Sticky

Mediabox Next: Opnemen

• 21 maart 2019
  • 254 Reacties
  • 19224x Bekeken

Toon eerste bericht

254 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Programmatitel: Buren
Zender: Eén (de Belg)
Datum en tijdstip: 8 mei 16:45
Wat is het probleem met de opname?: opname mislukt
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?: Denk na een paar dagen.

Hier ook een mislukte opname van hetzelfde programma, datum en tijdstip.
Dit is de eerste keer dat een opname is mislukt bij ons.
Hier ook meerdere opnames die mislukt zijn. Ben de afgelopen dagen amper thuis geweest, dus kan niet zeggen wanneer het probleem is opgetreden.
Dit is slechts een fractie van de opnames die mislukt zijn. Ongeveer 40% mislukt. Een film die niet wordt opgenomen, is vervelend. Maar nu mis ik het slot van een serie die ik aan het volgen was, super frustrerend. En het gebeurt gewoon te vaak. Spijt van mijn overstap naar Next, terwijl het verder een mooi en beter apparaat lijkt.

Programmatitel: Those who kill
Zender: NPO 3
Datum en tijdstip: zaterdag 11 mei
Wat is het probleem met de opname?: heeft niet opgenomen (laatste aflevering van het seizoen, grote frustratie)
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?: Onbekend
heb replay geprobeerd, maar lukte ook niet.

Programmatitel: informer
Zender: Canvas
Datum en tijdstip: diverse zaterdagen in april en mei, 2 afleveringen per dag. Soms ene aflevering wel, ander niet.
Wat is het probleem met de opname?: de helft van de afleveringen (3 van de 6) zijn niet opgenomen
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?: onbekend
Titel: our little sister
Zender: canvas
Opname: 19 april
Probleem: bovenin scherm is een ander (stilstaand) beeld te zien dat er niet hoort, verdwijnt niet
Reputatie 7
Badge +35
The Split om 22.55 19-05-2019
Door uitloop Pauw niet geheel bewaard, begint meer dan halverwege wat bewaard is.
Gelukkig loopt hij een stukje door en de rest is te bekijken als je de TV Show op reis bekijkt, die start dus met het verdere deel van The Split.

Reputatie 2
Alle 3 programma's weer niet opgenomen op ONS, woensdagavond! Dit keer wel Wegmisbruikers op SBS6. Geen pijl op te trekken dus..
Reputatie 1
Badge
Onderstaande opname gemaakt op de dag van uitzenden. Inmiddels is hij al twee keer bekeken op de next. Tot ik deze week ineens zag dat de opname 'mislukt' was. Hij start dus niet meer op.
Tis geen kwestie van leven of dood maar is wel vervelend dat opnames ook gewoon verdwijnen..
Is er een manier om dit te herstellen? De opname is uiteraard ook niet terug te kijken via de app of website :(

Reputatie 5
Badge +14
Er zijn problemen geweest met sommige 'opnames' in week 18/19 lijkt me. Eventueel terugkijken via andere bronnen (bijv de zenderwebsite, NPO Plus, RTL Gemist etc) is denk ik de enige optie
Reputatie 7
Dank voor alle nieuwe voorbeelden! En even een update/opheldering over de problemen die er kunnen spelen.

Opnames die eerst wel af te spelen zijn, maar na enkele dagen toch zijn 'mislukt':
In de eerste dagen na de uitzending kijk je de opname vanaf onze 'replay server', pas na enkele dagen checkt ons systeem of een uitzending langer bewaard moet blijven (heeft iemand hem opgenomen?) en zo ja wordt hij verplaatst naar onze 'opname server'. Die verplaatsing ging de afgelopen weken in een hoop gevallen niet goed, daarvan zien de ontwikkelaars elke dag live de statistieken. Sinds 18 mei zijn de grootste problemen opgelost en komen fouten hierin nog maar een enkele keer voor, ook die gevallen worden natuurlijk verder onderzocht.

Opnames die direct na uitzending al 'mislukt' zijn:
Dit heeft natuurlijk niet te maken met de bovenstaande verplaatsing tussen servers, maar met de opname die direct wordt gemaakt. Nieuwe voorbeelden hiervan zijn erg welkom.

Opnames met foutmeldingen/blokjes/haperingen/andere beeldproblemen:
Dit kan een storing in de originele uitzending zijn geweest die netjes is opgenomen of er zijn fouten ingeslopen bij de opname aan onze kant. Er worden meerdere opnames van hetzelfde programma gemaakt en bij verplaatsing naar de 'opname server' wordt de beste behouden als er niet te veel fouten in zitten. Ook hiervan zien we graag specifieke voorbeelden met het exacte tijdstip in de uitzending waarop je de problemen ervaart, zodat we dat hier ook kunnen reproduceren.
Volgens mij zijn mijn opnames weer beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +25
Volgens mij zijn mijn opnames weer beschikbaar.

Bij mij ook, op eentje na.(van de 6)
Mijn vrouw had vanochtend een aantal programma's ingeplanned, vanavond staan ze helemaal niet tussen de opnamens (o.a. Utopia). Ze zijn als serie ingeplanned, nu is het rondje ook weg dat ze opgenomen moeten worden.

Wat is hiervan de oorzaak?
Reputatie 7
Badge +35
Serieopname zonder nieuwe opnames, omdat de serie gestopt is, is niet te verwijderen via de Next en niet via de Ziggo Go app, daar wordt aangeven dat hij verwijderd is, maar is even later weer terug.

Reputatie 2
Zender ONS, gaat altijd mis!

Wat ik jammer vind is dat ik niet een opname halverwege kan starten. Bijvoorbeeld ik heb de F1 race van Spanje opgenomen, vanaf vlak voor de start op Record gedrukt. Blijkt dat toch de gehele uitzending opgenomen is.
Programma : Shetland
Zender: Een HD
Datum/tijd: 17 mei 2019 20:350 - 22:35
Probleem: CS2217 bij verder kijken (Mediabox Next)
hokjes/blokjes/haperingen bij vanaf het begin opnieuw kijken

Vreemd genoeg op de Ziggo Go app op Win10 wel afspeelbaar, maar slechte kwaliteit beeld.
Op Ziggo Go app op tablet niet afspeelbaar, melding over slechte internetverbinding, terwijl een speedtest goed werkt.
Reputatie 1
Ik had (op ziggo go) ingesteld om het programma Pauw op 22-5 om 23:00 uur op te nemen. Al tijdens het programma wilde ik het bekijken en normaal zie je dan dat het programma wordt opgenomen en de vraag of je van het begin wilt kijken. Nu niet ... alleen een uitroepteken en "opname mislukt". Omdat het (live)programma nog bezig was kon ik gelukkig het programma alsnog (opnieuw) opnemen en het lijkt dat deze opname wel lukt, want kijk ik nu bij mijn opnames dan zie ik één mislukte opname en één die nog bezig is. Had ik dit echter niet bemerkt op het moment dat het programma nog bezig is, maar bijvoorbeeld morgen, dan had ik dus mooi kunnen fluiten naar die opname. Slordig Ziggo! Nu we volledig afhankelijk zijn geworden van jullie cloud, zou hier beter op gelet moeten worden.
Reputatie 7
Badge +29
@Pvanheumen Het klopt inderdaad dat het hele programma opgenomen wordt. Persoonlijk vind ik dit fijner en beter dan dat alleen het stukje opgenomen wordt vanaf het moment dat je kiest voor 'opnemen'. Want, opnames kun je doorspoelen. Je kunt dus makkelijk doorspoelen naar het moment waar je gebleven was. Daarnaast, was je (net) te laat met opnemen, mis je gelukkig niets :)
Het doorspoelen kost natuurlijk even wat werk, laat het een minuutje zijn, maar een stuk van het programma missen lijkt me vervelender..

@cameraatje Als je het topic doorlees, lees je dat Ziggo hier druk mee bezig is en dat er al verbeteringen gedaan zijn. Storingen treden over het algemeen sneller op dan dat ze verholpen zijn 😉
Reputatie 1
Badge
Ik had dinsdag voor zaterdag 25 mei om 19uur Kassa (NPO1) ingesteld om op te nemen. Gisteren gaf de Ziggo app aan dat deze opname al mislukt was... heb de opname opnieuw moeten instellen
Reputatie 7
Mijn vrouw had vanochtend een aantal programma's ingeplanned, vanavond staan ze helemaal niet tussen de opnamens (o.a. Utopia). Ze zijn als serie ingeplanned, nu is het rondje ook weg dat ze opgenomen moeten worden.
Wat is hiervan de oorzaak?

Helaas (of gelukkig) kan ik niet meekijken in je geplande opnames @Mduijm. Ik zie hier gelukkig ook niet veel meer meldingen van, heb je de opname opnieuw ingesteld en blijft die er nu wel goed instaan?

Serieopname zonder nieuwe opnames, omdat de serie gestopt is, is niet te verwijderen via de Next en niet via de Ziggo Go app, daar wordt aangeven dat hij verwijderd is, maar is even later weer terug.
Is een bekende bug, wordt in een toekomstige update gefixt @Be rt .

Zender ONS, gaat altijd mis!
Ik heb wederom geen problemen met de opnames die ik op ONS had gepland, maar dit programma was daar geen onderdeel van... De Replay uitzending is wel beschikbaar dus is het extra vreemd dat de opname 'mislukt' zou zijn. Ik meldt dit voorbeeld aan bij de ontwikkelaars om verder uit te zoeken voor je @Ricardo Ehv. Ook ben ik benieuwd of deze opname na zondag ineens wel beschikbaar is!

Programma : Shetland
Zender: Een HD
Datum/tijd: 17 mei 2019 20:350 - 22:35
Probleem: CS2217 bij verder kijken (Mediabox Next)
hokjes/blokjes/haperingen bij vanaf het begin opnieuw kijken

Vreemd genoeg op de Ziggo Go app op Win10 wel afspeelbaar, maar slechte kwaliteit beeld.
Op Ziggo Go app op tablet niet afspeelbaar, melding over slechte internetverbinding, terwijl een speedtest goed werkt.

Hi @Bierflesje, op basis van de gegevens in jouw profiel kan ik je klantgegevens niet achterhalen. Zou je je postcode en huisnummer daar in kunnen vullen? Dan kan ik deze melding ook doorzetten.

Ik had (op ziggo go) ingesteld om het programma Pauw op 22-5 om 23:00 uur op te nemen. Al tijdens het programma wilde ik het bekijken en normaal zie je dan dat het programma wordt opgenomen en de vraag of je van het begin wilt kijken. Nu niet ... alleen een uitroepteken en "opname mislukt". Omdat het (live)programma nog bezig was kon ik gelukkig het programma alsnog (opnieuw) opnemen en het lijkt dat deze opname wel lukt, want kijk ik nu bij mijn opnames dan zie ik één mislukte opname en één die nog bezig is. Had ik dit echter niet bemerkt op het moment dat het programma nog bezig is, maar bijvoorbeeld morgen, dan had ik dus mooi kunnen fluiten naar die opname. Slordig Ziggo! Nu we volledig afhankelijk zijn geworden van jullie cloud, zou hier beter op gelet moeten worden.
Uiteraard moet hier scherp op gelet worden. Dat doen we niet alleen hier door jullie feedback te verzamelen, maar ook op de achtergrond met allerlei monitoring systemen. Bedankt voor je melding!

Ik had dinsdag voor zaterdag 25 mei om 19uur Kassa (NPO1) ingesteld om op te nemen. Gisteren gaf de Ziggo app aan dat deze opname al mislukt was... heb de opname opnieuw moeten instellen
Dat is helemaal een vreemde melding @Arnold1310, een uitzending in de toekomst waarvan de opname is mislukt. Nu je hem opnieuw hebt ingesteld blijft hij voorlopig wel goed gepland staan?
Hi Mark,

Ik heb mijn gegevens aangepast. Je kan nu mijn postcode en huisnummer raadplegen.
Hoi

Ik heb sinds gisteren Mediabox Next werkt perfect maar alleen opnemen en replay TV lukt nog niet...……...
Reputatie 7
Badge +35
@brillo Mogelijk dat de activatie in de achterliggende servers nog niet geheel doorgevoerd is.
Dat kan even duren.
Reputatie 4
Badge +5
Programmatitel: Inspector Morse
Zender: RTL8
Datum en tijdstip: woensdag 15 mei 20.30-22.45 (ongeveer)
Wat is het probleem met de opname?: op de Next niet te bekijken (stilstaand beeld en/of CS2217 bij start of na doorspoelen), via de app lijkt aflevering wel gewoon te spelen
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?: kwam er pas gisteravond aan toe, weet niet hoe het eerder was, het sluit wel aan bij eerdere problemen met opnames uit dezelfde periode (nieuwere opnames geen probleem)

Reageer