Beantwoord

Mediabox Next: minder scherp HD beeld

Toon eerste bericht

1812 Reacties

Reputatie 7
Badge +5

Binnenkort zul je er een andere .....zien en wellicht beter beeld :wink: bloemen64 ff geduld nog.

Reputatie 7

Hoi iedereen,

Onlangs informeerden we jullie dat de Mediabox Next testers van ons klantpanel speciale testsoftware zouden krijgen waarin wijzigingen zijn verwerkt voor het verbeteren van de beeldkwaliteit. Graag geven we jullie een korte update.

De testsoftware is inmiddels beschikbaar gemaakt voor de testers en we krijgen veel positieve reacties. We gaan de komende periode de software goed laten testen en als er geen nieuwe fouten worden ontdekt dan maken we de software voor iedereen beschikbaar. Hoe lang dit zal duren is nog niet bekend, maar houd in elk geval rekening met weken en niet maanden.

Reputatie 7

Komt Goed @Anne B Ziggo  👍🏻

Reputatie 1

Ik neem aan dat tussen de testers ook mensen zitten die op deze forum post reageren?

(ik weet ze mogen vast niet reageren, maar ik hoop dat dit wel zo is)

Reputatie 7
Badge +2

De testers mogen inderdaad niks over de inhoud zeggen. Maar eigenlijk verklapt Anne B nu ook de testresultaten. Mogen testers dit nu wel beamen en wat nou als de testresultaten slecht waren? 

Ik snap het wel hoor in dit geval, aangezien dit natuurlijk al heel lang speelt en Ziggo er blijkbaar in geslaagd is om eindelijk een oplossing te vinden en daar zijn ze heel blij mee. Maar het is wel een beetje dubbel richting de testers. Positieve tests mogen wel verkondigd worden en negatieve ervaringen moeten besloten blijven.

Maar mooi om te lezen dat er licht is aan het einde van de tunnel!

@superaart  e.a.

De testers mogen inderdaad niks over de inhoud zeggen. Maar eigenlijk verklapt Anne B nu ook de testresultaten. Mogen testers dit nu wel beamen en wat nou als de testresultaten slecht waren? 

Dat is een beetje een probleem.

Testers mogen niet uit de school klappen en dat snap ik wel.
Een Mod kan dit wel doen en dat maakt natuurlijk de weg vrij voor testers deze info ook te gaan delen.

Ik ben wel blij dat de Mods nu dingen mededelen die nog niet 100% zeker zijn. Er is een risico.
Er kan bij nader inzien een terugtrekking zijn van de Update, wat niet erg is, want wat zou je er mee moeten als die nog niet ok genoeg is.
Dan maar wachten op een volgende Update.

Het positieve effect van wat de Mods nu doen is, dat je als klant beter op de hoogte wordt gehouden van wat de plannen zijn met een uitstekende kans op dat je daar binnenkort van kan gaan genieten. Daar is helemaal niks mis mee.

Reputatie 1

Beste@Ziggo Community  ik moet dit eert maar eens echt zien gebeuren. Wel jammer dat vertrouwen er niet meer is dat er een firmware update gaat komen. Er is al meerdere keren een fix beloofd door Ziggo waaronder in 4.17 4.18 en 4.19.

Tot nu toe is er niks waar gemaakt. 

Reputatie 7

@Gebla  welk vertrouwen tot heden zijn update’s uitgevoerd waar veel positieve reacties zijn ontvangen en mensen staan te springen op verbetering, dus ik begrijp je vraag niet helemaal, is het jou vertrouwen of andermans vertrouwen in de software update.

En alle update’s zijn tot op heden alle bugfixes verholpen, maar door het ene te verhelpen, komt het andere kijken.

@Gebla

Er is een aankondiging voor een verbetering van de beeldverwerking door de Next in een Hotfix van 4.19, die nog niet is uitgerold, maar in test is.
Andere beloftes of release notes over een oplossing van dit issue heb ik niet gezien.
Ik kan me voorstellen dat je het lang vindt duren. 4.18 is nooit uitgerold, trouwens.

Er is zover ik weet 1 Update geweest van 4.17, waarmee je begon, door de 4.19 van nu.

Reputatie 1

@Dave- @hanh Paar maanden geleden na gesprek met helpdesk heb ik nog een post gemaakt in dit draadje. 4.18 zou toen binnen een week komen en meteen erna 4.19 met de verbeteringen. Dit waren duidelijke beloftes. 

Reputatie 7

De belofte die gemaakt wordt kan worden ingetrokken als software niet veilig wordt bevonden, daardoor is 4.18 terug getrokken en 4.19 uitgerold.

De software wordt al vooruit geschreven en zo kan het zijn dat een probleem pas in een latere software wordt verholpen. Noem een voorbeeld, heb je in 4.15 probleem met geluid, kan het zijn dat ie een paar overslaat en in 4.19 is verholpen.

@Dave- @hanh Paar maanden geleden na gesprek met helpdesk heb ik nog een post gemaakt in dit draadje. 4.18 zou toen binnen een week komen en meteen erna 4.19 met de verbeteringen. Dit waren duidelijke beloftes. 

Klopt er werd zelfs gezegd dat het beeldprobleem met 4.18 opgelost zou zijn en dat is gewoon verzonnen door de helpdesk, zoetmakerij is dat.

Reputatie 2

Om even terug te keren naar het oorspronkelijke topic:

Hoe kan het, dat als ik champions league voetbal kijk op Veroncia, ik acceptabel beeld heb, en als ik voetbal kijk op Fox, ik letterlijk misselijk word van Jet beeld omdat het echt niet om aan te zien is. Zo wazig als de pest, ghoasting rondom de spelers, niet om aan te zien.

De instellingen van zowel de next als de tv zijn identiek in beide gevallen.

Ik heb een Philips Pos9002 led tv. 

Probleem in de bron. Daar kan de Next niks aan veranderen. Hoe ziet het eruit met een andere ontvangstmogelijkheid? Die vergelijking moet je altijd maken, zoals hier regelmatig is gesuggereerd. Daar vertel je niks over.

Reputatie 7

Goed nieuws! De nieuwste software update is door onze testers goedgekeurd. De Mediabox Next geeft vanaf 13 november het beeld natuurgetrouw door. Dit betekent dat er géén beeldfilters meer worden toegepast. Jij hebt de volledige controle om het beeld via de instellingen van je tv te finetunen. Wil je meer weten over de nieuwste update? Lees dan snel hier verder!

Reputatie 3
Badge +1

Goed nieuws! De nieuwste software update is door onze testers goedgekeurd. De Mediabox Next geeft vanaf 13 november het beeld natuurgetrouw door. Dit betekent dat er géén beeldfilters meer worden toegepast. Jij hebt de volledige controle om het beeld via de instellingen van je tv te finetunen. Wil je meer weten over de nieuwste update? Lees dan snel hier verder!

Yes!

Dat is inderdaad goed nieuws!

Volgende stap Dolby synchroon, en dan ondertitels en we zijn eindelijk waar we moeten zijn ;-)

Reputatie 3
Badge +1

Praktisch vraagje: wordt dit een eigen versienummer (4.20) of een sprint? Maw hoe kan ik controleren dat ik de nieuwe versie binnen heb.

UPDATE: ah, net de link gezien en gelezen, AV update. Dank!

Reputatie 1

Erg benieuwd naar de nieuwe update ! Zeker met voetbal hoop ik dat de verbetering duidelijk zichtbaar zal zijn, al zal ik dan ook mijn eigen tv-instellingen opnieuw moeten aanpassen terug naar de instellingen van voor de Next denk ik, maar dat is geen probleem natuurlijk! Benieuwd naar de reacties na de update!

De beeldverscherping is weg. Die had onwenselijke niet meer te corrigeren effecten op bepaalde, wat subtielere beeldeigenschappen, als je dat goed bestudeerde.

Niet iedereen vond dat even interessant en ervaarde het verscherpte beeld als prima. Daar was niks mis mee. Ieder zijn eigen oordeel.

De Next is nu getrouw aan de aangeboden bron. En dat is maar goed ook.
Dat kan betekenen dat de eigen smaak wijziging van de TV instellingen noodzakelijk kan maken.

Let op: er is geen verbetering aangekondigd van de 4k Upscale door de Next van niet 4k bronnen bij de instelling 4k voor de Resolutie. (De instelling ‘Automatisch’ is voor een 4k TV gelijk aan de eronder staande 4k instelling).

Reputatie 2

Let op: er is geen verbetering aangekondigd van de 4k Upscale door de Next van niet 4k bronnen bij de instelling 4k voor de Resolutie. (De instelling ‘Automatisch’ is voor een 4k TV gelijk aan de eronder staande 4k instelling).

Wat bedoel je hier nu precies mee, ik heb de 4K C9OLED van LG, instelling van de resolutie op de Next staat op 4k ingesteld. Moet dit veranderd worden naar 1080i of 1080p?

Reputatie 2

Next 1080i , alle tv-uitzendingen zijn bijna allemaal 1080i.

Tv doet upscaling samsung 55 mu7000.

Netflix , amazon-prime , disneyplus via de tv-app.

Reputatie 3
Badge +1

En de update is binnen :-) Nu is het beeld gelijk aan de CI+, eindelijk. Beeld op 1080i en mijn Samsung laten upscalen, scherpte regelen via de Samsung. Zo moet het zijn.

Nu de Dolby vertraging en de ondertitelingproblemen oplossen, en Ziggo kan de Next gaan aanbieden aan klanten. Oh wacht, dat deden ze nu al... :stuck_out_tongue:

Reputatie 5
Badge +2

Wat bedoel je hier nu precies mee, ik heb de 4K C9OLED van LG, instelling van de resolutie op de Next staat op 4k ingesteld. Moet dit veranderd worden naar 1080i of 1080p?

Je moet helemaal niks, kies wat je mooi vindt. De algemene stelling van "de deskundigen" is echter dat 1080i object gezien het beste resultaat geeft. Omdat in dat geval de tv de meeste upscaling doet en de Next het minste/niets. Want dat kan het Next-beestje niet zo goed. 

Reputatie 7
Badge +35

De beste instelling van de Next? 1080 of 4K?

Die bepaal je zelf als kijker, probeer het opnieuw uit en laat hier je ervaringen SVP weten met het TV merk erbij, ben benieuwd naar de uitslag.:relaxed:

@Dav3

Je moet helemaal niks. Als de 4k instelling je bevalt dan moet je die aanhouden.
Je kunt voor een HD-bron 1080i proberen (Upscale door de TV) en vergelijken met de 4k instelling (Upscale door de Next).
Er zijn klanten die 1080i prefereren = Upscale door de TV. Dat is geen wet.

Als het je voor het beeld niet uitmaakt, dan is de 4k instelling het makkelijkst.
Voor een 4k bron moet je anders de resolutie van 1080i naar 4k zetten.
Doe je dat niet dan krijg je: 4k-bron->Downscale Next naar 1080i->Upscale TV naar 4k. Dat wil je natuurlijk niet.

EDIT Nou je ziet het: gelijkluidende eerdere adviezen, die ik zag na mijn reaktie te hebben gegeven. 

Reageer