Beantwoord

Mediabox Next - ondertiteling doet het niet meer.

• 30 maart 2019
  • 111 Reacties
  • 18448x Bekeken

Toon eerste bericht

111 Reacties

Badge
Deze instelling heb ik zo staan. Live heb ik ondertiteling echter bij terugkijken niet en ook niet met opnames van History programma's
Badge
Dus even voor de duidelijkheid. Ik heb op het kanaal History live ondertiteling maar bij het terugkijken op deze zender niet. Ook niet indien ik opneemt en de opname bekijk is er geen ondertiteling.
Alle mogelijke instellingen gebruikt.
Dus even voor de duidelijkheid. Ik heb op het kanaal History live ondertiteling maar bij het terugkijken op deze zender niet. Ook niet indien ik opneemt en de opname bekijk is er geen ondertiteling.
Alle mogelijke instellingen gebruikt.

Bij mij geen ondertiteling op de volgende zenders:
- Live tv kijken: Crime Investigation (ook niet in de ZiggoGo app)
- Replay TV: geen ondertitels op vrijwel alle zenders uit het XL pakket: Crime&Investigation, Discovery Science, Discovery World om er een aantal te noemen.
Ondertitel bij live TV kijken moet na elke keer zappen handmatig worden uit-en aangezet anders doet hij het niet - zowel met de mediabox next als met de Chromecast. Alles is goed ingesteld: Gesproken taal, ondertitel taal etc. Bij kijken via de app of de Chromecast blijft verder de ondertitel als ik hem eenmaal aan heb vaak hangen. De ondertitelregel uit de eerste scène die je aanzet blijft steeds in beeld staan, daaroverheen wordt dan de nieuwe geprojecteerd waardoor alles onleesbaar wordt.
Het probleem met ondertiteling heb ik bij History met terugkijken of opgenomen programma's van deze zender. Geen ondertiteling dus.

Hier hetzelfde, alle instellingen geprobeerd. Andere zenders niet uitvoerig getest (kijk ik ook zelden met ondertiteling). Op History werkt in het ieder geval niet, zowel op de hoofdbox als op de extra box.
Graag een status update vanuit Ziggo.
Reputatie 7

Vreemd, CI heeft zowel Nederlandstalige (dut) DVB ondertiteling als teletekst ondertiteling:

Beide ondertitelingsmogelijkheden bevatten ook daadwerkelijk ondertiteling.

Voorbeeld van DVB ondertiteling:

En een voorbeeld teletekst ondertiteling:

Welke ondertitelingsmogelijkheid gebruik je? DVB of teletekst? Als je teletekst gebruikt zou het 6 keer herhalen van iedere regel voor ieder pagina misschien een probleem kunnen zijn voor de Next.

Vreemd, CI heeft zowel Nederlandstalige (dut) DVB ondertiteling als teletekst ondertit

Voorbeeld van DVB ondertiteling:

En een voorbeeld teletekst ondertiteling:
elke ondertitelingsmogelijkheid gebruik je? DVB of teletekst? Als je teletekst gebruikt zou het 6 keer herhalen van iedere regel voor ieder pagina misschien een probleem kunnen zijn voor de Next.

ik gebruik de dvb ondertiteling. Kan overigens bij deze zender überhaupt geen ondertitel kiezen. Screendump is uit de app, bij de mediabox is het hetzelfde

Reputatie 7
De live DVB stream van CI heeft geen gesproken ondertiteling. Er is maar één audio kanaal:

Probeer eens om de tweede "Nederlands" optie te kiezen. Misschien krijg je dat wel ondertitels te zien.
Reputatie 4
Badge +3
@GeurtsenRG

1e mogelijkheid: Zet in de instellingen van de Next de ondertiteling aan en de taal op Nederlands.

2e mogelijkheid: Het is ook mogelijk om de ondertiteling aan te zetten met de drie stipjes op je afstandsbediening.

Werkt het op één van deze manieren bij je?

Beste Be rt Geurtsen,
1e bedankt voor je aandacht.
2e wil ik niet al te bot overkomen, maar ik heb meerdere opmerkingen aangaande dit item geplaatst. Ook bij de laatste kan je m.i. duidelijk genoeg lezen welke mogelijkheden ik ben afgegaan.
Zoals je ongetwijfeld kunt lezen staat de basisinstelling goed, meer of andere keuzes heb je volgens mij niet.
Met de drie stipjes heb je een oneindig aantal mogelijkheden, wisselend per zender, en/of van welke future van Next je gebruik maakt, zoals er zijn; life kijken, replay, herstart na pauze, opname afkijken of terugspoelen.
Daar heb ik ook schermopname's van geplaatst.
Ik wou maar dat het zo simpel was als jouw oplossing🙄
@ArChie.DVB meer dan de optie gesproken ondertiteling wordt er niet weergegeven zoals je ziet. Welke nu aangevinkt staat maakt geen verschil. Ik heb dit probleem trouwens ook al in andere topics voorbij zien komen, dus ben zeker niet de enige. Feit blijft dat er een serieus probleem is in de mediabox next en de Go app, wordt tijd dat Ziggo hier iets aan doet of duidelijk uitlegt waarom er na maanden nog steeds geen oplossing is.
Die uitleg is er al en kan moeilijk telkens herhaald worden.
Het is afwachten geblazen. Liberty Global is aan zet. Hoe het precies zit is wellicht nog geheim.
Zie bv hier:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-bij-opnames-op-de-mediabox-next-40105/index4.html#post424384
En in dit Topic:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-ondertiteling-doet-het-niet-meer-38478/index2.html#post407359
Leuk is anders, zoals het kennelijk moet gaan. Dat is niet alleen van toepassing op issues met de ondertitels. De problemen met de ondertitels zijn in de tussentijd beslist urgenter geworden....

Centrale voorlichting is gewenst. Dan weet je tenminste meteen waar je aan toe bent. Ook al wordt je daar niet vrolijk van.
Verwacht niks op de Ziggo Site. Daar wordt achteraf verteld, wat werd opgelost na een Update van Next en/of het Video Platform.
Reputatie 7
Badge +35

@GeurtsenRG

1e mogelijkheid: Zet in de instellingen van de Next de ondertiteling aan en de taal op Nederlands.

2e mogelijkheid: Het is ook mogelijk om de ondertiteling aan te zetten met de drie stipjes op je afstandsbediening.

Werkt het op één van deze manieren bij je?
Beste Be rt Geurtsen,
1e bedankt voor je aandacht.
2e wil ik niet al te bot overkomen, maar ik heb meerdere opmerkingen aangaande dit item geplaatst. Ook bij de laatste kan je m.i. duidelijk genoeg lezen welke mogelijkheden ik ben afgegaan.
Zoals je ongetwijfeld kunt lezen staat de basisinstelling goed, meer of andere keuzes heb je volgens mij niet.
Met de drie stipjes heb je een oneindig aantal mogelijkheden, wisselend per zender, en/of van welke future van Next je gebruik maakt, zoals er zijn; life kijken, replay, herstart na pauze, opname afkijken of terugspoelen.
Daar heb ik ook schermopname's van geplaatst.
Ik wou maar dat het zo simpel was als jouw oplossing🙄

@Eds Mijn reactie Be rt schreef: was gericht aan @GeurtsenRG en niet aan @Eds.

Je schreef: "Ook bij de laatste kan je m.i. duidelijk genoeg lezen welke mogelijkheden ik ben afgegaan."
Daarom heb ik niet op jou gereageerd.☺
Reputatie 1
Ondertiteling bij live kijken gaat prima. Als ik een programma opneem en afspeel is de ondertiteling verdwenen. Lees al maanden-/wekenlang dat "ze" bezig zijn met een oplossing, maar die oplossing laat dan wel erg lang op zich wachten. Bij Mediabox XL nooit problemen mee gehad.
Reputatie 1
Badge
Sinds vorige week geen ondertiteling meer bij terugkijken Nederlandse zenders. Op deze manier heeft terugkijken voor ons geen enkele waarde meer!
Reputatie 4
Badge +3
Het moet mij van het hart dat Ziggo m.b.t. deze storingen blijkbaar geen prioriteit geeft aan de grote groep van mensen, slechthorenden, ouderen etc. die volledig vertrouwen op ongestoord t.v. kijken.
Immers, de zenders bieden allen, voor zover mogelijk, ongestoord ondertiteling aan of verwijzen naar teletext. Daar ligt het niet aan.
Als klant zijn wij volledig afhankelijk van hetgeen Ziggo doorstuurt naar de mediabox tegen een bepaalde prijs die hoe dan ook wordt geïncasseerd.
En daar gaat het volledig mis.
Moet je als klant al volledig onlogische, per zender verschillende, keuze's maken m.b.t. het inschakelen van de ondertiteling voor m.n. slechthorenden, dan nog werkt het niet of niet volledig. Erger wordt het nog als je Replay gebruikt, of pauzeert of je opname's bekijkt.
Het zou wat zijn als je een nieuwe auto koopt en je komt er achter dat je per versnelling op een andere manier richting moet aangeven of per bepaalde snelheid op een andere manier moet sturen, en dan nog maar afwachten wat de auto dan doet. Zo voelt het voor een slechthorende op een gegeven moment, alle lol is er onderhand wel af.
Reputatie 7
Goedemiddag allen,

We zijn op de hoogte van de problemen en we hebben vanuit de Community ook verzocht om de prioriteit voor dit probleem te verhogen, en dat is inmiddels gedaan. Zodra we concrete updates hebben, dan laten we het hier ook weten.
Reputatie 7
Badge +2
Schandalig hoe dit probleem is opgepakt. Als je afhankelijk bent van ondertiteling bij het TV kijken dan praten we over een urgente service. Ziggo schakel desnoods terug naar een eerdere software versie toen dat wel werkte en begin vanaf dat punt weet met leuke dingetjes als animaties, apps, Dolby etc.
We praten hier over een feit of iemand TV kan beleven of niet.
dit weekend een nieuwe mediabox next gekregen.
bij live kijken heb ik ondertiteling voor slechthorenden aan staan, werkt prima.
De slimste mens opgenomen, geen ondertiteling.
Wegmisbruikers opgenomen, geen ondertiteling.
Wie weet raad?
Reputatie 7
Badge +2
@drabbe niemand heeft raad. Live tv doet ondertiteling het (valt ook soms weg en is ook soms uit sync). Bij replay en afspelen opgenomen (bewaard) zijn de subs er niet. Op BBC 1 en 2 kan je via contect menu de ondertiteling wel bij afspelen opnames krijgen. Bij taalinstellingen dan engels kiezen. Sommigen hebben compensatie aan Ziggo gevraagd en gekregen (€20). Ikzelf heb dat ook gevraagd maar krijg niet eens antwoord🤬 De software ontwikkelaars zijn hard bezig (al 2 maanden🤣🤣) om e.e.a. goed te krijgen. Je kan ook de Next terugsturen en andere box vragen. Bijv de XL. Die heeft ondertiteling ook bij replay en opnames. Maar daarentegen is deze box erg traag en opnames lukken soms niet.
Reputatie 4
Badge +3
Zo langzamerhand vraag ik mij af wat voor mensen er werken bij Ziggo.
Krijg ik eerst iemand aan de lijn die van het bestaan van de community niet afweet en de zenders de schuld geeft voor de storingen maar een compensatie wil aanhouden tot het moment van oplossen.
Nu krijg ik bericht van Ziggo dat ik kan fluiten naar compensatie omdat ik op vrijwillige basis aan een test deelneem en weet dat er storingen zijn.

Letterlijk;
"Het compenseren van het abonnementsgeld kan ik helaas niet voor je doen.
Dit heeft te maken dat je aan een test hebt meegedaan en er ook voor gekozen hebt dat je inderdaad storingen tegen kan komen.
Uiteraard willen we meekijken wat Ziggo voor jou kan doen, dan moet eerst de storing opgelost zijn".

Nu heb ik tot ruim 8 maanden geleden meegedaan met de test Mediabox XL IPv6 welke is beëindigd maar geen test met de Next.
En dat geldt neem ik aan ook voor alle overige mensen die er last van hebben.
Tijd om eens een stap verder te kijken b.v. een schrijven aan het commissariaat of de media.
Reputatie 7
Badge +2
@Eds de testsoftware next heeft niks van doen met ondertiteling probleen. Testers en niet- testers hebben allemaal met ondertiteling probleem te maken. Ofwel iedere abonnee met een next heeft dit probleem. Wanneer je klantenservice aan de lijn hebt kan je ze dit even uit laten proberen met replay op NPO zenders. Van het weekend heb ik ze nog aan de lijn gehad omtrent het niet leveren van CI+ module. Deze man wist van ondertiteling probleem. Ondertussen ben ik nog steeds niet teruggebeld i.v.m. ondertiteling klacht en vraag naar comp. Heb jij toch nog meer bereikt - jij spreekt nog iemand🤣🤣
Reputatie 4
Badge +3
Beste Condor 1960 en andere lezers.
Ik had een opmerking teruggestuurd i.v.m. de aangenomen Next test en het volgende antwoord van klantenservice kreeg ik per omgaand;
=====================================
"Uiteraard begrijp ik dat het zeer lastig is als je als slecht horende geen gebruik kunt maken van de ondertiteling. Ten eerste is het bij ons bekend dat er problemen zijn op de Mediabox Next als het om het inschakelen van de ondertiteling gaat en wij verwachten dat dit opgelost is bij de eerst volgende software update op 27 augustus. Ten tweede wil ik duidelijk maken dat het aanbieden van een ondertiteling een extra service is die wij verlenen voor hen die het nodig hebben. Het is niet een dienst zoals het leveren van het TV-signaal of het internet-signaal. Je betaalt voor je TV- en internetsignaal en niet voor het in kunnen schakelen van de ondertiteling. Daarnaast zijn het de zendermakers die bepalen voor welke programma's een ondertiteling beschikbaar is en voor welke niet.

Ik begrijp dat het bovenstaande enigszins tegenstrijdig is omdat we dus wel werken aan het probleem met de ondertiteling. Waar het op neerkomt is dat de Mediabox Next de instelling ondertiteling op het moment niet weet te weergeven, maar wederom: dat is een extra service en daar staat geen compensatie voor open. Mijn collega's hadden dit meteen moeten aangeven.

Sorry voor het ongemak en ik hoop van harte dat je vanaf 27 augustus weer van het TV-kijken kunt genieten".
=====================================
De een zegt dit, de ander zegt dat, het lijkt wel alsof er 100 kleine baasjes op provisiebasis bij Ziggo werken. Een onderlinge wedstrijd in het afwimpelen van klanten.
Daar zakt je broek of al wat je op je reet hebt hangen direct vanaf toch?
Maar diegene die al een compensatie hebben ontvangen hebben volgens hen geluk, dus...
De rest kan het slikken of stikken, maar wel betalen betalen betalen betalen.......
Reputatie 5
Badge +1
Het doet er niet toe wat die figuren beweren: als klant mocht je verwachten dat ondertiteling zou werken. Daarom is hier in juridische zin sprake van wanprestatie. Als jullie allemaal nul op rekest krijgen, zouden we onze krachten kunnen bundelen. Dus even wachten hoe dit verder gaat, wanneer het ondertitelprobleem is opgelost.
Reputatie 7
Badge +2
@Rocky Luck inderdaad. Ik wordt doodziek van Ziggo. En met alle respect dat geldt niet voor @Anne B Ziggo, andere mod's, en ook niet t.a.v. van goedwillende mensen die op klantenservice werkzaam zijn. Ik zit al bijna 2 weken te wachten op enige feed back op mijn klacht en vraag t.a.v. comp. Vandaag bleek dat mijn klacht bij Commissariaat voor de Media niet is door gekomen (mijn schuld). Dus ga ik die deze week opnieuw indienen. Hoop dat velen dat ook gaan doen. Plat gezegd wanneer je in een rolstoel zit en niet het lokale speelplaatsje op kan dan staat heel Nl op stelten. Maar wanneer je een niet zichtbare beperking hebt dan wordt je gewoon genegeerd. Het standpunt van Ziggo in deze is te a-sociaal voor woorden. En ik meen dit uit het grond van mijn hart. Wanneer KPN met een goede internetsnelheid komt ben ik weg bij Ziggo. Daar zal het ook niet "koek en ei" zijn - maar wellicht een veel betere customer service.
Misschien eens aankloppen bij Kassa en de NPO media bereiken (met als kanttekening: no subs at Ziggo).
Reputatie 4
Badge +3
Het is vandaag 27 augustus 2019, nog even her en der gecheckt maar de kalender is onverbiddelijk, de dag van de update!
Voor de zekerheid nog even alles een hard return gegeven maar helaas is alles nog bij het oude gebleven, wat de moderators op de community al vreesden.

Nog steeds alles bij het oude, d.w.z., géén ondertiteling in situaties als eerder omschreven en nog steeds die onoverzichtelijke keuzemenu's.

Benieuwd wat voor excuses er nu weer komen. Acceptabel is dit absoluut niet meer.
Reputatie 7
Badge +26
Het is vandaag 27 augustus 2019, nog even her en der gecheckt maar de kalender is onverbiddelijk, de dag van de update!

Reken er maar niet op dat het bij de volgende update opgelost is.

Anne (Ziggo moderator schreef dit.

Reputatie 7
27 augustus is de vooraf vastgestelde datum waarop we mikken om de volgende software versie van de Next uit te rollen. In elke nieuwe versie zitten diverse goedgekeurde bugfixes. De datum van een software release staat nooit precies niet vast, het is dan ook erg ongebruikelijk dat je dit te horen hebt gekregen bij de helpdesk. Wanneer daar ook verteld is dat op die datum de ondertiteling problemen zijn opgelost dan is dat een aanname geweest van de medewerker. Ik wil graag die verwachting bijstellen, op 27 augustus is het niet zeker dat deze issues zijn opgelost.

Ik zie aan deze kant echt veel activiteit over ondertiteling issues. Ik zie dit in de interne e-mails, in de storing ticket logs en ik ervaar dit in de gesprekken met medewerkers en managers.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-bij-opnames-op-de-mediabox-next-40105/index6.html

Reageer