent dit dat het radiosignaal afhankelijk is van het internetsignaal?

Reageer