1
Vraag
2
Reacties
marcjanssen1112

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Mediabox Next koppelen aan afstandsbediening Logitech Harmony

heb gisteren de next ontvangen, alles werk prima, alleen de AB van de next gaat slecht om met het bedienen van mijn samsung smart TV, nu wil ik de Next bedienen met mijn logitech harmony, maar daarvoor moet ik de fabrikant van de next weten en het modelnummer, pziggo kan mij daarmee niet helden, iemand van de testers een idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Ter informatie voor de mensen met een Logitech AB 🙂 ze hebben een nieuw profiel gemaakt:

Fabrikant : Ziggo
Model : Mediabox Next

Daarmee werkt ook de 'Channel Previous'. Op dit moment is het (nog) niet mogelijk om met Harmony het Context Menu te openen of stembediening gebruiken.

Bekijk in context

208 Reacties 208
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17406Posts
  • 727Oplossingen
  • 4132Likes
Probeer eens de Pace DCR-7111 codes
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes
Of Cisco kan je proberen ?
marcjanssen1112
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
bedankt maar is helaas niet juist
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik gebruik om de Next via IR te bedienen op mijn Logitech Harmony Remotes:

  • voor het oudje 525 Pace DCR711 (7111 moet ook ok zijn, zoals Rob al laat weten); maar dan wel zo: Cable Box, Manufacturer: Ziggo (!) en dan voor Model: Pace etc.
  • voor een Touch Cisco 8485-DVB.
Beide Devices zijn dus goed. Aan alleen 'Cisco' heb je niks. Er zijn zoveel Types.
Dit alles gaat op allebei mijn Remotes uitstekend.
Gebruik zelf de Next Remote alleen voor Voice Control. Dat kan niet anders.

Er is inmiddels een Cable Box Arris DCX960, zag ik. Die zou ook goed moeten zijn. Check it out. Ik deed dat nog niet.

De Logitech Device DB is teveel een rommeltje om je weg eenvoudig te kunnen vinden. Creatief intikken van Manufacturer/Model helpt om goed uit te komen.

Heb je een Logitech Hub? Zo nee: welke andere Harmony Remote gebruik je?
Laat je bevindingen weten, ihb voor anderen.
Wat gaat er mis & liefst: wat ging goed?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Hey marcjanssen1112 .
Je hebt een uitgebreid antwoord van hanh gekregen. Top dus, dat je je vraag hier hebt neergelegd!

Hoe gaat het nu? Is het gelukt? :-). We horen het graag, zodat jouw ervaring ook weer anderen kan helpen.
marcjanssen1112
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hi, die Cable Box Arris DCX960 die werkt wel met de Logitech HUB, dus ik kan de Next nu bedienen met mijn logitech, in ieder geval bedankt voor de moeite
arnoldk70

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik denk dat je een bit-splitter moet gebruiken beste Marc ! Dat werkt meestal het beste.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
arnoldk70 Verklaar je nader.
hangijswijt

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ik gebruik de Harmony smart control met hub en de functie die onder de "TV" toets van de next box krijg ik niet geprogrammeerd in de Harmony. De toets komt niet voor in de lijst van de Arris DCX960.
Weet iemand de oplossing?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De TV toets van de Next-AB verstuurt een RF signaal naar de Next. Daar heb je niks aan.
Je moet naar de Device DB van Logitech.
Ik weet niet hoe je dit normaal doet, want heb geen HUB. Op je Phone, ofzo?
Hierbij een plaatje hoe je Arris DCX960 kunt ophalen voor een Harmony Remote met de My Harmony Application op een PC.
Probeer die eens te gebruiken. Of kan dat niet voor een Hub?
https://support.myharmony.com/en-us/download
crineke

Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
Ik heb de logitech Elite met hub.
Inderdaad de Arris DCX 960 toevoegen op de pc of de app.,en dan gewoon een activiteit maken,dan gaat hij gewoon aan en uit bij de activiteit.
Wil je dan alleen de knop gebruiken staat hij bij apparaten
Christopher72

Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes
hangijswijt wrote:
Ik gebruik de Harmony smart control met hub en de functie die onder de "TV" toets van de next box krijg ik niet geprogrammeerd in de Harmony. De toets komt niet voor in de lijst van de Arris DCX960.
Weet iemand de oplossing?


Ik vrees dat die oplossing er niet is, tenzij er een IR-code ontbreekt in de database van Logitech welke de Arris / Mediabox Next "begrijpt" en vertaalt naar de TV/'vorig kanaal' - functie. Ik heb zelf ook de Elite met hub en heb e.e.a. getest, maar tot nu toe zonder resultaat.
crineke

Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
Ben zelf in contact over contextmenuknop die niet in de database staat, met logitech,die gaan dat oplossen.
Verder staat bij mij alles in de database.
Dus dat is zo wie zo nog een optie hoor ,die doen veel voor je.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het zal wel aan mij liggen.
Haal Arris DCX960 op als Device uit de Logitech DB.
Gebruik dat Device in een Logitech Remote Activity voor de Next.
Dat doe ik ook & geef bv de knoppen Vol+/Vol- de IR-Codes van mijn versterker waaraan de Audio is gekoppeld.
Versterker is ook een Device dat is toegevoegd aan de Activity.
Wat kan daar nu zo moeilijk aan zijn?

Tenzij je niet weet hoe je een Harmony moet gebruiken, terwijl je hem al had.
Dan wordt het studeren.
Christopher72

Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes
hanh : zoals jij al aangeeft: De Arris DCX960 kan gewoon worden toegevoegd als device, wanneer je een Logitech Harmony hebt (met én zonder hub). Manier van toevoegen verschilt wel. Soms gaat dat via een Harmony - app op de telefoon/tablet, soms via een bureaublad-app op de computer/laptop. Arris DCX960 is ook het merk en modelnummer dat onderop de Mediabox Next staat. Daarna kun je inderdaad een activiteit maken met dat device en je versterker en televisie. (of met wat dan ook). Werkt bij mij ook prima.

Er waren echter ook vragen over een paar knoppen die niet in de database staan, en dus - naar het zich nu laat aanzien - niet werken op de Harmony: de TV/'vorig kanaal' - knop, en de knop voor het contextmenu (de 'drie puntjes'). Van crineke begrijp ik dat Logitech kijkt naar die laatste. Het zal me benieuwen. 😉
crineke

Level 8
  • 220Posts
  • 1Oplossingen
  • 155Likes
Inderdaad net bericht gehad er schijnen 2 verschillende boxen te zijn 1 met een oranje logo en 1 met een grijs/wit logo daar kan het problemen dus in liggen.
Ze gaan nu verder kijken.
hangijswijt

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Logitech vraagt mij om de hex/pronto code van de "TV" toets op de ab van de next. De fa. Arris reageert niet op mailtjes en het kantoor in Amsterdam neemt niet eens de telefoon op dus daar word ik niet wijzer.
Iemand een idee?
Christopher72

Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes
hangijswijt : ik heb de oplossing gevonden, wat betreft de ontbrekende 'TV/'vorig kanaal' - knop. En ik kan ook aan de hex-code komen.

Wanneer je (even tijdelijk) als 'device' toevoegt: Pacer, en model: DCR-7111, dan zit de knop 'TV/vorig kanaal' onder de functie 'Radio'. Logisch hè? 🙂 Dus als Logitech dit weet, dan kan men de knop 'TV' toevoegen bij de Arris DCX960 met de IR-code van 'Radio' van het device 'Pacer DCR7111'.

De hex-code van die knop opzoeken vergt iets meer tijd... maar ik denk dat Logitech er zo ook al wel uit kan komen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Christopher72
OK. Dit issue kende ik nog niet en begreep onvoldoende dat het hier om ging.
Nette truuk om het op te lossen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic