We zijn inmiddels maanden verder maar de Mediabox Next. Het is wat ons betreft een net zo'n grote flop dan de Mediabox XL. De reden dat we zijn overgestapt was omdat we enorm vaak problemen hadden met de Mediabox XL. Helaas zijn we inmiddels beland in het volgende fiasco. Na installeren van de Mediabox Next was het gelijk de eerste paar dagen al raak. Het toestel kwam gewoon niet uit standby. Telkens maar weer herstarten door de aan en uit knop te gebruiken die achterop het apparaat zit. Na wat ingelezen te hebben op deze website zagen we voornamelijk tips om de Mediabox Next niet aan te sluiten via een versterker op een ACR HDMI aansluiting van de televisie. Na maanden klooien heb ik mijn hele installatie omgegooid en de Mediabox Next rechtstreeks aangesloten op de TV. Helaas zonder resultaat, het is nog steeds hetzelfde. We kijken niet heel vaak televisie maar als we willen kijken en er zit zeg maar een dag of vijf tussen de laatste keer gebruik. Komt de Mediabox Next niet meer uit standby (LED blijft blauw). Aan en uit zetten met de knop achterop is de enige oplossing. Waardeloos product net als de Mediabox XL. We lijken wel beta testers als ik alle verhalen hier lees.
Hardware
Marantz SR6011 versterker
LG OLED C7
Goede kwaliteit bekabeling voor tussen apparatuur
Nieuwe bekabeling in de muur en meterkast.
Voor ons gevoel blijft dit trekken aan een dood paard. Telkens komt er voorbij “we hebben het probleem is ons lab ontdekt, wordt middels een nieuwe update opgelost”. Nieuwe hardware lijkt mij eerder een oplossing. Het is ronduit treurig dat we geld moeten betalen voor zo'n slecht product waarbij meer ergernis van toepassing is dan genot.
Wat gaan we hiermee doen ziggo? Deze melding ook maar even doorzetten naar jullie lab? Nieuwe firmware update of eindelijk toegeven dat het net zoals de Mediabox XL het weer net niet is?
Al maanden ben ik een NIET tevreden gebruiker van Ziggo waardoor ik ontzettend veel spijt heb van het jaar contract wat ik heb gesloten bij jullie.