sig997

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next koppelen aan LG 4K OLED55C8PLA afstandsbediening

Heb sinds kort een Ziggo Mediabox Next, op zich een oké apparaat, alleen de LG magic remote van mijn LG OLED TV vind ik veel mooier en makkelijker in gebruik.

Helaas kon ik deze niet 100% koppelen met de Mediabox Next. Er is geen mogelijkheid om “Arris DCX960” te kiezen. Bij de “Arris” optie zit maar één algemene keuze en als ik deze kies dan doet ie het helemaal niet.

Na een en ander te proberen staat het nu in “Pace DCR-7111” modus (Pace afstandsb. type 19) en programma wissel en OK toetsen doen het maar de rest van de toetsen doen het helaas nog steeds niet…

Enig idee wat ik nog meer kan proberen?

5 Reacties 5
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Probeer de toets met de "drie puntjes" eens op de magic afstandsbediening, dan krijg ik namelijk op mijn C9 een pop up menu met de andere functies van de Nextbox, misschien werkt dat ook zo met de C8

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Je kan ook nog even de cisco proberen.

sig997
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij staat op de “drie puntjes” toets een afstandsbediening icoon (zo ziet het er uit). Deze functie werkt via CEC en valt regelmatig uit.

 

Cisco selecteren heeft ook niet geholpen… de enige die überhaupt wat doet is de Pace type 19.

 

Maar eigenlijk zie ik nu pas dat de beeldkwaliteit van de LG ingebouwde tuner toch beter is dan die van de Nextbox -- met identieke beeld instellingen lijken felle kleuren “feller”. Dus waarschijnlijk ga ik de Nextbox alleen gebruiken voor programma’s terugkijken...

 

 

 

 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedenavond @sig997 
Erg jammer dat het niet lukt om je Next box te koppelen aan je LG afstandbediening. Ik kan me voorstellen dat het gebruik van 1 afstandbediening makkelijker is om alles tegelijkertijd te bedienen. 
Uit de conversatie maak ik op dat je het ook met de ontvangen tips niet voor elkaar krijgt. 
Misschien heeft @Dave- nog een aantal tips als ware Next box plus LG kenner? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Helaas weet ik ook geen oplossing, alle optie’s zijn al gegeven en ben bang dat dit het meest mogelijk is.

 

Enige optie wat ik kan doen is even navraag doen bij een moderator, maar die is er donderdag weer. Ik houd dit topic even onder de loep.

 

Tegenwoordig wordt het voor vele TV’s al moeilijker om met die afstandsbediening de Next te gebruiken, dan behalve de standaard volume knop en de omhoog en omlaag functie. Dan ben je echt genoodzaak de afstandsbediening van de Next te gebruiken, hoe vervelend dit ook is.

 

Ik kom hier nog even op terug als ik wat meer weet.

Uitgelicht topic