Beantwoord

Mediabox Next - ondertiteling doet het niet meer.

• 30 maart 2019
  • 111 Reacties
  • 18263x Bekeken

Toon eerste bericht

111 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is inmiddels opgelost bij Telenet. Hopelijk volgt Ziggo snel.
Reputatie 7
Goedemorgen allen,

Na verder onderzoek van Engineering lijkt het erop dat de ondertitelingsproblemen worden veroorzaakt door een samenhang van verschillende issues op het video platform, maar ook in de software van de Mediabox Next. Om dit op te lossen moet er met verschillende partijen worden geschakeld, iets wat enige tijd in beslag kan nemen.
Hopelijk duurt dit niet zo lang.

Kunnen aan de volgende problemen ook wat gedaan worden:

* radio zender bij de zenderlijst op zetten, zodat ik deze in de favorieten kan zetten, nu moet ik telkens als ik een radio zender wil luisteren de tv aanzetten en na enkele uren gaat deze automatisch over op de laatst gekeken zender en gaat het weer opnieuw tv aanzetten en radiozender erop zetten.

* bij het begin bij replay wordt het beeld soms blokkering, maakt niet uit welke zender.

Dit was bij de Horizon box wel opgelost.
Reputatie 7
@Mannekanwa

* radio zender bij de zenderlijst op zetten, zodat ik deze in de favorieten kan zetten, nu moet ik telkens als ik een radio zender wil luisteren de tv aanzetten en na enkele uren gaat deze automatisch over op de laatst gekeken zender en gaat het weer opnieuw tv aanzetten en radiozender erop zetten.

Dit is geen 'probleem' maar een feature request. Ze hebben gekozen voor een radio portal en ik verwacht niet dat we de radio zenders tussen de zenders gaan plaatsen. Het overschakelen van radio naar Live tv heeft te maken met een onderbreking in het coax signaal. In een toekomstige update gaan we ervoor zorgen dat er bij herstel van de verbinding, de radiozender opnieuw wordt herstart. Ervaar je dit op alle radiozenders of komt dit bij enkele voor? Want ook de radiozenders maken gebruik van verschillende frequenties. Je hoeft dit probleem niet op ieder frequentie te ervaren.

* bij het begin bij replay wordt het beeld soms blokkering, maakt niet uit welke zender.

Bedoel je hierbij een lagere resolutie en beeldscherpte? Dat zou enkele seconden mogen voorkomen bij het starten van nieuwe content. Maar langer dan deze paar seconde mag absoluut niet. Hoe heb je de Mediabox Next met je internet verbonden? Toevallig draadloos?
Ik luister alleen naar Sky, dus ik weet niet of dit bij andere zenders voorkomt.

ik heb de Mediabox Next draadloos verbonden en het duurt langer dan enkele seconden en ook tijdens het kijken.
@Mannekanwa
Je kunt met Voice Control radiozenders oproepen. Try it out.
Dan hoeft de TV niet aan, tenzij dat nodig is voor de audio-link tussen Next en Audio apparatuur.
Toevoeging.
Als de Audio verloopt via HDMI-ARC van TV naar een Multimedia Receiver, dan zal de TV wel aan moeten, denk ik. Gebruik dat zelf niet & weet dat dus niet zeker.
Sluit de Next dan rechstreeks aan via S/PDIF. Of desnoods analoog- geen Dolby dan.
Reputatie 7
Ik luister alleen naar Sky, dus ik weet niet of dit bij andere zenders voorkomt.

ik heb de Mediabox Next draadloos verbonden en het duurt langer dan enkele seconden en ook tijdens het kijken.

@Mannekanwa
Het maakt niet uit dat de Mediabox Next draadloos is verbonden met het internet. Ook al zit de radio optie in een 'radio portal', hij maakt gebruik van het coax signaal en zodra daar een onderbreking in voorkomt, schakelt hij terug naar live tv. We merken wel op dat hij er erg gevoelig op reageert, bij de minste/geringste signaalverstoring schakelt hij terug naar Live TV. Dit proberen we te verbeteren. Toch is de oorzaak het gevolg van een niet optimale verbinding.

Heb je meerdere tv's aangesloten in huis en kun je jouw binnenhuis situatie omschrijven? Misschien kunnen we nog winst boeken in het optimaliseren van het signaal.
Ik heb maar 1 tv aangesloten en de modem zit in de gang buiten de meterkast, ik had hem eerst in de meterkast, maar het signaal was heel slecht, ik wou mijn zonnepanelen draadloos verbinden, maar dit lukte niet, toen maar via het stopcontact gedaan.

Een losse draadloze WiFi vesterker van TP krijg ik niet op het signaal van de modem.

De tv staat ongeveer 10 meter van de modem met een deur ertussen.
Zou een Ziggo WiFi versterker kunnen helpen??
Reputatie 7
Het maakt niet uit dat de Mediabox Next draadloos is verbonden met het internet. Ook al zit de radio optie in een 'radio portal', hij maakt gebruik van het coax signaal en zodra daar een onderbreking in voorkomt, schakelt hij terug naar live tv.

@Mannekanwa
Zie mijn quote hierboven. Waarom wil je een Wifi versterker aanschaffen als ik aangeef dat het met het coax signaal te maken heeft? Dat gaat de problemen met het terugschakelen naar live tv niet wijzigen.
Mijn excuus, ik heb het niet goed gelezen en begrepen.

De coax komt vlak bij het raam binnen en daar zit de coax aangekoppeld van 6 meter naar de verdeelkast in de meterkast, vandaar uit gaat deze weer retour naar de tv, met ongeveer een coaxkabel van +/- 8 meter.
Reputatie 5
Badge +3
Huh, dat is echt een hele rare opstelling. Stop een splitter op het AOP (bij het raam) en doe dan een korte kabel naar je TV (ik ga ervan uit dat deze in de kamer van het AOP staat) en dan de lange kabel richting je modem.
Geachte,
Heb ook problemen met de ondertiteling bij de Duitse tv.
Bij de BBC had ik even ondertiteling,maar die was opeens weer verdwenen.
Met live kijken geen probleem,maar met opnamen geen ondertiteling alhoewel het menu het wel aangeeft dat er ondertiteling voorhanden is .
Iemand enig idee?
Vooral handig met de Duitse tv ,daar ze soms met een zwaar accent praten .
Bij voorbaat dank voor respons.
Kreeg vandaag een mail dat de Mediabox Next box weer ge-update word, alleen wanneer wordt er wat gedaan aan de ondertiteling bij opnames via de Duitse zender, het is al een tijdje geleden dat hier over gecommuniceerd is
Ik heb gisteren (30-7-2019) mijn Ziggo Next ingesteld. Ondertiteling heb ik standaard ingesteld op Nederland.
We hebben gisteren meerdere programma's (NPS-nieuws van 20.00 uur, RTL nieuws 19.30 uur, de S.P.E.L. show) opgenomen. Ook nu is, met alle opties, geen ondertiteling aan te zetten. In het keuzemenu is de optie ondertiteling voor slechthorenden aangevinkt. Dit is ook de enige optie die beschikbaar is bij deze programma's.
Bij de Horizon hebben we dit fenomeen nooit eerder opgemerkt.
Reputatie 4
Badge +3
Na een update, vier dagen geleden, is de ondertiteling zeer onstabiel. Op NPO1, 2 en 3 werkt het tijdens life-uitzendingen goed, maar bij replay of opname bekijken niet.
Hetzelfde op b.v. Belgische zenders. Daarbij valt het op dat bij het life kijken er een geheel ander keuzemenu wordt aangeboden dan bij replay of opname.
Gisteravond tijdens replay en opname kijken herhaaldelijk een stilstaand beeld met de mededeling, "Moment S.V.P."
Uiteindelijk maar gestopt met kijken.
Reputatie 7
Badge +4
@Coent @Eds
Dit is inderdaad een probleem dat sinds gisteren speelt. Ik heb het doorgezet naar een moderator zodat er hopelijk snel naar gekeken wordt.
Reputatie 3
Badge
@Ondertiteling Mediabox Next
Welkom op de Ziggo Community, we helpen je graag verder.

Je hebt in de 'instellingen' meerdere ondertiteling opties, hoe heb je de standaard taal en de ondertiteling instellingen staan in de instellingen? (Via het menu)
Los van de instellingen in het menu kun je ook per zender nog een aantal ondertiteling opties instellen. Heb je problemen met bepaalde specifieke zenders of ervaar je problemen op alle zenders?

p.s.: Is het ook verstandig om je accountnaam te wijzigen? 😉 Dit kan ik voor je regelen als je daar behoefte aan hebt.

Ha Serkan,

Geen probleem, heel simpele vraag, ook wat off topic, maar het antwoord kom ik nergens in 10 seconden zoeken tegen op de Community of Ziggo site:
Wat is in het hoofdmenu van de Next Box eigenlijk het verschil tussen Ondertiteling Standaard en Ondertiteling Aan??
Reputatie 4
Badge +3

@Ondertiteling Mediabox Next

Welkom op de Ziggo Community, we helpen je graag verder.

Je hebt in de 'instellingen' meerdere ondertiteling opties, hoe heb je de standaard taal en de ondertiteling instellingen staan in de instellingen? (Via het menu)
Los van de instellingen in het menu kun je ook per zender nog een aantal ondertiteling opties instellen. Heb je problemen met bepaalde specifieke zenders of ervaar je problemen op alle zenders?

p.s.: Is het ook verstandig om je accountnaam te wijzigen? 😉 Dit kan ik voor je regelen als je daar behoefte aan hebt.
Ha Serkan,

Geen probleem, heel simpele vraag, ook wat off topic, maar het antwoord kom ik nergens in 10 seconden zoeken tegen op de Community of Ziggo site:
Wat is in het hoofdmenu van de Next Box eigenlijk het verschil tussen Ondertiteling Standaard en Ondertiteling Aan??
Reputatie 4
Badge +3
Precies, dat bedoel ik met de verschillende menu's in het algemeen.
Het "hoofdmenu", benaderbaar via het tandwieltje onder het huisje is duidelijk.
Maar als je op de 3 puntjes drukt op een zender, en je kijkt naar de verschillen bij *Life kijken, *opstarten na een pauze, *Terugspoelen, *Opname afspelen en *Replay, dan denk je echt dat je meedoet aan een geheugentest. Iedere keer is het menu anders en krijg je andere keuze's voorgesteld.
De meeste bij b.v. België daar heb je bij life kijken één keuze, maar bij Replay de keuze tussen 1-ondertiteling aan, 2 ondertiteling Nederlands, 3 ondertiteling voor
Reputatie 4
Badge +3
Precies, dat bedoel ik met de verschillende menu's in het algemeen.
Het "hoofdmenu", benaderbaar via het tandwieltje onder het huisje is duidelijk.
Maar als je op de 3 puntjes drukt op een zender, en je kijkt naar de verschillen bij *Life kijken, *opstarten na een pauze, *Terugspoelen, *Opname afspelen en *Replay, dan denk je echt dat je meedoet aan een geheugentest. Iedere keer is het menu anders en krijg je andere keuze's voorgesteld.
De meeste bij b.v. België daar heb je bij life kijken één keuze, maar bij Replay de keuze tussen 1-ondertiteling aan, 2 ondertiteling Nederlands, 3 ondertiteling voor
wij nemen ook altijd alles op en inderdaad de ondertiteling is vaak niet bij te voegen.
Jammer dat je niet teletext kunt aanzetten bij terugkijken zoals het bij de horizon wel kon.

hier moet echt iets aan gebeuren want het is zonder text slecht tv kijken.
Reputatie 4
Badge +3
Was vergeten dat Windows 10 bezig was met een update. Ging dus even een eigen leven leiden en ik kon niets meer typen. Vandaar een beetje vreemd bericht.
Maar misschien is de boodschap wel helder. Als je er een beetje mee speelt, kom je vanzelf de onlogica tegen.
De keuze tussen Standaardtaal, Nederlands, Nederlands voor slechthorenden en Aan op eenzelfde zender, gooi het maar in m'n pet, zou ik zeggen.
Badge
Het probleem met ondertiteling heb ik bij History met terugkijken of opgenomen programma's van deze zender. Geen ondertiteling dus.
Reputatie 7
Badge +35
@GeurtsenRG

1e mogelijkheid: Zet in de instellingen van de Next de ondertiteling aan en de taal op Nederlands.

2e mogelijkheid: Het is ook mogelijk om de ondertiteling aan te zetten met de drie stipjes op je afstandsbediening.

Werkt het op één van deze manieren bij je?

Reageer