Mediabox Next: Opnemen

• 21 maart 2019
  • 718 Reacties
  • 70609x Bekeken

Toon eerste bericht

718 Reacties

@Marc1977 GTST is bij mij goed opgenomen afgelopen vrijdag.
Ik hoop bij jou ook anders is er raars aan de hand met jou box.

Bij mij is het Vrijdag ook goed gegaan, Woensdag overigens niet, toen maar weer gedownload. Ik kijk overigens ook niet naar gtst, maar de vriendin wel, des te erger is het als ie niet heeft opgenomen, ik moet het geklaag dan aanhoren 😜
Reputatie 7
Badge +26

Reputatie 3
Badge +1
En het is weer feest! 2 voor 12 opgenomen afgelopen vrijdag, nu terugkijken op ziggo-go app op PC Win 10, halverwege de uitzending ineens: "uitzending niet beschikbaar/rechten". Ja natuurlijk .. ook zo geloofwaardig als je al een half uur zit te kijken!

App afgesloten, opnieuw opgestart, naar opgenomen programma's .... léég! "Je hebt nog geen opnames". (en die 4% dan?)
Ja, ik weet het, als ik over een uurtje kijk, of morgen of zo, dan zullen al mijn opnames er waarschijnlijk best wel weer staan, maar voorlopig is het (weer eens) BAGGERZOOI!

Reputatie 7
Badge +4

@Marc1977 GTST is bij mij goed opgenomen afgelopen vrijdag.
Ik hoop bij jou ook anders is er raars aan de hand met jou box.
Bij mij is het Vrijdag ook goed gegaan, Woensdag overigens niet, toen maar weer gedownload. Ik kijk overigens ook niet naar gtst, maar de vriendin wel, des te erger is het als ie niet heeft opgenomen, ik moet het geklaag dan aanhoren 😜

Klopt. Als de Next iets niet opneemt is nog wel te overzien behalve als het voor je vrouw/vriendin/.... is. Dan mag je hopen dat het eenmalig is. Dan nog wordt je er wekelijks aan herinnerd. Dan is dit topic nog erg vriendelijk. 90% van de gebruikers zal wel "man" zijn.

Ik haal Gtst weer uit mijn serie opname lijst.
De Next van jou en mij reageren hetzelfde op GTST😊
Bij ons werkt het opnemen van GTST ook niet altijd maar heb de tip gekregen om elke dag mijn zenders opnieuw op te halen maar dat werkt nu dus ook niet meer zal blij zijn als Ziggo het heeft opgelost.
Reputatie 7
Badge +26
Bij ons werkt het opnemen van GTST ook niet altijd maar heb de tip gekregen om elke dag mijn zenders opnieuw op te halen maar dat werkt nu dus ook niet meer zal blij zijn als Ziggo het heeft opgelost.

Dat heeft bij dit soort problemen geen zin. Alle info wordt immers uit de "cloud" gehaald.
Dus resetten, aan/uitzetten enz. heeft dan geen nut.
Alleen in het geval dat de box de info opnieuw gaat inlezen kan het effect hebben.
Reputatie 4
Badge +1
Nou het wordt saai maar weer een ER mislukt! Technische dienst is zeker met vakantie.
Reputatie 7
Badge +4
Nou het wordt saai maar weer een ER mislukt! Technische dienst is zeker met vakantie.
Het wordt inderdaad fraai. Vanavond was de opname gelukt op de Next. Stond netjes in de lijst. Check nu nog een keer, door jou reactie hier, en is nu mislukt. Een paar uur later.
GTST was ook gelukt vandaag en heb die serie verwijderd.

Vanaf donderdag wordt ER herhaald op RTL4. Misschien dat het dan goed komt.
Een aflevering van een "herhaal zender" wordt herhaald op RTL4. Het moet niet gekker worden. Maar als die wel opgenomen wordt dan is het een mooie draai.
Reputatie 4
Badge +1

Vanaf donderdag wordt ER herhaald op RTL4. Misschien dat het dan goed komt.
Een aflevering van een "herhaal zender" wordt herhaald op RTL4. Het moet niet gekker worden. Maar als die wel opgenomen wordt dan is het een mooie draai.

Maar dat is helaas niet vanaf aflevering 1. Maar goed, als dat lukt kan ik de humax weer stoppen met opnemen. Eerst zien dan geloven.
Maar terug naar de essentie: het is toch wel heel vervelend dat je niet op de opnames kunt vertrouwen. Je moet nu haast ook kijken binnen de 7 dagen na opnemen voor het geval de opname na die periode alsnog verdwijnt (of mislukt). En dat het al ruim 2 weken speelt, is in mijn ogen onkunde of er wordt te weinig aan gedaan. Als ik het mis heb, zou ik graag een verklaring horen om te begrijpen wat er aan de hand is.
Reputatie 7
Badge +4
@Dokie Meestal gaat het gewoon goed. Dat mag gezegd worden. Maar je moet actief zelf al je geprogrammeerde opnames bijna iedere dag checken en na opname kijken of hij wel bewaard blijft. Dat kan niet de bedoeling zijn in deze tijd waar we nu leven.

Er lijken een paar issues te zijn met het opnemen. Zoals ik het zie/merk.

1) Serie aflevering niet opgenomen.
Voorbeeld "waar is de Mol". Fout in TV-gids. Aflevering niet gemarkeerd als serie.

2) Opname opgenomen maar na voltooide opname niet af te spelen.
Voorbeeld "ER". Dit is onbegrepen en zou meer aandacht moeten krijgen.

3) Opname lengte/tijd klopt niet.
Vooral lastig bij voetbal en opnames op Belgische zenders. Dit zou principieel opgelost moeten worden in de TV-Gids en/of nabewerkt moeten worden.

Voorals nog lijkt het de TV-Gids die de meeste issues veroorzaakt. En dat is al heel lang zo.
De Next zal er niets aan kunnen veranderen omdat ik precies dezelfde issues heb als ik via de Go App kijk.

Ik hoop dat er meer actie komt in het fixen en voorkomen van fouten in de TV-Gids en Ziggo zich niet blijft verschuilen achter de leverancier(s) van de TV-Gids data. Heb dat al vaker gemeld en stop daar nu ook mee.
Reputatie 4
Badge +1
@Mark Ziggo @Serkan Ziggo Kan het zijn dat ER beveiligd is tegen opnemen? Vandaag kwam ik er achter dat de humax ook de meeste niet opgenomen heeft. Daar staat de opname ingesteld met herhalen op werkdagen.
Hier ook een ER kijker met grote frustratie. Eerste week op tv, geen problemen met opnemen. Daarna (afgelopen twee weken) iedere avond een rood uitroepteken.
En het is bij mij echt het enige programma wat niet wordt opgenomen. Kan hier aub een oplossing voor komen!! Begin me nu behoorlijk te irriteren.
Tijdens opnemen kan je kijken maar zodra programma “live” afgelopen is krijg je een foutmelding. Net al zojuist!

hoop op een snelle oplossing!
Reputatie 7
Badge +4
Hier ook een ER kijker met grote frustratie. Eerste week op tv, geen problemen met opnemen. Daarna (afgelopen twee weken) iedere avond een rood uitroepteken.
En het is bij mij echt het enige programma wat niet wordt opgenomen. Kan hier aub een oplossing voor komen!! Begin me nu behoorlijk te irriteren.
Tijdens opnemen kan je kijken maar zodra programma “live” afgelopen is krijg je een foutmelding. Net al zojuist!

hoop op een snelle oplossing!

Ik heb hem om 21.00u gecheckt. Van begin tot eind kon ik er doorheen spoelen en kijken. Ook nu omstreeks 23.00u is de opname nog aanwezig. Eens kijken of hij er morgen nog is. De vorige die gelukt was en bleef was van vorige week woensdag.

Reputatie 7
Badge +4
@Mark Ziggo @Serkan Ziggo Kan het zijn dat ER beveiligd is tegen opnemen? Vandaag kwam ik er achter dat de humax ook de meeste niet opgenomen heeft. Daar staat de opname ingesteld met herhalen op werkdagen.
Als jou Humax dezelfde bug heeft als mijne dan neemt hij niet op als je werkdag instelt. Als de Humax aanstaat wel. In standby niet. Het kan goedgaan maar ik vertrouw er niet op. Gewoon dagelijks instellen dan geen centje pijn.
Dat iets beveiligd is heb ik nog niet echt meegemaakt buiten het testbeeld op 993.
Dat mag je opnemen en afspelen. Maar ftp'n naar een pc lukt niet. Eerste en enige programma dat ik niet overgezet kreeg.
Reputatie 4
Badge +1
Om dat uit te sluiten had ik hem gisteren inderdaad op dagelijks gezet en gisteravond naam hij in ieder geval weer op. Maar miss nu zoveel afleveringen dat het volgen van de serie al geen zin meer heeft. Maar goed dat je laat weten deze bug in de humax te herkennen. Staat dus los van Next.
Reputatie 7
Badge +4
Om dat uit te sluiten had ik hem gisteren inderdaad op dagelijks gezet en gisteravond naam hij in ieder geval weer op. Maar miss nu zoveel afleveringen dat het volgen van de serie al geen zin meer heeft. Maar goed dat je laat weten deze bug in de humax te herkennen. Staat dus los van Next.
ER loopt nog een jaar of 15. Deze afleveringen zijn uit 1994/95. Ik denk dat je daarom nog wel "in het verhaal" komt ook al heb je er een aantal gemist.
De laatste 4 uitzendingen (2011) staan bij mij nog steeds op de Humax. Moet mijn vrouw nog steeds kijken. Tja, kloenie werd ook ouder in de serie😋

De Next heeft de opname van gisteren nog niet verknalt. Er is hoop.
Reputatie 7
Het is triest maar ik kontroleer tegenwoordig van tevoren alle geplande opnamen, gisteren de algemene beschouwingen van vandaag ingepland en zojuist bij de opnamen de melding niet opgenomen dus maar weer opnieuw ingepland, er zal wel weer iets tekstueel in de header zijn aangepast of zoiets
Reputatie 7
Badge +4
Handig zo'n dynamische gids. Maar niet voor de Next. Niets veranderd dus. Voor een opname moet je checken of die al niet mislukt gemeld is. Zonodig fixen. Na opname checken of hij wel bewaard blijft.

Handig. Of toch niet?
Vroeger had je PDC/VPS op de VCR en werkte best goed, vooral VPS op duitse zenders waar ik toen regelmatig opnames plande.
Reputatie 7
Badge +4
Ja ik gebruikte PDC/VPS op de VCR en werkte best goed, vooral VPS op duitse zenders waar ik toen regelmatig opnames plande.
Sorry, dat stuk over de VCR heb ik weer weggehaald. Ik ben bang de veel mensen niet weten dat opnemen vroeger met een VCR ging.

Ik zie dat je jou tekst ook aangepast hebt.

Inderdaad VPS werkte heel goed. PDC ging ook vaak fout omdat ook toen de uitzend bazen vergaten de juiste code uit te zenden en de opname toch fout ging.

Daarvan zouden ze nu toch geleerd moeten hebben.

Ja ik gebruikte PDC/VPS op de VCR en werkte best goed, vooral VPS op duitse zenders waar ik toen regelmatig opnames plande.Sorry dat stuk over de VCR had ik weer weg gehaald. Ik ben bang de veel mensen niet weten dat opnemen vroeger met een VCR ging.

Ik heb mijn bericht daarom maar aangepast want anders komt het wel erg vreemd over omdat het een antwoord wad op jou bericht.
Reputatie 7
Badge +4

Ja ik gebruikte PDC/VPS op de VCR en werkte best goed, vooral VPS op duitse zenders waar ik toen regelmatig opnames plande.Sorry dat stuk over de VCR had ik weer weg gehaald. Ik ben bang de veel mensen niet weten dat opnemen vroeger met een VCR ging.
Ik heb mijn bericht daarom maar aangepast want anders komt het wel erg vreemd over omdat het een antwoord wad op jou bericht.

Misschien dat ze het forum kunnen aanpassen zodat je niet meer kunt editten als iemand na jou iets plaatst. Sommige forum software doet dat. Kan ook vervelend zijn.
Ieder voordeel heb zijn nadeel.

Deleten van een post zou ook handig zijn soms. Geen oude, alleen de laatste die je net geplaatst heb en ziet dat iemand ook een geantwoord heeft geplaats tijdens jou edit.
Reputatie 7
Badge +2
Volgens mij werkte PDC via de teletekst stream die meegezonden werd. En dat is bij Ziggo ook een zooitje.
Volgens mij werkte PDC via de teletekst stream die meegezonden werd. En dat is bij Ziggo ook een zooitje.
Klopt PDC/VPS werkte inderdaad via teletekt, er stond een PDC/VPS code achter of voor een programma.
Reputatie 7
Nou ik kan dus de algemene beschouwingen (NPO 1 10:30 - 13:00 en 13:20 - 17:00) dus niet opnemen, aangezien een moderator hier pas na dagen reageert geef ik het maar op, als ik vanavond thuis kom zal eens proberen dit via replay te gaan kijken

Reageer