1
Vraag
2
Reacties
Samoeraizwaard

Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox next geeft plots storing enop sommige zenders CS2004 (het werkte vooheen perfect)

Next box sinds begin deze week in huis. Werkte prima. Nu geeft ie sinds halverwege de avond opeens een digitale ruis storing (gekleurde 4 kante blokjes door het beel) en op sommige zenders waaronder Ziggo Sport een foutmelding CS2004 . En werkt geen enkele andere zender meer zonder storing. De on demand services en apps werken allemaal wel,. Ook netflix en uitgesteld kijken. Dus alleen probleem bij LIVE kijken. Ik ben al vanaf 23u van alles aan het proberen maar niks verhelpt het probleem.....het is inmiddels 3 uur in de nacht.....klaar mee 😞

Het zou aan de kabels moeten liggen. Ik gebruik de meegeleverde HDMI kabel en coax die door Ziggo monteur aangelegd is. Er is niks veranderd sinds ie de laatste keer aanstond . En nu doet dus geen enkele zender het. Met KS gebeld ze kunnen niks doen ook omdat de kennis van next niet optimaal is. Terug naar fabrieksinstellingen gezet maar zonder resultaat.

Volgende stappen ondernomen: (nadat ik gecheckt had of er misschien een storing was gemeld op de website van Ziggo)

1) Diagnostiek gedraaid, daar is alles perfect, Internet snelheid hoog, ruim 250MBPS en het signaal zou goed genoeg zijn voor Kijk alles in UHD.

2) Toch maar coax kabel vervangen door degene in het pakket, geen resultaat.

3) Mediabox die bedoelt was voor boven aangesloten op hoofdaansluiting, geen resultaat, ook op deze box geen Live tv beeld dat te volgen is. Ook hier diagnostiek perfect.

4) Terug naar oude situatie, Horizon, alles kabels omgeplugd, aangezet, werkt wel maar ook hier geen TV beeld, nog minder dan op de NEXT, namelijk alleen zwart beeld. Diagnostiek gedraaid, Signaalsterkte is prima (tussen goed en uitstekend) maar signaalkwaliteit is 0,0 helemaal niks dus. Dat kan toch niet, is altijd prima geweest, snaarstrak beeld.

5) Alles weer terug naar de NEXT box, probleem blijft, kabel van splitter gehaald en rechtsteeks op de hoofdaansluiting gezet, geen verschil.

Lijkt me dat ik nu voldoende heb geprobeerd, graag hoor ik van U hoe nu verder.....wil graag Max weer zien winnen zondag !

PS, ik zag net in een topic dat iemand sprak over omzetten van Analoog naar digitaal in Gelderland, kan mijn probleem hier iets mee te maken hebben ??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Samoeraizwaard
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Anne H Ziggo yep, zoals ik al in mijn 1e reactie aan gaf bleek er toch een regionale storing te zijn. Deze werd echter niet vermeld op de Ziggo website op het moment dat ik dit checkte.. En, inderdaad, als ik ergens aan begin......... Gelukkig was het de volgendedag opgelost en ben ik nu zeer tevreden met de nieuwe Box

Bekijk in context

5 Reacties 5
Samoeraizwaard
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
GRRRRRR, geloof het of niet, nu wordt er ineens wel een storing gemeld op de website die dit probleem kan veroorzaken.....FIJN !! Het is inmiddels 4 uur in de nacht, morgen weer opnieuw beginnen met alle kabels wegwerken en vastleggen met tie wraps, hopelijk is de storing snel voorbij......
Chivlikiroli

Level 6
  • 89Posts
  • 8Oplossingen
  • 26Likes
En als je de coax rechtstreeks op de tv aansluit en dan digitaal tv gaat kijken? Maakt dat verschil?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Oef, dat is goed balen! Alhoewel, zo weet je in ieder geval wel de oorzaak van jouw verstoringen.
Helaas kan het soms even duren voordat een storing bekend is bij Ziggo, dat heb jij vannacht ondervonden ? Hopelijk kun je vandaag ff goed uitslapen en kun je daarna weet gewoon tv kijken ?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Samoeraizwaard dat is een latertje om nog met kabels en dergelijke in de weer te zijn. Maar eenmaal begonnen, dan moet het af. Dat is best herkenbaar! Hoe gaat het inmiddels met de vervelende storing? De tip van Chivlikiroli is ook slim om te proberen.
Samoeraizwaard
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Anne H Ziggo yep, zoals ik al in mijn 1e reactie aan gaf bleek er toch een regionale storing te zijn. Deze werd echter niet vermeld op de Ziggo website op het moment dat ik dit checkte.. En, inderdaad, als ik ergens aan begin......... Gelukkig was het de volgendedag opgelost en ben ik nu zeer tevreden met de nieuwe Box
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic