Vraag

Mediabox Next hangt vaak

Regelmatig krijgen we geen beeld en geen geluid na het inschakelen van de Media Box Next / AVR / TV. De enige mogelijkheid om e.e.a. aan de praat te krijgen is om de mediabox aan de achterzijde (m.b.v. de schakelaar) uit te zetten; even te wachten en weer aan te zetten. Dit gebeurt soms vaker per dag.

Tevens meldt de tv af en toe "Deze inhoud kan niet worden weergegeven omdat uw TV geen HDCP 2.2 ondersteunt". Vreemd want meestal doet ie het wel. Heb gelezen op internet dat het wellicht ligt aan de TV: alleen HDMI-poort 3 zou HDCP 2.2 ondersteunen. Heb de kabel daar nu in zitten en sindsdien lijkt ie deze melding niet meer te geven. "Keep my fingers crossed".

Ergens verlang ik weer naar de oude box: die gaf nooit problemen.

21 Reacties

Reputatie 7
Hallo Rien,

Welkom op de Community!
Dat is een vreemd probleem wat je daar aankaart.
Met "Media Box Next / AVR / TV" bedoel je alleen de Mediabox Next? Of dat je TV of AVR ook af en toe geen beeld wil geven?
En dit probleem is ook niet opgelost nu je de kabel in de derde poort hebt?

Gebruik je nog andere apparatuur tussen de Next en de tv of gaat de Next direct naar de tv?

Gr,
Reputatie 5
Badge +3
Regelmatig krijgen we geen beeld en geen geluid na het inschakelen van de Media Box Next / AVR / TV. De enige mogelijkheid om e.e.a. aan de praat te krijgen is om de mediabox aan de achterzijde (m.b.v. de schakelaar) uit te zetten; even te wachten en weer aan te zetten. Dit gebeurt soms vaker per dag.

Tevens meldt de tv af en toe "Deze inhoud kan niet worden weergegeven omdat uw TV geen HDCP 2.2 ondersteunt". Vreemd want meestal doet ie het wel. Heb gelezen op internet dat het wellicht ligt aan de TV: alleen HDMI-poort 3 zou HDCP 2.2 ondersteunen. Heb de kabel daar nu in zitten en sindsdien lijkt ie deze melding niet meer te geven. "Keep my fingers crossed".

Hoi Rien van Ham

hier het zelfde probleem dat de box vaak vanuit stand-by zwart beeld geeft en geen geluid.
Ook zeer vaak dat de box niet reageert op de afstandbediening om het aan te zetten. Zelfs met de knopjes aan de voorkant reageert de next niet. Enigste wat je dan weer moet doen is de box weer uit en aan schakelen met de schakelaar op de achterkant.
wat ook vaak voorkomt is als de box niet reageert je op de knopjes drukt aan de voorkant dat het blauwe lampje eerst naar wit gaat zoals het hoort en vervolgens helemaal uit gaat.
Dan is de box ook weer vast gelopen.
Helaas spelen er ook nog veel problemen met dat de box slechter beeld heeft op diverse tv's dat het beeld niet scherp is en dat er een soort waas over het beeld heen zit.
Persoonlijk ben ik ook erg teleurgesteld in deze next box
Ziggo had dit allemaal voor kunnen zijn als er beter gekeken was naar de software en werking van de box🙄

Hoi Rien van Ham

hier het zelfde probleem dat de box vaak vanuit stand-by zwart beeld geeft en geen geluid.
Ook zeer vaak dat de box niet reageert op de afstandbediening om het aan te zetten. Zelfs met de knopjes aan de voorkant reageert de next niet. Enigste wat je dan weer moet doen is de box weer uit en aan schakelen met de schakelaar op de achterkant.
wat ook vaak voorkomt is als de box niet reageert je op de knopjes drukt aan de voorkant dat het blauwe lampje eerst naar wit gaat zoals het hoort en vervolgens helemaal uit gaat.
Helaas spelen er ook nog veel problemen met dat de box slechter beeld heeft op diverse tv's dat het beeld niet scherp is en dat er een soort waas over het beeld heen zit.
Ziggo had dit allemaal voor kunnen zijn als er beter gekeken was naar de software en werking van de box🙄

Precies het probleem dat ik sinds 3 dagen ervaar. Daarvoor niets mee aan hand. Jullie zijn dus echt niet de enige met dit probleem
Apparatuur:
LG Oled 65W7
Next
Reputatie 5
Badge +3

Hoi Rien van Ham

Precies het probleem dat ik sinds 3 dagen ervaar. Daarvoor niets mee aan hand. Jullie zijn dus echt niet de enige met dit probleem
Apparatuur:
LG Oled 65W7
Next

Nee helaas hebben wij het ook en ook een Lg oled65b8pla oled tv. Het is echt de next box die zo slecht functioneert.
Aanvulling:

Ik heb in de instellingen van de Ziggo Next de energie-instellingen op de meest energie-ONzuinige stand gezet (om te testen). Sindsdien lijk ik geen problemen te hebben..... Zit daar misschien het probleem? Bugs in de energiezuinige instellingen?
Ook ik heb sinds vanmorgen last van vastlopers met de next. Als ik de next aanzet lrijg ik ineens het welkom scherm te zien en het even wachten scherm en dan niks meer. Geen beeld en geen geluid. Moet zelfs de schakelaar omzetten en de stekker eruit voor een minuut en dan hopen dat de next goed opstart.
TV smart 55pus6561/12
Mediabox next

Staat op eco
Reputatie 5
Badge +3
Hier staat alles op hoog en nog steeds zelfde probleem
Reputatie 7
@Opahak dat klinkt als een ander probleem dan de heren hier.
@Rien van Ham Dat klinkt nog niet als erg stabiel zo... al dan wel werkend.

Zover zitten er nogal wat nuances in de verhalen.
Een issue wat we nu onderzoeken is het op zwart beeld blijven van de tv, maar de box gaat wel aan.

Omdat we dit moeten inventariseren, en omdat we ook globaal Next issues analyseren, kunnen jullie dit template invullen en als reactie posten?

Bij voorbaat dank!

Merk TV:
Type TV:
Rechtstreeks of versterker/homecinema set:
Omschrijving van het probleem:
Reputatie 5
Badge +3
Tv lg OLED65B8Pla
Denon avr-x1500h

Next is via hdmi met versterker aangesloten

Vanuit standby start de next box op en geeft zwart beeld, of de box start op en geeft het menu wel weer maar geen live tv. En de box reageerd vaak niet als je hem aan zet via de afstandsbediening druk je vervolgens de power knop in aan de voorkant gebeurt er ook niets de box is dan hellemaal vast gelopen en kan alleen ingeschakeld worden door de stroomschakelaar achter op de box uit en weer aan te doen.
Ook is het probleem er bij gekomen dat de box geen geluid geeft via de hdmi.
Als de box wel reageerd en je zet hem weer aan en uit komt het geluid weer terug.

Dit allemaal in energie stand hoog en normaal allemaal de zelfde problemen
We zijn nu enige tijd verder en heb geen last meer ondervonden. Apparaat staat in de meest ONzuinige stand. Elke andere stand levert (opnieuw) problemen op. Niet echt milieuvriendelijk (maar gelukkig wekken we onze eigen stroom op). Het lijkt mij dat daar het probleem gezocht moet worden.....

Het DHCP-probleem is ook opgelost sinds ik op mijn (SAMSUNG) TV heb gekozen voor ingang HDMI 3 (had ergens op internet gelezen dat Samsung alleen op HDMI poort 3 DHCP 2.2 ondersteunt).
Reputatie 7
@horizonfreak bedankt voor de gegevens! Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd of hij hetzelfde blijft houden als je de versterker er tussenuit haalt.

@Rien van Ham ja het is niet heel fijn, maar ben wel blij dat je deze informatie kon geven ter oplossen van het probleem. Heb je voor mij ook nog het type-nr van de tv?

Gr,
Hier valt prima mee te leven. Hopelijk wordt het in een volgende release opgelost.
Reputatie 5
Badge +3
Als ik alles rechtstreeks aansluit dan heb ik weer dat het geluid niet synchroon loopt.
Ik ga van het ene probleem naar het andere. Wordt tijd dat hier snel passende oplossingen voor horen te komen. Dit is niet echt een goede start voor ziggo met de nieuwe nextbox
Reputatie 7
Ok, dus dat werkt ook niet goed, maar heeft hij ook last van het vastlopen als je hem rechtstreeks aangesloten hebt?
En Rien, heb je nog wel het type nummer van je tv voor me?

Gr,
Heren,
Ook ik ben zins enkele weken in het bezit van de Next, er doet zich echter het volgende probleem voor, zodra ik 's avond de Next in Standby schakel (blauwe led) en de volgende ochtend de Next weer opstart (blauwe led wordt wit) krijg ik geen beeld en geluid, en moet ik de Next via het schakelaartje achterop uit en aanschakelen, dan duurt het even voor dat deze weer opstart en het ik weer beeld en geluid, het lijkt er op dat het opstarten vanuit de de standby functie niet goed functioneert. Heb kabels gewisseld en alle mogelijk instellingen, zoals door andere forum gebruikers is voorgesteld echter zonder resultaat. Heb ook contact gehad met de helpdesk, die waren bekend met dit fenomeen en er zou een update onderweg zijn ??.
Mijn configuratie:
Tv - Samsung UE65NU7400S
AVR - Denon - AVR-X2500H
Next staat in standby op 4 uur en het verbruik op hoog
HDMI - Next - Denon - TV (Hdmi 3)
Heeft iemand een idee??
mv.gr.
Frans van Vorsselen
Reputatie 7
Hallo Frans,

Dankjewel voor de melding! Ik neem hem mee.
Wat betreft de update, er is altijd wel een update onderweg, maar dit probleem wordt specifiek onderzocht.
Of deze daarom al in de update zit kan ik niet zeggen.

Gr,
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Frans,

Dankjewel voor de melding! Ik neem hem mee.
Wat betreft de update, er is altijd wel een update onderweg, maar dit probleem wordt specifiek onderzocht.
Of deze daarom al in de update zit kan ik niet zeggen.

Gr,

Ik hoop dat het wel meegenomen word in de aankomende software update
de problemen met blijven hangen vanuit stand-by worden met de dag erger.
Of je hebt geen live tv en wel het menu of je hebt geen beeld en geluid.
Elke dag moeten wij nu standaard de box aan en uit doen met de schakelaar op de achterkant. Blijft dweilen met de kraan open zo
ik heb de mediabox next nu een week of 3 en er gaat bijna geen dag voorbij of de box stopt tijdelijk (rechts boven in beeld verschijnt "momentje geduld" of iets dergelijks of
de box stopt er spontaan mee.
Ik ben juist naar de 'next' overgestapt omdat ik na 2 stuks mediabox xl met allerlei 'replay' defecten wel eens ongestoord wil kijken en terugkijken. Daar betaal ik ook voor.
Hallo Ziggo, wat is er aan de hand met de next?????
Reputatie 7
Badge +26
Met de next is niet zoveel aan de hand, maar hij lost signaalproblemen niet op.
Gaat dit over live tv of replay?
Bedraad Of wifi?
bedraad en wifi. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit , komt bij alle 2 voor
Het gebeurt bij replay, ik heb niet veel tijd om live te kijken.
Reputatie 7
Badge +35
@Gertw
Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Reageer