The Bos

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox Next, programma terugkijken foutcode CS9996 of CS9994

Hallo, ik heb al veel gelezen over foutcodes, maar dat is volgens mij niet mijn probleem.

Ik heb de Mediabox Next en nog een tweede box. 

Als ik programma's terugkijk (Bewaard of Uitgesteld kijken) loopt de modem tegenwoordig altijd vast.

Dat wil zeggen foutcode CS9996 of meestal CS9994. In beide gevallen beteknt dat dat het (bekabelde) internet eruit ligt. Ook geen Wifi. Het ligt aan de modem en op de mediabox gaat een rood lampje knipperen.

Het gebeurt alleen maar bij het bewaard of uitgesteld kijken.

Resetten van de modem helpt , maar het duurt altijd een minuut of 5 á 10 tot alles weer werkt. Het is eigenlijk geen doen elke avond. Eerder gebeurde dit 1 x per week, nu dus elke dag (soms vaker op een dag).

Een andere modem...helpt dat? We hebben nu een Ziggo Connect box.

 

Groet,

Jeroen

16 Reacties 16
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @The Bos en welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je problemen ervaart met het terugkijken van bewaarde programma's en Replay TV! Foutcode CS9996 en CS9994 wijzen op een probleem met de internetverbinding vanaf de Next op het modem.
Hoe heb je op dit moment de Next aangesloten, door middel van een wifi connectie of heb je een netwerkkabel aangesloten? Mijn advies is om een netwerkkabel te gebruiken in tegenstelling tot een verbinding via wifi  heb je via een bekabelde connectie geen last van storingsbronnen van buitenaf. Test als het probleem hiermee niet is opgelost ook eens met een andere netwerkkabel. Heb je die niet voorhanden, dan kan ik kosteloos een nieuwe toesturen.

Lost bovenstaande het niet op? Stel dan je interactieve tv eens opnieuw in met behulp van deze uitleg.  Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. 

The Bos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt Paul voor het antwoord. De Mediabox is aangesloten via een door Ziggo geleverde utp kabel. De modem lijkt mij echter het probleem, want dat is degene die ermee stopt. Dus ook de wifi. Alleen dat doet ie alleen als ik programma's op de box terugkijk. De hele dag op internet is geen probleem. Kan de coax kabel naar de modem het probleem zijn?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @The Bos

Deze zou inderdaad voor problemen kunnen zorgen. Waar ik benieuwd naar ben op dit moment is wat er gebeurd met de lampjes op het modem al je dit probleem ervaart. Knipperen deze?

The Bos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Gianna Ziggo, bedankt voor je antwoord.

De afgelopen dagen heb ik de aansluitingen van coax kabels gecheckt en alle coax stekkers vervangen.

De netwerk-kabels heb ik ook vervangen.

Vanuit de meterkast loopt een coax kabel naar de de woonkamer. Daar split het op naar de modem en naar de Mediabox Next. De modem is degene die ermee stopt.

Het connect lampje van de Mediabox gaat knipperen. De modem knippert niet.

Reset van de modem helpt wel, maar elke dag 2 keer is iets teveel.

 

Groet Jeroen

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

“Vanuit de meterkast loopt een coax kabel naar de woonkamer”

 

 

Voor een goede werking van de modem dient de modem rechtstreeks of via een splitter die op het eerste aansluitpunt zit aangesloten te worden.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/internet/stap-voor-stap#/best-technisch/aan-de-slag!...

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/internet/stap-voor-stap#/best-technisch/aan-de-slag!...

Plaats de Connectbox binnen 1 meter van de hoofdaansluiting en binnen 1 meter van een stopcontact.

The Bos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oké dank je wel.

Ik ga het proberen. Overigens werkte dit een jaar lang wel gewoon. Dus dan zou het signaal iets minder sterk zijn geworden?

Morgen ga ik de connect box aansliiten. 

Stand-by...

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @The Bos, is het gister gelukt met de Connect Box?

The Bos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Erik, tot dusver nog geen problemen gehad, maar ook slechts 1 keer een programma teruggekeken.

Ik ben benieuwd...

The Bos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas, het gebeurt nog steeds.

De modem gaat in storing. Bekabeld internet en ook de wifi houdt er mee op.

Alleen de modem resetten en 5 minuten wachten zorgt ervoor dat de verbinding terug is. Vermoeiend, want alle kabels zijn al vervangen. Nieuwe splitter en coax- stekkers gekocht. Het is alleen bij uitgesteld kijken en bewaarde programma's kijken.

The Bos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het maakt niet uit of ik TV terugkijk, ook bij gewoon gebruik van internet valt het signaal uit. Het lijkt echt aan de modem of coax binnekomst-signaal te liggen.

Per dag 3 keer opnieuw modem opstarten is echt niet leuk.

 

Hieronder de downstream/upstream data en de situatie in de meterkast:

 

(opmerking: Ik heb splitters al eens uitgewisseld en de extra splitter al eens weggelaten. Zonder effect.)

 

The Bos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Erik P Ziggo : kun je iets met bovenstaande data?

 

Groet,

Jeroen

The Bos
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben bang dat ik op dit forum niet verder kom, ik ga morgen toch maar bellen. Kijken of ze bij Ziggo een nieuwe modem of een monteur kunnen laten langskomen

WALTERRUIGROK56

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas het probleem bij terug spelen en dan de code CS 9994 of CS 2505.

Gisteren tot 3x per avond de nextbox opnieuw opgestart en het programma deels opnieuw afspelen.

Op advies van ziggo wifi geprobeert, maar is niet gelukt.

Toch jammer. Na 3x een nieuwe horizon box toch een nextbox aangeschaft en daarmee zouden alle problemen verholpen zijn.

Download snelheid nu ca 80 Mbts bij de tv (ca 8 meter vanaf de meter kast. Meterkast ca 120Mbts.

Een nieuwe kabel trekken kan bij ons niet. Wat zijn de ervaringen met de wifi boosters in combinatie met dit probleem ?

Als ik ze via Ziggo koop / huur, worden ze dan gratis door een monteur aangesloten en ingeregeld ?

 

 

 

 

 

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Goedemorgen @The Bos,

Sorry voor de late reactie! Begrijpelijk dat je een andere contactmanier bent gaan zoeken, als je lang op een antwoord moet wachten.

Is het één en ander inmiddels in gang gezet? Of kunnen wij via de Ziggo Community nog iets voor je betekenen? Hoe dan ook, laat in ieder geval de uitkomst hier maar aan ons weten.

Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Hey @WALTERRUIGROK56,

Hartelijk welkom op de Ziggo Community! 

Flink irritant dat je regelmatig de foutcodes CS9994 en CS2505 getoond krijgt. Dit bevordert het kijkplezier zeker niet!

Je geeft aan dat je op advies van Ziggo een draadloze verbinding (wifi) hebt geprobeerd. Gebruikte je daarvoor een bekabelde verbinding (UTP) direct vanaf het modem naar de Mediabox Next? Maak anders ook van jouw hoofdaansluiting en hoe het één en ander aangesloten eens een foto en deel dit dan met ons. Op die manier krijgen we net even wat beter zicht op jouw situati.

WALTERRUIGROK56

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De nestkast en de aansluiting is door een ziggo monteur gedaan. Ik kan proberen een foto te maken, maar mag er toch vanuit gaan dat dit goed gemonteerd is. In het begin hebben we er ook geen problemen mee gehad

We gebruiken alleen een ziggo router en deze is vanaf de meterkast bekabelt naar de TV.

Voor het kijken of het met WiFi lukt heb ik de kabel uit de nestkasten gehaald, maar ik kreeg onvoldoende verbinding. 
Via diagnose had ik 68% bereik.

Als ik de nextbox aan / uitzet heb ik wel weer direct verbinding, dus het lijkt me sterk dat het aan de kabel op ligt.
en 110 Mbts snelheid gemeten bij de meterkast zou toch redelijk voldoende moeten zijn lijkt me

Uitgelicht topic