Beantwoord

Mediabox Next: minder scherp HD beeld

Toon eerste bericht

1808 Reacties

@pietrucci Mijn eerste zin is gelijk aan de jouwe. Grappig.

Reputatie 3
Badge +2

Viel me net op op de tv boven dat we de update hebben gehad, en alles lijkt inderdaad minder hard/scherp.

Morgen eens goed bekijken op de tv in de woonkamer, maar wat ik nu zie op de tweede tv bevalt me goed (voor de update trouwens ook maar nu toch beter)

Reputatie 1

Ik moet zeggen dat het beeld er nu veel natuurgetrouwer uitziet. Ik ben er erg blij mee, dank je wel Ziggo !

Reputatie 1

Vind het beeld minder

vb → 1 vandaag presentator duidelijk in beeld maar net of de achtergrond verder naar achteren is geprojecteerd ??

Reputatie 7
Badge +35

@VissBV Is het beeld wel helder?

Dan zie je mogelijk door het betere beeld meer diepte.

Mogelijk moet je nu iets aan de instellingen in de TV wijzigen, nu de Next zijn overdreven invloed op het beeld kwijt is.

Reputatie 2

Next ingesteld op 1080i. Tv samsung 55mu7000 doet de upscaling. Netflix , amazon prime en disneyplus via de tv-app. Eindelijk weer de "oude" beeldkwaliteit.

Reputatie 7
Badge +4

Beeld lijkt weer normaal. Scherpte op tv weer 2 stapjes omhoog. Geen overstuurd beeld meer. Zelfs niet op scherpte stand 10. Nu nog een voetbal wedstrijd kijken. Dan lijkt het opgelost. Toch goed gedaan Ziggo. Of mag dat nog steeds niet gezegd worden in dit topic🤨

Het probleem lijkt opgelost. Zoals het beeld nu is ben ik zeer tevreden. Vooral die hinderlijke schittering bij oa baarden en bomen was ergerlijk. Als het zo blijft ben ik zeer tevreden met de next box. Nu nog meer 4k zenders.

Reputatie 3

Hey Ziggo,

:thumbsup::thumbsup:

Reputatie 5
Badge +1

=== knip ===

Toch goed gedaan Ziggo. Of mag dat nog steeds niet gezegd worden in dit topic🤨

U mag alles zeggen. Vrij land en zo. Maar om Ziggo te gaan bedanken voor het oplossen van een storing na zo’n lange tijd is wel wat overdreven.

Reputatie 2

Beeld is nu vergelijkbaar met de xl, geluid is bij mij ook syngroon

Reputatie 7
Badge +4

Beeld is nu minder scherp. Precies zoals de topic heet die nu 6, ja 6 maanden gelopen heeft. Eindelijk weer het beeld tijdens voetbal zoals het hoort. Had iets sneller kunnen gebeuren, veel sneller, maarja, groot bedrijf.

Ik zeg: Ziggo be.…..👍

Ik weet dat we in een vrij land wonen @Rocky Luck maar zeg het toch niet nog een keer. Ik kan dit punt afsluiten nu.

Ok, mijn tweede bericht in dit topic, maar nu positief: ik ben helemaal happy met de huidige kwaliteit. Op drie verschillende manieren bij Ziggo geklaagd en bijna een half jaar op moeten wachten, maar ze hebben het warempel aangepast! Ik had eerlijk gezegd de hoop wel een beetje verloren.

En wat helemaal fantastisch is: nu is de Next één van de weinige apparaten waarmee je - en nu zelfs in goede kwaliteit - 24p Netflix kunt kijken. Lekker geregeld Ziggo! (En nee dat is niet sarcastisch 😉)

Reputatie 4

Is het beeld bij Fox sports ook goed? Waarbij ik vaak goede en slechte kwaliteit om de paar seconde zich afwisselde? ( geen last van op de Mediabox XL ) ik had er een filmpje van gemaakt maar die is geflagged door de FIFA dus offline gehaald……..

geen last van op de Mediabox XL 

Opmerkelijk: Heb je die dan nog? Anders is vergelijken nu, niet mogelijk.

Het probleem kan immers in de bekeken bron zitten.

Wat zonder MBXL nu wel kan is een Check met een andere Mediabox, als je die hebt, of  ontvangst via je TV (Smartcard nodig voor Fox Sports).

Reputatie 4

geen last van op de Mediabox XL 

Opmerkelijk: Heb je die dan nog? Anders is vergelijken nu, niet mogelijk.

Het probleem kan immers in de bekeken bron zitten.

Wat zonder MBXL nu wel kan is een Check met een andere Mediabox, als je die hebt, of  ontvangst via je TV (Smartcard nodig voor Fox Sports).

Ik heb mijn Next destijds teruggestuurd vanwege de verschrikkelijke kwaliteit en sharpening filter. 
Maar als het aan de bron zou liggen dan zou ik het ook moeten krijgen op de XL?

Ja, lijkt me wel. Was in verwarring omdat ik dacht dat je Next en MBXL tegelijk in huis had.
Vandaar de vraag.

Reputatie 7
Badge +4

@C_Gteerds. 

Het scherptefilter is vorige week met update 4.19 uit de software van de Next verdwenen.

Wanneer de beeldkwaliteit je enige probleem was (dus je weinig gebruik maakt van EPG voor o.a. eigen opnamen) kan je met een gerust hart alsnog een Next in huis halen.

Reputatie 4

@C_Gteerds.

Het scherptefilter is vorige week met update 4.19 uit de software van de Next verdwenen.

Wanneer de beeldkwaliteit je enige probleem was (dus je weinig gebruik maakt van EPG voor o.a. eigen opnamen) kan je met een gerust hart alsnog een Next in huis halen.

We gebruiken hier vaak opnames en terug kijken(volgens mij is dat met de NEXT nu hetzelfde?), zijn de opnames/terug kijken nu ook gelijk aan live tv kijken of is dat nog steeds minder kwaliteit?

Minder. Lagere bitrate.

Reputatie 6
Badge +1

Daarin verschil ik van mening met je Hahn. Ik heb de bitrate van een replay stream een tijdje terug gemeten en die was ongeveer 12Mb/s. Dat is gelijk aan de DVB bitrate van bv NPO 1, 2 en 3.

Ik zie nauwelijks verschil in de live uitzendingen en de replay versies. Als er al verschil is dan komt dat door her-encodering van de originele TS stream, maar ik vraag me af of dat gebeurt. 

Ok. Van mij was een veronderstelling. Meten is weten. Daar kan ik niet tegenop.

Ik meen te weten dat er adaptief wordt gestreamd. Dat kan variaties opleveren, die wel gezien worden.

Hoe heb je dit gemeten? Dan ga ik dat ook zo doen. Flitskikker deed iets met de streams van Ziggo Go, maar vertelde niet hoe.

Reputatie 6
Badge +10

Tijdens mijn vakantie heb ik oa. Expeditie Robinson opgenomen. Vorige week voorafgaand aan de live uitzending, de opnames gekeken. Eerlijk gezegd, geen verschil. Prachtig beeld en geluid.

Reputatie 7

Hoe heb je dit gemeten?

Je zou dat bijvoorbeeld kunnen meten met een PC met twee netwerk interfaces in bridge waarbij je de Next box via de PC aansluit. Of een switch met monitor mogelijkheden gebruiken.

Dan ga ik dat ook zo doen. Flitskikker deed iets met de streams van Ziggo Go, maar vertelde niet hoe.

Net even naar wat replay streams van NPO 1 HD via www.ziggogo.tv gekeken, maar dat lijkt qua kwaliteit en bitrate totaal niet op het NPO 1 HD kanaal via DVB-C.

Net even naar wat replay streams van NPO 1 HD via www.ziggogo.tv gekeken, maar dat lijkt qua kwaliteit en bitrate totaal niet op het NPO 1 HD kanaal via DVB-C.

Er kunnen verschillende varianten in de aanbieding zijn voor Ziggo Go of Next. Er zijn meldingen over de Next dat bij Opname/Replay de boel op gang moet komen of dat er tussentijdse terugval in kwaliteit te zien is.
Dat kan, als je uitgaat van een adaptief streamingmodel, zoals dat over hhtps kan. Hoe het precies allemaal zit en werkt? Geen idee.

NB als je geen Next hebt maar MBXL dan komt Replay en zomogelijk LIve-TV voor Ziggo Go van een ander Video Platform dan dat voor de Next. Om het allemaal maar even lekker simpel te houden.

Reageer