Beantwoord

Mediabox Next: minder scherp HD beeld

Toon eerste bericht

1654 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
Ik heb het verspringen van kleur en scherpte opgenomen en ge-edit. Ik heb niet 50 pages gelezen, zijn mensen die dit probleem hebben ? https://youtu.be/J_qLCAh0RI8

@C_Gteerds. Ik vind uw beeldkwaliteit ronduit bedroevend slecht. Ik denk dan meteen aan een onvoldoende bandbreedte van de internetverbinding.
De internetverbinding moet u delen met anderen. Als er veel Ziggo abonnees gelijktijdig internet gebruiken, dan kunt u dit krijgen.
Ik neem aan dat uw beeld beter is als u een rechtstreekse uitzending bekijkt?
Reputatie 4

Ik heb het verspringen van kleur en scherpte opgenomen en ge-edit. Ik heb niet 50 pages gelezen, zijn mensen die dit probleem hebben ? https://youtu.be/J_qLCAh0RI8
@C_Gteerds. Ik vind uw beeldkwaliteit ronduit bedroevend slecht. Ik denk dan meteen aan een onvoldoende bandbreedte van de internetverbinding.
De internetverbinding moet u delen met anderen. Als er veel Ziggo abonnees gelijktijdig internet gebruiken, dan kunt u dit krijgen.
Ik neem aan dat uw beeld beter is als u een rechtstreekse uitzending bekijkt?

Ja dat wel, maar ik deel met niemand het internet op dat moment, het is nog slechter als ik de UTP kabel van ziggo zelf gebruik. Bizar genoeg.
Reputatie 4

.......
Maar door die actie kon hij dus niet door zijn installatie process, en dus geen mogelijkheid bij onze opnames te komen. Bleek dus dat ze hem hadden gedeactiveerd, te vroeg.
Dat was geen handige zet. Nu is het denk ik over. Tenzij de installatie ook een timeout heeft. Aanmelden werd na een paar minuten afgebroken en kon je de MBXL voor basis zaken gebruiken. Als je hem reset wil hij de software checken en eventueel updaten. Daarvoor moet hij zich aanmelden en dat kan niet.
Probeer een paar minuten wachten. Lukt het niet dan zou de helpdesk hem misschien kunnen activeren als je het goed uitlegt.

Ik heb contact via facebook gehad en via hun juist die process door gezet. Pas na een tijdje kwamen ze er achter, oh ja... sorry hij is gedeactiveerd..

Ik heb nog tot 19e om te beslissen over de Next of terug naar XL.. maar ik neig naar de XL.
Reputatie 7
Badge +4
.....
Ik heb contact via facebook gehad en via hun juist die process door gezet. Pas na een tijdje kwamen ze er achter, oh ja... sorry hij is gedeactiveerd..

Ik heb nog tot 19e om te beslissen over de Next of terug naar XL.. maar ik neig naar de XL.

Ja, Helpdesk en kennis van zaken is niet altijd hetzelfde. Mooier kan ik het niet verwoorden.
Dat "sorry" zouden ze vaker kunnen zeggen en ervan leren. Maar daar schiet je nu niets mee op.
Opzich kunnen ze de box gewoon weer activeren op je abonnement. Dan komt de MBXL gewoon door zijn opstarten heen. Komt erachter dat er geen nieuwe software is en is dan klaar voor gebruik net zoals voorheen. Een dag later kunnen ze hem dan weer deactiveren en kun je de opnames kijken totdat de retour box komt.
Als de Helpdesk dit wil doen uit clementie voor hun foute uitspraak dan heb je in ieder geval de mogelijkheid de opnames te kijken. Dan is het ook weer een "helpdesk".

Sterkte. Vraag eventueel een moderator hier in het forum om te helpen met een tegenstribbelende helpdesk. Of bel gewoon nog een keer.
Sinds gisteren de next in gebruik. Alles doet het uitstekend, maar het belangrijkste is echt minder dan de mediabox, namelijk de beeldkwaliteit. Vooral gezichten zijn op het scherm erg fiets. Misschien ligt het aan de combinatie Next met een philips OLED tv. Het beeld van de mediabox was echt beter icm de OLED tv.
Reputatie 7
Badge +35
@Gveld Een wat vreemd beeld wordt door iedereen wel ervaren.

Het vreemde is dat op het ene beeldscherm dit heel erg overkleurd is en vaag met scherpe contouren en op het andere scherm een redelijk acceptabel tot bijna goed beeld geeft.
Ik heb eens diverse schermen bekenen en ook in de Vodafone winkel hier, daar was het veel slechter als bij mij thuis.

Ik heb alle beeldverbeteringen uitstaan beneden en boven op een 720p beeldscherm de scherpte en contrast en kleur heel ver terug moeten zetten.
Nu is het te doen om te kijken.

Voor zover ik heb begrepen is Ziggo er mee bezig en wordt er gekeken naar hoe op de beste het beeld doorgegeven moet gaan worden.

Maar hier geeft het beeldscherm beneden het mooiste beeld als de Next op 4K/automatisch staat.
Reputatie 4
Ik zie het kleur verschil vooral bij bv Masterchef Australië, waar je veelal gezichten ziet en gerechten, de gezichten zijn vaak detailloos en grijs, alsof er een filter over zit. Je ziet ook duidelijk wanneer een ''sharpening'' effect op word gedaan.

Het lijkt bijna alsof die techniek wat ik ook in de game wereld zie, is voornamelijk gebruikt word om 720p als 1080p, 1080p als 1440 eruit te laten zien enz. Je kan bijna zeggen dat ziggo express dus lager resolutie naar je toe stuurt en dan een filter over gooit om te laten lijken alsof je op je native of hoger resolutie kijkt. Maar dit is natuurlijk een zeer slechte manier van denken.

Maar ja, hoe kan je een ''NEXT'' uitbrengen als de nummer 1 ervaring wat het meeste telt, beeldkwaliteit, minder is dan je voorganger. Hoe is het zo uit de beta fase gekomen..
.>Knip<

Maar ja, hoe kan je een ''NEXT'' uitbrengen als de nummer 1 ervaring wat het meeste telt, beeldkwaliteit, minder is dan je voorganger. Hoe is het zo uit de beta fase gekomen..

Precies!!!
Reputatie 7
Badge +4
@C_Gteerds.

***tekst aangepast/verwijderd door moderator omdat het informatie betreft die vergaard is tijdens de testperiode voor de officiële lancering***
Reputatie 4
@C_Gteerds.

***tekst aangepast/verwijderd door moderator omdat het informatie betreft die vergaard is tijdens de testperiode voor de officiële lancering***

Wat is de rede ervoor vraag ik me dan af (behalve wat ik al zei, verscherpen om het te doen alsof je beter resolutie heb).. het enige wat het veroorzaakt is ook bv kartelingen met snel bewegingen, omdat het beeld sneller beweegt dan dat het software het kan doen verscherpen, en dan krijg je hoofdpijn beeld wat continue flikkert. Gisteren ook bij een moment bij Feyenoord Ado, toen het beeld naar een stuk lucht liet zien, leek wel alsof de wolken aan het dansen waren.

Als je zoiets introduceer moet je je het optioneel maken via een simpele aan en uit setting.

En dan heb je het nog niet eens over wat voor conflict dat kan veroorzaken bij mensen en hun tv, die wellicht zelf ook al een techniek als dat heeft. Vreemde actie..
Reputatie 7
Badge +4
@C_Gteerds.

Deelcitaat van je laatste bericht:
Als je zoiets introduceer moet je het optioneel maken via een simpele aan en uit setting.
En dan heb je het nog niet eens over wat voor conflict dat kan veroorzaken bij mensen en hun tv, die wellicht zelf ook al een techniek als dat heeft. Vreemde actie..

In dit topic is er herhaaldelijk op aangedrongen om gebruik van het scherptefilter optioneel te maken. Het is een raadsel dat dit de laatste 5 sw updates is nagelaten door Ziggo. Over beweegreden om het filter te integreren, c.q. na een storm van kritiek na te laten het probleem te verhelpen, tast iedereen in het duister.

Je hebt absoluut een punt dat het filter vaak zorgt voor een conflicterende situatie met de tv van de Next gebruiker. In dit topic is dan ook herhaaldelijk door diverse forumleden als onderbouwde kritiek aangevoerd dat moderne tv's er zowel software- als hardwarematig veel beter op zijn uitgerust om het beeld naar persoonlijke smaak van de gebruiker in te stellen.

Vorige maand heeft forumlid @Jantje51 in dit topic een prima analyse gepost over dit probleem en tevens gepleit voor een optie om het filter uit te schakelen. Dan kan iedere Next klant zelf kiezen om wel of niet te filteren.
Reputatie 2
Prachtig leesvoer mensen, ik heb al heel wat gelezen in dit topic, maar 51 pagina's aan info is wel heel veel....
Kwam hier terecht omdat ik overmorgen mijn nieuwe LG OLED65E9PLA krijg en ik meen te lezen dat er probleempjes kunnen zijn qua beeld.
Zou er iemand hier zo lief kunnen/willen zijn een kort overzicht te maken wat er nu bewezen/feitelijk mis zou kunnen zijn met LG Oleds en de Next?
Weet nu van de optie om ipv TV laten bepalen ik de 1080P kan checken, heb al een HDMI 2.0b kabel, en diagnostiek is prima.
Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Prachtig leesvoer mensen, ik heb al heel wat gelezen in dit topic, maar 51 pagina's aan info is wel heel veel....
Kwam hier terecht omdat ik overmorgen mijn nieuwe LG OLED65E9PLA krijg en ik meen te lezen dat er probleempjes kunnen zijn qua beeld.
Zou er iemand hier zo lief kunnen/willen zijn een kort overzicht te maken wat er nu bewezen/feitelijk mis zou kunnen zijn met LG Oleds en de Next?
Weet nu van de optie om ipv TV laten bepalen ik de 1080P kan checken, heb al een HDMI 2.0b kabel, en diagnostiek is prima.
Alvast bedankt!

Nog iets beter lezen. 1080i kiezen en checken of de Next dat onthoudt.
Wil toch nog wel eens een keer terug springen naar "van je TV".

Voor de rest kunnen alle "LG" beeld verbeteraars ervoor zorgen dat door de Next verbeterde beelden resulteren in een "slecht" beeld. HLG opties kunnen het feest compleet maken.

Je kunt ook gewoon de Next aansluiten en als je tevreden bent met het beeld dan dit forum niet meer lezen😋
Wat niet weet wat niet deert zeg maar.
Uiteindelijk is het een persoonlijke kwestie wat iemand een "goed" of "mooi" beeld vind. Hou je van bonte kleuren laat hem dan gewoon in de "winkel mode" staan. Wordt de TV door een installateur ingesteld dan komt het wel goed.
Reputatie 4
Omdat ik weer terug wil naar de XL van de NEXT in mijn 14 dagen bedenkt tijd moet ik weer opnieuw het opzeggen, en een nieuw contract sluiten.. Ziggo...🤢
Reputatie 5
Badge +3
Dat kan nooit kloppen. Je hebt recht op hoe je oude situatie was. Klop even aan bij een van de Webcare mensen hier.
Is zeker weer door de helpdesk gezegd.
Reputatie 4
Is zeker weer door de helpdesk gezegd.
Op facebook ja. Webcare hier? ff checken.
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb de Next box bijna een half jaar mogen testen, waarbij ik haarscherp beeld had en wat een hele grote verbetering was t.o de Horizon box.
Nu heb ik de Next ongeveer anderhalve maand in bezit (test box in moeten leveren helaas) en ben sinds die tijd bezig om het beeld goed/ beter ingesteld te krijgen maar wat niet wil lukken.
Om een lang verhaal kort te maken, het beeld is dramatisch zo slecht (mag ik mn test box terig)
Reputatie 7
Badge +5
@kaspertje
Kijk eens bij rtings.comwel in het engels maar een topsite hier vind je bij reviews je tv en de bijbehorende instellingen en zowieso beginnen met de basics he alle beeldverbeteraars op je nieuwe oled op uit beeld op warm....en ik prefereer de expert instelling donkere of heldere kamer....succes...
Betrefende de Next instellen bij hd content op 1080i en 4k op 4k...de beeldkwaliteit moet en kan nog beter met future updates....dus dit komt wel goed uiteindelijk, maar duurt na mijn mening wel erg lang en moet echt snel beter.
Ik heb de Next box bijna een half jaar mogen testen, waarbij ik haarscherp beeld had en wat een hele grote verbetering was t.o de Horizon box.
Nu heb ik de Next ongeveer anderhalve maand in bezit (test box in moeten leveren helaas) en ben sinds die tijd bezig om het beeld goed/ beter ingesteld te krijgen maar wat niet wil lukken.
Om een lang verhaal kort te maken, het beeld is dramatisch zo slecht (mag ik mn test box terig)

Goedenavond Ruud, welke firmware versie had deze test box?

Ik heb de Next ook een jaar getest maar met de testbox zul je echt geen betere beeldkwaliteit hebben, probleem zit in alle boxen.
Reputatie 4
Badge +2
@ziggo: graag meld ik me aan als kritische eindgebruiker, in het bezit van een 2019 model Panasonic OLED tv van 65 inch.
Als de Next het daarop goed doet, zal dat gelden voor alle tv’s.

Dat is niet altijd waar want Samsung en Sony gebruiken anderen instelingen en schermen
Reputatie 4
We hebben de mediabox XL weer terug, wat een verademing als het gaat om beeld kwaliteit van opgenomen programma's of terug kijken. Ik kijk deze topic wel over een aantal maanden om te zien of er iets verbeterd is!
Reputatie 7
Badge +5
We hebben de mediabox XL weer terug, wat een verademing als het gaat om beeld kwaliteit van opgenomen programma's of terug kijken. Ik kijk deze topic wel over een aantal maanden om te zien of er iets verbeterd is!

Tja sprong terug na de verouderde XL nee moet er niet aan denken dat trage rotding......maar je hebt wel gelijk als je de beeldkwaliteit met de Next vergelijkt hier moet echt snel iets gebeuren en het duurt al veel te lang dat de Next hier snel moet verbeteren mee eens.
Maar terug naar de XL neen ik nooit meer.....
Next is ten ipopzichte van HmbXl een reuzensprong vooruit in alles...sneller en beter nu nog de beeld en geluidskwaliteit verbeteren middels nieuwe updates en nog wat minder zware issues oplossen en we hebben een topbox.
Reputatie 3
Uiterst triest om te lezen, dat Ziggo niet in staat is om van de Next mediabox de beeldkwaliteit goed te krijgen. Ik heb mijn oude Horizon XL box gelukkig nog en neem de traagheid van bedienen maar voor lief, want beeldkwaliteit is wat mij betreft toch het belangrijkste.

Zo te zien kan ik wel weer een half jaartje afhaken en in 2020 weer eens terugkomen om te kijken hoe het er dan voorstaat. Ik wens alle eigenaren van een Next mediabox veel sterkte en geduld de komende tijd. 😣

Reageer