Motormuis

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next koppelt niet meer met mijn AV apparatuur, maar ook niet meer aan de Sony TV voor het volume

Heb enige tijd geleden een nieuwe afstandsbediening voor de next gekregen. Werkte wederom perfect.  Echter na een paar uur niet meer. Start wel de TV op, maar werkt niet keer met de volumeknop op de next. Advies: haal de batterijen een aantal uren uit de afstandsbediening zodat deze daarna misschien weer verbind.  Echter NADA!!!!  De next box ziet de AV wel, maar verbind hem niet. Heb ook intussen alle kabels ter extra controle verwisseld, maar ook NADA.. Dus ziggo stuur mij een betere next mediabox, want dit maak een trouwe ziggo gebruiker helemaal niet blij

5 Reacties 5
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Motormuis welkom op de Community. Dit is nogal een hardnekkig probleem begrijp ik! Sorry voor het gedoe, we hebben ook liever dat dit in 1 keer goed werkt natuurlijk.

Ik begrijp dat je de nieuwe afstandsbediening gratis hebt gekregen om uit te sluiten dat het niet om een defecte afstandsbediening gaat. Daar kunnen we dan ook vanuit gaan.

Een andere mediabox zal ook niet helpen omdat daar dezelfde software op draait. Ook regelt de mediabox zelf niets met het volume, dat gebeurd puur via de tv of versterker waar de afstandsbediening direct contact mee heeft. Daarom werkt aan en uit wel altijd.

Wat voor merkt en type tv en geluidsapparatuur gebruik je?

Hoe koppel je de tv? Je kan dit ook via een code koppelen, heb je dat al geprobeerd?

Als dat ook niet werkt na een paar keer geven we je apparatuur gegevens door, maar zal het niet op korte termijn op te lossen zijn helaas.

 

Motormuis
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dit is de apparatuur die aan de mediabox gekoppeld zitten.

Sony KD-49X8305C  en Pioneer VSX-S520D

Ook via de code heb ik dat natuurlijk in het begin gedaan( nadat de koppeling was verdwenen)

En waarom werkte het wel (ondanks dat het voor een paar uur was) nadat ik de niewe afstandbediening aangezet had?

Maar zelf het volume van de TV moet ik nu via volumeknop van de Sony veranderen.

Blijft dan nog de vraag, waarom werkte alles perfect toen ik de next MB geïnstalleerd had zonder dat ik de randapparatuur had geïnstalleerd? 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Motormuis

Thanks voor de aanvullende informatie! Helaas is dit probleem bij ons bekend. Dit is een issue aan onze kant waarvan we hopen om het met de volgende software update op te lossen. Er is een work around beschikbaar die voor sommige klanten helpt dus dat kun je zeker uittesten! Zie ook dit topic

- Handmatig merk en model van de apparatuur opgeven bij het koppelen (deze had je al geprobeerd) 
- CEC instellingen op de gebruikte apparatuur in of juist uitschakelen

Je zou ons ontzettend helpen als je de informatie die je al hebt gegeven nog kunt aanvullen met de volgende vragen:
Software versie uit diagnostics: 
Issue omschrijving: 
Datum+tijdstip waarop dit voor het laatst voorkwam: 
CEC actief op TV: ja/nee
CEC actief op Next: ja/nee

Motormuis
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Datum van de vervanging van de afstandsbediening van de Next weet ik niet meer.Heb inderdaad op de TV CEC uitgezet en de instructies van het topic uitgevoerd.

Resultaat: NADA, dus geen besturing van het geluid via de Next box en geen aansturing van de Pioneer VSX-S520D

HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes

Wat staat er op je Next box ingesteld om de volume te regelen?

Soms veranderd dit spontaan,

Bij mij staat er Denon, en inderdaad de Denon regelt de volume via de Next afstands bediening, werkt het niet meer dan staat de Next weer op Samsung, dan moet ik het weer terug zetten naar Denon

Ik weet zo niet waar die settings staan, maar je moet even via de Next menu naar de instellingen zoeken.

Uitgelicht topic