j.vanaerle

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next op beamer via HDMI switch

Mijn mediabox next heb ik aangesloten op een HDMI switch. Deze switch gaat via HDMI naar vga naar de beamer. Ik krijg echter geen beeld. Die ik hetzelfde via een tv via HDMI gaat het goed. Lijkt dus niet aan de switch te liggen maar lijkt door vga.

Graag jullie mening/reactie.
13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dat zal wel een hdcp probleem zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection

Er zijn switches die het hdcp signaal eruit halen, vooral goedkope Chinese.
j.vanaerle
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok bedankt, waar moet ik bij de switch dan op letten ? Zijn deze ook bij bol.com ofzo te koop?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Als je de switch zonder voedingsadapter gebruikt wil het ook wel eens helpen deze te gebruiken (als deze is meegeleverd).
j.vanaerle
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mijn huidige switch zit geen voedingsadapter
Verwijderd account
Niet van toepassing
Doet ie het zonder switch wel? Sommige HDMI ports nemen net iets teveel stroom waardoor de switch niet werkt maar wat Steefb aangaf kan ook de oorzaak zijn.
j.vanaerle
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb de switch wel nodig want ik moet naar vga op de beamer.
Verwijderd account
Niet van toepassing
O ja is ook zo, is het een switch met een HDMI en VGA uitgang of een HDMI naar VGA adapter?
j.vanaerle
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
HDMI naar vga adapter. Deze komt na de HDMI switch.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Maar dan kan je als test de switch er toch ff tussenuit halen of begrijp ik het nu niet
j.vanaerle
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is waar. Kan dat proberen.
j.vanaerle
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Werkt ook niet als ik de box rechtstreeks op de vga naar hdmi adapter aansluit. Probleem is dan of vga of de adapter.
Verwijderd account
Niet van toepassing
De Next is een 4K box misschien is je adapter niet geschikt, deze is wel 4K compatible:

https://www.bol.com/nl/p/mmobiel-hdmi-naar-vga-met-goud-vergulde-connectoren-male-naar-female-full-h...

Gratis retourneren, kan je dus gerust uittesten
HJWouters

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo J.,
Ik ben benieuwd of het jou gelukt is om je TV en je beamer aan te sluiten op de Ziggo Mediabox Next.

Ik wil mijn TV aansluiten via HDMI (dat is niet zo moeilijk), maar het beeld af en toe ook via mijn beamer op een groot scherm laten zien. Ik kan geen HDMI kabel naar die beamer trekken (hangt aan het plafond, en op te grote afstand), maar wel via een reeds bestaande VGA kabel.

Ik zou dus via een HDMI splitter een van die HDMI uitgangen met een koppelstukje naar VGA kunnen doen: dat is volgend mij de weg die jij probeert te gaan, maar die problemen gaf. Is dat nog steeds zo?

Ik zie ook een mogelijkheid om via de mini-Scart uitgang van de media-box naar de beamer te gaan, maar ben dan bang voor veel kwaliteitverlies (ik denk dat ik dan 720 HD ready overhoud, en ik wil tenminste 1080p Full HD op mijn beamer zien). Ook heb ik ergens gelezen dat je bij de instellingen keuze moet maken tussen mini-Scart OF HDMI actief, dus niet gelijktijdig. Dat helpt dus niet, als dat waar is.

Bij voorbaat dank voor je reactie hierop, kunnen we elkaar misschien helpen bij het oplossen van dit puzzletje.

Uitgelicht topic