Beantwoord

Mediabox Next - ondertiteling doet het niet meer.

  • 30 maart 2019
  • 111 Reacties
  • 18427x Bekeken

Reputatie 1
Sinds twee weken heb ik de nieuwste mediabox Next. De eerste week werkte de ondertiteling bij het live kijken en bij mijn opnames. Deze week werken beide niet meer. Ik weet hoe de ondertiteling moet worden aangezet, maar ik krijg geen tekst meer in beeld.
icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 24 mei 2019, 11:46

Goedemorgen allen,

Na verder onderzoek van Engineering lijkt het erop dat de ondertitelingsproblemen worden veroorzaakt door een samenhang van verschillende issues op het video platform, maar ook in de software van de Mediabox Next. Om dit op te lossen moet er met verschillende partijen worden geschakeld, iets wat enige tijd in beslag kan nemen.
Bekijk origineel

111 Reacties

Reputatie 1

Ondertiteling voor slechthorenden op mediabox next werkt niet naar behoren.

Er zijn verschillende tv kanalen waar ondertiteling ontbreekt ,achterloopt of dan wel en dan niet vertoont worden,of ik nu live kijk of opgenomen programma’s bekijk.

 

Hier regelmatig hetzelfde probleem, sinds de 4.19 update. Zo rol je van het ene probleem in het andere.

Lekker bezig hoor Ziggo :angry:

Ondertiteling voor slechthorenden op mediabox next werkt niet naar behoren.

Er zijn verschillende tv kanalen waar ondertiteling ontbreekt ,achterloopt of dan wel en dan niet vertoont worden,of ik nu live kijk of opgenomen programma.s.bekijk.Is erg hinderlijk,omdat ik slechthorend ben

Bij de Mediabox XLwaren hier geen problemen mee.

 

Verder ben ik heel tevreden met mediabox next.

MVG

Annie

 

 

Reputatie 7
Badge +2

@mguzz

nu voor de 3e keer opnieuw ingesteld. En inderdaad WERKT!
Geen idee wat veranderd is anders dan dat ik geswitched heb van standaard profiel van mijn eigen naar gedeeld profiel en na jouw opmerking weer terug naar eigen profiel en opnieuw op "slechthorende" gezet.
Werkt in ieder geval. Top👍

@crineke dat heb ik ook gehad. Zie post van een maand geleden. Ik heb de instellingen ongeveer 3 keer oonieuw ingesteld en hierbij ook gewisseld van eigen profiel naar standaard en weer terug. Daarna werkte het weer. Zie bovenstaande. Misschien helpt het bij jou ook???

Reputatie 7
@Serkan Ziggo vanavond maak ik een, voor mij, hele nieuwe mee. Ik kijk BBC 1 Eastenders met ondertiteling slechthorende standaardtaal (staat bij mij ingesteld op Engels). Omstreeks 20.45 uur denk ik even via Go app naar PSV op RTL 7 te kijken. Om vrouw niet te storen met tv kijken zet ik ondertiteling op de Go app op Nederlands - gebeurd niets op de app want er zijn geen subs. Echter op TV gaat de ondertiteling uit (gecontroleerd via contextmenu)!!! Dit een paar keer getest en in- of uitschakelen van ondertiteling op de Go app op hele andere kanalen schakelt dus ondertiteling uit op TV!
Ik denk dat toch nader onderzoek vereist.


@Condor1960
Ik hoor net van een collega dat mijn andere collega @Mark Ziggo dit heeft gereproduceerd en in een ander topic ook heeft opgepakt. Ik weet er zelf de details niet van, maar zal bij @Mark Ziggo even navraag doen wat hiervan de status is!

Ah, @Be rt refereert al naar het bewuste topic! Bedankt @Be rt! (En ik lees nu ook het bericht van @Condor1960 in het specifieke topic. Bedankt voor het signalen @Condor1960)
Reputatie 7
Badge +35
@Condor1960 Dat inventariseren, analyseren en doorzetten naar de juiste afdeling doet Ziggo gelukkig ook, zie dit topic:
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/na-het-starten-van-ziggo-go-op-de-tablet-staan-de-ondertitels-aan-samsung-galaxy-tab-a-2016-42606

Gezien het feit deze acties in dat topic zijn ondernomen door Mark, nadat een aantal zaken gemeld zijn omtrent dit fenomeen en duidelijk is geworden dat dit een fout is in de software.
Reputatie 7
Badge +2
@Be rt jij en ik zijn gebruikers/ abonnees. Super dat jij zo betrokken bent maar m.i. is het de taak aan Ziggo om klachten te inventariseren, te categoriseren en te analyseren en daarna vooral op te lossen!
Het zou echt schandalig zijn dat de kwaliteitscontrole van het Ziggo product begint EN eindigt bij gebruikers.
Reputatie 7
Badge +35
@Condor1960 Ik heb het als losse opmerking links en rechts sporadisch langs zien komen, maar niet in combinatie met elkaar.
Opmerkingen zoals vreemd, de ondertiteling stond aan en daarna niet meer terug gezien.
Of ondertiteling stond uit en daarna niet meer terug gezien.
Geen link te leggen tussen oorzaak en gevolg leek het en niet direct overal reproduceerbaar.
Reputatie 7
Badge +2
@Be rt bedankt voor jouw link. Ik kijk eigenlijk nooit via de app en zeker nooit i.c.m. met live TV en tegelijktijdig kijken op een mobieltje. Ik ga e.e.a. nog uitproberen want ik sta hier toch wel van te kijken. Ik ben toch wel afhankelijk van ondertiteling slechthorenden en lijkt mij toch een probleem dat personen zoals ik straks gewoon de onsertiteling SH missen wanneer een gezinslid, die 360 graden meekijkt, aan ondertiteling werkt en bij TV kijken de subs SH verziekt.
Sta tevens te kijken dat niemand dit eerder genoemd heeft. Ik zie zo de situatie voor me dat pa of ma loopt de janken dat ondertiteling het steeds niet doet terwijl zoontje- of dochterlief boven op de slaapkamer steeds de subs uitschakeld.
Ik denk niet dat Ziggo heel veel doet aan klachten-/ storinganalyses.
Reputatie 7
Badge +35
@Condor1960 In dit topic wordt het ook ervaren op verschillende manieren op verschillende apparaten: https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/na-het-starten-van-ziggo-go-op-de-tablet-staan-de-ondertitels-aan-samsung-galaxy-tab-a-2016-42606
Reputatie 7
Badge +2
@Serkan Ziggo vanavond maak ik een, voor mij, hele nieuwe mee. Ik kijk BBC 1 Eastenders met ondertiteling slechthorende standaardtaal (staat bij mij ingesteld op Engels). Omstreeks 20.45 uur denk ik even via Go app naar PSV op RTL 7 te kijken. Om vrouw niet te storen met tv kijken zet ik ondertiteling op de Go app op Nederlands - gebeurd niets op de app want er zijn geen subs. Echter op TV gaat de ondertiteling uit (gecontroleerd via contextmenu)!!! Dit een paar keer getest en in- of uitschakelen van ondertiteling op de Go app op hele andere kanalen schakelt dus ondertiteling uit op TV!
Ik denk dat toch nader onderzoek vereist.
Reputatie 7
Badge +35
@Eds schreef: "Men geeft immers zelf aan dat e.e.a. nog niet goed werkt dus kan men de incasso gedurende de tijd dat men weet dat er een niet goed werkend product wordt geleverd, aanpassen. Ik denk dat een ieder het daarmee eens kan zijn. "

Dat zou heel fijn zijn, maar ik heb het vermoeden dat dit een lastige wordt.
De facturen worden automatisch een aantal dagen voor de incassodatum aangemaakt met de incasso opdracht voor de betaling van de volgende maand, want je betaald de maand vooruit.
De tijd dat een storing kan duren kun je ook lang niet altijd niet van te voren weten.
Als de factuur net gemaakt is met een incasso opdracht en er is hierna een storing, dan zou het de volgende maand pas ingaan.
Maar als het dan 3 weken daarna weer werkt, moet je weer activeren en dan betaal je weer de volgende maand, dus geen korting op je factuur.
En je past dan in de toekomst de korting te en het moet per datum in het verleden gecompenseerd worden, ik ben bang dat een factureringssysteem hier niet tegen kan.
Reputatie 4
Badge +3
@Eds
Je mag altijd contact met ons opnemen wanneer je wilt.

Je gaf in je reactie van de 28 augustus zelf nog het volgende aan:

Hoofdregel wat compensatie betreft is altijd dat het probleem opgelost moet zijn. En dat is het nog niet.
Dat is nu 2 weken later niet gewijzigd. De richtlijnen zijn inderdaad zo dat we je pas mogen compenseren zodra een storing is verholpen. Dat vind ik ook wel logisch, want anders gaan we je bijvoorbeeld tot vandaag compenseren. Ga je dan morgen opnieuw bellen om voor 1 dag gecompenseerd te worden, en de dag erop ook? Dat lijkt me voor jou (en voor ons) niet prettig. Vandaar ook de regel dat we gaan compenseren nadat een storing is verholpen.


Beste Serkan,

Ik weet dat met jullie altijd contact opgenomen mag worden.
De opmerking komt echter van de serviceafdeling en dat past niet.

Zoals je in mijn reactie van j.l. 28 augustus kunt lezen komt datgene wat jij aanhaalt, als zou ik dat zelf hebben gezegd, volledig uit de koker van Ziggo klantenservice.
Ik had dat stuk schrijven bij mijn opmerking bijgevoegd.
Ik ben het daar, net zoals velen met mij, niet mee eens.
Een volledig kromme servicebenadering.
Men geeft immers zelf aan dat e.e.a. nog niet goed werkt dus kan men de incasso gedurende de tijd dat men weet dat er een niet goed werkend product wordt geleverd, aanpassen. Ik denk dat een ieder het daarmee eens kan zijn.
Reputatie 7
Badge +2
@mguzz nu voor de 3e keer opnieuw ingesteld. En inderdaad WERKT!
Geen idee wat veranderd is anders dan dat ik geswitched heb van standaard profiel van mijn eigen naar gedeeld profiel en na jouw opmerking weer terug naar eigen profiel en opnieuw op "slechthorende" gezet.
Werkt in ieder geval. Top👍
Reputatie 7
@Condor1960

Ik gebruik als test het programma: Een bezeten wereld. Nederland tussen de oorlogen (vrijdag 13 sep. 21:10 - 22:00) bij profielen (instellingen) staat bij mij ondertiteling op standaard en taal van je ondertitels op Nederlands en gesproken ondertiteling uit.
Dit gaat bij mij goed, ben wel benieuwd of dit bij jou ook goed gaat met bovenstaande instellingen.
Reputatie 7
Badge +2

...knip......

Ik heb net 2 opgenomen programma's gestart nadat ik in het menu de ondertiteling voor slechthorenden heb ingeschakeld. Vervolgens heb ik de opnames gestart, en in beide gevallen was er vanaf het begin ondertiteling voor slechthorenden te zien.

Met welke programma's/zenders ervaar je dit? Dan kunnen we het ook proberen te reproduceren.


@Serkan Ziggo ik heb dat met alle opnames " bewaard", met alle replay die ik opstart en nu dus ook bij lineaire uitzendingen. Op geen enkele wijze wordt bij mij automatisch de ondertiteling opgestart. Momenteel is mijn standaardtaal in ondertiteling SH ingesteld op Engels. Het werkt echter ook niet wanneer ik deze op Nederlands zet.
Reputatie 7
Badge +2
@Serkan Ziggo top. Bedankt voor jouw uitleg. Kreeg het ff benauwd😉
Reputatie 3
Badge +1
Next box;

Zou per 1 september 2020 opgelost zijn. Maar mooi niet!


We leven nog steeds in 2019 he... 😉
Reputatie 7
Op de Ziggo site zie ik, vandaag, trouwens dat er geen handleiding meer is om de ondertiteling op de Next standaard in te stellen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/ondertiteling-instellen#/via-een-mediabox/Op een andere pagina zie ik dit bij ondertiteling Next waarbij wordt verwezen naar stembesturing!https://www.ziggo.nl/zoeken/?q=ondertiteling


Er is op de pagina die je deelt wel een stappenplan beschikbaar om je ondertiteling in te stellen. Zie hier
Je moet kiezen voor 'een Mediabox met een Ziggo logo', daarna kun je kiezen voor de Mediabox Next.

De ondertiteling wordt stuk je bij beetje - bij mij - beter. Toch nog wel last van afgebroken titels of titels te lang in beeld.
Bij afkijken bewaarde content en replay verschijnt ondertiteling SH nog steeds niet automatisch maar moet ingeschakeld worden, alweer, via context menu of stembesturing dus!!??

Bij (niet ingebrande ondertiteling) On Demand kun je wel last hebben van 'ondertiteling die te kort in beeld blijft'. Daar staat nog steeds een ticket voor open.

Bij afkijken bewaarde content en replay verschijnt ondertiteling SH nog steeds niet automatisch maar moet ingeschakeld worden, alweer, via context menu of stembesturing dus!!??

Ik heb net 2 opgenomen programma's gestart nadat ik in het menu de ondertiteling voor slechthorenden heb ingeschakeld. Vervolgens heb ik de opnames gestart, en in beide gevallen was er vanaf het begin ondertiteling voor slechthorenden te zien.

Met welke programma's/zenders ervaar je dit? Dan kunnen we het ook proberen te reproduceren.
Reputatie 7
Badge +2
Op de Ziggo site zie ik, vandaag, trouwens dat er geen handleiding meer is om de ondertiteling op de Next standaard in te stellen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/ondertiteling-instellen#/via-een-mediabox/
Op een andere pagina zie ik dit bij ondertiteling Next waarbij wordt verwezen naar stembesturing!
https://www.ziggo.nl/zoeken/?q=ondertiteling

@Serkan Ziggo houdt dit in dat Ziggo nu ervan uitgaat dat automatische instellingen van ondertiteling niet meer aan de orde zou zijn?

De ondertiteling wordt stuk je bij beetje - bij mij - beter. Toch nog wel last van afgebroken titels of titels te lang in beeld.
Bij afkijken bewaarde content en replay verschijnt ondertiteling SH nog steeds niet automatisch maar moet ingeschakeld worden, alweer, via context menu of stembesturing dus!!??

P.s. deze constatering bij meerdere topics geplaatst - er lopen verschillende threads over dit zelfde onderwerp.
Reputatie 7
Badge +2
Vandaag bljjkt de box zijn opgegeven instellingen voor de ondertiteling slechthorenden niet te onthouden. Ik heb de ondertiteling standaard aan staan binnen mijn profiel. Tot vandaag ging dat goed bij live TV. Wanneer ik de box nu uitschakel en weer inschakel komt de ondertiteling niet terug. Staat nog wel in profiel als "aan" maar via contextmenu kom ik erachter dat ie uitgeschakeld is.
De ondertiteling wordt stuk je bij beetje - bij mij. Toch nog wel last van afgebroken titels of titels te lang in beeld.
Bij afkijken bewaarde content en replay verschijnt ondertiteling SH nog steeds niet automatisch maar moet ingeschakeld worden, alweer, via context menu.
@Eds wat @Serkan Ziggo hier schetst klopt. Ziggo kan slechts compenseren wanneer probleem opgelost is. M.a.w. de helpdesk heeft je, in eerste instantie, fout voorgelicht. Weet ik alles van. Dat hadden ze bij mij dus ook gedaan😥
Reputatie 7
@Eds
Je mag altijd contact met ons opnemen wanneer je wilt.

Je gaf in je reactie van de 28 augustus zelf nog het volgende aan:
Hoofdregel wat compensatie betreft is altijd dat het probleem opgelost moet zijn. En dat is het nog niet.


Dat is nu 2 weken later niet gewijzigd. De richtlijnen zijn inderdaad zo dat we je pas mogen compenseren zodra een storing is verholpen. Dat vind ik ook wel logisch, want anders gaan we je bijvoorbeeld tot vandaag compenseren. Ga je dan morgen opnieuw bellen om voor 1 dag gecompenseerd te worden, en de dag erop ook? Dat lijkt me voor jou (en voor ons) niet prettig. Vandaar ook de regel dat we gaan compenseren nadat een storing is verholpen.
Reputatie 4
Badge +3
Na de laatste update van 29 aug.j.l. werd mij vanuit klantenservice gevraag nog één week te wachten alvorens te reageren op enige compensatie.
Loyaal als ik ben heb ik tot gisteren gewacht en gereageerd.
Vervolgens kreeg ik onderstaand antwoord;
=================================================================
Bedankt voor je email.

Een compensatie kunnen we pas geven als de problemen helemaal verholpen zijn. Helaas is dat nog niet het geval. Nadat alle problemen opgelost zijn mag je contact met ons opnemen en kunnen we een compensatie voor je aanmaken.

Met vriendelijke groet,

==================================================================
Als de problemen helemaal zijn verholpen én dat is nu nog niet het geval.
Ik MAG pas contact opnemen nadat alle problemen zijn opgelost.
Lijkt het leger wel.
Verzuimd wordt te melden wat voor problemen er nog zijn en wanneer men denkt deze op te lossen.
Over wanprestatie gesproken.
Reputatie 1
Next box;
Bij opname geen teletekst aanwezig voor ondertiteling.
was wel mogelijk bij horizon en XL
boxen.
Zou per 1 september 2020 opgelost zijn. Maar mooi niet!
Het teletekst signaal zit in het uitgezonden signaal van de zender.In de bovenste lijnen van elk beeldraster.Bij live kijken is teletekst wel aanwezig,en dus ook de ondertitelpagina.
Bij de opname wordt door een of andere manier deze informatie niet opgenomen.DIT LIGT AAN DE SOFTWARE VAN DE NEXTBOX EN DE CLOUD.DAT ZOU TOCH OP TE LOSSEN MOETEN ZIJN.
De Horizon en XL BOX had hier geen problemen mee.
IK WIL MIJN HORIZON XL BOX TERUG!!!!
Reputatie 1
Badge
Vanmorgen geconstateerd dat er ondertiteling voor slechthorenden aanwezig was op de publieke omroepen in zowel live uitzendingen als wel bij replay.

Net opname van Huizenjacht bekeken en warempel, er was ondertiteling! Echter hield het halverwege op. Maar goed, er zit schot in.
Reputatie 6
Badge +19
Mooi dat er schot in de zaak is! Let wel dat Ziggo afhankelijk is van de zender m.b.t. ondertiteling voor doven/slechthorenden, dus het kan kloppen dat niet elk programma deze optie heeft.

Reageer