Beantwoord

Mediabox Next: minder scherp HD beeld

Toon eerste bericht

1270 Reacties

Reputatie 6
Badge
Wat een negatieve berichten toch.
Waarschijnlijk heeft Ziggo volgende week de issues met de beeldkwaliteit opgelost.
Ze zijn er mee bezig en omdat het zo lang heeft geduurd geloof ik in een goede afloop. Alvast bedankt Ziggo, ik wist wel dat jullie het konden verhelpen.

Nu de andere 389 problemen nog tackelen en de Next is invincible....Jippie!!!
Reputatie 5
Badge +1

Ik gebruik de bioscoopstand. Dit geeft bij mij het beste beeld/kleuren. Heb eigenlijk alles uitstaan betreft beeld “verbeteraars”. Heb ook echte bioscoop aan staan voor de motion handeling, en TruMotion uit. Voor audio gebruik ik de reciever doormiddel van arc/eArc. Maar het is gewoon ik mis de scherpte die ik voorheen op de plasma wel had in combi met de Next. Terwijl een 1080p MKV haarscherp is en al bijna niet te onderscheiden van een 4K bluray (upscaling is erg goed).

Dat zijn dus welgeteld twee instellingen. Heb je de instellingen, zoals ik die gaf, wel geprobeerd?
Reputatie 6
Badge
Nog maar 5 nachtjes slapen (als slapen al lukt) en Ziggo komt met de super update om de beeldkwaliteit te verbeteren.
Ik kan haast niet wachten zoals je kan zien....eindelijk de lang verwachte en gekoesterde oplossing voor de beeldkwaliteit. 26 augustus 2019 zal voor altijd in mijn geheugen gegrift blijven als de dag dat Ziggo alle doemdenkers voor schut zette met de update die niemand had verwacht , zeker niet zo snel. Nogmaals dank Ziggo....oh was het maar vast as maandag. Ik neem aan ,dat na dit probleem opgelost te hebben, de andere problemen een peuleschilletje zijn voor de Ziggo software engineers. Driewerf Hoera.
Reputatie 4
Badge +1
Nog maar 5 nachtjes slapen (als slapen al lukt) en Ziggo komt met de super update om de beeldkwaliteit te verbeteren.
Ik kan haast niet wachten zoals je kan zien....eindelijk de lang verwachte en gekoesterde oplossing voor de beeldkwaliteit. 26 augustus 2019 zal voor altijd in mijn geheugen gegrift blijven als de dag dat Ziggo alle doemdenkers voor schut zette met de update die niemand had verwacht , zeker niet zo snel. Nogmaals dank Ziggo....oh was het maar vast as maandag. Ik neem aan ,dat na dit probleem opgelost te hebben, de andere problemen een peuleschilletje zijn voor de Ziggo software engineers. Driewerf Hoera.

Tja je kunt er idd. beter grapjes over maken...
Reputatie 1

Mocht het echt opgelost zijn (wat mij sterk lijkt), dan zou ik ook wel willen weten wat nu het probleem was. Maarja nog even afwachten.

Ik heb nog iets geprobeerd. Ik heb de HDMI poort op PC gezet, dan krijg je een geloof ik 4.4.4 gebeuren. En dit op 1080/4k geprobeerd, in 4k kan ik bijna geen beeldinstellingen meer instellen op de C9, alles is bijna doorzichtig dus niet te wijzigen. Het lijkt wat beter, maar kan ook een placebo effect zijn haha.
Reputatie 3
Badge
Ik heb nog iets geprobeerd. Ik heb de HDMI poort op PC gezet, dan krijg je een geloof ik 4.4.4 gebeuren. En dit op 1080/4k geprobeerd, in 4k kan ik bijna geen beeldinstellingen meer instellen op de C9, alles is bijna doorzichtig dus niet te wijzigen. Het lijkt wat beter, maar kan ook een placebo effect zijn haha.

garbage in is garbage out
(ik heb het over de TV)
Reputatie 7
Badge +4
444 zie ik ook als HDMI formaat op mijn receiver. Lijkt me niets mis mee.
Hallo ik heb sinds van de week een nieuwe Samsung Qled euq55q70ral staan en ik moet zeggen een mooi beeld wel is volgens mij dat het beeld beter is als de Next op 1080i/p staat en de tv de opschaling doet via YouTube een 4k demo bekeken verbluffend mooi zelf .
Zou iemand dan kunnen herhalen wat @jantje51 dan had gepost.
Ik heb dit helaas niet gelezen en kan het inderdaad ook niet terug vinden.
Was dit bericht dan zo schokkend dat het gelijk verwijderd moest worden door de Ziggoboys?

Ja Ziggo wil niet dat iedereen achter de waarheid komt van hoe het nu echt allemaal in elkaar zit met de slechte beeldkwaliteit. Ze willen geen slapende honden wakker maken natuurlijk.
Reputatie 6
Badge
Waarom er 2 kampen zijn is mij een raadsel. Het kan toch zo zijn dat de één wel problemen ervaart,terwijl een ander wel tevreden is. Moet dat daar dan zo afkeurend over gedaan worden door de andere partij. Er zijn nu éénmaal klanten die wat kritischer zijn dan anderen en ook die moeten de ruimte krijgen om hun negatieve issues kenbaar te maken. Klanten die wel tevreden zijn moeten ook hun ervaringen kunnen delen. Of die ervaringen in dit topic thuis horen is een ander verhaal.
Start dan een topic voor "de wel tevreden Next gebruiker "
Laat een ieder in elkaars waarde...
Reputatie 7
Badge +4
Volgende week is alles opgelost met de nieuwe software versie. Eind goed al goed.
Tot die tijd zal het rustig blijven. In ieder geval aan mijn kant.

De invloed van Nederlandse testers lijkt nog minder invloed te hebben dan in de Horizon tijd. Laten ze een software versie maken per land en niet proberen alles in 1 versie te stoppen.

Ik ben wel benieuwd volgende week.
https://ziggoforum.nl/topics/dit-mochten-mensen-op-de-ziggo-community-niet-lezen.93037/
Deze Han....😏🤔

Bedankt.
Reputatie 7
Badge +3
Helaas wordt in de reactie van @Jantje51 verwezen naar update 4.12, en daarmee wordt de NDA geschonden.

Ben het hier totaal niet mee eens, er is altijd aangegeven dat er over alles van de Next gesproken mag worden door testers zolang het de testfase uit zou zijn, en dit is als het ook op de Next van de gewone klanten is te vinden. Aangezien het "scherpte filter" wat sinds firmware versie 4.12 is toegevoegd nu ook nog steeds op de "klanten" Next aanwezig is, zou daar gewoon over gesproken mogen worden (het is namelijk uit de testfase). Als dit ook niet zou mogen, dan gaan alle testers hier constant in de fout, want dan zouden ze helemaal niks meer mogen zeggen over de Next, want dan zou alles wat ook nu op de "klanten" Next te vinden is, nog steeds onder het NDA vallen...
Reputatie 1
Hoop ook echt dat het probleem omtrent de beeldkwaliteit op korte termijn verbeterd word. Het was immers voor mij de reden om niet over te stappen naar een andere provider, omdat Ziggo altijd het beste beeldkwaliteit had. Tot nu met de Next is het helaas niet meer zo. Dus wat is nu nog de reden om niet over te stappen? Ik snap dat elke provider zo zijn gebreken heeft, maar aangezien ik een enorme TV kijker ben, stoort het matige beeld me enorm. Zo was het wel dat het beeld dat over coax gestuurd werd in het verleden altijd beter beeld had dan wat over utp ging. Ik weet niet of dat nu nog zo is.
Reputatie 3
Ik vind dat dit goed besproken kan en mag worden op dit forum. Ik lees aandachtig mee, omdat ik ook wel naar de kleine details kijk.

Ziggo kan volgens mij ook nooit harde beloftes doen dat een probleem (nu met het scherptefilter in beeld) de volgende update verholpen is. Ze zijn toch afhankelijk van de software ontwikkelaars bij Liberty. Alleen kunnen zeggen dat het probleem de komende updates wordt opgelost (kan bijvoorbeeld nog een jaar duren)
Dit soort problemen vindt je ook bij andere aanbieders (o.a. Telenet, UPC Zwitserland, Ziggo) in europa die deze box leveren.

Daarom is het ook wel goed dat er testers zijn die de software eerder krijgen en kunen ondervinden of er problemen zijn ontstaan. Dan gaat het misschien sneller bij de Liberty softwareontwikkelaars om deze te onderzoeken.
Alhoewel ik nog wel me vraagtekens heb bij het scherptefilter en het dolby digital probleem. Dat is toch zeker de basis voor een tv aanbieder. Goed beeld, goed geluid.

We blijven positief en wachten af.
Reputatie 7
Badge +4
Prezies goed....zeergoed beeld zonder verscherping de hardware van de Next kan dit met gemak aan het is een softwareprobleem dus op te lossen.😏😉
Reputatie 6
Badge +4
@sebas14

Op zich heel sympathiek dat je begrip kunt opbrengen voor de moeilijke positie van Ziggo NL, omdat men afhankelijk is van de software ontwikkelaars bij Global Liberty.
Maar dan ga je wel gemakshalve voorbij aan het feit dat de Next-testers het probleem inzake een via software update 4.12 geïntegreerd scherptefilter ongeveer 1 jaar geleden reeds massaal hebben gemeld bij Ziggo.
Reputatie 1
Vandaag zou toch update 4.18 uitkomen? Of was dit een grap? Hij staat er bij mij iig nog niet op. Was erg benieuwd of er verbeteringen zouden zijn. Dan kan ik er maar beter vanuit gaan dat de update een grap van een forumlid was.
Reputatie 6
Badge
Vandaag zou toch update 4.18 uitkomen? Of was dit een grap? Hij staat er bij mij iig nog niet op. Was erg benieuwd of er verbeteringen zouden zijn. Dan kan ik er maar beter vanuit gaan dat de update een grap van een forumlid was.

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het nu weer op de 28e uitkomt. Ben zelf ook benieuwd alhoewel ik bang ben dat het niets veranderd als het al doorgaat.
Reputatie 7
Hoi iedereen,

De discussie over het verwijderde bericht en de tester NDA hebben we verplaatst naar een nieuwe topic: https://community.ziggo.nl/aankomende-producttesten-214/bericht-op-community-verwijderd-i-v-m-nda-23950

Ik denk niet dat een forumlid dit verzonnen heeft maar de helpdesk lult wel vaker. In het ziggo gebruikers forum kreeg iemand te horen van de helpdesk dat die update 28 augustus uitkomt. Dus zal wel 88 septober of 95 oktember worden.🤔 Mij boeit het niet wanneer die uitkomt.
Reputatie 7
Badge +4
OK moest weer terug na dit topic...prima...bij deze..

@ DON PAPA en twigger mee eens en het ergste is dit korte slappe statement is dat alles en waar is de inhoudelijke reactie pff...ongelofelijk slap van de Mods wij vragen hier al maanden om een oplossing en gaan ze daar nu eindelijk iets aan doen ? kom op ...radiostilte blijkbaar hierover ba ba niet normaal dus dat is het blijkbaar dus tot softwareupdate ??? ff wachten nog 😁kom op waar blijft de oplossing en een echte uitleg waarom duurt het zoooo lang of hoe is het anders te interpreteren wie het weet mag het zeggen.
Graag spoedig hier eens een verklarend en to the point uitleg please hier hebben wij recht op .OPLOSSINING en niets anders dat is wat er moet gebeuren SAP.
Beeldkwaliteit is belabberd en Scherptefilter uit dat is waar het hier om draaid en wat iedereen ( heel velen althans ) zo ervaren dus ?
Reputatie 1
ik heb de Next Box vorige week binnen gekregen. Normaal was de Horizon net iets scherper dan de CI+. Ik denk dat DVD kwaliteit nog te hoog gegrepen is voor de Next. Ik snap niet dat er niemand van hoger hand de makers van de firmware opdraagt pas naar huis te gaan als het geregeld is. Wat een belabberde beeldkwaliteit.
Hallo ik kom even terug met een probleem van ongeveer een maand geleden wat ik hier had neer gezet.
Namelijk een trilling in het beeld het lijkt op soms een hapering.

Ik heb contact gehad met Ziggo en er is een monteur hier geweest alles hier in huis was goed ook de de signalen zijn volgens hem goed maar hij zag wel wat ik bedoelde dat er soms een hapering in het beeld zichtbaar was aangezien mijn tv 10 jaar oud was en wel 100 hz is dachten we toch aan slijtage .
Deze tv is vervangen door een nieuwe Samsung Qled 55" .

Maar de trillingen zijn er nog steeds is het of ik naar een 50 Hz tv zit te kijken in plaats van een 120 Hz
Reputatie 4
Badge +1
OK moest weer terug na dit topic...prima...bij deze..

@ DON PAPA en twigger mee eens en het ergste is dit korte slappe statement is dat alles en waar is de inhoudelijke reactie pff...ongelofelijk slap van de Mods wij vragen hier al maanden om een oplossing en gaan ze daar nu eindelijk iets aan doen ? kom op ...radiostilte blijkbaar hierover ba ba niet normaal dus dat is het blijkbaar dus tot softwareupdate ??? ff wachten nog 😁kom op waar blijft de oplossing en een echte uitleg waarom duurt het zoooo lang of hoe is het anders te interpreteren wie het weet mag het zeggen.
Graag spoedig hier eens een verklarend en to the point uitleg please hier hebben wij recht op .OPLOSSINING en niets anders dat is wat er moet gebeuren SAP.
Beeldkwaliteit is belabberd en Scherptefilter uit dat is waar het hier om draaid en wat iedereen ( heel velen althans ) zo ervaren dus ?

Wat een zinloze en oeverloze discussies over dat ene onderwerp... de beeldkwaliteit.
ZIGGO please please geef eindelijk uitleg waarom dit zo lang duurt en ogenschijnlijk niet op te lossen is.
Je ziet waar dat zwijgen toe leidt: nieuwe oeverloze discussies, nu over het NDA (of hoe het ook moge heten).

Reageer