1
Vraag
2
Reacties
Twin

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox next i.c.m. Mediabox Extra

Ik heb een mediabox extra voor mijn 2e tv blijft deze gewoon werken als ik de next ga gebruiken? En zo nee wat voor oplossing wordt er dan geboden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Bedoel je een extra Mediabox XL die aangesloten is op je grote Mediabox XL en waar je hetzelfde ziet en kan doen?

Zo ja, dan is het wachten tot de 2e ook te bestellen is.

Is het een andere extra box dan blijft hij gewoon werken.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Bedoel je een extra Mediabox XL die aangesloten is op je grote Mediabox XL en waar je hetzelfde ziet en kan doen?

Zo ja, dan is het wachten tot de 2e ook te bestellen is.

Is het een andere extra box dan blijft hij gewoon werken.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2181Likes
Twin is het verhaal zo eerst helder dankzij het antwoord van Be rt of zijn er nog onduidelijkheden?
Twin
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helder, maar dan zit ik voorlopig dus nog vast aan een regelmatige haperende mediabox xl en een dito haperende extra mediabox xl. Jammer dat hier nog geen oplossing voor geboden wordt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Een haperende Mediabox XL is geen gewoonte en moet er ergens iets niet in orde zijn. Twin

Even een paar vragen om één en ander uit te sluiten of om het probleem te vinden.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Twin
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De extra media box is aangesloten met een goed afgeschermde coax kabel en de mediabox xl is opgenomen in het thuisnetwerk zoal beschreven in de handleiding . De extra mediabox moet ik toch denk ik 3 a r maal per week resetten. En de normale box valt 1 aw keer per week wel uitb of hapert
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik zou de Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen. Je krijgt daardoor juist veel problemen en gelukkig is het niet nodig voor On Demand, Replay TV en opnames op afstand inplannen. 🙂

Voor meer info, zie dit topic.

Daarnaast zou ik, als het kan, de box een minder sterk signaal geven. Het beste is als de sterkte ergens in Goed staat.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
OK, een paar zaken waar problemen door kunnen komen.

Alle onderstaande antwoorden zijn in de praktijk getest, ook hier in huis en worden de adviezen ook door de Ziggo moderators inhoudelijk zo gegeven.

Het signaal in Uitmuntend is te hoog, door oversturing kan de Mediabox XL allerlei vreemde acties uit gaan voeren of juist geen respons geven op de opdrachten van de afstandsbediening.
Plaats de coaxkabel op een lagere versterking van je versterker en dan is dat issue al getackeld.

Het thuisnetwerk is en dingetje wat nooit goed heeft gewerkt.
In de gebruiksaanwijzing en op de website wordt het thuisnetwerk aanbevolen, maar dat gaat geheid een keer mis.
Uitleg: als je de Mediabox XL aansluit met een UTP kabel aan het modem, dan krijg je 2 DHCP servers in je netwerk en dat kan problemen geven met internet en netwerkverbindingen.
Daarnaast zit er een bug in de software van de Mediabox XL die problemen geeft als je de Mediabox XL via de afstandsbediening in het thuisnetwerk opneemt.

Volg de stappen die in het volgende topic staan, deze is al mer dan 70.000 keer bekeken en dat is niet, omdat het thuisnetwerk zo goed werkt:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Laat SVP weten of het voor jou ook de oplossing is of niet en anders kunnen Ziggo moderators ook nog meekijken, zij kunnen dieper in de systemen kijken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Evert 2 zielen één gedachte.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic