Mediabox Next: Opnemen

• 21 maart 2019
  • 353 Reacties
  • 31413x Bekeken

Toon eerste bericht

353 Reacties

Reputatie 7
We zullen ons best doen Serkan.
Het probleem bij ons opnemen is dat we pas kijken na een paar dagen. Maar goed, we zullen proberen om zo snel mogelijk het opgenomen programma te bekijken. Kan alleen wel melden dat wij de laatste tijd minder last hebben, of wel geen last hebben. Gelukkig maar!

Maar we blijven het melden als het nodig is 🙂
Reputatie 7
@EnergieBoy
Thanks! Dat snap ik natuurlijk ook en het moment van het verplaatsen van de Replay naar de opname "cloud" is ook een belangrijk moment om in de gaten te houden.

Voorbeelden die de eerste dag wel af te spelen zijn en na 3 a 4 dagen ineens niet meer, zijn ook van harte welkom!
Reputatie 6
Badge +3
. . . .

@bloemen64It takes 2 werd niet opgenomen terwijl het wel als serie geprogrammeerd is. Gelukkig kon ik nog de hele uitzending opnemen omdat die nog bezig was.
De losse aflevering die je nu hebt opgenomen van It takes 2 ziet hij als een los programma in plaats van dat het onder “It Takes 2” valt. De zender heeft de naam gewijzigd en daardoor weet de Mediabox Next niet dat het dezelfde serie is. Zie maar op je foto dat de serie op 2 verschillende manieren is geschreven.

Andere opnames deze week hebben soms wel een opname rondje andere niet. Ik ga er vanuit dat ze toch opgenomen worden. Selfridge is nieuw deze week. Geen rondje. Ellie is afgelopen geen rondje, dat klopt. Beau niet afgelopen, geen rondje. Govert niet afgelopen, wel rondje. Colombia, nieuwe deze week. Wel een rondje. Erg verwarrend allemaal.
Volgens mij toont hij geen rondje als er ook geen opname ingepland staat in de gids.

“Selfridge is nieuw deze week”:
- Welke datum is de foto genomen en wanneer is de eerstvolgende aflevering beschikbaar?

Beau niet afgelopen, geen rondje.
- Heeft hij Beau en de Veteranen nu alsnog wel opgenomen?

@bloemen64
Ook opnames zonder ! gaan fout heb ik gisteravond live meegemaakt tijdens het kijken van de opname Colombia with Simon Reeve op Canvas. Ik kan niet verder kijken dan ongeveer 23 minuten.
Dit komt redelijk overeen met de melding van @mguzz. Hebben jullie meer opnames van Canvas waarbij je dit gedrag ziet? Ook dit programma is niet af te spelen via Replay TV.
. . . .

Hallo Serkan,

Goed dat er een antwoord komt. Het is voor mij net als voor jullie moderators niet te doen om alle post te checken op een mogelijk antwoord.

Over It takes 2:
Dit lijkt geen fout van de Next te zijn maar is wel vervelend voor serie opnames.
Ik zou verwachten dat er afspraken zijn met de aanbieders hoe ze de TV info aanleveren zodat Ziggo het goed kan verwerken. Soms maakt de titel verandering niet uit en wordt een opname toch opgenomen. Nu is blijkbaar de titel en serie id aangepast.
Dat id zie ik als gebruiker niet.

Over de opname rondjes:
Alles met rondjes of zonder rondjes is opgenomen. Dat is het verwarrende eraan. Ik kan ze niet vertrouwen. De foto is genomen voordat Selfridge uitgezonden werd. Beau was niet voor het eerst en had ook geen rondje. Dan is het voor mij niet meer te verklaren.

Maakt normaal niet uit als hij ook zonder rondje opgenomen wordt maar zoiets als bij It takes 2 zou het missende rondje mij triggeren om te checken of de naam wel klopt en ik eventueel de serie opname moet aanpassen. Een zeker vertrouwen in de indicaties bij opnames is nu niet aanwezig bij mij.

Aangezien de opnames nu in de cloud gebeuren zou ik denken: neem het toch op ook al klopt de naam niet. Bewaar het programma dat uitgezonden wordt en matcht met de begin tijd van de opname. Dat het een ander programma is is dan jammer. Weggooien kan altijd nog. Nu neemt hij het niet op omdat de id/name niet matcht. Het aantal opnames tegelijk en de lengte is nu geen issue voor de box. Liever teveel als te te weinig zou ik zeggen.

Over de Canvas opname:
Ik kan begrijpen dat er iets fout kan gaan. Mijn issue is dat de Next dat niet laat zien. Pas op het moment dat je de opname wilt afspelen zie je de echte lengte en weet je dat de opname niet compleet is. Die ~23 minuten matcht niet met de 55 minuten (of 72 minuten met marge). Als de Next de geprogrammeerde lengte zou checken met de gemelde lengte op de server dan zou de Next kunnen melden dat er iets mist en er het gewraakte ! voor kunnen zetten.
Een beetje zoals de MBXL dat deed met het happertje icon. (Opname afgebroken)
Ook hier mislukte opname

Zender: BBC Four
Datum programma: Donderdag 6 juni
Tijdstip programma: 20.30

TOTP2: The 60s, opname mislukt
Serie Hunters NPO 2.

Serie opdracht 1: Hunters.
1e afl Do 6 Juni kreeg Circeltje met !. Mislukt. Bekend probleem en oorzaak is uitgelegd.

Na toevallige controle bleken volgende afleveringen ineens niet meer te worden opgenomen, zoals die van vandaag.

Serie opdracht 2: Hunters
Volgende afleveringen zullen worden opgenomen. Dat hoop je tenminste.

Serie opdracht 1 is er ook nog, maar leeg geworden.

??????

NB Dit is niet de eerste keer dat me iets dergelijks overkomt met een Serie waarvoor 2x een opdracht moest worden gegeven om er nog iets van te kunnen maken..
The Hunters NPO2: vrijwel hetzelfde probleem als hanh hierboven. Eerste aflevering was eerst goed, maar vandaag (kan ook eerder zijn geweest) een uitroepteken. De rest van de serie nu maar geannuleerd, zoals zovele eerder.

Het blijft raar dat we moeten betalen voor een onaf product. Kan dat? Ja, dat kan, de Horizon-box is toch ook van begin tot einde een lijdensweg geweest, veel problemen zijn nooit opgelost. Toch al die tijd het volle pond moeten betalen.
Nee hoor. Als dit zo maar door blijft gaan, dan stap ik terug naar mijn oude TV-Start abo. Dat heet tegenwoordig TV-Start met CI+ Module. Ik geef de Next nog wel wat tijd ivm oplossingen via Updates/verbetering Video platform. Pak 'm beet tot eind dit jaar.
Niet gelukt?
Dan kan de Next weg. Ga niet betalen voor iets dat maar niet goed gaat werken.
Compensatie voor geleden schade ligt dan ook voor de hand.
MBXL heb ik nooit gehad...............gelukkig.
Die MBXL schijnt overigens goed te kunnen werken, wordt gezegd.
Hoe dit precies zit, weet ik niet.
Reputatie 7
Vriendelijke reminder, gebruik alleen het onderstaande template om de voorbeelden aan te leveren:

Zender:
Datum programma:
Tijdstip programma:
Probleemomschrijving: Bijvoorbeeld een missende opname, foutmelding bij afspelen, opname mislukt etc.
Reputatie 6
Badge +3
Nee hoor. Als dit zo maar door blijft gaan, dan stap ik terug naar mijn oude TV-Start abo. Dat heet tegenwoordig TV-Start met CI+ Module. Ik geef de Next nog wel wat tijd ivm oplossingen via Updates/verbetering Video platform. Pak 'm beet tot eind dit jaar.
Niet gelukt?
Dan kan de Next weg. Ga niet betalen voor iets dat maar niet goed gaat werken.
Compensatie voor geleden schade ligt dan ook voor de hand.
MBXL heb ik nooit gehad...............gelukkig.
Die MBXL schijnt overigens goed te kunnen werken, wordt gezegd.
Hoe dit precies zit, weet ik niet.

Ik heb met de MBXL weinig last gehad. Op het laatst via een aantal verbeteringen had ik ook last van meerdere issues die ik daarvoor niet had.
De opname in de cloud en snelheid heeft mij overgehaald om over te schakelen. En het stroom gebruik.
Ik kan best met de huidige Next leven. Belangrijke opnames maak ik ook op de Humax. Alleen een Next als opname apparaat vertrouw ik momenteel niet.
De MBXL is niet zo slecht als je denkt als je de forums leest.
Al snap ik niet dat de Next met de nu bekende issues uitgeleverd wordt.
Reputatie 7
Ha, ik dacht slim geweest te zijn, maar de cloud is onverbiddelijk. Eens een uitroepteken op een aflevering, altijd een uitroepteken.

Het gaat weer over Informer. Driedelige serie uitgezonden op NPO3. Aflevering 2 (strawberry fields) van zaterdag 25 mei bleek niet af te spelen, vanwege uitroepteken. Menigmaal gemeld, maar geen herstel van de kant van Ziggo. Vrijdag 31 mei werd volgens de TV Gids de aflevering herhaald. Mislukte opname heb ik toen verwijderd en vervolgens de herhaling van 31 mei in gepland. De volgende dag, zaterdag 1 juni, was de laatste aflevering gepland. De zondag erop gecontroleerd, alle de drie de afleveringen waren opgenomen, in ieder geval geen uitroepteken. Fijn, voor later. Vanavond zie ik tot mijn grote verbazing, als ik inzoom op de reeks van Informer, dat er weer bij aflevering 2 een uitroepteken staat.

Plaatje 1: Mislukte opname van zaterdag 25 mei

Mislukte opname van 25 mei eerst verwijder en vervolgens de herhaling van 31 mei ingepland.
Plaatje 2: Mislukte opname van herhaling op vrijdag 31 mei.

Hier gaat echt iets goed fout. Dit vereist adequaat handelen van Ziggo, Mislukte opnames moeten zo spoedig mogelijk hersteld en wanneer dat niet lukt dan een ruimhartige compensatieregeling toepassen.

Nu gebeurt geen van beiden, terwijl ook nog eens veel tijd gestoken wordt in het melden van zo'n incident (helpdesk, hier op de community).

Dit door Ziggo veroorzaakt incident, dat ik dacht zelf opgelost te hebben en Ziggo voor de 2e keer laat mislukken bederft zes(!) uur kijkplezier. Dat is niet niks!
Reputatie 4
Badge +5
Programma: Pinkpop 2019 live!
Zender: NPO3 HD
Datum programma: maandag 10 juni
Tijdstip programma: 19.30-23.50
Probleemomschrijving: vanaf vrijdag(avond) 14-6 'opname mislukt'

Ook maandag op dinsdagnacht alle opnames verdwenen (dinsdagochtend gelukkig weer terug) en ook hier de veelvuldig gemelde 1e aflevering van the Hunters mislukt...
Daarnaast geven serieopnamen sinds deze week (?) de laatste geplande aflevering weer i.p.v. de eerstvolgende in de 'gepland' lijst, niet echt overzichtelijk...
Reputatie 7
Ben maar gestopt met informer, al leek me dat wel een onwijs mooie serie :(
Maar ja, voorlopig nog geen last van wat we nu opnemen. Afkloppen
Reputatie 6
Badge +1
The Hunters NPO2: vrijwel hetzelfde probleem als hanh hierboven. Eerste aflevering was eerst goed, maar vandaag (kan ook eerder zijn geweest) een uitroepteken. De rest van de serie nu maar geannuleerd, zoals zovele eerder.

Ik heb aflevering 2 als losse opname opgenomen maar hier geen uitroepteken. Het speelt gewoon af.
Reputatie 7

The Hunters NPO2: vrijwel hetzelfde probleem als hanh hierboven. Eerste aflevering was eerst goed, maar vandaag (kan ook eerder zijn geweest) een uitroepteken. De rest van de serie nu maar geannuleerd, zoals zovele eerder.Ik heb aflevering 2 als losse opname opgenomen maar hier geen uitroepteken. Het speelt gewoon af.

Bizar. Hier nu nog steeds het uitroepteken, maar als jij het kunt afspelen (en niet verwijdert!) betekent het dat Ziggo niet het excuus kan gebruiken, dat na zeven dagen geen herstel uitgevoerd kan worden.

@Anne H Ziggo , graag nog steeds herstel gewild.
Programmatitel: 3Doc: Where to Invade Next?
Zender: NPO3
Datum en tijdstip: 6 juni 21:00-23:00
Wat is het probleem met de opname?: opname mislukt
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?: Na ongeveer een week
Het kan ook nog interessant zijn te vermelden of het over een Opname gaat die onderdeel is van een aangemaakte Serie-opdracht of als eenmalige Opname werd gereserveerd.
Wie weet, kan dit nog verschil opleveren.

@Serkan Ziggo
Reputatie 6
Badge +1

Bizar. Hier nu nog steeds het uitroepteken, maar als jij het kunt afspelen (en niet verwijdert!) betekent het dat Ziggo niet het excuus kan gebruiken, dat na zeven dagen geen herstel uitgevoerd kan worden.

@Anne H Ziggo , graag nog steeds herstel gewild.

Wellicht zit het probleem en dus oorzaak in wel of geen serie-opname? Ik begrijp dat jullie (degene met het probleem) serie-opname hebben en ik alleen een eenmalige (wilde hem eerst bekijken eer ik het omzet in serie).
Reputatie 7
Het kan ook nog interessant zijn te vermelden of het over een Opname gaat die onderdeel is van een aangemaakte Serie-opdracht of als eenmalige Opname werd gereserveerd.
Wie weet, kan dit nog verschil opleveren.

@Serkan Ziggo

Eerste poging om Informer op te menen was via serie, tweede poging om de herhaling op te nemen as 'alleen deze aflevering'. De serie heb ik niet geannuleerd. Dit is zeker interessant voor een mogelijke oorzaak.
Zie ook mijn eerdere reactie: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-opnemen-38210/index9.html#post417265

@martwoutnl , Bij de serieopname gaat het alleen om aflevering 2, niet om aflevering 1 en 3. Ik denk niet dat je eerst aflevering 2 bekijkt en vervolgens besluit om de hele serie op te nemen, maar het hoeft niet altijd zo te gaan zoals je je had voorgesteld. Ik ga er dus van uit dat je nog steeds aflevering 2 van Informer uitgezonden op NPO 3 kunt bekijken.

In ieder geval dank aan allen die hun best doen om dit hersteld/opgelost te krijgen.
@AoxoMoxoA
Soms stopt een serie-opdracht met 'opnemen'.
Eerder was er deze uitleg. Een Serie-opdracht heeft een Serie-ID.
Afleveringen hebben datzelfde Serie-ID in de meta-info. Als daar op de achtergrond iets mee mis gaat, dan worden Afleveringen niet meer 'gevonden'. Dat is min of meer door jezelf te fixen door opnieuw een serie-opdracht te maken mbv een latere aflevering in de Gids.
De logica hiervan, snapte ik wel zo'n beetje.

Hoe dit bij een eenmalige Opname evt 'anders' zou kunnen werken onder de motorkap, is giswerk. Wel de moeite waard om in de gaten te houden om een vinger achter de problemen te krijgen.
Reputatie 6
Badge +1

@martwoutnl , Bij de serieopname gaat het alleen om aflevering 2, niet om aflevering 1 en 3. Ik denk niet dat je eerst aflevering 2 bekijkt en vervolgens besluit om de hele serie op te nemen, maar het hoeft niet altijd zo te gaan zoals je je had voorgesteld.

Het kan als je aflevering 1 hebt gemist (zonder ondergetekende). Als hij bevat, laat ik de rest ook opnemen en kijk ik aflevering 1 even via npo start.
Reputatie 6
Badge +3
Ik zou in de template ook aangeven of het een opname is die ook via replay nog bekeken kan worden. Daarvoor geld de 7 dagen grens.
Reputatie 7

Deze valt nog net binnen 7 dagen, wordt geëscaleerd maar ik kan niets beloven. Ik zie ook dat de Replay uitzending hiervan nog wel werkt. 🤞🏼

The Hunters NPO2: vrijwel hetzelfde probleem als hanh hierboven. Eerste aflevering was eerst goed, maar vandaag (kan ook eerder zijn geweest) een uitroepteken. De rest van de serie nu maar geannuleerd, zoals zovele eerder.Ik heb aflevering 2 als losse opname opgenomen maar hier geen uitroepteken. Het speelt gewoon af.
Danilex heeft het over aflevering 1, jij hebt het over aflevering 2.

@AoxoMoxoA, jij haakt hier ook op in maar je had het eerder over Informer aflevering 2, of heb jij ook The Hunters proberen op te nemen?
Reputatie 7
[...KNIP...]

@AoxoMoxoA, jij haakt hier ook op in maar je had het eerder over Informer aflevering 2, of heb jij ook The Hunters proberen op te nemen?

@Mark Ziggo

Ik heb ook Hunters geprobeerd op te nemen. De eerste aflevering is heeft een uitroepteken gekregen en is niet af te spelen. Van dit voorval heb ik onder anderen in dit topic op 11 juni melding gemaakt. Ik heb zelfs een melding gemaakt middels 1200 op 12 juni. Daar wisten ze nog geen raad met uitroeptekens. Ze zouden het in ieder geval doorzetten naar een afdeling, welke weet ik niet precies meer, maar het klonk wel stoer. Binnen drie dagen zou ik daarover geïnformeerd worden, maar nog niks via die weg vernomen.
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb ook Hunters geprobeerd op te nemen. De eerste aflevering is heeft een uitroepteken gekregen en is niet af te spelen. Van dit voorval heb ik onder anderen in dit topic op 11 juni melding gemaakt. Ik heb zelfs een melding gemaakt middels 1200 op 12 juni. Daar wisten ze nog geen raad met uitroeptekens. Ze zouden het in ieder geval doorzetten naar een afdeling, welke weet ik niet precies meer, maar het klonk wel stoer. Binnen drie dagen zou ik daarover geïnformeerd worden, maar nog niks via die weg vernomen.

Ik heb de afgelopen maanden ook aardig wat meldingen gemaakt over opnames die niet goed zijn gegaan (storing in beeld, uitroeptekens, verdwenen opname), en niet 1 keer is de opname daarna hersteld door Ziggo. Dus als ik jouw was, zou ik er niet al te veel van verwachten, dan is de teleurstelling des te minder 😉
Reputatie 4
Badge +1

Ook maandag op dinsdagnacht alle opnames verdwenen (dinsdagochtend gelukkig weer terug) en ook hier de veelvuldig gemelde 1e aflevering van the Hunters mislukt...
Daarnaast geven serieopnamen sinds deze week (?) de laatste geplande aflevering weer i.p.v. de eerstvolgende in de 'gepland' lijst, niet echt overzichtelijk...

Same here, had ook pinkpop live op genomen maar lijkt beschadigd, is dit nog te herstellen?

Reageer