Beantwoord

Mediabox next even op zwart...(?)

  • 27 april 2019
  • 12 Reacties
  • 360x Bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal! Ik had een probleem met mijn voorgaande modem/router. Deze werd naar snelheid verhoging gewoonweg instabiel volgens snelheid testen die ik toen uitvoerde. Ik had toen contact genomen met Ziggo helpdesk via de chatmode. En overlegt wat hier de oorzaak van was. Ze konden me alleen een monteur op me afsturen. Voorheen had ik dit nooit eerder gehad. Met de monteur op het dak zag ik niet zo zitten en ik stelde maar iets anders voor. Ik zal al te wachten op die nieuwe Mediabox Next en ik wist dat ik hierdoor een ander modem/router moest hebben. Dus ik vroeg me af of dit geen betere optie was? Volgens Ziggo was dit geen probleem na overleg. Inmiddels heb ik mijn nieuwe Mediabox Next en de modem aangesloten en met succes! Tot heden ben ik reuzen blij mee. Wat een verschil! Echter op één dingetje na. Wanneer ik de Mediabox Next iedere keer aanzet, dan volgt ongeveer na 10 minuten een zwart beeld en gaat vervolgens na ongeveer 2 seconden met zonder problemen verder. Beeld/geluid is goed... geen haperingen meer, behalve die ene zwarte beeld dan. Weet misschien iemand hoe dit komt? Alvast bedankt.

Mvg. Ferry.

PS: mijn 4K is prima.
icon

Best beantwoord door Be rt 27 april 2019, 22:33

Ik vraag me af of de versterker wel nodig is.
De Next kan last hebben van oversturing met een te hoog signaal.

Kun je eens proberen zonder versterker?
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Hoe is de Next aangesloten?
Via Wifi of via een netwerkkabel?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Reputatie 1
Hall Be rt,

Hieronder de foto van mijn versterker. Ik heb geen splitter.


En is via netwerk kabel aangesloten.

Mvg. Ferry.

PS: deze is het dus:

Reputatie 7
Badge +35
Ik vraag me af of de versterker wel nodig is.
De Next kan last hebben van oversturing met een te hoog signaal.

Kun je eens proberen zonder versterker?
Reputatie 1
Ik ga dit eens proberen. Ik had daarvoor problemen met de tv ontvangst, maar dan met Mediabox van Horizon. Verder heb ik ook geen extra televisie toestellen in huis. Dus zou ik kunnen proberen.
Alvast bedankt.

M.v.g. Ferry.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb op mijn Next de Antenne Kabel op de eerste poort gezet van de splitter en televisie boven op de 2e poort. Hier kan de splitter er niet uit, dan heb ik niks meer. Maar misschien even de dbm verlagen en de verste TV die langere coax signaal heeft op zolder zeg maar de hogere dbm geven. Misschien helpt dit, de tips van @Be rt zijn zeer goede, wilde alleen mijn tip geven.
Reputatie 7
Badge +35
@Dave- Alle uitgangen hebben op deze versterker dezelfde versterking.

@Ferry1960 Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Zo nee, plaats SVP een foto van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.

Zo ja, mocht het zonder versterker geen verbetering plaatsvinden, dan kan gratis een hedendaagse AOP geplaatst worden door Ziggo monteur.
Reputatie 7
Badge +25
Weer iets geleerd 😇
Reputatie 1
Hallo, ik heb de raad van Bert opgevolgd. Ik heb de versterker verwijderd en op de TV/RADIO aansluiten een opdruk ding (van Ziggo) erop gedrukt. Deze had ik dus nog en ik moet wel, vanwege de data gegevens, dus om internet te kunnen ontvangen. De versterker laat ik nu weg. Want de tv beelden lijken zelfs wat mooier te zijn. Maar helaas kreeg ik die ene kleine moment die zwarte scherm weer. Vraag ik met nu echt af of die AOP wel goed gaat werken? Wat Dave zei... Verder heb ik geen splitter(s) in huis.
Bedankt voor alle hulp!
M.v.g. Ferry.

Reputatie 7
Badge +35
Dan is een gratis monteur mogelijk de oplossing voor een hedendaagse AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, want die heeft maar één uitgang met een splitter die door de monteur wordt achtergelaten. @Ferry1960
Reputatie 1
Ik heb een paar dagen tegenaan gekeken en het lijk erop dat het geholpen heb. Dankzij de goede tip van Bert!

M.v.g. Ferry.
Reputatie 1
Ik heb een paar dagen tegenaan gekeken en het lijk erop dat het geholpen heb. Dankzij de goede tip van Bert!

M.v.g. Ferry.
Reputatie 1
Ik heb een paar dagen tegenaan gekeken en het lijk erop dat het geholpen heb. Dankzij de goede tip van Bert!

M.v.g. Ferry.