Beantwoord

Mediabox next en opnemen probleem - werkt niet

Reputatie 2
Badge
  • Gedreven Liefhebber
  • 62 reacties
Hoi vandaag heb ik de mediabox next
nu kan ik geen opnames inplannen? Ik zie wel de nieuwe mediabox bij me abo staan weet iemand hier een oplossing voor
ik zie de box ook in de ziggo go app

voor de rest vind ik het echt een top apparaat
icon

Best beantwoord door Dave- 2 mei 2019, 20:59

Hoi @Horza

Heb je de Media Box Next ook al in Mijn Ziggo staan met alle gegevens, het kan 24 uur of langer duren voordat alles is geregistreerd en geactiveerd is.

Wat voor Melding geven de opname's

Heb je bij Installatie het Modem al even opnieuw opgestart. En daarna de media Box Next
Bekijk origineel

98 Reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Horza

Heb je de Media Box Next ook al in Mijn Ziggo staan met alle gegevens, het kan 24 uur of langer duren voordat alles is geregistreerd en geactiveerd is.

Wat voor Melding geven de opname's

Heb je bij Installatie het Modem al even opnieuw opgestart. En daarna de media Box Next
Reputatie 5
Badge +3
De registratie servers van ziggo lopen wat achter indien het niet werkt naar 24 uur raad ik je het volgende aan.

Even naar ziggo bellen en een refresh laten doen op je tv box. Heb zelfde meegemaakt met familie lid die dit ook had en de box wat door een fout in het systeem de order op manueel gezet werd. een refresh laten doen en het probleem is weg. Je abonnements gegeven worden dan opnieuw naar de box gestuurd en vervolgens zou de box online komen en al de bij behorende onderdelen installeren.
Reputatie 2
Badge
ik krijg melding dat ik voor cloud opnames een abbo moet hebben heb router nog niet opnieuw opgestart ik kan wel via de ziggo go app de nieuwe box bedienen zal iets in het actiever proces iets mis gegaan zijn ?
Reputatie 7
Badge +24
Probeer het modem/router en dan de Next even te herstarten wie weet helpt het anders pakt een moderator morgen dit topic vanzelf op.
Reputatie 2
Badge
Hij geeft ook aan bij replay tv

abonneerjeop replay

je heb geen abonnement op replaymetee regelen ga naar ziggo.nl/mijnziggo
Reputatie 2
Badge
Blijkbaar heeft een reset van de connectbox en daarna reset van next het probleem opgelost of het is toeval
Hoi vandaag heb ik de mediabox next
nu kan ik geen opnames inplannen? Ik zie wel de nieuwe mediabox bij me abo staan weet iemand hier een oplossing voor
ik zie de box ook in de ziggo go app

voor de rest vind ik het echt een top apparaat

Ik heb het zelfde probleem...
Gisteren Woensdag 1 Mei de mediabox next binnen gekregen..
Gelijk aan gesloten...
Kan ook niet opnemen en replay kijken ook niet mogelijk...

Ziggo gebeld, als het morgen Vrijdag 3 Mei nog niet werkt moet ik ze terug bellen...
De registratie servers van ziggo lopen wat achter indien het niet werkt naar 24 uur raad ik je het volgende aan.

Even naar ziggo bellen en een refresh laten doen op je tv box. Heb zelfde meegemaakt met familie lid die dit ook had en de box wat door een fout in het systeem de order op manueel gezet werd. een refresh laten doen en het probleem is weg. Je abonnements gegeven worden dan opnieuw naar de box gestuurd en vervolgens zou de box online komen en al de bij behorende onderdelen installeren.
Reputatie 7
Badge +24
@beavannobelen even je modem 30 seconde van de stroom, je Next ook van de stroom.

Modem weer opstarten is modem lampje wit dan de Next opstarten en proberen.
Reputatie 2
Badge
Kan nu wel replay tv kijken maar geplande opname komen nog niet in lijst geplant we wachten nog even af
Reputatie 7
Badge +24
Geef het even de tijd en in je Kijklijst of Bewaarlojst niet te zien als je door klikt op OK
Reputatie 4
Badge +5
Ik had dit vanmidag na de installatie van de Next ook, maar het was na een tijdje (ik schat een uur) vanzelf opgelost, ik hou het maar op de registratieserver. De box stond toen wel al in mijn Ziggo.

In de bijgeleverde boekjes staat wel iets dat het een half uurtje kan duren voor je al je zenders hebt, misschien kan daar een opmerking over de registratie in mijn Ziggo bij, zeker aangezien het boekje meteen doorgaat naar de Ziggo Go app.

Verder is de Next inderdaad een enorme verbetering t.o.v. de Horizon
Reputatie 2
Badge
Het is opgelost blijkbaar moesten er nog dingen geactiveerd worden

wat een super box de next eindelijk iets van kwaliteit en ook zuinig in stroomverbruik invergelijking met de mediabox xl

nu zou ik graag een mogenlijkheid zien dat je er per huishouden meer dan 1 in je bezit kan hebben maar ik begreep dat dit wel mogenlijkheid word
@Dave- Hooi dave heb ik al gedaan...
Maar dat maakt geen verschil...
Dus vanmiddag Ziggo bellen als het nog niet opgelost is..
Ze konden wel bij Ziggo zien dat alles goed aangesloten was...
Ach zal wel goed komen...
Reputatie 7
Badge +24
@beavannobelen
Het heeft even tijd nodig en komt goed, er zal in de loop van vandaag zeker een moderator in dit topic te vinden zijn die altijd nog kan kijken voor je Ziggo gaat bellen.😊
Bij mij ook hetzelfde probleem als hierboven beschreven.
Met mediabox Next kan ik niet terugkijken én niet opnemen. (ook melding: cloud opname abbo nodig...)
Met Ziggo Go (op smartphone) kan ik wel terugkijken, maar ook niet opnemen (melding: ...actie is niet mogelijk)
Reputatie 7
Badge +35
Dan is alles nog niet geactiveerd achterliggend, er loopt een storing die de activatie langer laat duren.

Hoelang is de Next al aangesloten? @Jayck
Dan is alles nog niet geactiveerd achterliggend, er loopt een storing die de activatie langer laat duren.

Hoelang is de Next al aangesloten? @Jayck

Hallo, ik heb de box sinds 30 april op het internet aangesloten en heb ook al een reset uitgevoerd.
Reputatie 7
Badge +35
Dan zal een Ziggo moderator een duw moeten geven. @Jayck
Zij komen vrijwel iedere werkdag wel langs in een topic.
Reputatie 7
Hey @Jayck . Er gaat iets mis met de activatie van je abonnement. Het is voor ons alleen nog niet helemaal duidelijk wat en (nog belangrijker) hoe we dit moeten oplossen. Ik ga er voor je mee aan de slag.

Voor de rest: wie heeft ditzelfde momenteel nog steeds?
Hey @Jayck . Er gaat iets mis met de activatie van je abonnement. Het is voor ons alleen nog niet helemaal duidelijk wat en (nog belangrijker) hoe we dit moeten oplossen. Ik ga er voor je mee aan de slag.

Hallo, ik heb het net weer geprobeerd en alles lijkt nu te werken van zowel box als van smartphone. Bedankt voor de acties...
m.vr.gr.

@Lycke Ziggo Ik heb het zelfde probleem. Donderdagavond de Next geïnstalleerd. Ook contact met servicedesk gehad over dat Replay niet werkte. De medewerker vroeg om het CAID. Die heb ik gegeven, hij zag dat er nog stukjes activatie liepen en heeft de activatie handmatig doorgezet. Zou binnen vier uur verholpen moeten zijn. Maar nu op zaterdag 11 mei heb ik nog steeds geen Replay en kan ik ook niets opnemen. Er staat dat ik me moet abonneren en dat ik het via Mijn Ziggo moet regelen. In Mijn Ziggo staat bij produkten "Internet Complete en TV Complete Next". Dus dat is goed. Bij TV staat TV Standard, klopt dat wel?
Ik hoop dat jullie dit snel kunnen oplossen. De Next werkt verder mooi, maar een beetje jammer dat juist de belangrijkste functionaliteit bij mij nu niet werkt.
Reputatie 1

@Lycke Ziggo Ik heb het zelfde probleem. Donderdagavond de Next geïnstalleerd. Ook contact met servicedesk gehad over dat Replay niet werkte. De medewerker vroeg om het CAID. Die heb ik gegeven, hij zag dat er nog stukjes activatie liepen en heeft de activatie handmatig doorgezet. Zou binnen vier uur verholpen moeten zijn. Maar nu op zaterdag 11 mei heb ik nog steeds geen Replay en kan ik ook niets opnemen. Er staat dat ik me moet abonneren en dat ik het via Mijn Ziggo moet regelen. In Mijn Ziggo staat bij produkten "Internet Complete en TV Complete Next". Dus dat is goed. Bij TV staat TV Standard, klopt dat wel?
Ik hoop dat jullie dit snel kunnen oplossen. De Next werkt verder mooi, maar een beetje jammer dat juist de belangrijkste functionaliteit bij mij nu niet werkt.

Ik heb precies hetzelfde probleem en bij mij is het ook nog steeds niet opgelost. Ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen. Ziggo: HELP!!!
Reputatie 1

Probleem opgelost!

Het is sinds vanochtend opgelost bij mij. Wat heb ik gedaan:

Ik heb de tv en Mediabox Next aangezet en heb op mijn computer ingelogd op Mijn Ziggo. Daar ben ik gegaan naar Producten. Onder het tabje Televisie heb ik bij Digitale ontvanger en smartcards geklikt op Zenders en pincode herstellen (alleen mogelijk als je Mediabox Next daar vermeld staat). Dan onder Zenderaanbod ophalen heb ik op de knop Opnieuw ophalen geklikt.

Vervolgens heb ik de tv en de Mediabox Next na 15 minuten uit gedaan. De stroom 30 seconden van de Mediabox Next gehaald en alles weer opnieuw opgestart. Daarna werkte alles naar behoren.

Alleen wel jammer dat de klantenservice (via chat en telefoon) dit niet kon vertellen. Ze wouden zelfs een monteur sturen (??).

Ik hoop dat jij wat hebt aan deze informatie. Zo ja? Duimpje omhoog zou leuk zijn.
@Erik19836 @Lycke Ziggo Bedankt voor je reactie.🙂 Dit is inderdaad de oplossing! Het zou goed zijn als Ziggo dit ook bij het oplossen van problemen benoemt. Daar staat alleen als mogelijke oplossing de fabrieksinstellingen herstellen. Dat had ik gedaan, maar loste niets op. Wat ook wel logisch is. Ik denk dat de instellingen van mijn oude abonnement nog ergens in het systeem stonden. Door zenders opnieuw ophalen worden kennelijk de oude instellingen met de nieuwe instellingen overschreven. Zag in de EPG nu ook direct overal het Replay icoontje staan.

Reageer