KH17

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next: Geen beeld en geluid bij opstarten

Hallo allemaal,

sinds twee weken heb ik de nieuwe Mediabox Next thuis. Netjes aangesloten volgens de meegeleverde handleiding en kabels. De mediabox is rechtstreeks op de TV aangesloten met de meegeleverde HDMI. Nu heb ik sinds een week een probleem bij het opstarten van de mediabox. Ik heb na het aanzetten van de mediabox geen beeld en geluid. Wel is het menu zichtbaar. Zodra ik via de power knop aan de achterzijde na drie seconde de mediabox opnieuw opstart, dan werkt alles naar behoren.
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? Is hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Kijk, beter na 4 mnd dan helemaal geen feedback @Adrie1804 . Daar zijn we altijd blij mee. Klopt inderdaad dat audio via toslink op Next een goeie workaround is voor lip sync problemen. Waarschijnlijk loopt je geluid nu zelfs iets voor. Zet de audiovertraging maar es op 100ms, best kans dat het dan nog beter is (bij mij is dat het geval).

En even terug naar 4 mnd geleden. Er zijn ondertussen enkele updates geweest. Je zou es kunnen proberen je Next weer in eco stand te zetten om te zien of het oorspronkelijke probleem is opgelost. Ben daar wel benieuwd naar.

Bekijk in context

63 Reacties 63
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Welk menu is zichtbaar, kunt u een foto plaatsen? Uit welke energietoestand start u op, eco, normaal of snel?
KH17
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:
Welk menu is zichtbaar, kunt u een foto plaatsen? Uit welke energietoestand start u op, eco, normaal of snel?


Zender informatie is wel zichtbaar:


De mediabox start op uit normale energietoestand setting.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey KH17 . Alleen een menu is natuurlijk niets waard! Speelt dit nog steeds?
Zo ja, wil je eens kijken of het anders gaat wanneer je de energiestand in eco zet?

Ik hoor graag van je!
KH17
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey KH17 . Alleen een menu is natuurlijk niets waard! Speelt dit nog steeds?
Zo ja, wil je eens kijken of het anders gaat wanneer je de energiestand in eco zet?

Ik hoor graag van je!


Hi Lycke, ik heb zojuist de energiestand aangepast naar eco. Nu krijg ik na het opstarten wel gelijk beeld en geluid. Ik zal voorlopig de eco stand gebruiken tot een nieuwe update.
Bedankt voor het meedenken!
keesvankleef

Level 4
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Hallo ik had precies hetzelfde alleen in de stand eco en normaal ik heb hem nu op hoog en geen last meer.
buffel123

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb hier het zelfde in eco normaal en hoog.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Sinds wanneer speelt dit bij jou, buffel123 ?
hullemah

Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes
Eco en normaal werkt hier ook niet,next loopt zovast als een huis
hullemah

Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes
Had gehoopt dat deze bug opgelost zou zijn na 4.17 helaas,next loopt weer vast,bij eco en normaal,maar verplicht de snelste en meest onzuinige stand gebruiken,iemand een idee waar dit aan ligt?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey hullemah . Je hebt het over vastlopen, terwijl dit topic over problemen met het opstarten gaat. De mediabox loopt niet vast (je kunt bijvoorbeeld wel zappen en door het menu bewegen), maar toont zwart beeld.
Wat ervaar jij precies? Kan je wat meer uitleg geven?
Hweber

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Update is gisteren uitgevoerd. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Wanneer je hem op opstarten “hoog” hebt staan dan start hij in 1x op. Wanneer hij op eco of normaal staat krijg je het welkom scherm en moet hij alsnog van het stroom af.
hullemah

Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes
Als bijv de stand op eco staat of normaal dan krijg ik zwart beeld wel zender info,om normaal beeld te krijgen moet ik eerst de stand op hoog zetten en vervolgens fabrieksinstellingen laden of de aan/uit knop achter kant gebruiken
rv59

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gister MediaBox Next geinstalleerd. Ging op zich heel snel en goed. Maar heb idd zelfde probleem als hierboven beschreven. Alleen in energiestand hoog start Box normaalm op na afsluiten. Anders eerst van stroom halen
Jammer dat Ziggo dit probleem niet even heeft gemeld toen ik Box van de week telefonisch heb besteld. Had mij nodige zoektijd en frustratie ghescheeld
Hopelijk komt er wel snel update dat andere energiestanden ook normaal werken. Juist zeer laag energie verbruik tov "oude" HorizonBox was een van de redenen om over te stappen.
Meld Ziggo als dit gefixed is in deze groep ?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all,
Ik heb even overleg gehad. Wat jullie omschrijven is een bekend issue, waaraan gewerkt wordt.

Gek genoeg komt het niet bij iedereen voor. En bij de mensen waar het wel voorkomt is het bij de ene persoon opgelost met de energiestand in hoog en bij de ander (bij mijzelf, bijvoorbeeld) juist wanneer de energiestand in stand by op "eco" staat. Er wordt dus onderzocht hoe dit precies kan en hoe dit opgelost moet worden.

Gelukkig is er vaak een oplossing te vinden in 1 van de energiestanden, zodat de mediabox nog wel werkbaar is.
Ook goed om te weten; ook in "hoog" verbruikt deze mediabox een stuk minder stroom dan de Ziggo Mediabox XL :-).


*Toevoeging* Voor de mensen die nu de mediabox helemaal resetten; werkt het niet door de mediabox en TV opnieuw op te starten? En heb je ook al eens, voor het resetten, getest de HDMI kabel los te halen en opnieuw aan te sluiten? Ik hoor graag van jullie hoe dit gaat.
rv59

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb idd alle zaken geprobeerd die genoemd zijn onder toevoeging, maar dat lost bij mij niks op. Bij mij werkt alles alleen correct bij energie stand hoog
Adrie1804

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Opstarten en na 10 seconden is de onderste info weg (de zender met info). Daarna zwart beeld. Al een monteur bij geweest die een oude UPC coax contactdoos (die in de muur) heeft vervangen en een kabel in de meterkast van het modem. Volgens hem moest het nu voor 99% zeker zijn opgelost. Niet dus.. Ook bekabeld geprobeerd ende zelfde klachten. Volgens mij zit er ergens structureel wat fout maar wat. Woensdag komt er weer een monteur.
rv59

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
monteur mag van mij ook best komen, maar lijkt eerder iets in de software van de mediabox
Maar dat moet Ziggo kunnen beantwoorden ???
Adrie1804

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels de stand-by op Hoog gezet. probleem lijkt, ik herhaal lijkt opgelost. De koppeling met de soundbar: bij het opstarten doet het geluid het wel of niet. Morgen toch de monteur maar laten komen. Apart dat de helpdesk na 3 contacten nooit op de mogelijke oplossing heeft gewezen. Blijft in mijn ogen een softwarefout. Wel vreemd dat het niet bij elk kastje voorkomt
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Adrie1804 schreef: "De koppeling met de soundbar: bij het opstarten doet het geluid het wel of niet"

Hoe is alles aan elkaar aangesloten?

Uitgelicht topic