1
Vraag
2
Reacties
jjvdlaan

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox Next geeft alleen 's avonds glitches

Sinds een paar dagen is mijn brand new Mediabox next actief.
Een mooi product wat meer af lijkt en stabieler over komt dan de Horizon.
Maar......
van het begin af aan hebben wij 's avonds na ongeveer 19.00 uur last van glitches in het beeld. het maakt niet uit op welke zender we de next zetten.
Overdag is dit probleem er niet.

Setup is volledig bekabeld.. dus geen wifi verbinding maar alles aan de kabel,

Wie of wat kan hier wat inlichtingen over verschaffen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jjvdlaan
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Die zaken had ik al nagelopen.

Ik heb net een zender gevonden die overdag ook glitch issues heeft, daar kan ik weer mee verder werken.

Alle stekkers gechecked en schoongemaakt, daar waar nodig wat aangeknepen.

Het lijkt nu goed te zijn, vanavond eens kijken of het beter geworden is.

Bekijk in context

5 Reacties 5
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi jjvdlaan
Hoe is je aansluiting vanaf de meterkast? (Je AOP)
Kan je daar eens een foto van maken?

Gebruik je goede degelijke Coax kabel en UTP en gebruik je de HDMI kabel die Ziggo bij het kastje heeft geleverd? Loop nog eens al je kabels langs om te zien of er toch niet iets los/mis zit.

Het is wel vreemd dat het na een bepaalde tijd is. Zoveel van die boxen zijn er nog niet uitgebracht dus overbelasting is niet mogelijk 😉
jjvdlaan
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Die zaken had ik al nagelopen.

Ik heb net een zender gevonden die overdag ook glitch issues heeft, daar kan ik weer mee verder werken.

Alle stekkers gechecked en schoongemaakt, daar waar nodig wat aangeknepen.

Het lijkt nu goed te zijn, vanavond eens kijken of het beter geworden is.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi jjvdlaan, welkom hier!

We lezen uiteraard graag over de bevindingen van klanten die de Next al in huis hebben. Dus bedankt voor je topic. Fijn om te lezen dat het goed lijkt te zijn. Is dat nog steeds het geval?
jjvdlaan
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
We zijn nu een paar dagen verder, en alles lijkt prima te werken.

Tot nu toe is dit product beduidend beter dan de horizon.

Wat misschien wel even bij de aanmelding vermeld mag worden is dat mensen met een technicolor modem, een vervangend model krijgen, waar ik niet gelukkiger van geworden ben. Deze staat in ipv6 modus en dan werkt het een en ander niet..

Voor de rest alles dikke prima..
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
jjvdlaan wrote:
Wat misschien wel even bij de aanmelding vermeld mag worden is dat mensen met een technicolor modem, een vervangend model krijgen, waar ik niet gelukkiger van geworden ben. Deze staat in ipv6 modus en dan werkt het een en ander niet..

jjvdlaan Vraag aan Ziggo of ze je modem in IPv4 willen zetten, dan ben je IPv6 kwijt en dat scheelt in de werking van een en ander.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic