Vraag

Mediabox Next geeft problemen met inschakelen van geluidsinstallatie

• 7 oktober 2019
  • 11 Reacties
  • 270x Bekeken

Als ik alles uitzet op de afstandbediening dan gaat dat prima.
Als ik dan alles weer aan wil zetten gebeurt het heel vaak dat de installatie van het geluid niet aan gaat of dat deze niet overeenkomt met wat er op tv te zien is. Dit is erg irritant. Heb als installatie een Harmon Cardon. Alles werkt( als het werkt) met 1 knop van de afstandbediening van de Mediabox Next. Al diverse dingen geprobeerd., zoals spaninng van mediabox, spanning van de afstandbediening, terug naar fabrieksinstellingen. Helaas niet blijkt blijvend te werken.

Rene

11 Reacties

Reputatie 7
Als ik dan alles weer aan wil zetten gebeurt het heel vaak dat de installatie van het geluid niet aan gaat of dat deze niet overeenkomt met wat er op tv te zien is.
Hoe bedoel je dat het geluid niet overeenkomt met wat er op tv te zien is? Waar hoor je dan het geluid van?
Daarnaast, hoe heb je alles aangesloten?
Goedemorgen, Ik heb contact gehad met ziggo. Deze sturen een monteur langs.
Het is teveel om alles op te noemen wat er allemaal verkeerd gaat.
Het heeft wel goed gewerkt. Als de monteur lang is geweest laat ik weten wat het probleem geweest is.

Ik ben zover om een reactie te schrijven.

Heb een zeeeer slechte ervaring gehad met de monteur.

Kreeg alleen maar opdringerige antwoorden en reacties.

Begon weeeeeer in de meterkast waar de hoofdaansluiting zit.

En alweer was deze niet goed volgens hem.

Iedere keer als er een monteur langs komt willen ze de aansluitingen veranderen en `verbeteren`

Maar ja daar lag het weer eens niet aan.

Hierna bij de tv van alles gedaan.Toen lag het weer aan de tv. Of ik de tv wou veranderen met een andere.!!!

Na veel geprul eindelijk weer geluid en beeld zoals het was voordat hij binnen kwam.

Maar het probleem was nog steeds niet opgelost.

Ben nu zelf bezig geweest met diverse instellingen van mediabox next en de afstandbediening.

Ik zet alles aan met de rode knop rechts boven van de afstandbediening.

Kan nu tv kijken. Beeld en geluid goed. Wil ik radio luisteren zet ik de tv op de radiozenders. Beeld en geluid goed.

Ik zet nu de tv uit met de witte knop links boven aan de afstandbediening. Kan nu radio luister zonder beeld. Alles goed tot nu toe. Als ik hierna alles uitzet met de rode knop rechts boven aan de afstandbediening gaat alles uit. Maar als ik hierna alles met deze knop weer aan wil zetten komt het beeld en geluid niet overeen.( tv beeld en geluid van radio of anders om)

Nu blijkt dat als ik via de tv naar de radio luister en de tv uit wil zetten eerst weer de tv moet aanzetten met de witte knop op de afstandbediening dan op de knop drukken om terug te gaan naar tv kijken. Daarna alles uitzetten met de rode knop rechts boven aan. Als ik daarna alles weer aanzet met de rode knop rechts boven aan staat alles goed wat beeld en geluid betreft. Dit zou toch eigenlijk allemaal wat makkelijker moet kennen. Misschien dat iemand het heel goed en juist kan uitleggen hoe dit werkt zonder naar de hoofdaansluiting te kijken.

Rene

Reputatie 7

Hoi Rene, onze monteurs beginnen logischerwijs bij de basis, het controleren van het binnenkomende signaal op de hoofdaansluiting. Het spijt me dat dit zo'n slechte indruk heeft gemaakt. Jouw klacht is eigenlijk ook geen werk voor een Ziggo monteur als ik het zo lees. Onze monteurs weten veel van Ziggo apparatuur, maar ze zijn natuurlijk niet bekend met alle mogelijke tv-toestellen en audiosystemen.

Wil ik radio luisteren zet ik de tv op de radiozenders.

Hier heb ik een vraag over, hoe zet je de tv op de radiozenders. Open je de radio portal op de Mediabox Next of gebruik je een andere dienst?

Goedemorgen, 

Over de monteur wil ik niet meer te veel kwijt, anders word ik weer kwaad.Over die gang van zaken ben ik het niet helemaal eens.

Maar antwoord op u vraag, ik zet de alles aan met de afstand bediening van de Mediabox next.

TV gaat aan LG, geluidsinstallatie gaat aan Harmon Kardon. en de mediabox gaat aan.

Ik kan nu goed tv kijken met geluid over de geluidsinstallatie.

Als ik alleen de radio wil horen spreek ik bv (radio veronica ) in. Dan gaat deze naar het radio portaal.

Dan zet ik de tv uit met de links witte knop boven aan de afstand bediening van de mediabox next.( ik hoef dan het beeld van het radio portaal niet heel de dag te zien).

PS: dan heb ik nog een probleem ontdekt. Als alles zo staat zoals hierboven omschreven, gaat de radiozender na een tijd terug naar een tv zender zonder dat er iets gedaan wordt . Dan moet ik dus weer deze naar het radio portaal zetten (bv radio veronica )

Rene

Reputatie 7

...als ik hierna alles met deze knop weer aan wil zetten komt het beeld en geluid niet overeen.( tv beeld en geluid van radio of anders om)

OK je gebruikt dus de radio portal op de mediabox en als je alle stappen zoals bovenstaand uitvoert start de tv op met beeld van de live tv zender en geluid van de radio zender óf andersom (beeld van de radio portal en geluid van de live tv zender). Het geluid speelt wel steeds af over de Harman Kardon set neem ik aan.

Ik heb onze Mediabox Next hier wel 20x uit- en aangezet terwijl ik de radio portal aan had staan, maar niet 1x is het beeld of het geluid daarvan blijven hangen. Het enige wat ik kan bedenken is dat de mediabox misschien niet goed uitschakelt en daardoor aan blijft staan terwijl jij denkt dat je hem uitgezet hebt.

• Welke energieverbruik instelling gebruik je? (Instellingen - Systeem - Verbruik in stand-by) Hoog, normaal of eco.
  • Wat doet het LED lampje voorop de mediabox als je hem uitschakelt (met de rode knop) zoals in de uitgeschreven situatie?
  • Kun je dit elke keer reproduceren of gebeurt het soms?
  • Zit er ook verschil in de status van het LED lampje voorop tussen de keren dat het probleem wel speelt vs niet?

PS: dan heb ik nog een probleem ontdekt. Als alles zo staat zoals hierboven omschreven, gaat de radiozender na een tijd terug naar een tv zender zonder dat er iets gedaan wordt . Dan moet ik dus weer deze naar het radio portaal zetten (bv radio veronica )

Dit is een bekende bug, wordt aan gewerkt en opgelost in een toekomstige update.

Het energie verbruik staat op eco.

Het led lampje op de media next gaat van wit naar blauw .

De situatie die ik heb omschreven gebeurd soms. Ook als ik alles uit zet volgens de laatst omschreven situatie.

Voor zover ik weet zie ik geen verschil in de status van het led lampje.

Mochten er nog dingen bij komen of veranderen zal ik het melden.

Rene

In de Eco slaapstand hoort de blauwe led bij uitzettten van de Next na een kort tijdje uit te gaan. Het is vreemd als dit niet gebeurt.

Reputatie 7

Het led lampje op de media next gaat van wit naar blauw .

En startte hij deze keer dan ook weer op met verkeerd beeld/geluid of ging dat nu goed?

Heb vanochtend weer het probleem gehad.

Eest goed gekeken hoe het ledlampje van de mediabox next stond.

Er brande geen led. Alles aangezet en weer kwam het beeld en geluid niet overeen

Alles gewoon weer uitgezet met de rode knop op de afstandbediening van de next en weer aangezet.

Nu alles weer perfect.

Blijft een raar iets !!!!!

Reputatie 7

Er brande geen led. Alles aangezet en weer kwam het beeld en geluid niet overeen

Alles gewoon weer uitgezet met de rode knop op de afstandbediening van de next en weer aangezet.

Nu alles weer perfect.

Is het altijd zo dat wanneer het LEDje voorop UIT is het probleem optreedt bij opstarten?

En gaat het dan ook elke keer goed wanneer het LEDje blauw is?

Reageer