Beantwoord

Mediabox Next: minder scherp HD beeld

Toon eerste bericht

1812 Reacties

Reputatie 1

Goedemiddag lycke,

Heb je een idee wanneer die andere 4.19 (met beeldverbetering) wordt vrijgegeven als hij door de testers akkoord is bevonden ? Is dit een kwestie van dagen, weken, maanden ?

Reputatie 7
Badge +4

Terug naar de beeldkwaliteit 🙂. Als jullie het over de softwareversies (en de benaming) willen hebben, kan hier een nieuw topic over worden aangemaakt. 

Is ok Lycke, je hebt gelijk, de laatste berichten waren niet on topic

Het is m.i. echter onoverzichtelijk om een nieuw topic aan te maken als er reeds een topic is over de sw update 4.19. Dan sluit verwarring over de benamingen van de reguliere update en de testupdate daar prima bij aan. Dus ik ga over dit onderwerp niet zelf een nieuw topic starten. Zie ook mijn bericht in het topic van Pasi hoe ik persoonlijk denk over het starten van, c.q. aansluiten op, een topic.

@Zeeburgia

Hier loopt wat Software ontwikkelaars, doen, willen en organiseren en meer duidelijkheid voor een klant een beetje door elkaar.

Een gebruikelijke aanpak oor versies is major.minor.micro zoals bv 1.5.3.
Wetten zijn er niet. Liberty Global gebruikt major.minor en dan voor micro een lettercombinatie in de Software Version, zoals je die op de Next kunt bekijken.

Je moet je hierbij ook nog voorstellen dat er zeer waarschijnlijk al gewerkt wordt aan 4.21. Er is een pijplijn van versies die een status hebben: released, in test, in development.

Het intrekken van een minor versie is niet ongebruikelijk. Het uitbrengen van een micro Update tbv de beeldverwerking voor 4.19, ook niet.

Het is een beetje een botsing van twee werelden. De Mods mogen dit allemaal uitleggen.

Reputatie 7
Badge +4

Duidelijk @hanh 

Jouw relaas is beter te volgen dan het bericht van Bert, maar ik ga er maar wijselijk niet verder op in omdat Lycke - en m.i. terecht - de meningen over dit onderwerp niet vindt passen in dit topic, maar ik op mijn beurt weer niet in een nieuw aan te maken topic:grinning:

Klopt. Dat off-topic bericht zag ik later & is ook wel zo. Case Closed.

Even een tussendoortje, komt vaker voor & lijkt onvermijdelijk.

Reputatie 5
Badge +2

@twigger

De landelijke uitrol van 4.19 is gestart, maar in de tekst staat dat de testers een andere 4.19 versie ontvangen, waarin wel de verbeteringen zitten voor beeldkwaliteit. En deze resultaten zijn tot nu toe positief. 

Lycke wat bedoel je hier precies mee? Wij testers hebben nog geen andere versie 4.19 ontvangen. Hoe kunnen de resultaten dan nu al positief zijn?

Reputatie 3
Badge +2

@pietrucci  ben jij een tester die in het “testforum” kan lezen en posten?

Testers mogen niet over de ervaringen van de Next praten, al zou de andere uitrol onder te testers

gestart zijn, zullen we dat in eerste instantie niet horen.

Reputatie 5
Badge +2

@pietrucci  ben jij een tester die in het “testforum” kan lezen en posten?

Testers mogen niet over de ervaringen van de Next praten, al zou de andere uitrol onder te testers

gestart zijn, zullen we dat in eerste instantie niet horen.

Hallo, ik reageer alleen op een uitspraak van nb. een mod! Ik praat bovendien niet over mijn ervaringen, maar over het proces. Want ik heb nog niets om te "ervaren".

Reputatie 7
Badge +4

Het woordje "nu" levert een hoop onduidelijkheid op. Misschien niet zo handig gebruikt.

Zoals ik het lees zijn er "nu" veel mensen die het beeld goed vinden. Ze zijn tot "nu" toe positief. Dat is een constatering van de beeld kwaliteit door de klanten van Ziggo met versie 4.17.

Het verwijst dus niet naar de update. Dat het beeld "nu" goed gevonden wordt na de update. Dat moet nog blijken.

Nu weer verder over het beeld. Nog 3 nachtjes slapen.😫😫

Reputatie 7

Verwarring alom. Ook ik ging er (net als anderen hier) vanuit dat de tekst “Veel mensen vinden de beeldkwaliteit nu uitstekend” ging over de speciale test 4,19. Maar dat blijkt dus niet het geval. Ik heb de tekst van Anne dus ook een beetje aangepast, in de hoop dat het nu iets logischer leest. 

De tekst “Veel mensen vinden de beeldkwaliteit nu uitstekend” gaat dus wel degelijk om de normale versie. Er zijn namelijk heel veel klanten die wel heel tevreden zijn over de beeldkwaliteit. Natuurlijk wordt in dit topic voornamelijk gesproken over de negatieve ervaringen van de beeldkwaliteit, maar een grote groep klanten is ook juist wel tevreden. En dit moeten we natuurlijk wel zo houden. Dat is wat er mee bedoelt wordt :-). 

Dan snap ik niet warom er een speciale update gaat komen die de beeldkwaliteit zou verbeteren.

Gisterenavond viel mij wel op dat de witte harde randjes nu nog beter zichtbaar zijn, alsof ze de beeldlwaliteit nog scherper hebben gemaakt.

Scherpte had ik eerst op 3 staan, maar heb dat terug gezet naar 1. 

Ben benieuwd of dat meer mensen is opgevallen want ik vind dit echt niet normaal.

Reputatie 7

Dan snap ik niet warom er een speciale update gaat komen die de beeldkwaliteit zou verbeteren.

Omdat (en jullie weten dat als geen ander ;-) ) nog niet iedereen tevreden is over de beeldkwaliteit. Dus er is wel nog werk aan de winkel! 

Reputatie 7
Badge +5

@ Lycke Ziggo ….“Veel mensen vinden de beeldkwaliteit nu uitstekend”  niet mee eens namelijk heel veel mensen vinden de beeldkwaliteit tot nu toe echt niet goed getuige dit uit zijn voegen barstende topic.Dus ik hoop op snelle uitrol voor ons testers en een echte Beeldkwaliteitsverbetering en als het dan eindelijk is opgelost aansluitend snelle landelijke uitrol voor de velen ook hier die de Beeldkwaliteit als matig of slecht ervaren.En nee ik overtreed hier mee geen regels van de NDA geef immers alleen mijn mening toch en geen verdere informatie alleen dat ik ook een van de testers ben.

Reputatie 4

Het van '’ de meeste mensen vinden het nu goed bevonden '’ is gewoon marketing. ( ik lees nu ook dat het soort van is aangepast)

Zijn er mensen die het goed vinden? Natuurlijk, maar als je die mensen side bij side laat zien hoe het '’kan'’ zijn tot hoe het zou moeten zijn, zie je ze ook denken. Zeker het met plastic sharpening filter, of low bitrate replay. Of nog erger, naast elkaar zetten met de voorganger van de Next. 

'’maar een grote groep klanten is ook juist wel tevreden. En dit moeten we natuurlijk wel zo houden. Dat is wat er mee bedoelt wordt :-). '’ Ignorant is a bliss uiteindelijk. 

Punt is alleen, laat je het die mensen zien, wat kan zorgen dat ze hun ervaring niet meer gelijk hebben als tevoren? Lastig, ik zou zeggen ja, omdat je dan en alleen dan echt vooruit gaat. 

Ik zou zeggen: nee. Beoordeling is in eerste instantie een kwestie van smaak en of er wel of niet ergernis is tijdens het kijken op de bank.

Kritische kijkers met meestal wat meer inzicht in wat technisch en visueel mogelijk is, halen de vlekjes wel boven water.
Zieltjes winnen is niet (meer) nodig om de problemen met voldoende kracht onder de aandacht te brengen.

Liberty Global ziet het probleem en is er mee bezig.

Reputatie 7
Badge +5

Ik zou zeggen nee. Kwestie van smaak.

Kritische kijkers halen de vlekjes wel boven water.
Zieltjes winnen is niet (meer) nodig om de problemen met kracht onder de aandacht te brengen.

Liberty Global ziet het probleem en is er mee bezig.

Yep eens en nu snel de beeldverbetering dan zijn we op de goede weg….

Reputatie 7
Badge +35

@mathheinschreef: ““Veel mensen vinden de beeldkwaliteit nu uitstekend”  niet mee eens namelijk heel veel mensen vinden de beeldkwaliteit tot nu toe echt niet goed getuige dit uit zijn voegen barstende topic.”

Lycke Ziggo: “Er zijn namelijk heel veel klanten die wel heel tevreden zijn over de beeldkwaliteit.”

Jij mag het niet natuurlijk eens zijn en er van alles vinden, maar je eigen gedachten en gevoelens kun je niet projecteren op anderen die wel tevreden zijn met het beeld en het anders ervaren.

300,000 + Nexten en hier een 50 reageerders, die het terecht, nog beter willen?

Dat kun je met goed fatsoen niet namelijk heel veel mensen vinden toch?
En zeker niet als je ziet dat dit topic voor een groot deel herhalingen bevat van grofweg dezelfde teksten door dezelfde mensen, dat is wel heel veel tekst, maar niet heel veel mensen.

Reputatie 7
Badge +2

Gaan we weer…. Feit is dat ziggo zelf ook heeft toegegeven dat het nog niet optimaal is. Kortom er komt een verandering aan en dan zien we het wel.

Precies, beeldkwaliteit is verre van normaal maar helaas ziet dat niet iedereen.

Reputatie 7
Badge +4

Verwarring alom. Ook ik ging er (net als anderen hier) vanuit dat de tekst “Veel mensen vinden de beeldkwaliteit nu uitstekend” ging over de speciale test 4,19. Maar dat blijkt dus niet het geval. Ik heb de tekst van Anne dus ook een beetje aangepast, in de hoop dat het nu iets logischer leest. 

De tekst “Veel mensen vinden de beeldkwaliteit nu uitstekend” gaat dus wel degelijk om de normale versie. Er zijn namelijk heel veel klanten die wel heel tevreden zijn over de beeldkwaliteit. Natuurlijk wordt in dit topic voornamelijk gesproken over de negatieve ervaringen van de beeldkwaliteit, maar een grote groep klanten is ook juist wel tevreden. En dit moeten we natuurlijk wel zo houden. Dat is wat er mee bedoelt wordt 🙂

Hallo@Lycke Ziggo . Ook in het topic over de update staat een verwarrende tekst. Wil je die ook aanpassen? Het is nu 24 Okt en ik heb nog geen update gehad. Daarom is het beter om er "Vanaf de nacht...” neer te zetten ipv “In de nacht….” want dat klopt niet met de 3 dagen die het kan duren. Dat staat wel veel verder daaronder gemeld maar dat conflicteerd met de eerste regels die iedereen zal lezen.

Tja, sommigen op dit forum lezen alles heel precies. Dat verwachten we ook van de schrijvers bij Ziggo.

Reputatie 7
Badge +5

@ Be rt...Ja ja Be rt natuurlijk dat antwoordt van jou had ik hier op wel verwacht maar respecteer ik uiteraard, wat jij vind he…..  maar mag ik ook wel zeggen dat ik het hier totaal niet mee eens ben en er zijn zeker weten veel meer dan die 50 zoals jij het ziet hier in jou ogen paar mensen( althans zo interpreteer ik dit ) die de beeldkwaliteit niet goed vinden kijk maar eens na andere forums...afijn links om of rechts om en een eindeloze discussie hoeft ook niet, het wordt als het goed is eindelijk opgepakt en opgelost en daar gaat het ons allen uiteindelijk om en als het werkelijk zo blijkt te zijn ben ik zeer tevreden wat dat betreft over de Next.( en velen die het met mij eens zijn denk ik).Dus op naar een betere Beeldkwaliteit daar gaat het mij om einde discussie dan en case closed in dit topic hoop ik dan…..:grinning:

Reputatie 6
Badge +2

Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit nu nog scherpere randen en plastic gezichten laat zien. Ik had de Next al een aantal maanden op 1080p staan en dat was nog redelijk  acceptabel om te kijken. De omlijning lijkt nu nog erger te zijn als voorheen. Ben er gisteravond weer de hele avond mee bezig geweest om e.e.a. aan te passen op mijn tv om het beeld een beetje goed te krijgen.

Ben er echter nog niet tevreden over dus vanavond maar weer verder puzzelen. 

Zal opgelucht zijn als dit definitief is opgelost!

Echt, mannen, niemand weet hoe de verhoudigen precies liggen bij het beoordelen van de beeldverwerking door de Next.

• er zijn klanten die niet klagen, ondanks een duidelijk ervaren ongemak;
  • er zijn klanten die iets ervaren, maar het niet erg genoeg vinden;
  • er zijn klanten die bij andere kanalen klagen, evt afgescheept worden en de Community niet weten vinden- of misschien wel maar uit schroom geen reaktie plaatsen;
  • etc.
  • en er zijn natuurlijk klanten die het allemaal echt prima vinden, waar helemaal niks mis mee is. Een Next-zorg minder gun ik ze van harte..

Mijn gevoel zegt dat kritische (be)kijkers in de minderheid zullen zijn. Hoe klein die is, weten we niet. Laat staan hoeveel daarvan hier of elders een klacht indienen. Het zij zo.
Uiteraard zal het aantal doorgegeven klachten uit kunnen maken, of er extra goed naar gekeken zal worden (eerst door Ziggo en vervolgens Liberty Global) en daarna of er inderdaad iets aan gedaan zal worden.

Het laatste is gelukt voor de klachten over de beeldkwaliteit. Dit bewijst volgens mij dat, als het er opaan komt, een zwijgende meerderheid niet regeert over een minderheid met serieuze, integere klachten.

Dat is een goede zaak. Dat dit wat moeite moet kosten en er een lange oplostermijn kan zijn, nou, …. vooruit dan maar.

,,Het is gezien'' mompelde hij, …...het is niet onopgemerkt gebleven'' (slot van De Avonden, Gerard Reve).

Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit nu nog scherpere randen en plastic gezichten laat zien. Ik had de Next al een aantal maanden op 1080p staan en dat was nog redelijk  acceptabel om te kijken. De omlijning lijkt nu nog erger te zijn als voorheen. Ben er gisteravond weer de hele avond mee bezig geweest om e.e.a. aan te passen op mijn tv om het beeld een beetje goed te krijgen.

Ben er echter nog niet tevreden over dus vanavond maar weer verder puzzelen. 

Zal opgelucht zijn als dit definitief is opgelost!

Dan ben ik dus niet de enige die dat was opgevallen. Maar vraag me ook gelijk af waarom ze dat hebben gedaan. Mensen vinden de beeldkwaliteit te scherp en gaan ze dan het beeld nog scherper maken, hier zit toch geen logica in of is het een bug in 4.19, wie zal het zeggen.  Scherpte van de tv kan ik nu alleen nog op 0 zetten als het beeld nog scherper gaat worden want staat nu op 1 en via de tv tuner staat de scherpte op 7 en geen harde witte randjes/omlijningen te bekennen dus is wel duidelijk dat dit niet klopt.

Reputatie 7
Badge +5

Beeldscherpte van je Tv behoort normaal eingenlijk op 0 te staan dus uit in mijn ogen en de Next de verscherping eruit uiteraard he…...Lees maar eens Jantje bevindingen en mening hierover elders te vinden.

Reageer