Beantwoord

Mediabox Next: minder scherp HD beeld

Toon eerste bericht

1786 Reacties

Reputatie 7

Vanaf vandaag is de uitrol van software-update 4.19 begonnen. Het zal jullie niet zijn ontgaan, deze software-update bevat (nog) geen wijziging voor het verbeteren van de beeldkwaliteit. Ik informeer jullie graag over de status hiervan.

Eerder heeft Mark aangegeven dat wij werken aan het verbeteren van de beeldkwaliteit en dat we deze verbeteringen eerst laten testen door de Mediabox Next testers uit ons klantpanel. Het is zover! De testers ontvangen in week 43 speciale 4.19 testsoftware (let op; dit is dus een andere versie dan de 4.19 die nu wordt uitgerold) waarin wijzigingen zijn verwerkt voor het verbeteren van de beeldkwaliteit. Ons klantpanel beoordeelt de testsoftware en de vervolgstappen hangen af van hun bevindingen.

Veel mensen vinden de beeldkwaliteit in de huidige versie uitstekend en dat willen we natuurlijk ook behouden.

Is het resultaat van de test positief? Dan rollen we deze software-update landelijk uit. Dit doen we dan ook vóór de volgende officiële software-update. Als de wijzigingen niet het gewenste resultaat geven dan gaan we hier natuurlijk direct mee aan de slag.

Reputatie 2

Hi AnneB , kun je misschien aangeven wat met 4.19 wordt verbeterd.

Reputatie 6
Badge +19

er gloort weer een sprankje hoop aan de h̶o̶r̶i̶z̶o̶n̶ Next :sweat_smile:

Reputatie 3
Badge +6

Vanaf vandaag is de uitrol van software-update 4.19 begonnen. Het zal jullie niet zijn ontgaan, deze software-update bevat (nog) geen wijziging voor het verbeteren van de beeldkwaliteit. Ik informeer jullie graag over de status hiervan.

Eerder heeft Mark aangegeven dat wij werken aan het verbeteren van de beeldkwaliteit en dat we deze verbeteringen eerst laten testen door de Mediabox Next testers uit ons klantpanel. Het is zover! De testers ontvangen in week 43 speciale 4.19 testsoftware (let op; dit is dus een andere versie dan de 4.19 die nu wordt uitgerold) waarin wijzigingen zijn verwerkt voor het verbeteren van de beeldkwaliteit. Veel mensen vinden de beeldkwaliteit nu uitstekend en dat willen we natuurlijk ook behouden. Ons klantpanel beoordeelt de testsoftware en de vervolgstappen hangen af van hun bevindingen.

Is het resultaat van de test positief? Dan rollen we deze software-update landelijk uit. Dit doen we dan ook vóór de volgende officiële software-update. Als de wijzigingen niet het gewenste resultaat geven dan gaan we hier natuurlijk direct mee aan de slag.

Wanneer word de Dolby + weer erop gezet, die was na een update spontaan verdwenen en hoop eigenlijk dat deze weer terug komt 

Reputatie 4
Badge +2

😀 ik ben heel benieuwd naar de beeldverbetering. 👍🏻

Hi AnneB , kun je misschien aangeven wat met 4.19 wordt verbeterd.

Klik de link.

😀 ik ben heel benieuwd naar de beeldverbetering. 👍🏻

Die komt later, als ok getest.

Anne schreef:

De testers ontvangen in week 43 speciale 4.19 testsoftware (let op; dit is dus een andere versie dan de 4.19 die nu wordt uitgerold)

@RodneyFortuna 

Waarom de tekst van Anne quoten? 

Reputatie 1

Kan ik mij nog aanmelden als tester ?

@maze00  Nee.

Reputatie 7
Badge +5

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/alles-over-de-software-update-van-de-mediabox-next-41108

Lees....@cormar😉

Reputatie 1
Badge

Vanaf vandaag is de uitrol van software-update 4.19 begonnen. 
 Veel mensen vinden de beeldkwaliteit nu uitstekend 

Hier geloof ik niets van.

Reputatie 7
Badge +26

Ik heb geen klachten over de beeldkwaliteit.

Ben dus een van de velen.

Anne heeft ook inzicht in de onderzoeken die door Ziggo (en internationaal door Liberty Global) worden gedaan en daar komt dit ook naar voren.

Reputatie 4
Badge +2

Anne heeft ook inzicht in de onderzoeken die door Ziggo (en internationaal door Liberty Global) worden gedaan en daar komt dit ook naar voren.

Kijk zelf op een oled 55 inch. Het beeld is goed. Maar kan nog wel beter. Dit is vooral de ruis onderdrukkers die ziggo op de next box aan heeft staan. Deze moeten ze gewoon uit zetten. Moderne tv’s corrigeren dit zelf wel. Indien nodig. Voor de rest is de next box een goede box. Iedereen zal het gaan zien als ziggo dit aanpast. Vooral gezichten zijn nu te glad en onnatuurlijk. 

Reputatie 5
Badge +2

Kijk zelf op een oled 55 inch. Het beeld is goed. Maar kan nog wel beter. Dit is vooral de ruis onderdrukkers die ziggo op de next box aan heeft staan. Deze moeten ze gewoon uit zetten. Moderne tv’s corrigeren dit zelf wel. Indien nodig. Voor de rest is de next box een goede box. Iedereen zal het gaan zien als ziggo dit aanpast. Vooral gezichten zijn nu te glad en onnatuurlijk. 

Verscherpingen uit en beeldruis uitzetten tv vreden dan 

De beeldkwaliteit wordt in een speciale 4.19 sw  vanaf week 43 getest dus klopt niet dat de beeldkwaliteit met deze versie van 4.19 al is aangepast , wat wel in een van de bovenstaande berichten  staat.  

Soepstengel schreef:

‘Anne B Ziggo schreef:

Vanaf vandaag is de uitrol van software-update 4.19 begonnen. 
 Veel mensen vinden de beeldkwaliteit nu uitstekend ‘

Dit klopt niet! er is gewoon geknoeid met het bericht van Anne B.zodat het lijkt alsof de beeldkwaliteit met de versie 4.19 verbeterd is.

@twigger

Anne schreef hier ivm een geplande verbetering van de beeldverwerking door de Next:

De testers ontvangen in week 43 speciale 4.19 testsoftware (let op; dit is dus een andere versie dan de 4.19 die nu wordt uitgerold)

Je kunt daaruit opmaken dat de klachten in dit Topic (en elders) serieus zijn genomen. Je kunt hoogstens twisten over of dit niet beter eerder had gekund. Kennelijk kon dat niet. De precieze motieven van Liberty Global hiervoor, blijven in de mist. Een inkijkje in de ins en outs van het ontwikkelproces, met gekozen planning and all, krijg je natuurlijk niet. Het valt dus moeilijk te beoordelen of ze het makkelijk anders hadden kunnen doen.

Maar in dat bericht lijkt het alsof het beeld verbeterd is met deze sw 4.19, vandaar mijn opmerking.

Dit dus:

‘Vanaf vandaag is de uitrol van software-update 4.19 begonnen. 
 Veel mensen vinden de beeldkwaliteit nu uitstekend ‘’

Is verwarrend

Ok. Dat snap ik. Kan beter geformuleerd worden. Maar het bericht als geheel, was mij verder wel duidelijk.

Wat in elk geval prettig is, dat er nu al een volgende 4.19 Update voor de beeldkwaliteit wordt aangekondigd, ook al is die er nog niet voor iedereen. Daar was men naar mijn smaak eerder wellicht te voorzichtig mee.
Er is natuurlijk een risico dat een aankondiging niet doorgaat omdat een verbetering toch nog niet goed genoeg blijkt, zoals dat met 4.18 is gebeurd. Dat vind ik geen bezwaar. Een Update door laten gaan, die onvoldoende de geplande verbeteringen dekt, vind ik stukken vervelender.

Reputatie 7

@twigger

De landelijke uitrol van 4.19 is gestart, maar in de tekst staat dat de testers een andere 4.19 versie ontvangen, waarin wel de verbeteringen zitten voor beeldkwaliteit. En deze resultaten zijn tot nu toe positief.  Het is inderdaad wat verwarrend dat beide versies 4.19 zijn. Vandaar ook de tekst tussen haakjes let op; dit is dus een andere versie dan de 4.19 die nu wordt uitgerold

Als je alleen de 2 losse stukjes uit de tekst haalt zo zonder context, klopt het inderdaad niet. 

En dat bedoelde ik, ik heb ook het hele bericht gelezen. En ik heb die 2 stukjes  niet uit het context gehaald. het staat zo in die posting .

samenvoeging van stukjes uit 2 verschillende berichten is dat en daarom verwarrend.

Maar er is nu een beetje licht aan de horizon, of in dit geval aan de Next.

Reputatie 7
Badge +4

Het is inderdaad verwarrend om zowel de test update (m.b.t. het testen van de beeldkwaliteit) als de algemene update voor alle Next-klanten (spitst zich toe op verbetering synchronisatie beeld en geluid) te lanceren als een 4.19 versie. Dat had slimmer gekund. Waarom de voor klanten bestemde sw update niet gewoon 4.18 noemen? De laatste versie voor de klanten van 3 maanden geleden was immers 4.17.

Ik ben benieuwd naar de reacties over de eerste ervaringen met update 4.19. Het is te hopen dat de lip/sync problematiek op de Next  nu echt verleden tijd is.

Reputatie 7
Badge +35

“Waarom de voor klanten bestemde sw update niet gewoon 4.18 noemen?”

In de oorsprong heeft iedere software ontwikkel versie stap, een nummer, een nummer achter de punt en letters in de Software versie, er kunnen wel 30 varianten met wijzigingen zijn in de vordering voor één software versie uitgerold wordt.

Als er feedback gegeven wordt moet je het over dezelfde versie hebben, b.v. 4.19 AF en niet over 4.18 AD, want dan heb je het heel ergens anders over en is het voor niemand meer te volgen over welke versie het gaat met welke aanpassingen.

Zie de Versie en Software versie in de Next info.

Reputatie 7
Badge +4

@Be rt

Ik vind je bericht nogal verwarrend.

Probeer je nu uit te leggen waarom de nieuwe update niet het versienummer van de uitgestelde (dus niet definitief afgeblazen) update 4.18 had kunnen krijgen? Of ben je het met een enigszins ingewikkelde uitleg met mij eens?

Ik bekijk het namelijk heel simpel vanuit de positie van een Next-klant en een tester van de Next. Hun laatste update was 4.17 en nu is 4.19 gelanceerd, hetzelfde update nummer dat testers thans dubbel ontvangen (de reguliere als klant en de testversie als tester) + ook nog eens met totaal van elkaar verschillende release notes.

Reputatie 7

Terug naar de beeldkwaliteit :-). Als jullie het over de softwareversies (en de benaming) willen hebben, kan hier een nieuw topic over worden aangemaakt. 

Reageer