Mediabox Next: opnemen

Reputatie 7
Herken je het moment dat er meerdere programma’s tegelijkertijd bezig zijn en je geen van deze programma’s wilt missen? Met de nieuwe mediabox kun je ze allemaal tegelijk opnemen! Wil je één opname, of toch 10 programma’s tegelijkertijd opnemen? De nieuwe Mediabox maakt het mogelijk. De cloud bewaart al jouw opnames voor 365 dagen.

400 uur opnemen plus een beetje meer
Met de nieuwe Mediabox kun je maar liefst 400 uur aan opnames bewaren! Heb je hier de volle 100% van gebruikt? Dan kun je géén nieuwe opnames meer inplannen. Maar de al reeds geplande opnames gaan wel gewoon door totdat de 125% bereikt is. Daarna stoppen ook de geplande opnames en stopt de nieuwe mediabox met opnemen. Alle geplande opnames zijn dan dus verwijderd. Wil je graag weer gebruik maken van de opnamefunctie? Verwijder dan opnames totdat je weer onder de 100% zit, het liefst een beetje meer.

Help! Het programma is al gestart. Kan ik het programma nog opnemen?
Geen paniek! Wij nemen het hele programma voor je op. Ook wanneer je het programma pas in de laatste paar minuten inplant. Dat is het voordeel van opnemen in de cloud. Op deze manier zijn al jouw opnames compleet en kun jij genieten.

Bekijk je opnames via de Ziggo GO
Ben je niet thuis maar wil je toch een opname bekijken? Ook dat is mogelijk! Met de nieuwe Ziggo GO kun je al jouw opnames ook op je telefoon/tablet of computer bekijken. Net als bij live tv kijken werkt dit ook in de EU, dus neem alle opnames met je mee!

Opnames beheren
Een kind kan de was doen! Druk op de Home knop en ga naar Bewaard. Hier vind je al je (geplande) opnames. Nog sneller? Druk dan de Voice Control toets in en zeg “mijn opnames”.

Iets verwijderen? Je kunt losse afleveringen binnen een serieopname verwijderen, maar ook is het mogelijk om je volledige serieopname met één knop te verwijderen:
- Ga via Bewaard naar alle titels
- Navigeer naar de prullenbak die je rechts in het beeld ziet verschijnen.
- Druk op de OK knop om een keuze te maken tussen verwijder serieopname en verwijder alles en cancel geplande opnames.

Vind je het makkelijker om je opnames op je telefoon, tablet of computer te beheren? Dat kan met de nieuwe Ziggo GO. Je Mediabox synchroniseert direct met je Ziggo GO waardoor je gemakkelijk ruimte vrij kunt maken op de Mediabox om weer nieuwe opnames in te plannen.

1919 Reacties

Reputatie 7

De laatste tijd merk ik dat veel van mijn opnames spontaan gewist zijn uit de Cloud en ook de ingesteld serieopname niet meer in de opnameplanner staat. Er is nog voldoende opslagruimte en slechts 60% v.d. beschikbare ruimte gebruikt.
Dit is onlangs gebeurd met de volgende programma's:

Zender: NPO1
Programma: Boer zoekt Vrouw
Datum+Tijdstip:
*...*
Alle bovengenoemde opnames zijn meerdere malen opnieuw ingeprogrammeerd, en elke keer verwijden deze uit de opnameplanner. Afleveringen van 1 september 2019 t/m 15 maart 2020 waren al opgenomen en zijn volledig gewist. 

Zender: NPO3 
Programma: Au Pairs
Datum + tijdstip:

10-03-2020 21:30
17-03-2020 21:25
24-03-2020 21:25
31-03-2020 21:25

Daarnaast is het zo dat de Mediabox Next geheel willekeurig de ene keer alleen de herhalingen opneemt i.p.v. de oorspronkelijke aflevering. In geval van Au Pairs, stelde mijn vrouw vast dat aflevering 5 wel was opgelopen en 6 weer niet. 

Hi Paul, ik neem zelf ook Boer zoekt vrouw op, maar mijn opnames staan er allemaal nog netjes in. Ook de opslagruimte (60% gebruikt) mag daar natuurlijk nog niets mee te maken hebben, ik zit zelf op 58%. Ik zou niet kunnen verklaren waardoor deze opnames bij jou gewist zijn/steeds gewist worden. Geen stoute kinderen in huis die kattenkwaad uithalen? Of mensen die meeliften op jouw Ziggo GO account?

Dat de mediabox soms de originele uitzending skipt en in plaats daarvan de herhaling opneemt zie ik inderdaad vaker voorbij komen in de meldingen hier. Ik geef ook deze door aan de ontwikkelaars!

Reputatie 7

Ik wilde zondagavond nog even het laatste stuk van de Ronde van Vlaanderen zien (NPO 1   16:55-18:00), had ik het maar opgenomen, nu tijdens replay stopt deze na 10 min 19 sec.

Reputatie 7
Badge +27

Ook deze week gaat Jinek weer niet goed. @Mark Ziggo Fijn dat je het allemaal doorgeeft, maar gebeurt er ook wat?

Dit gaat nu alweer weken fout. Waar dat aan ligt zal me eerlijk gezegd aan m'n r**t roesten. Ziggo is mijn aanspreekpunt. Die epg moet gewoon kloppen.

We kunnen alleen via de epg opnemen, dit moet dan gewoon goed gaan.

Reputatie 7

Viel mij ook al op dat Jinek deze week weer niet goed gaat. Jammer genoeg was het van korte duur vorige week om blij te zijn te zien dat het nu wel goed zou gaan. Het heeft ook geen zin om te zeggen dat je alleen de herhaling wil opnemen, in de nacht, want dan neemt die toch eerst weer de vooravond op en dat gaat ook al niet goed. 

Kan Ziggo nu echt niet deze zelf invoeren en zorgen dat het wel goed blijft? Nu staat er in de TVgids.nl ook RTL nieuwsupdate tussen, maar kan er dan geen uitzondering gemaakt worden met iets? Dat Ziggo handmatig dit aanpast?

Reputatie 7
Badge +7

Jinek moet natuurlijk wel geld opleveren. Dit grapje dat ze nu uit halen zullen ze blijven herhalen. Jinek zou reklame vrij uitgezonden worden. Ja dan splits je het programma in tweeen. Zo kan ik het ook. Ik begrijp het wel.
Het lijkt alleen deze week te gebeuren dat er RTL Nieuws en RTL weer tussen zit. Ik durf te wedden dat volgende week ook aangepast wordt en weer alleen de helft opgenomen wordt.

Ik heb een voorstel beschreven om het op te lossen. Maar dan moet iemand iets doen ergens. Ik ga voorstellen om geld terug te vragen voor een ondeugdelijk onbetrouwbaar apparaat dat niet doet wat een van de basis functies van het apparaat is: opnemen. Ik heb nu nog even geen puf daarvoor maar het gaat wel komen. Dit kan echt niet. Onderstaande opname lijst van volgende week is voor het archief omdat dit aangepast gaat worden zodat we toch alleen de eerste helft krijgen.:rage:

Reputatie 7
Badge +3

Geef elke klant nog x tb vrije ruimte in de cloud om dingen op te nemen op basis van tijden. Bijvoorbeeld zoals hierboven Jinek. Maar dan gewoon van 21:25 tot 22:30 of iets dergelijks. Dit werkt voor geen meter in de huidige situatie.
probeer met de kinderen bassie en Adriaan marathon terug te kijken van afgelopen weekend. Wat een drama. Steeds stukken dubbel kijken omdat er overlap in zit etc.

Reputatie 6
Badge +2

Staat die ene NCIS (die Navy NCIS heet als je hem aanklikt...) nu als aparte serie in je opnames of is die onder de originele map NCIS terechtgekomen?

@Mark Ziggo Ik had de vorige aflevering al gezien dus hij stond nu gewoon los. Maar het punt wat ik maakte was dat hij niet opnam. Er stond geen rondje in de tv-gids. Ik zag hem namelijk niet bij bewaard staan (uitzending was al begonnen) vandaar dat ik het ontdekte. Normaal zie ik hem daar dan wel staan.

En zelfde vraag wat betreft Opgelicht, staat die ene aflevering nu als losse serie in je opnames of is hij onder de originele map Opgelicht gezet?

Hier precies hetzelfde verhaal als bij NCIS (losse aflevering; vorige al gezien en verwijderd). Ook geen rondje in de gids. En bij weer instellen, kreeg ik geen optie serie. Bij NCIS kwam die optie serie wel.

Reputatie 7

Sorry hoor, maar Jinek is nog steeds reclame vrij. Er is alleen RTL Nieuws update tussendoor. En geen enkele reclame alleen in het begin. 

Waar jij het over hebt is tussen het tweede deel van Jinek en de herhaling van Jinek. Want tussen deel 1 en deel 2 zit alleen Nieuws Update en zonder reclame. En tussen deel. 2 en de volledige herhaling zit RTL Nieuws en het weer. Dat daar dan reclame tussen zit is natuurlijk logisch. 

Maar tijdens Jinek is er geen reclame. 

Reputatie 7
Badge +7

Sorry hoor, maar Jinek is nog steeds reclame vrij. Er is alleen RTL Nieuws update tussendoor. En geen enkele reclame alleen in het begin. 

Waar jij het over hebt is tussen het tweede deel van Jinek en de herhaling van Jinek. Want tussen deel 1 en deel 2 zit alleen Nieuws Update en zonder reclame. En tussen deel. 2 en de volledige herhaling zit RTL Nieuws en het weer. Dat daar dan reclame tussen zit is natuurlijk logisch. 

Maar tijdens Jinek is er geen reclame. 

Inderdaad. Alleen meteen aan het begin van Jinek zit er reklame. Na de intro. Dat kan nog net. Kijk anders even het RTL Weer terug dat na het RTL nieuws zit. Vol met reklame. Niet in Jinek maar tussen de helften. De helften horen bij elkaar dus voor mij zit het via een slimme truuk in het programma.

Maar daar gaat het niet om. De Next heeft ook vanavond deel 1 opgenomen en je kan door de software van de Next het tweede deel niet opnemen. Dat lukt pas als ik de oude opname weg gooi. Maar het nut van opnemen is dat ik daar niet bij hoef te zijn.

Twee opties zoals al gemeld. Geef ons de mogelijkheid om herhalingen op te nemen per zender. Of zorg dat de id van de herhalingen verschillend wordt. Dan kun je die opnemen ipv de twee helften. Dat laatste zou binnen een dag geregeld kunnen worden. Als je er een beetje druk op zet bij Red Bee of wie dan ook.

Reputatie 4
Badge +2

Hup, en weer een aflevering NCIS gemist! Grrr!! zondag 5-4 21:25 net5. Ze leren t nooit... Zonder 100% goede EPG gaat dit nooit werken!! Schop die k*t leverancier nu eens buiten… 

zij zitten er bovenop dat ze ook echt allemaal worden uitgezocht. Ik heb daarom het idee dat we de spreekwoordelijke heuvel over zijn en dat alle voorbeelden die we nu verzamelen extra veel impact hebben.

Wel fijn om te zien dat er nu zoveel voorbeelden gepost worden, ik ben echt heel benieuwd hoeveel impact dit nu gaat hebben :thinking:

Wij hebben sinds vorig jaar de Media Box Next. Met het opnemen van vooral series gaat het regelmatig verkeerd. We geven aan om de gehele serie op te nemen, maar vervolgens zitten er een of twee niet bij. Met de serie Those who kill ervaren en afgelopen vrijdag is Endeavour episode 2 niet opgenomen. Eerder ook andere opnameproblemen. 

Wat is hier aan de hand?

Wij hebben sinds vorig jaar de Media Box Next. Met het opnemen van vooral series gaat het regelmatig verkeerd. We geven aan om de gehele serie op te nemen, maar vervolgens zitten er een of twee niet bij. Met de serie Those who kill ervaren en afgelopen vrijdag is Endeavour episode 2 niet opgenomen. Eerder ook andere opnameproblemen. 

Wat is hier aan de hand?

Wordt er op deze klachten vanuit Ziggo gereageerd? Of zit ik op de verkeerde community? 

Reputatie 3
Badge +2

Ik wilde zondagavond nog even het laatste stuk van de Ronde van Vlaanderen zien (NPO 1   16:55-18:00), had ik het maar opgenomen, nu tijdens replay stopt deze na 10 min 19 sec.

Bij mij hetzelfde. Er speelde wel tegelijkertijd een storing in de replay. Kan er mee te maken hebben gehad.

Reputatie 6
Badge +2

Wordt er op deze klachten vanuit Ziggo gereageerd? Of zit ik op de verkeerde community? 

Ja, @Mark Ziggo reageert met regelmaat. Het is alleen niet constant dus geduld.

Ja, @Mark Ziggo reageert met regelmaat. Het is alleen niet constant dus geduld.

Goed te horen, ik wacht het af.

Reputatie 7

Sorry allemaal, ik kom er vandaag niet aan toe om een uitgebreide reactie te schrijven. Al jullie voorbeelden zijn doorgezet!

@Adriana1 - Als je meer recente voorbeelden hebt hoor ik het graag hoor, liefst met zo veel mogelijk details!

Sorry allemaal, ik kom er vandaag niet aan toe om een uitgebreide reactie te schrijven. Al jullie voorbeelden zijn doorgezet!

@Adriana1 - Als je meer recente voorbeelden hebt hoor ik het graag hoor, liefst met zo veel mogelijk details!

Maar dit zijn twee recente voorbeelden, Mark. Ik zal ze hieronder specificeren:

Those who kill (Canvas: vanaf 29 februari, 8/8 afleveringen met wekelijks een dubbele aflevering achter elkaar).
Via de afstandsbediening aangegeven: “Neem de gehele serie op”. Maar episode 2/8 van 29 februari is  als enige niet opgenomen. In mijn herinnering stonden alle data van de afleveringen gewoon gepland. Dit was te zien via Geplande opnames en vervolgens bij Alle afleveringen.

Endeavour (Belgié één: vanaf 27 maart, 3/3 afleveringen van wekelijks ca. 1,5 uur) 

Via de afstandsbediening aangegeven: “Neem de gehele serie op”. Maar episode 2 van 3 april  is niet opgenomen. In mijn herinnering stonden alle data van de afleveringen gewoon gepland. Dit was te zien via Geplande opnames en vervolgens bij Alle afleveringen. Op dit moment zie ik dat Endeavour 10 april nog steeds gereed staat om te worden opgenomen. 

Series kunnen we helaas niet terugkrijgen. Veel andere programma’s wel. Zo herinner ik me dat we bijvoorbeeld Twee voor Twaalf hadden opgenomen, maar dat dit niet gelukt was “omdat er veranderingen in het programma zouden zijn geweest’. Maar dit kan niet kloppen, want we konden de aflevering terugkijken via Replay tv op het oorspronkelijke tijdstip. 

Hopelijk komt er snel duidelijkheid en vooral verbetering. Eigenlijk zijn wij meer ontevreden over deze Media Box Next dan over onze vorige (Horizon), die ook al allerlei opnameproblemen had, wat juist voor ons de reden was om over te stappen op de Next. 

Reputatie 4
Badge +2

Ook deze week gaat Jinek weer niet goed. @Mark Ziggo Fijn dat je het allemaal doorgeeft, maar gebeurt er ook wat?

Dit gaat nu alweer weken fout. Waar dat aan ligt zal me eerlijk gezegd aan m'n r**t roesten. Ziggo is mijn aanspreekpunt. Die epg moet gewoon kloppen.

We kunnen alleen via de epg opnemen, dit moet dan gewoon goed gaan.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan, zeer ergerniswekkend. Ook niet leuk voor Jinek haar kijkcijfers en rtl4, want ik kijk nu naar op1, dat werkt tenminste en is door te spoelen.naar de juiste plek.

Reputatie 4
Badge

Nog een aanvulling op mijn eerdere post. Ik heb vorige week donderdag 2-4 op TV538 de samen sterk top 100 opgenomen. Onder andere het 1ste deel opgenomen die 7 uur, 30 sec. duurt.

Ik wou hem vandaag weer terugkijken en ben ineens 2 uur kwijt. 2 dagen geleden nog niet. Het programma geeft keurig in de map bewaard aan (ook in de Ziggo Go app getest) dat het 7 uur 30 sec. duurt. Start het programma en dan loopt de tijdbalk maar tot 5 uur, 34 sec. 

Hier gaat iets niet goed??? 

Reputatie 7

Misschien zit er wel een Mol in het tv-gids team en is die voor OP1 en wil die Jinek uitschakelen? Hmm, dat zou best nog eens kunnen. Nooit over nagedacht 🤣🤪😂

Maar het is en blijft wel heel vervelend. Waarom dit nu niet even handmatig aangepast kan worden? Dat zou toch veel makkelijker zijn. Gisterenavond, de Persconferentie op NPO1 ging ook goed. En die is er ook zomaar opeens tussen gekomen. Je hoort me niet vaak maar dit Jinek verhaal begin mij ook wel een beetje te irriteren, als ik eerlijk moet zijn. 

Reputatie 7
Badge +7

@EnergieBoy Jinek toont aan hoe goed doordacht en flexibel de EPG in het hart van de Next is geplaatst. Door alles te automatiseren is er geen kennis hoe het onderwater werkt en komt er geen oplossing. Of het programma aanlever bedrijf heeft te veel macht.

Ik zie ook meer en meer verdwijnende opnames. 

Het eind van deze Next generatie komt in zicht. Binnenkort allemaal weer aan de MBXL.

Reputatie 7

Ik weet niet of de gids op de XL nu beter is dan op de Next :-)

Reputatie 7
Badge +7

Ik weet het ook niet. De data zal gelijk zijn denk ik. De MBXL neemt wel gewoon op ook al is het een herhaling denk ik. ik heb eigenlijk geen idee of dit Jinek issue ook bij de MBXL speelt. Of je programmeert op de MBXL zelf een bepaalde tijd.

In de App zie ik komende twee avonden weer ~40 min opname tijd voor Jinek staan. Gelukkig zie je de opname lengtes niet zo eenvoudig op de Next😋

Daar lijkt alles goed te gaan. 

Reputatie 4
Badge +2

Helaas ook weer een mislukte opname. Toen was geluk heel gewoon (de film) 5 april 13.20-14.45 NPO1

Reageer