Mediabox Next: opnemen



Toon eerste bericht

1432 Reacties

Reputatie 7

Ik denk dat Ziggo ons, de topic Opnemen gebruikers, in dienst moet namen om de TV Gids handmatig in te vullen. Denk dat je een betere TV Gids hebt dan zoals het nu gaan. Erg vervelend om zulke fouten tegen te komen. Jammer hoor!

Reputatie 7
Badge +5

Het is dat de EPG zo belangrijk is voor de Next anders speelde dit niet. De hele cloud opname is er in verweven. Ergens een foutje, en er zijn nogal wat kansen, en je opname is weg.

Opnemen is voor mij de belangrijkste functie van het apparaat. Het gemak daarvan is ideaal. Hoe de timer en opname info getoond wordt is jammer genoeg voor verbetering vatbaar. Maar het werkt.

 Het is toch niet te moeilijk voor de scriptkiddies om er tijdelijk de tvgids.nl info bij te gebruiken. Dat scheelt ons het overtypen. Als bij mij 3 bronnen hetzelfde programma op de juiste tijd melden waar kan het toch fout gaan bij de Ziggo aanbieder. Ik zou dat nu tot de bodem uitgezocht willen zien. En lukt dat niet stop er dan mee en ga naar een andere aanbieder. Geen geneuzel over "kan niet". Na 9 maanden en 1300 reacties lijkt het mij duidelijk dat er iets goed fout is.

Ik meld niets meer voorlopig.

Reputatie 7
Badge +12

Ik stop ook met melden hier.

Reputatie 7

Oplossing:
Alles 24/7 opnemen bij Ziggo en Replay TV op 365 dagen terug kijken zetten. Volgens mij lost dit een hoop problemen op. 🤪😉😁

Reputatie 5
Badge +7

Melden heeft sws geen zin, Ziggo zegt telkens “doorgegeven” maar doet verder niets met de klachten. Zoals ik al eerder zei ik denk dat ze achter de schermen de Next ook al opgegeven hebben en dat er ook geen nieuwe gemaakt gaan worden, je nooit geen 2e box meer kan aanvragen en dat ze hiermee nooit de XL gaan vervangen. De Next kwam uit met groot nieuws en nu is het groot stil...

Reputatie 7

Van mij mag de Ziggo GO Apple TV app wel komen.
Dan heb ik die hele box niet eens meer nodig. Tenminste, dat verwacht ik.
Maar dan moet de TV Gids wel goed zijn!!

Reputatie 6
Badge +2

Als je niets meer meldt, weet je zeker dat er niets meer gaat gebeuren. Ik blijf gewoon melden als ik wat zie.

Als je niets meer meldt, weet je zeker dat er niets mee gaat gebeuren.

 

Nou ik heb nog nooit één van mijn meldingen hier achteraf opgelost zien worden, dus daar veranderd dan niet veel aan. Zelfs een backup van een goeie opnamen op de replay server die kunnen ze niet een terug zetten op de opslag server als het verplaatsen in het automatisch systeem fout is gegaan (zie vorige reactie van @Mark Ziggo) dat zegt volgens mij wel genoeg...

Reputatie 7

Meerdere off-topic berichten verwijderd. 

Reputatie 7

Hoi allemaal, dank voor de laatste voorbeelden! Ik snap dat het als een gebed zonder eind voelt en ik kan jullie natuurlijk nergens toe verplichten, maar ik zou het jammer vinden als er nu niets meer gemeld wordt. Dankzij jullie voorbeelden staat dit probleem namelijk zo hoog op de prioriteitenlijst en als de voorbeelden opdrogen vrees ik dat de aandacht van de ontwikkelaars op dit onderwerp zal verslappen.

@Mark Ziggo

`   als de voorbeelden opdrogen vrees ik dat de aandacht van de ontwikkelaars op dit onderwerp zal verslappen.`

 

Na  9 maanden en 1310 reacties ?????

Reputatie 6
Badge +2

Hoi allemaal, dank voor de laatste voorbeelden! Ik snap dat het als een gebed zonder eind voelt en ik kan jullie natuurlijk nergens toe verplichten, maar ik zou het jammer vinden als er nu niets meer gemeld wordt. Dankzij jullie voorbeelden staat dit probleem namelijk zo hoog op de prioriteitenlijst en als de voorbeelden opdrogen vrees ik dat de aandacht van de ontwikkelaars op dit onderwerp zal verslappen.

@Mark Ziggo Maar zijn er ook stappen gezet? Het lijkt nu voor sommigen net alsof er intern in het systeem niets is gewijzigd. Wellicht kunnen jullie het tipje wat hoger doen zodat duidelijk wordt wat ermee is gedaan c.q. verbeterd.

Reputatie 7

@Mark ZiggoMaar zijn er ook stappen gezet? Het lijkt nu voor sommigen net alsof er intern in het systeem niets is gewijzigd. Wellicht kunnen jullie het tipje wat hoger doen zodat duidelijk wordt wat ermee is gedaan c.q. verbeterd.

In het verleden zijn veel van jullie voorbeelden op afstand onderzocht door onze specialisten, vanuit de monitoring systemen zeg maar. Daaruit zijn een hoop verbeteringen ingezet, maar men heeft inmiddels wel door dat ze daarmee niet tot de bodem van de zaak komen. Daarom hebben ze enkele weken geleden een nieuwe testopstelling ingericht waar al jullie voorbeelden één voor één worden uitgeplozen. De opname van Utopia gaat niet goed? Dan wordt die bij ons ook ingepland om op te nemen. Heel Holland Bakt? Idem. Et cetera.

Elk wissewasje wat daarin fout gaat wordt nu per geval onderzocht, totdat duidelijk is wat de oorzaak is van die ene mislukte opname of ontbrekende/foutieve EPG info. En dan verder met het volgende voorbeeld.

Waar ik eerst alleen contact had met de specialisten die de voorbeelden onderzoeken willen nu ook de managers van het hele Mediabox Next project bij elk voorbeeld meegenomen worden in de communicatie en zij zitten er bovenop dat ze ook echt allemaal worden uitgezocht. Ik heb daarom het idee dat we de spreekwoordelijke heuvel over zijn en dat alle voorbeelden die we nu verzamelen extra veel impact hebben.

Reputatie 7
Badge +5

Kijk. Daar hebben we of in ieder geval ik iets aan. Het neemt het gevoel weg dat het totaal niets helpt omdat met de meldingen niets gedaan wordt. Niet dat er al vooruit gang zichtbaar is. Dat is wel jammer.

@Mark Ziggo bedankt en zet de tanden in de RTL5 grap van afgelopen weekend. De Slechtste chauffeur. Is ook al in een ander topic bezig.

Reputatie 7

@Mark Ziggo bedankt en zet de tanden in de RTL5 grap van afgelopen weekend. De Slechtste chauffeur. Is ook al in een ander topic bezig.

Yes, die heb ik vanochtend al doorgespeeld.

Goede info is een deel van een oplossing.
Dat kun je wel aan Mark overlaten.

Of het nu morgen beter gaat lopen, is iets anders. Ijzer met handen breken is er helaas niet bij voor een Mod.

Rechtvaardigt allemaal niks voor deze langlopende kwestie. Maar is toch wel iets, IMHO.
https://www.dictionary.com/e/acronyms/imho/

Reputatie 6
Badge +2

Volgens mij is er geen aparte topic over rare zaken (niet opname-gerelateerd) in de EPG dus dan maar hier.

Komende maandag start een programma op NPO 3 Kamp Waes. De omschrijving en titel klopt maar genre kinderen en een plaatje van spelende kinderen heeft er 0,0 mee te maken. Ze hadden beter een plaatje van Mariniers kunnen plaatsen:

 

Reputatie 7
Badge +3

Sorry @martwoutnl ik probeer jouw foto te bekijken op mijn mobiel maar één of andere super irritante enquete blijft als pop up binnen komen of ik "antwoord heb gevonden op mijn vraag". Zelfs de community van Ziggo wekt irritaties op....

Reputatie 7

Oh, er ging gisteren nog iets mis.
RamBam, staat gewoon in de gids en toch neemt die het programma op met een andere naam, zie maar (Donderdag avond 23 januari 2020):

Om 21:50 uur zie je bij NPO3: RamBam



En wat staat er bij opgenomen:
NPO3 om 21:50 uur het programma Stemmingmakerij 
Maar met het plaatje van RamBam

Is dat ook niet een beetje vreemd? Waarom heet het programma niet gewoon RamBam?? En het is ook gewoon RamBam wat die heeft opgenomen. Dus waarom nu een andere naam, geen idee :-(

 

Reputatie 7
Badge +26

De aflevering van Rambam heet “Stemmingmakerij“, het is wel wat onduidelijk ja.

Reputatie 7

 @EnergieBoy  Had ik ook al eens gevraagd, zie reactie @Mark Ziggo 

 

Op de iPad blijft het fout gaan met de Titels, ik dacht dat het programma Wintertijd een uitzondering was maar zie voorbeelden.(Ik vertrek, Dracula)

Dit is geen fout, maar een keuze. Ze hebben ervoor gekozen om niet de naam van de serie maar de titel van de aflevering daar neer te zetten.

 

Schijnt dus alleen bij ziggogo zo te zijn en niet op de Next

Reputatie 7

 @EnergieBoy  Had ik ook al eens gevraagd, zie reactie @Mark Ziggo 

 

Op de iPad blijft het fout gaan met de Titels, ik dacht dat het programma Wintertijd een uitzondering was maar zie voorbeelden.(Ik vertrek, Dracula)

Dit is geen fout, maar een keuze. Ze hebben ervoor gekozen om niet de naam van de serie maar de titel van de aflevering daar neer te zetten.

 

Schijnt dus alleen bij ziggogo zo te zijn en niet op de Next

Oh ja, ik zie het, op de Next staat het wel goed.
Wat gek toch weer… Nou ja, had het nog niet eerder gezien eigenlijk :-)
Gaan we daar maar weer aan wennen… Maar echt handig is het niet!!

Reputatie 7

Het is zeker niet handig omdat ik wel eens via de iPad opnamen programmeer en deze wel eens mis omdat ik dan de naam van de serie over het hoofd zie, als de serie eenmaal is ingepland gaat dit wel weer goed.

Ik programmeer opnamen nu nog uitsluitend via de Next

Iets dergelijks heb ik al eens uitgebreid gemeld in het laatste kwartaal van 2018 (!) en daarna nog enkele malen. Heeft niks geholpen en ben daardoor gestopt hier nog moeite in steken. Je kunt niet aan de gang blijven.
Voor anderen: blijven melden Het is hard nodig. Misschien heb je meer succes.

Reputatie 7
Badge +5

De slechtste chauffeur op RTL5 Zondag klopt nu. Alleen het jaar klopt nog niet.

Bij DNA onbekend is vergeten de serie opname aan te zetten. Staat nu als enkele opname

 

Reageer