1
Vraag
2
Reacties
Marco777

Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Mediabox next met ube EVW3200

Hallo,
Ook ik heb de mediabox next geleverd gekregen, inclusief nieuw modem. Ik wil mijn huidige modem (ubee EVW3200) liever niet vervangen. De helpdesk zegt dat het technisch gezien ook moet werken, maar dat na 2 weken het nieuwe modem zich registreert en daarmee het oude modem niet meer werkt. Is hier een oossing voor?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Er wordt inderdaad geadviseerd de witte Connect Box ( Arris of Compal ) te installeren, omdat dit modem specifiek getest is voor de Next.

Hier kan beste even een Moderator of een ervaren gebruiker antwoordt op geven, want er is wel iets mee, maar ik weet dat niet 100% en kan ik dat beter even overlaten aan de ervaren mensen.

Hier draait de Next ook met de Connect Box en geen problemen, dus mocht je hulp nodig kunnen we je altijd hiermee helpen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Er wordt inderdaad geadviseerd de witte Connect Box ( Arris of Compal ) te installeren, omdat dit modem specifiek getest is voor de Next.

Hier kan beste even een Moderator of een ervaren gebruiker antwoordt op geven, want er is wel iets mee, maar ik weet dat niet 100% en kan ik dat beter even overlaten aan de ervaren mensen.

Hier draait de Next ook met de Connect Box en geen problemen, dus mocht je hulp nodig kunnen we je altijd hiermee helpen.
Marco777
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes
Ok, dank voor je sneller reactie. Ik ga me er dan maar aan wagen om de connectbox ook te installeren. Ik wacht alleen nog maar even omdat mijn nieuwe abonnement nog niet geactiveerd is denk ik. Zie op mijn ziggo nog Internet Complete staan en ook de ziggo box next staat er nog niet bij.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Wel een tip:

Als je de Next in mijn Ziggo ziet staan, zet dan de Next even uit met de schakelaar. Installeer dan je nieuwe modem en wacht 30 minuten of iets langer tot deze geheel werkzaam is, zet daarna weer je Next aan. :blush:

Het duurd ongeveer 30 minuten dat de Connect Box zijn werk doet.
Marco777
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes
Misschien een domme vraag, maar kan ik de connectbox nu al installeren en dan zo lang de oude horizon gebruiken, totdat m'n abo omgezet is, en dan switchen naar de mediabox next?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Marco777 . Welkom hier! En gefeliciteerd met je nieuwe spullen ^^.
Je nieuwe abonnement wordt geactiveerd, zodra je de nieuwe apparaten aansluit. Dan zie je binnen 48 uur het nieuwe abonnement ook in mijnZiggo staan. Je kunt overigens de oude apparatuur nog wel een tijdje laten staan, maar die de-activeren na verloop van tijd dus wel uit zichzelf. Dan heb je geen 'controle' over het moment dat je alles moet gaan aansluiten.

Als je onzeker bent over het aansluiten, kan je ook altijd nog een installatiemonteur inplannen via www.ziggo.nl/afspraakmaken
Marco777
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes
Connectbox en mediabox next beiden geïnstalleerd. Op zich prima gegaan. Box voelt wel wat buggy, nu al 2x gehad dat deze na een bepaalde actie totaal vastliep. Uit en weer aanzetten (en dan lang wachten) was de enige remedie. We gaan 't ervaren!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic