1
Vraag
2
Reageer en help mee
Koentje117

Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Mediabox Next gekregen en uitgeprobeerd

Beste medeleden en medewerkers Ziggo,

Wij hebben sinds afgelopen weekend de mediabox Next in het bezit.
Daar waren wij blij mee en benieuwd wat je er allemaal mee kunt. De installatie ging vrij goed en makkelijk. Na het installeren even de box uitgeprobeerd. Na een paar keer mee bezig te zijn geweest, merkte we hoe goed en snel de box werkt.

Toen ik de box aan mijn moeder wilde uitleggen en haar eerst even laten kijken wat er allemaal mogelijk was. Haar zelf laten doen. Even de box uit gezet zo dat ze dan zelf kon beginnen.
Toen bleek dat de box wel aan ging maar geen beeld kreeg en konden ook niet de menu's openen. Contact gehad met de klantenservice van zakelijk. Want wij zijn zakelijk.
Die snapte niet hoe dat kon en wat er aan de hand was. Even samen gekeken naar wat mogelijke oplossing. Uiteindelijk de stroom van de tv en de box afgehaald en even gewacht. weer aangezet. werkte alles weer.

Samen en de medewerker ven paar dingen geprobeerd. Toen kwamen wij op het volgend punt. Als je een programma met meerdere uitzendingen wilt opnemen en je kiest voor hele serie opnemen. Dan geeft die ook aan dat de herhaling wordt opgenomen. Dat zou niet mogen zei de medewerker. Wij deze week uitgeprobeerd. Wat blijkt neemt deze allebei op. Hoe kan dit? Wat is hier aan te doen? Zijn hier nog andere die dit zelfde punt ervaren?

Wij hadden ook gemerkt de de tv-gids heel erg klein is. Hebben gevraagd of dit niet groter kon. Bleek dat het inderdaad niet groter kon. Zijn hier nog meer die de tv-gids iets aan de kleine kant vinden?

Gaande weg deze week kwamen wij nog op andere punten tegen. Niet dat wij willen klagen of zo maar willen gewoon even onze ervaringen met de box delen en eventuele suggesties voor verbeteringen doorgeven. En misschien ook foute doorgeven als het fouten blijken te zijn.

Als wij Duitse programma’s hebben opgenomen. Dan staan daar in de bewaarlijst geen plaatjes bij. Wel bij de Nederlandse programma’s. Hoe kan dit of hoort dit zo? Hebben andere hier ook geen plaatjes bij staan? Dit zou wel handig zijn he?

Wat wij ook nog merken met de afstandsbediening dat die oplicht als je die oppakt. Dit is handig in het donker of bij weinig licht. War wij wel merken is dat het niet lang aan blijft als je die in je handen hebt. Dit zou na ons idee wel langer mogen. Dan zie je goed welke knoppen je gebruikt. Wel heel slim gedaan van jullie Ziggo om dit er in te bouwen.
Merken meer die dit iets aan de korte kant vinden?

Dit is voorlopig het geen dat wij zijn tegengekomen. Wij zijn heel blij met deze box. Hadden niet gedacht dat wij zo snel de box konden bedienen en ik vaak gevraagd werd door mijn moeder om me te helpen. Zij heeft dit heel snel onder de duim gekregen. Bedankt voor de makers voor dit goede simpele mediabox Next.

Zijn ook blij dat de 2 medewerkers van de Zakelijke klantenservice chat die ons zo goed geholpen hebben en zo veel er vanaf wisten.

Met vriendelijke groet,

Koen Bloemen
8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
" Als je een programma met meerdere uitzendingen wilt opnemen en je kiest voor hele serie opnemen. Dan geeft die ook aan dat de herhaling wordt opgenomen. Dat zou niet mogen zei de medewerker."

Dan mag de medewerker hier als bijscholing meelezen.:relaxed:

Op een aantal zenders is dit wel degelijk het geval, dat alles met dezelfde naam bewaard wordt, waar geen duidelijke serie en aflevering bij staat en/of mee geprogrammeerd is in de onderliggende code.
Dan kan er ook geen onderscheid of overeenkomst gemaakt worden.

Ziggo Sport, Fox Sports, Eurosport en alle Regionale Zenders geven op dit moment geen serie en aflevering informatie en bewaart alles met dezelfde programmanaam.
Koentje117
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Be rt wrote:
" Als je een programma met meerdere uitzendingen wilt opnemen en je kiest voor hele serie opnemen. Dan geeft die ook aan dat de herhaling wordt opgenomen. Dat zou niet mogen zei de medewerker."

Dan mag de medewerker hier als bijscholing meelezen.:relaxed:


Op een aantal zenders is dit wel degelijk het geval, dat alles met dezelfde naam bewaard wordt, waar geen duidelijke serie en aflevering bij staat en/of mee geprogrammeerd is in de onderliggende code.
Dan kan er ook geen onderscheid of overeenkomst gemaakt worden.

Ziggo Sport, Fox Sports, Eurosport en alle Regionale Zenders geven op dit moment geen serie en aflevering informatie en bewaart alles met dezelfde programmanaam.


Oke bedankt.
Dit geld dus ook voor NPO 1,2,3 RTL 4,5,7,8 en 6 net 5 en vironica?

Daar bij hebben wij dit ook.
regionale zenders nog niet geprobeerd.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Koentje117 schreef: "
Oke bedankt.
Dit geld dus ook voor NPO 1,2,3 RTL 4,5,7,8 en 6 net 5 en vironica?"

Dat zou bij deze zenders niet fout moeten gaan, want hier op de Next wordt vrijwel alles 1 maal bewaard en niet de herhalingen.

Bij welk programma worden er meerdere bewaard op de door je genoemde zenders?
Koentje117
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Wij zullen dit de komende week in de gaten houden en noteren. Kom ik later deze week op terug?
Koentje117
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Hoi,

wij
Be rt wrote:
Koentje117 schreef: "
Oke bedankt.
Dit geld dus ook voor NPO 1,2,3 RTL 4,5,7,8 en 6 net 5 en vironica?"

Dat zou bij deze zenders niet fout moeten gaan, want hier op de Next wordt vrijwel alles 1 maal bewaard en niet de herhalingen.

Bij welk programma worden er meerdere bewaard op de door je genoemde zenders?



Hoi,

Wij hebben deze week gemerkt bij de volgende programma’s:
De Vakantieman op NPO 1
Het Spaanse Dorp: Polopos op RTL 4

Dit zijn de dingen die we de afgelopen week tegen gekomen zijn.
Hoe zou dit kunnen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Koentje117 Die 2 gingen inderdaad fout, ook hier zag is bij de herhaling een rood rondje.

Dat komt doordat er een verkeerde code achter zit en dit niet gezien wordt als dezelfde aflevering.

Alles wat je hier schrijft betreffende afwijkingen worden allemaal meegenomen en bij de juiste afdelingen gelegd door Ziggo moderators.
Niet altijd is er een reactie van een Ziggo moderator als er niets nieuws is of als er geen vragen over zijn, omdat het duidelijk is.
Koentje117
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Bedankt voor deze reactie.

Zijn er nog andere die 1 van deze punten hier boven ook ervaren?

groeten

Koen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Zie dit topic, hier wordt alles verzameld betreffende opnames met de Next:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-opnemen-38210
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic