Beantwoord

Mediabox Next: LG OLED app onderbroken door de Next CEC

  • 7 mei 2019
  • 4 Reacties
  • 729x Bekeken

Hi allemaal,

We hebben sinds vanmiddag de Next in huis! Zoals de titel suggereert, we gebruiken liever de Netflix app via onze LG C8 OLED ipv via de Next (of de oude mediabox XL). We hebben een Onkyo receiver ertussen (TX-NR656), voorheen geen probleem. De situatie was nb gisteren met de XL als volgt:

Mediabox staat aan, we willen Netflix kijken dmv de LG app. De receiver heeft door dat we in de tv bezig zijn, dus hij gaat automatisch van Cbl/Sat naar TV. Lekker makkelijk switchen dus.

Als ik dit nu probeer (met de Next aan), schakelt de receiver heel eventjes naar TV, maar al snel neemt de Next het over en switchen we terug naar Cbl/Sat. De enige manier om nu Netflix te kijken is alles uitzetten, vervolgens de receiver en TV weer aan en dan Netflix openen.

Uiteraard kan ik overal CEC uitzetten, maar dan zijn er meer handelingen nodig om gewoon tv te kijken, wat vaker gebeurd dan Netflix. Het is dus voorlopig kiezen tussen 2 halve oplossingen. Iemand nog ideeën qua instellingen, behalve zo'n CEC killer? En als ik hier toch voor kies uiteindelijk, kunnen deze kosten dan worden gedeclareerd? Het is maar +/- 6 euro, maar als het gewoon gewerkt had, was deze aankoop niet nodig.

ps. Ik heb al diverse posts en andere fora geraadpleegd over dit probleem, er lijkt vooralsnog geen oplossing voor te zijn. Toch wil ik het probleem (nogmaals) aankaarten, het is ontzettend irritant dat je op zo'n modern kastje niks kan instellen op het gebied van CEC. Hopelijk wordt dit meegenomen!
icon

Best beantwoord door Weisselberger 7 mei 2019, 20:48

Hoi @ItzSoFluffy welkom op het forum!

De enige oplossing tot nu toe is een CEC Killer die het CEC signaal van de Next blokkeert. Het wachten is op een software update die de CEC functionaliteiten en instellingen ontgrendeld op de Next.
Bekijk origineel

4 Reacties

Badge +3
Hoi @ItzSoFluffy welkom op het forum!

De enige oplossing tot nu toe is een CEC Killer die het CEC signaal van de Next blokkeert. Het wachten is op een software update die de CEC functionaliteiten en instellingen ontgrendeld op de Next.
Hoi @ItzSoFluffy welkom op het forum!

De enige oplossing tot nu toe is een CEC Killer die het CEC signaal van de Next blokkeert. Het wachten is op een software update die de CEC functionaliteiten en instellingen ontgrendeld op de Next.


Inderdaad, het feit dat je zo genoeg posts en fora kunt vinden over CEC-problemen is voor Ziggo hopelijk een teken dat er iets aan gedaan moet worden.

Ik denk dat ik toch zo'n killer ga aanschaffen, iemand had al gepost dat deze kosten vergoed werden door Ziggo dus hopelijk is dat nog mogelijk. Het is maar 6 euro (ex. verzendkosten), maar toch.

Bedankt voor de reactie!
Badge +3

Hoi @ItzSoFluffy welkom op het forum!

De enige oplossing tot nu toe is een CEC Killer die het CEC signaal van de Next blokkeert. Het wachten is op een software update die de CEC functionaliteiten en instellingen ontgrendeld op de Next.
Inderdaad, het feit dat je zo genoeg posts en fora kunt vinden over CEC-problemen is voor Ziggo hopelijk een teken dat er iets aan gedaan moet worden.

Ik denk dat ik toch zo'n killer ga aanschaffen, iemand had al gepost dat deze kosten vergoed werden door Ziggo dus hopelijk is dat nog mogelijk. Het is maar 6 euro (ex. verzendkosten), maar toch.

Bedankt voor de reactie!


Ik kan bevestigen dat ik dit vergoed heb gekregen (incl verzendkosten).


Hoi @ItzSoFluffy welkom op het forum!

De enige oplossing tot nu toe is een CEC Killer die het CEC signaal van de Next blokkeert. Het wachten is op een software update die de CEC functionaliteiten en instellingen ontgrendeld op de Next.
Inderdaad, het feit dat je zo genoeg posts en fora kunt vinden over CEC-problemen is voor Ziggo hopelijk een teken dat er iets aan gedaan moet worden.

Ik denk dat ik toch zo'n killer ga aanschaffen, iemand had al gepost dat deze kosten vergoed werden door Ziggo dus hopelijk is dat nog mogelijk. Het is maar 6 euro (ex. verzendkosten), maar toch.

Bedankt voor de reactie!
Ik kan bevestigen dat ik dit vergoed heb gekregen (incl verzendkosten).


Oh, kijk eens aan! Is dat via het forum geregeld?

Reageer