Mr Bean

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mediabox Next gecombineerd aansluiten met modem

Mijn huidige horizon box staat vlak bij mijn TV (ongeveer 5 meter van het AOP)
Nu wil ik op de zelfde plaats waar nu de horizon box staat de nieuwe Next box en nieuwe modem plaatsen.
Kan ik ter plekke van de box door lussen of splitsen, of moet ik altijd 2 kabels trekken vanuit het AOP ?

Gr
Mr bean
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Met een goedgekeurde splitter op de bestaande COAX en twee (hele korte) COAX-kabels vanaf de splitter moet het volgens mij gewoon kunnen werken. Dan heb je een vergelijkbare situatie als die met de Box XL.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
VAn uit de AOP gaat de coax naar de Next en een datacoaxkabel naar je modem. De Next sluit je dan ook weer bekabeld aan op het modem
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Bij het loskoppelen van de Horizon, zal je de Coax in de Next kunnen doen. Maar waar staat je huidige modem of gebruik je de Horizon als modem.

Dan kan je als het goed is als er een modem kabel bijzit zelf aansluiten.

Geadviseerd eerst het modem aansluiten en deze 30 minuten laten werken tot hij volledig online is, daarna pas de Next. Dit voorkomt storingen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De voorkeurinstallatie is een splitter op het AOP en de modem daarop aansluiten met de bijgeleverde kabel van ca. 1.5 m. Op de andere uitgang wordt dan de coaxkabel naar de TV aangesloten.
U zou het kunnen proberen met een retourgeschikte splitter, bv Hirschmann DFC2104, maar als er problemen zijn zal Ziggo altijd verwijzen naar de standaardsituatie.


Mr Bean
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik gebruik nu ook de modem van de horizon box
Dus mijn oude opstelling is met 1 kabel helemaal achter de plinten weggewerkt
En daar is geen ruimte om een tweede te plaatsen vandaar mijn wens om vlakbij het apparaat te splitsen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Als je AOP in de woonkamer zit kan je als er een aansluiting voor een modem is, je modem er opaansluiten. Anders moet je kabel trekken of is er nog een aansluit punt in je huis.
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Met een goedgekeurde splitter op de bestaande COAX en twee (hele korte) COAX-kabels vanaf de splitter moet het volgens mij gewoon kunnen werken. Dan heb je een vergelijkbare situatie als die met de Box XL.
frankdb777

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Is gokje.
Ik heb zelf de afgeraden installatie. 1x10 meter coax vanaf mijn aop dan een splitter naar modem en next met patchkabeltjes welke meegeleverd worden met de Ziggo apparatuur. Deze situatie had ik ook met modem & Horizon XL.
Ik heb geen problemen met beeld en internet.

Als het goed werkt heb je mazzel anders moet je 2x coax trekken vanaf het AOP.

mvrg,
Frank

Uitgelicht topic