Mediabox Next: opnemen

Toon eerste bericht

1662 Reacties

Reputatie 1
Badge

Begrijp ik hieruit dat ik de “niet-opgenomen-opname” niet had moeten verwijderen, dan had ik hem nu ook TOCH kunnen zien ? Iets met Replayservers en Opnameservers ? Daar heeft een doorsneekijker geen weet van.

Er staat nog steeds geen REPLAYsymbool achter het programma, dus via die optie kan ik  het ook niet bekijken, hoewel het wel weer beschikbaar is. Hm. Kan de opname bij mij niet teruggezet worden ?

Ja ik kan het via NPOstart nog zien, maar met zijn tweeen naast elkaar een uur aan tafel zitten op een tablet (kleine laptop) kijken is ook geen pretje, vergeleken met TVkijken.

Voortaan zo'n niet-opname dus laten staan in de hoop dat-ie toch nog op een dag (voor de volgende aflevering) verschijnt ?

Reputatie 5
Badge +2

Update: De ontwikkelaars zijn hiervan op de hoogte, er zat vertraging in de overzetting van opnames maar dat moet nu opgelost zijn. Zijn jullie opnames weer beschikbaar?

Voor mij geldt dit niet, opname is van vorige wk vrijdag (Shetland) nog nooit meegemaakt dat een opname in het verleden gemaakt is teruggezet

Vandaag melding gemaakt in het testgedeelte, dat 2 geplande opnames niet waren opgenomen, dat waren Vera van de BRT en Shetland afl.4 van de NPO.

Ik zie dat hier ook Shetland afl. 4 niet was opgenomen bij @mguzz. Echter bij bij mij waren beide afleveringen vanavond hersteld en kan ik ze terug kijken, althans daar ga ik nu van uit, want er staat nu aflevering bekijken. Ook de aflevering van Vera is hersteld.

Dit wilde ik even melden, aangezien ik in eerste instantie dacht dat dit aan de testsoftware lag, maar dit is dus naar zo blijkt niet het geval. 

Reputatie 5
Badge +7

Woensdag 4 maart op RTL5 staat Temptation Island niet in de tv gids om 20:30 uur. Ambulance UK staat er t/m 21:30 in. Kan dit aangepast worden. Het duurt nog een week dus dat moet jullie lukken toch @Mark Ziggo?

Badge

Daar mijn vrouw veel opneemt, werden ook bij ons een aantal in serie geprogrammeerde opnames niet opgenomen.

Ik vond, ik denk binnen dit topic, de beste instelling opties daarvoor, maar ik weet niet meer waar. Kunnen die herhaald worden of mij anders een link geven naar die opties?

Uit mijn hoofd:

Standby van Eco naar Hoog veranderd.

Diagnostiek, het signaal is Goed en de internetsnelheid Hoog, meer zag ik niet.

Een optie om de EPG te verversen zag ik niet. Iets over Schijfconflicten vond ik ook niet, maar betreft dat niet de XL-box?

Reputatie 7
Badge +26

@Dairybeat 

“Uit mijn hoofd:

Standby van Eco naar Hoog veranderd.

Diagnostiek, het signaal is Goed en de internetsnelheid Hoog, meer zag ik niet.

Een optie om de EPG te verversen zag ik niet. Iets over Schijfconflicten vond ik ook niet, maar betreft dat niet de XL-box?”

Standby van Eco naar Hoog veranderd: Dit heeft geen invloed op opnames.

Schijfconflicten: Niet van toepassing op de next

EPG verversen : Kun je vaak oplossen door de box even uit te zetten met de knop achterop of door een fabrieksherstel. ook kan een modem herstart nodig zijn. Als de epg niet goed werkt is het vaak een op een of andere manier haperende internet verbinding.

Opnames die mislukken zijn meestal serie opnames waarvan de epg info niet goed is. Daar kun je zelf geen invloed op uitoefenen, behalve hier melden.

Diagnostiek, het signaal is Goed en de internetsnelheid Hoog: Dit is een momentopname en niet van invloed op opnemen, wel op de epg.

PS probeer svp. alleen aan te geven waar je probleem zit ipv. een heel lange quote.

Reputatie 7
Badge +7

@Dairybeat

.....

PS probeer svp. alleen aan te geven waar je probleem zit ipv. een heel lange quote.

Inderdaad. Die info boven in kent iedereen of zou iedereen moeten kennen. Je kunt daaruit de issue "copy/pasten" en daar dan je vraag over stellen.

Voor opnames, die als serie opname geprogrammeerd staan, heb je de Nextbox niet meer nodig om "op te nemen".

Dus instellingen over het energie gebruik kan invloed hebben op het wel of niet vullen van de EPG. Heb je daarmee iets geprogrammeerd dan ben je zelf en ook de Next buitenspel gezet.

Wil je een opname kijken dan komt de Next en je internet verbinding wel weer on de hoek kijken. Heb je dan slecht beeld dan is de kans groot dat het aan de internet verbinding ligt, of aan de cloud servers. Als de zelfde opname de dag erop of op een later tijdstip nog steeds slecht is dan kan het bij uitzondering aan de cloudopname zelf liggen.

Badge

@Dairybeat

.....

Inderdaad. Die info boven in kent iedereen of zou iedereen moeten kennen. Je kunt daaruit de issue "copy/pasten" en daar dan je vraag over stellen.

Voor opnames die als serie geprogrammeerd staan heb je de Nextbox niet meer nodig om "op te nemen".

Dus instellingen over het energie gebruik kan invloed hebben op het wel of niet vullen van de EPG. heb je daarmee iets geprogrammeerd dan ben je zelf en ook de Next buitenspel gezet.

Jullie lijken wel een paar 'schooljuffen’…!

Reputatie 7
Badge +7

@Dairybeat

.....

Voor opnames die als serie geprogrammeerd staan heb je de Nextbox niet meer nodig om "op te nemen".

Dus instellingen over het energie gebruik kan invloed hebben op het wel of niet vullen van de EPG. heb je daarmee iets geprogrammeerd dan ben je zelf en ook de Next buitenspel gezet.

Jullie lijken wel een paar 'schooljuffen’…!

dat is nodig bij de huidige generatie forum bezoekers die de "regels” van het Forum niet weten.

Ik zou willen dat ze "forum gebruik” op school zouden leren:disappointed:

Badge

Dit opgenomen van Animal Planet, ineens zie ik dit, paar dagen geleden was dit nog niet. Nu maar hopen dat het nog een keer herhaald wordt zodat ik het opnieuw kan opnemen. Voor de zekerheid verwijder ik het nog niet.

Reputatie 5
Badge +2

@MiVo Dit had ik ook met enkele opnames. Is uit zichzelf weer hersteld. Hoe moet je mij niet vragen, maar ik had hetzelfde als jij en een dag later waren ze gewoon weer te kijken.

En melden is altijd goed.

En ik ben het met @Steefb eens wat hij schrijft over instellingen.

Reputatie 7
Badge +3

"Ik zou willen dat ze "forum gebruik” op school zouden leren:disappointed:" @bloemen64 ach opvoeding zou al leuk zijn. Een simpel bedankje richting Steefb had al leuk geweest. Maar daarentegen kan @Dairybeat slechts zijn ongenoegen uiten....Dus bloemen64, verspilde energie.

Reputatie 7
Badge +7

@Condor1960 ik verspil niet echt energie. Misschien wel aan Dairybeat maar ik hoop dat anderen het wel oppikken en stoppen of minderen met het onnodig quoten van vorige berichten.  De quote functie is niet echt handig soms om stukjes te bewaren. Bert copieert vaak ipv quoten. Dat maakt het dan soms onduidelijk wie wat gemeld heeft als dat er niet bijstaat. “Goed” zal het nooit worden. “Beter” is waar ik voor ga.

En een bedankje afentoe doet ook goed. Inderdaad.

dat is nodig bij de huidige generatie forum bezoekers die de "regels” van het Forum niet weten.

Waren er hier maar goeie "quote" regels, dan zou het een stuk overzichtelijker worden hier op het forum.

Ik zou willen dat ze "forum gebruik” op school zouden leren:disappointed:

Nou dan kunnen een paar gebruikers van dit forum meteen terug de schoolbanken in...

Reputatie 7
Badge +7

Netjes gequote @DON PAPA . En de forum software helpt inderdaad niet mee. Mij terugsturen naar de schoolbanken dat wil je de school en schoolbanken niet aandoen.

Even terug op de topic. Ik heb vanavond geen melding gezien dat “floortje” niet is opgenomen. De melding over het niet uitzenden van een programma heb ik eerder wel eens gehad. De foute opname is er gewoon niet. Wel jammer. Ook last van het Corona virus denk ik. 

Reputatie 5
Badge +7

Gisteravond 2030 uur NPO1 een special over het Coronavirus. Opname geeft ! aan en is dus niet opgenomen. Fijn weer Ziggo, juist met dit onderwerp en jullie missen de opname :rolling_eyes:

@Arnold1310 Dat is vreemd, hier is staat hij als bewaard met een vol rondje en kan ik hem wel terugkijken, geen uitroepteken.

Reputatie 5
Badge +7

OK, duidelijk beeld bij dit programma, NPO heeft de tijd gewijzigd na invoeren bewaren en dan bestaat het programma niet meer.

Wij hadden hem gepland en tijdens de uitzending nog een keer bewaard.

Reputatie 5
Badge +7

Dan is het bij jou toch eigenlijk ook mislukt. Als ik het goed begrijp kwam je er tijdens de uitzending achter. Dat is geluk hebben imo. Had je eigenlijk in je eerste reactie op mijn melding gelijk “moeten” zeggen want dacht even van hoe kan dit bij 1 wel goed zijn en bij een ander niet…

Maar zo iets moet Ziggo echt eens gaan aanpassen, een tijdsverandering moet niet betekenen dat een opname gelijk gaat mislukken, het zou juist zo mooi zijn als je zegt ik wil iets opnemen en het verschuift bv een uur dat het programma nog steeds opgenomen wordt.

Reputatie 6
Badge +2

Gisteravond 2030 uur NPO1 een special over het Coronavirus. Opname geeft ! aan en is dus niet opgenomen. Fijn weer Ziggo, juist met dit onderwerp en jullie missen de opname :rolling_eyes:

Voor 2000 uur kon ik hem niet inplannen. Ik kreeg toen de CS5600-melding. Maar later lukte het alsnog. Hij is ook opgenomen.

Reputatie 5
Badge +7

Minder dan een half uur voor de uitzending.. Als je andere dingen te doen hebt mislukt een opname dus. En als je met elke opname continu moet checken of de tijd niet aangepast is kan ik net zo goed “live” het opname knopje indrukken.

Reputatie 7
Badge +3

Yep. Tijd “opnames” niet mogelijk met de Next. Had ik al maanden geleden aangegeven dat dat een probleem zou zijn met veranderde, actuele, uitzendingen.
Volgens (Sander) Ziggo is dat jammer en vallen dit soort extra ingelaste uitzendingen buiten de boot!
Kwestie dus van jammer, maar helaas en niet zeuren.
Trouwens een echte last-minute verandering was dit niet eens. Op donderdagochtend werd je al om het half uur in kennis gesteld van de nieuwe “Corona” uitzending. En dan schijnt het nog niet te lukken….

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-geen-handmatige-opnames-in-te-stellen-41427

@Arnold1310 schreef: “Dan is het bij jou toch eigenlijk ook mislukt. Als ik het goed begrijp kwam je er tijdens de uitzending achter. Dat is geluk hebben imo. Had je eigenlijk in je eerste reactie op mijn melding gelijk “moeten” zeggen want dacht even van hoe kan dit bij 1 wel goed zijn en bij een ander niet…”

Ik kwam er niet achter tijdens de uitzending, iemand anders had het programma al eerder gepland om te bewaren.

“Had je eigenlijk in je eerste reactie op mijn melding gelijk “moeten” zeggen”

Ik kwam er pas achter door in bewaard te kijken, mijn eerdere bericht was de observatie vanuit de gids en dan zie je de mislukte opname niet en zie je alleen een vol rondje.

Reputatie 5
Badge +7

Top, duidelijk.

@Condor1960 “Trouwens een echte last-minute verandering was dit niet eens.”

Vermoedelijk wel de tijd verandering in de gids waardoor de eerdere opname opdracht fout gaat.

Zie de tijd verschillen in de verschillende opname opdrachten:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-opnemen-38210?postid=554136

Reageer