Plugge

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Mediabox Next niet meer beschikbaar bij TV Complete sinds 30 september en gevolgen software update van de Mediabox XL

Beste Ziggo,

Na veel bellen en in de wacht staan tijdens mijn werk maar in de avonduren gebeld voor het bestellen van de Mediabox Next. Ik krijg vervolgens te horen dat deze niet meer besteld kan worden bij mijn pakket (het op 1 na duurste). Dit kon nog wel tot gisteren maar als ik de box nu wil hebben dan moet ik het duurste pakket nemen. Even later een ander antwoord en dat was "het is een tijdelijke stop want het gaat razendsnel". OK als ik dan een week of langer moet wachten ok maar het kan niet zo zijn dat iemand met hetzelfde pakket er gisteren wel 1 kon bestellen en vanaf vandaag niet meer. Zeker niet als er geen communicatie hierover is geweest. In principe moet je als Ziggo te koop lopen met een aanbieding voor al jullie klanten en moet ik dit niet via via horen. Mijn rekening ontvang ik ook iedere maand per e-mail. Maar goed terug naar het onderwerp. Ik wil er niet 2 per huishouden maar gewoon 1 en ik hoor graag of het mogelijk is om op de "wachtlijst" te komen. Ik zal niet de enige zijn die vandaag belt of binnenkort met hetzelfde probleem c.q. verbijsterde reactie.

Met groet en dank voor het - naar ik neem - positieve antwoord.
Erik Plugge te Zoetermeer
93 Reacties 93
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Plugge wrote:
.... maar het kan niet zo zijn dat iemand met hetzelfde pakket er gisteren wel 1 kon bestellen en vanaf vandaag niet meer. Zeker niet als er geen communicatie hierover is geweest.



Soms zijn artikelen in een winkel ook zo maar ineens uitverkocht. Of Ziggo nu de vraag verkeerd heeft ingeschat of dat er een leveringsprobleem is, is niet duidelijk gemaakt. Ziggo is zeer zeker geen kampioen in communicatie.
BryanH

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedenavond,

Ook ik loop hier tegenaan. Enige tijd geleden wees een monteur, die werkzaamheden in mijn huis uitvoerde, mij erop dat de Next gelanceerd zou worden. Hij gaf aan, dat hij mij zou inschrijven om tzt de Next te ontvangen. Echter heb ik dus tot op heden nooit de box ontvangen. Nu wilde ik zelf de box bestellen en zag ik de kosten van €19,95. Ik kon deze kosten niet direct plaatsen en nam contact op met de klantenservice waar mij verteld werd dat de voorwaarden zijn aangepast sinds kort en je verplicht bent, wanneer je gebruik wil maken van de Next je een upgrade moet doen naar het hoogste pakket terwijl ik een "Compleet" pakket heb. Daarom kan ik mij dus ook volledig vinden in het bericht van Dhr. E Plugge en benieuwd naar een passende oplossing.

Met vriendelijke groet,
Bryan Harreman
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
BryanH De Next in combinatie met het complete pakket zal ongetwijfeld, als de tekorten zijn opgeheven, weer tot de mogelijkheden behoren.
gaim2020

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
zelfde verhaal hier, voorraad media box next is bijna op, maar klanten met het MAX pakket krijgen het wel. had ik zaterdag maar gewoon aan de foon gebleven ( lange wachtijd) dan had ik de ( next ) wel gekregen met me complete pakket...helaas ondanks ik zeer lang ziggo klant bent, toch afgewezen, behalve als ik mij abo upgrade naar MAX pakket...wat een service.
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Vanmorgen stond op Tweakers.Net:

Ziggo is gestopt met de levering van de Mediabox Next aan TV Complete-klanten. Alleen bij TV Max- met minimaal Internet Complete wordt het kastje nog geleverd. Daarnaast krijgt de Mediabox XL volgend jaar een update om klanten een 'vergelijkbare kijkervaring' voor te schotelen.

Woordvoerder Hans den Heijer licht aan Tweakers toe dat de beperking van de levering van de Mediabox Next afgelopen maandag is ingegaan. Voorheen werd de 4k-settopbox ook bij TV Complete-pakketten geleverd. Volgens de woordvoerder is deze stap het gevolg van de populariteit van de Mediabox Next. Hij spreekt van een 'groot succes' en dat de uitrol van de 4k-settopbox sneller is gegaan dan verwacht. "Om de Mediabox Next te kunnen blijven leveren en te voorkomen dat er in deze fase onnodig mediaboxen worden geruild, hebben we ervoor gekozen om de Mediabox Next voorlopig alleen nog aan te bieden in combinatie met een pakket met TV Max en minimaal Internet Complete." Dit betekent dat klanten die voor een TV Complete-abonnement kiezen, een Mediabox XL krijgen.

Om de Mediabox XL min of meer op hetzelfde niveau als de Mediabox Next krijgen, komt Ziggo naar verwachting in de eerste helft van volgend jaar met een update voor de Mediabox XL. Deze update zit momenteel nog in een testfase. Volgens Den Heijer is die update bedoeld om klanten zoveel mogelijk de kijkervaring van de Mediabox Next te bieden. Daarbij noemt hij vooral de cloudfuncties en het eenvoudiger opnemen van programma's; die functies zouden na de update vergelijkbaar met deze functies van de Mediabox Next moeten zijn. Den Heijer kon nog geen nadere informatie geven over andere functionaliteit die wellicht ook naar de Mediabox XL wordt overgeheveld, zoals de ondersteuning van 4k en hdr. In hoeverre de functionaliteiten van de Mediabox Next zijn door te voeren bij de Mediabox XL zal moeten blijken; de twee decoders hebben afwijkende hardware.

Ook op zakelijk vlak is sprake van een wijziging. Daar wordt de Mediabox Next alleen nog aangeboden bij een zakelijk pakket met TV Complete en minimaal Internet Complete. Klanten die het zakelijke Internet Start-pakket met TV Complete afnemen, krijgen sinds maandag de Mediabox XL. Voorheen kregen zij ook de Mediabox XL. De zakelijke klanten die nu toch de Mediabox XL krijgen, kunnen volgend jaar ook de update tegemoet zien.

Ziggo begon in juni met de levering van de Mediabox Next aan nieuwe klanten. Daarvan zijn er volgens Den Heijer inmiddels zo'n 300.000 geleverd. De Mediabox Next ondersteunt onder meer hdr en een 4k-weergave bij bronmateriaal in deze resolutie, bijvoorbeeld via de standaard aanwezige apps van Netflix, Videoland en YouTube. Ook is het kastje kleiner en zuiniger dan de Mediabox XL. Tweakers schreef een review van de Mediabox Next.
Boom100

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hier ook hetzelfde verhaal. 2 weken terug gebeld of ik de next box kon krijgen. Ja hoor geen probleem. Maar u kunt beter wachten totdat u kortingsperiode afgelopen is en dan weer bellen dan kunt u de nextbox toegestuurd krijgen.
Kost €0.50 per maand extra en €20 aansluitkosten.
Zo gezegd zo gedaan. Vandaag gebeld. Box niet leverbaar behalve als je je abbo upgrade naar Max. Leuk die toezeggingen van Ziggo. Die hebben dus geen waarde.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Boom100

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hoi Teun

Deze upgrade maakt ultrahd niet mogelijk. Dit wil ik graag icm met netflix. Deze upgrade heeft voor mij verder geen meerwaarde
Geronimo77

Level 1
  • 49Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes
Teun wrote:
Kijk ook even hier:https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-mediabox-next-groot-succes-uitlevering-wordt-beperkt/Teun

In het artikel noemen ze dat na een upgrade vergelijkbare kijkervaring mogelijk is als de Next op de Media Box XL. Dat betwijfel ik; snelheid UI, geluid, UHD, ....
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
"...Daarnaast krijgt de Mediabox XL volgend jaar een update om klanten een 'vergelijkbare kijkervaring' voor te schotelen..."

Ik ben benieuwd hoe men dit denkt te gaan doen, gezien alle ervaringen van de afgelopen jaren met dit apparaat. Want als 'vergelijkbare kijkervaring' ( vergeleken met de Next ) wel mogelijk is met de Mediabox XL, waarom is dat niet eerder gedaan?

Tevens betekent dit een opgestoken vinger ( ik kan het echt niet anders omschrijven ), naar al die mensen die al jaren de Mediabox XL hebben, alle problemen daarmee moeten doorstaan en daarvoor nog moeten betalen ook.
transatlanticis

Level 6
  • 112Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes
Ik schrik hier wel van, dit is echt een verregaande maatregel dat je in de verkoop van nieuwe abonnementen de next alleen nog maar uitlevert bij internet max. Dan moet je wel een schreeuwend tekort hebben aan boxen. Blijkbaar toch onderschat hoeveel mensen problemen ondervinden met de horizon box. Echt heel erg opmerkelijk dit. Daarnaast kondigt ziggo ook aan de mediabox xl om te toveren tot een next gebruikerservaring. Nou dan moet er qua snelheid wel heel veel gebeuren, en ondanks dat in de cloud minder van de hardware gevraagd wordt denk ik dat je de oude software op die box ook grotendeels moet herschrijven om een beetje resultaat te krijgen. Echt, heel erg opmerkelijk deze move. Dit soort bewegingen zie je toch echt niet bij grote bedrijven die streamingdiensten uitbrengen die concurreren met de legacy tv-diensten van Ziggo.
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Jan F. wrote:
BryanH De Next in combinatie met het complete pakket zal ongetwijfeld, als de tekorten zijn opgeheven, weer tot de mogelijkheden behoren.


Dat is nog maar de vraag.
Het feit dat Ziggo plannen ontwikkelt om begin volgend jaar de MBXL in navolging van de Next te koppelen aan de cloud lijkt mij een signaal dat de Next als beoogde opvolger van de XL twijfelachtig is geworden.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
https://tweakers.net/nieuws/157982/ziggo-beperkt-aanbod-mediabox-next-updatet-xl-box-voor-vergelijkb...

Echt een update voor mijn horizonbox? Ik ben wel heel benieuwd wat dat gaat brengen. Dat mag dan wel een major overhaul worden, wil je de gebruikservaring verbeteren.
-traaaaaag
-vreet stroom
-een hork in je thuisnetwerk
-aanzetten koffie zetten en dan kijken

Maar ik meld me bij deze aan om de nieuwe software te testen.
Geronimo77

Level 1
  • 49Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes
efok wrote:
https://tweakers.net/nieuws/157982/ziggo-beperkt-aanbod-mediabox-next-updatet-xl-box-voor-vergelijkb...
Echt een update voor mijn horizonbox? Ik ben wel heel benieuwd wat dat gaat brengen. Dat mag dan wel een major overhaul worden, wil je de gebruikservaring verbeteren.
-traaaaaag
-vreet stroom
-een hork in je thuisnetwerk
-aanzetten koffie zetten en dan kijken

Maar ik meld me bij deze aan om de nieuwe software te testen.


het zou eigenlijk triest zijn als ze de oude box als een zonnetje kunnen laten lopen; waarom is dat dan nooit eerder gebeurd?
Boom100

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Denk dat ze de mensen dan een beetje aan het lijntje kunnen houden. Zodat ze nog wat hoop hebben
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
efok

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de XL.

Ik heb sinds 2½ jaar een MBXL in bruikleen en deze box is absoluut niet traag. Vanuit standby heb ik binnen 2 seconden beeld en ook het zappen en door de menu's manoeuvreren gaat veel sneller dan een paar jaar geleden. In 2 seconden kan ik niet naar de keuken lopen om koffie te zetten. De Next heeft weliswaar een nog snellere performance, maar kan wat betreft de beeldweergave niet concurreren met de XL. Het is maar wat je het allerbelangrijkste vindt. De XL is duur in stroomgebruik, dat klopt inderdaad maar ook die factor vind ik van ondergeschikt belang ten aanzien van een perfecte beeldweergave. Over het functioneren van een XL in een thuisnetwerk kan ik niet oordelen, want ik heb 2 desktops bekabeld in een netwerk zitten. Ik persoonlijk zou er niet voor kiezen om de XL te laten activeren voor internet. Geef mij maar een aparte kabelmodem.

Ik heb het verhaal op Tweakers zojuist gelezen en de eerste 100 commentaren doorgespit. Wat mij opvalt is dat er op de Next weinig kritiek wordt geleverd en de XL, in navolging van jouw commentaar, flink wordt afgekraakt. Zouden al die forumleden geen beelden vanuit de cloud bekijken? Ach, misschien heb ik met mijn XL een lot uit de loterij.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Zeeburgia Het zal wel aan de standby-modus stand liggen, ik heb hem niet in de hoogste stand, dat vreet stroom. Hij moet dus echt even booten. Eénmaal daar, is het zappen niet bepaald snel, en een zoekopdracht op je afstandsbediening moet letter voor letter voor letter, anders kan het ding het niet bijbenen. Opnemen in een thuisnetwerk kan zonder de modem functie, maar het ding is dan lastig bij te sturen in gedrag. Veel mensen zijn daar al tegenaan gelopen. Dus eigenlijk een nogo. Als Internet modem is hij sowieso achterhaald met slechts 8 downstream-frequentie, dus nee dat moet je niet meer willen inderdaad.

Er is op tweakers zeker wel kritiek op de Next, en hier ook. Eigenlijk was dat voor mij de reden rustig even te wachten tot alle stof is neergedwarreld, voor ik de horizonbox de deur uit doe. Eigenlijk kijk ik nogal weinig lineaire TV, dus ach....
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
efok

Dank voor je nadere toelichting.
Het is mij duidelijk.
We zitten op 1 lijn.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Als Ziggo ervoor zorgt dat mijn harde schijf in de XL niet werkt en ik in de cloud moet gaan opnemen ben ik per direct weg bij dit bedrijf.

Uitgelicht topic