Mediabox Next niet mogelijk wanneer internet en TV pakket verschilt

  • 14 mei 2019
  • 24 Reacties
  • 1513x Bekeken

Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om met mijn abonnementsvorm (Internet Max en TV complete) de nieuwe Mediabox Next te krijgen. Ik heb al sinds 2017 gezeik met de Horizonbox. Van alles destijds geprobeerd. Signaalmetingen, firmware updates, zelfs een vervangende box gekregen en niks heeft geholpen. Het signaal thuis is perfect. Ik haal makkelijk de 500Mbit. Alleen die rot Horizonbox geeft constant gezeik. Hij loopt geregeld vast, waarbij je echt fysiek een knop op de achterkant uit- en aan moet zetten. Ik krijg soms rare vervormingen in beeld. Soms reageert de afstandbediening nergens meer op. Ik ben zo klaar met het apparaat.... Ik zit niet te wachten op een derde Horizonbox of een monteur over de vloer, terwijl mijn signaal in huis gewoon prima is en de box op de laatste firmware zit. Dus toen ik las dat er een nieuwe mediabox werd uitgerold, dacht ik dat er eindelijk een oplossing aan zat te komen.

Net nogmaals Ziggo gebeld en de enige mogelijkheid is: Downgraden van mijn internetabonnement naar "complete". Dit wil ik niet, want ik vind de snelheid prettig. Ook werk ik veel thuis (IT-er), waarbij de extra bandbreedte vaak een uitkomst is. De andere "oplossing" is mijn TV zenderpakket upgraden naar TV Max. Dit kost mij 12 euro extra, terwijl ik die extra kosten niet wil, omdat ik die zenders niet kijk. Wat mij het meest irriteert, is dat het puur een administratieve maatregel is. Technisch kan het allemaal prima (wat de support medewerker mij ook bevestigde), maar ze kunnen simpelweg de nieuwe mediabox niet aanvragen in het systeem, omdat internet en TV administratief verschillen van pakket.

Het enige wat ik kan doen is wachten tot deze "regel" wordt aangepast. Ik ben al meer dan 10 jaar klant, maar nu gaan waarschijnlijk de wegen dan toch helaas scheiden. Ik ben fan van mijn internetsnelheid en stabiliteit, maar mijn vrouw geeft terecht aan dat het niet normaal is dat je voor bijna 75 euro in de maand niet eens een goed werkende TV box krijgt.



De tariefswijziging komt dan net op een voor mij gunstig moment i.v.m. opzeggen. Ik hoop dat voor andere mensen, die ook problemen hebben met de HorizonBox, deze regel snel gaat veranderen. Voor mij is het waarschijnlijk te laat.

24 Reacties

Reputatie 7
Badge +16
Bij max moet je volgens mij gewoon de Next kunnen krijgen. Alleen is deze nog niet officieel uitgerold en alleen bij bepaalde voorwaarden te bestellen. Maar dit gaat snel veranderen.
Bij max moet je volgens mij gewoon de Next kunnen krijgen. Alleen is deze nog niet officieel uitgerold en alleen bij bepaalde voorwaarden te bestellen. Maar dit gaat snel veranderen.
Hallo Nick,

Bedankt voor je reactie. Weet je ook wat deze voorwaarden zijn? Mij werd verteld dat het gewoon niet kan. En dat het wellicht in de toekomst gaat veranderen, maar dat ze daar nog niets over kunnen zeggen.
Reputatie 7
Badge +16
Wellicht kan @Anne H Ziggo of een van de mods iets meer vertellen.
Ik kwam bv niet in aanmerking omdat ik een Horizon heb en het ingebouwde modem gebruik (extern modem is hier momenteel geen optie)
Maar voor zover ik weet zaten bij de testgroep mensen met alle verschillende abbo's, zelfs de 50/5
Ik gebruik een eigen router en niet de HorizonBox als modem. (Dan zou ik echt gek worden, omdat een van de problemen is dat het ding steeds vastloopt). Ik ben benieuwd naar de reactie van @Anne H Ziggo .
Ik heb ook max en complete, al lang gezeik met die media box xl (ook aangegeven door monteur en wil ook geen andere meer) en idd als ik downgrade (wat ik niet wil ivm 500Mbit/s) of duurder pakket neem MAG ik een media next, eigenlijk bij de konijnen af! Ook al 25 jaar klant en het omwisselen is me toch een groot probleem! Ziggo kan toch gewoon informatie verstrekken mbt het omruilen van de XL naar de Next?
Reputatie 2
Badge
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om met mijn abonnementsvorm (Internet Max en TV complete) de nieuwe Mediabox Next te krijgen. Ik heb al sinds 2017 gezeik met de Horizonbox. KNIP



En wat te denken van het feit dat er blijkbaar klanten zijn die al een 2e Next op de slaapkamer hebben staan.

Ik zit met hetzelfde gedonder met de Mediabox XL, ook al tegen de 30 jaar abonnee (@home) en zou via een gladde jongen van verkoop overmorgen al een Next kunnen krijgen als ik even mijn abonnement omhoog aan zou passen en voor 1 jaar vastzet. Je mag raden wat ik hiervan vind..........
De Next krijgt een soft launch. Dan is nog niet alles af.
Wacht tot de officiele introduktie. Dan zijn er meer abonnementsvormen.
Als je klachten hebt over deze Ziggo aanpak:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier/
Hier deponeren heeft weinig zin.
Reputatie 2
Badge
KNIP deponeren heeft weinig zin.

Jouw reactie voegt helaas ook niets toe.
Dat klopt. Als ik iets voor je zou kunnen regelen, dan zou ik dit doen.
Reputatie 2
Badge
Blijkbaar kan Verkoop wel degelijk wat regelen (alles) en dat is voor mij nu net de druppel.......
Reputatie 7
Hey all.

De mediabox Next is momenteel nog maar in een paar abonnementsvormen te bestellen.
Dit is niet omdat we klanten in 1 richting willen drukken, maar omdat de lancering nog niet volledig uitgerold is. Het is dus nu enkel nog in 2 vormen mogelijk, omdat we eerst kijken hoe dit gaat, voordat we hem helemaal lanceren. Wil je niet 1 van deze 2 vormen, is dat volledig te begrijpen. Je kunt dan beter wachten tot de volledige lancering, met het over gaan 🙂.

Overiges, "verkoop" kan hier ook niets in aanpassen. Ik weet niet hoe je hier bij komt, @pjz ?
Reputatie 2
Badge
Overiges, "verkoop" kan hier ook niets in aanpassen. Ik weet niet hoe je hier bij komt, @pjz ?

Na versturen van het (klachten)formulier(en) op de Ziggo site heb ik in eerste instantie meermaals prettig telefonisch contact gehad met de TD over mijn problemen met de XL box.
Een week of 3 geleden kreeg ik ineens een e-mail met het aanbod om zonder activatiekosten over te stappen naar Compleet of Max met daarbij de Next waar ik niet op ingegaan ben.
Twee weken geleden ben ik gebeld door Verkoop met de aanbieding dat ik de Next binnen een aantal dagen zou krijgen als ik voor 1 jaar naar Max zou overstappen en dat is de reden dat ik pissed-off ben geworden.
Ik heb problemen met de XL en wil gewoon een box die werkt zonder koppelverkoop of wat voor abo aanpassing dan ook.
Reputatie 7
sorry @pjz , maar ik begrijp je verhaal nog steeds niet. Wat bedoel je nou dat "verkoop" kan regelen?
Het klopt, zoals ik hierboven uitgelegd heb, dat de Next enkel nog bij een Complete of Max abonnement aangeboden kan worden. Dit staat los van of men wel/geen problemen heeft met de Mediabox XL, maar is gewoonweg omdat de lancering in stappen gaat. Dus als je de Next wilt zonder 1 van de mogelijke abonnementen momenteel zul je daar op moeten wachten. De afdeling verkoop heeft hier ook geen andere opties in. "dat is de reden dat ik pissed-off ben". Ik weet niet goed waar "dat" nu naar verwijst.

Je gaat overigens geen jaarcontract aan, hoor, bij het overgaan naar de mediabox Next. Je houdt je huidige contractduur.
Reputatie 2
Badge
Beste Lycke,

Ik heb eigenlijk geen zin meer om mijn verhaal nogmaals te verduidelijken.
Ik ben na mijn gesprekken met de TD gebeld door Verkoop en Verkoop gaf expliciet aan dat bij het aangaan van een nieuw MAX jaarcontract de Next een paar dagen later in mijn bezit zou zijn terwijl ik gewoon simpelweg een vervanging wil van de brakke XL en daar ben ik pissed-off over.
Badge +3
Beste Lycke,

Ik heb eigenlijk geen zin meer om mijn verhaal nogmaals te verduidelijken.
Ik ben na mijn gesprekken met de TD gebeld door Verkoop en Verkoop gaf expliciet aan dat bij het aangaan van een nieuw MAX jaarcontract de Next een paar dagen later in mijn bezit zou zijn terwijl ik gewoon simpelweg een vervanging wil van de brakke XL en daar ben ik pissed-off over.


Ik snap de frustratie, maar volgens mij proberen wij hier met zijn allen tot een goede oplossing te komen, ik denk dat je bij de huidige problemen het beste een nieuwe XL kan aanvragen of wachten tot de softlaunch achter de rug is en dan een Next box zonder aanpassing van je huidige abo aan te vragen.
Reputatie 7
Ik begrijp hierin dan nog steeds niet de tekst waarin je zegt dat "verkoop blijkbaar wel (alles) kan regelen". Maar goed, dat laten we dan zo.
Het is dus gewoon zo dat je nog niet over kunt naar de Next in alle abonnementsvormen. Binnenkort, wanneer de mediabox volledig beschikbaar wordt, zullen hierin meer opties zijn 🙂. Je hoeft bij overgaan niet een jaar contract aan te gaan. Als verkoop dit genoemd heeft, hebben ze hierin de verkeerde informatie. Ik ga dit gelijk naar ze doorzetten ^^.
Reputatie 4
Badge +3
Vandaag 11 juni is het mogelijk om een pakket zelfsamen te stellen met de Mediabox Next.
Voor iedereen wat wils. Let op er wordt nu weer een contract voor 12 maanden aangeboden. Heb hier geen problemen mee. Activatiekosten zijn gratis tot nu toe. Alles 1 pakketten zijn inclusief de nieuwe prijsverhoging. De zelfsamen te stellen mogelijkheden zijn inclusief prijsverhoging. Hierover gebeld met de Ziggo hd. Persoonlijk heb ik nu internet start 50/5, tv compleet mediabox next, zonder bellen. Wel even te vernoemen voor mij persoonlijk is 50/5 internet voor surfen en mailen genoeg. De mediabox next draait tot nu toe goed met replay tv. Had ruim drie weken met de softlaunch alles 1 internet complete 250/25, tv complete met mediabox next. Online alles geregeld half uurtje later nieuwe internet snelheid doorgevoerd de rest bleef hetzelfde. Chapeau Ziggo prima geregeld dit mag ook weleens gezegd worden 😀. Zou zeggen mensen doe je voordeel ermee. P.s Mediabox Next is verbonden met netwerkkabel misschien wel slim met 50/5 internet.
Reputatie 5
Badge +2
@pjz Ik begrijp jouw frustratie en jouw opmerking dat je via "verkoop" wel een Next kan verkrijgen en via de service afdeling niet. De MBXL is traag wanproduct. Echter de Next is dan wel stukken sneller maar ook hier zitten gebreken in. Tot nu komen gebruikers tegen:
- opnames worden niet uitgevoerd/ opgeslagen in cloud,
- ondertiteling programma's vallen weg/ lopen niet in sync,
- er zijn CEC issues. Bijv. bij uitschakelen Next gaan TV en eventuele randapparatujr (HDMI gestuurd) ook uit,
- beeldkwaliteit niet optimaal. O.a. upscaling naar 4K is niet mooi en via TV beter (heb ik geen ervaring mee - ik kijk via plasma.

Zoek hier ff op Next en zie gebruikers ervaringen. Dan begrijp je dat je een Next kan krijgen met een nieuw jaarcontract. Blijkbaar heeft Ziggo heel goed door dat die Next ook een rammelkast is - maar wel sneller en je kan je nu 360 graden ergeren.
Reputatie 4
Badge +3
@Condor1960 Ik begrijp echt niet dat Ziggo grootschalig met uitlevering van de Next begint (Totaaltv) als er nog zoveel problemen met die box zijn. Dat is toch vragen om nog meer klachten?
Reputatie 2
Badge
@Condor1960

Ik heb de ervaringen van anderen gelezen en zie ook in dat de Next (nog) geen heilige graal is maar ik heb misschien wel stille hoop dat de kinderziektes er nog uitgehaald gaan worden.
Hoop dan wel dat dit binnen een paar maanden zal zijn opgelost.
Ik denk dat de gemiddelde Chinese Android mediabox beter werkt dan wat er door Ziggo wordt geleverd.
Ik heb hier ook nog een "gewone" 1080P TV dus upscaling zal dan waarschijnlijk geen probleem zijn. Ik wil gewoon Netflix of F1 kunnen kijken zonder afhankelijk te zijn van een brakke MBXL. Ook is het meermaals vervangen van die MBXL door de klantenservice of monteurs uiterst frustrerend omdat je dan weer alle opname's kwijt bent.

Het blijft IMHO alleen een belachelijke zaak dat het vervangen van een zeer brakke MBXL gekoppeld blijft aan een verplichte abonnements- verandering en ik ben daar dus niet op ingegaan.
Je wil niet weten hoe vaak ik de afgelopen anderhalve maand ben gebeld door de verkoop afdeling, gewoon bij het belachelijke af. 1 van de verkopers heeft zelfs nadat ik vanaf mijn eerste contact via het klachtenformulier meermaals uitdrukkelijk heb geschreven alleen via e-mail contact te willen onderhouden en absoluut niet gebeld te willen worden mij zeker 10 keer achter elkaar gebeld op zowel mijn vaste als mobiel om maar een verkoopdeal te kunnen sluiten.
Het begon aardig op telefoonterreur te lijken en blijkbaar leest geen enkele verkoop medewerker daadwerkelijk de eerder geschreven formulieren en e-mailconversaties.
Uiteindelijk nam ik zelfs de telefoon op, luisterde naar wie er altijd maar anoniem belde en zodra ik de naam Ziggo, verkoop en/of aanbieding hoorde zei ik "lees eerst maar eens mijn e-mails !" en hing dan maar weer op.

Afijn, wordt vervolgd.
Reputatie 5
Badge +2
@Condor1960 Ik begrijp echt niet dat Ziggo grootschalig met uitlevering van de Next begint (Totaaltv) als er nog zoveel problemen met die box zijn. Dat is toch vragen om nog meer klachten?

@Music19 Ja dat klopt. Maar de verkoop moet door en Ziggo loopt voorop t.a.v. de "nieuwe" kijkervaring. Eeeuuuh....niet.
Reputatie 4
Badge +3
@pjz Is het bij je bekend dat je kunt uit vinken dat Ziggo je belt? Te vinden in Mijn Ziggo - gegevens - contactvoorkeuren. Ook kun je aangeven waarvoor Ziggo je mag lastig vallen.
Reputatie 2
Badge
@pjz Is het bij je bekend dat je kunt uit vinken dat Ziggo je belt? Te vinden in Mijn Ziggo - gegevens - contactvoorkeuren. Ook kun je aangeven waarvoor Ziggo je mag lastig vallen.

Uiteraard heb ik alles uitgevinkt en alleen bij Service informatie 1 vinkje voor alleen e-mail staan. Daarnaast heb ik bij ieder door mij ingevuld formulier uitdrukkelijk aangegeven dat ik alleen per e-mail benaderd wens te worden. En dan nog........
Reputatie 7
Badge +16
@Condor1960 Ik begrijp echt niet dat Ziggo grootschalig met uitlevering van de Next begint (Totaaltv) als er nog zoveel problemen met die box zijn. Dat is toch vragen om nog meer klachten?


Misschien omdat mensen al weken/maanden lopen te janken dat ze de Next willen, liefst in allerlei verschillende abonnementsvormen?
Hetzelfde gold voor de Horizon. Niet eens zozeer uitgerold omdat hij klaar was maar omdat een grote hoeveelheid klanten zat te janken om het apparaat (en vervolgens diezelfde groep begon te janken dat hij te snel was uitgerold)

Zelfs in dit topic werden al eisen gesteld nog voordat de box officieel op de reguliere wijze te bestellen was.

Reageer