Beantwoord

Mediabox Next: minder scherp HD beeld

Toon eerste bericht

1812 Reacties

Reputatie 6
Badge +1

@hanh 

De Next aangesloten op een Ubiquiti managed switch, daarme kan ik per poort de data doorvoer monitoren.

Reputatie 7
Badge +4

Hoe heb je dit gemeten?

Je zou dat bijvoorbeeld kunnen meten met een PC met twee netwerk interfaces in bridge waarbij je de Next box via de PC aansluit. Of een switch met monitor mogelijkheden gebruiken.

Dan ga ik dat ook zo doen. Flitskikker deed iets met de streams van Ziggo Go, maar vertelde niet hoe.

Net even naar wat replay streams van NPO 1 HD via www.ziggogo.tv gekeken, maar dat lijkt qua kwaliteit en bitrate totaal niet op het NPO 1 HD kanaal via DVB-C.

Via ZiggoApp en Webtv krijg je niet hoger dan 720p. En dat zie je toch wel. Op een afstandje niet. De bitrate weet ik niet precies. Ik denk DVB-C > 10 Mbit/s en digitale stream ~5 Mbit/s.

Ik heb nog niet gezocht naar een tool die de Next internet snelheid kan meten. Misschien dat mijn Asus AP dat wel kan maar dan moet hij uit de AP mode en kan ik alles dat achter deze switch zit niet meer bereiken door twee keer NAT.

Eigenlijk wil ik dit ook niet meten. Er zou geen verschil in live en opnames moeten zijn. dat is beloofd door Ziggo. Als je die al niet meer kunt vertrouwen?

Reputatie 4

'’Eigenlijk wil ik dit ook niet meten. Er zou geen verschil in live en opnames moeten zijn. dat is beloofd door Ziggo. Als je die al niet meer kunt vertrouwen?'’

Hm nou ik zie bij een aantal zenders wel verschillen, toen ik de next had, ook dat dingen grouwer zijn ( bv bij Masterchef Australia was dat duidelijk te zien). Ik wacht nog ff een update of twee of wanneer ze de XL ook gaan laten streamen wat ik had gelezen.

Reputatie 7
Badge +4

Er gebeuren zaken met dat streamen die onzichtbaar zouden moeten blijven. Net zoiets als theorie en praktijk. Als de cloud server de drukte niet aan kan dan kan de bitrate lager gezet worden. Afhankelijk van het type programma, voetbal of biljarten, zie je daar dan wel of geen blokjes komen. Als verlagen van bitrate niet meer kan dan kan de resolutie ook omlaag. Dan heb je een iets minder scherp beeld maar dan zonder blokjes. Dit feest zou dynamisch moeten gaan. Dezelfde opname afspelen 's morgens kan dus een beter beeld geven dan 's avonds. Maar dat is de praktijk. 

In theorie kun je hetzelfde beeld krijgen. 

Er zijn meerdere cloud servers. Het kan dus zijn dat jij geen last hebt en iemand anders wel. En morgen omgekeerd.

Zoals je in "het momentje" topic kunt lezen is er een tijd een fout in de profielen geweest waardoor bij bitrate omschakeling ook de kleuren veranderden. Dat lijkt opgelost. Er kan zo weer iets nieuws terug komen. 

Bij de MBXL speelt dit allemaal niet. Daar heb je weer andere issues.

Reputatie 5
Badge +1

krijg de indruk dat de laatste dagen de beeld kwaliteit weer achteruit gaat

minder scherp beeld instellingen tv geen wijzigingen ondergaan

Reputatie 7
Badge +12

Als dat bij live is zal het waarschijnlijk aan de content liggen. Als het bij andere content is dan kan het liggen aan een probleem met je internet verbinding waardoor er automatisch wordt overgeschakeld naar een lagere resolutie. Sowieso maar es alle bekabeling goed nalopen.

Reputatie 3
Badge

Ik ervaar hetzelfde. Bekabeling is uitstekend. Nog te vroeg voor conclusies.

Reputatie 7
Badge +12

Er is geen update geweest of zo dus dat zou toch wel vreemd zijn. Geef op z'n minst aan bij welke bron(nen).

Reputatie 3
Badge

Ik ervaar hetzelfde. Bekabeling is uitstekend. Nog te vroeg voor conclusies.

Was op een Philips OLED 55” TV; op een publieke zender. Beeld met van die “plastic” gezichten. Is sindsdien niet meer gebeurd. Wel was de resolutie naar automatisch (dus 4k) versprongen. Die heb ik weer teruggezet op 1080i . So far so good. Geen looptijdproblemen met het geluid. Ook geen CEC problemen meer sinds de hdmi direct op de TV is aangesloten (wel toen die via mijn Yamaha receiver was aangesloten)..

Reputatie 2

Is er na 4.19 nog een update geweest ?

Reputatie 7
Badge +4

Nop. Alleen een kleine fix die de verbeteraar uit heeft gezet. Deze heet ook 4.19 maar bevat "AV" in de naam. 

Reputatie 2

ok , thx .

Reageer