Vraag

Mediabox Next en nieuw modem

• 25 april 2019
  • 41 Reacties
  • 6425x Bekeken

Toon eerste bericht

41 Reacties

@Ronald Ziggo ,

Kan ik je PM'en? Ik heb vandaag m'n Next ontvangen en wil die gebruiken icm m'n huidige Cisco modem (die in bridge staat).
Als het goed is kan jij dat regelen?

Alvast bedankt!
Jurre.
Je next is geen gelijke aan je Horizonbox. Je zult dan een losse router nodig hebben.
Ik heb een eigen (linux) router achter m'n cisco modem. Daarom staat mijn modem ook in bridge. Ik wilde de next enkel voor TV gebruiken in de slaapkamer.

OK, dus dan gaat je nieuwe modem gewoon in Bridge-mode. Dat zal Ziggo voor je dienen te verzorgen.

Maar misschien kan je oude modem wel blijven.
Reputatie 7
@bitrip @DaWacko Geen probleem, de nieuwe modem neemt de oude instellingen (o.a. bridge) zelf over van je oude modem en anders kunnen wij hem voor je in bridge zetten als ie niet mee werkt ;)

Gr,
@Ronald Ziggo dank voor het snelle antwoord. Ik ga er mee aan de slag en weet je te vinden als ik nog hulp kan gebruiken 😉
Even een DIKKE PLUIM(!) voor Ronald!

Oude modem (Cisco) kunnen behouden, Next geactiveerd en werkt als een speer.

Let wel: Zet de oude Mediabox uit als je de AB gaat koppelen 😚

Inregelen een eitje, beeld op de Philips waanzinnig!

Ons weekend kan niet meer stuk!
@Ronald Ziggo ook wij zijn erg tevreden over huidige modem en voelen niet veel voor vervangen.

Ziggo Next (incl modem) is vandaag bezorgd. Graag zelfde trucje als bij de voorgangers 😀
Reputatie 7
Badge +35
@gerardspascal Welk modem heb je nu in gebruik?
@gerardspascal Welk modem heb je nu in gebruik?
Sorry voor onvolledigheid. Ubee (EVM3200).
Reputatie 7
Badge +35
@gerardspascal Die zou ik sowieso omruilen gezien de leeftijd, die zie je links en rechts zo langzaamaan allemaal aan het einde van hun levensvatbaarheid komen, met allerlei storingen en verbindingsproblemen van dien.
Ze worden ook uitgefaseerd.
@gerardspascal Die zou ik sowieso omruilen gezien de leeftijd, die zie je links en rechts zo langzaamaan allemaal aan het einde van hun levensvatbaarheid komen, met allerlei storingen en verbindingsproblemen van dien.
Ze worden ook uitgefaseerd.

@Be rt

Ik neem je advies voor lief en ga dan toch maar even aan de slag.

Daarnaast wil ik nog even gezegd hebben dat deze manier van Support geweldig is voor dit soort "complexere/ervarings" vraagstukken. Goed bezig! 👍
Reputatie 7
Badge +35
@gerardspascal Veel succes gwenst.☺

Mocht je nog vragen hebben?
Er zitten heel veel ervaren en/of technische mensen op dit forum die je met van alles en nog wat de weg kunnen wijzen.
Vrijwel geen één vraag is te simpel of te complex.
Reputatie 7
@gerardspascal , Welkom. Nog wel even een reactie vanuit mij :)
Wat Be rt zegt sta ik ook achter. Die modem is toch een tikkeltje te oud.
En bedankt voor de complimenten aan de Community!

@M. M. van Laanen eveneens dank natuurlijk :)

Mochten zich nog meer mensen melden, de helpdesk kan dit ook voor je in orde maken. Het is alleen niet een heel standaard iets.

Gr,
@gerardspascal , Welkom. Nog wel even een reactie vanuit mij :)
Wat Be rt zegt sta ik ook achter. Die modem is toch een tikkeltje te oud.
En bedankt voor de complimenten aan de Community!

@M. M. van Laanen eveneens dank natuurlijk :)

Mochten zich nog meer mensen melden, de helpdesk kan dit ook voor je in orde maken. Het is alleen niet een heel standaard iets.

Gr,

Helaas liepen wij bij de Helpdesk tegen een muur van onwil aan.
Reputatie 7
Helaas liepen wij bij de Helpdesk tegen een muur van onwil aan.

Ja dat is jammer.
Helaas wel niet iedereen buiten de standaard regels om werken omdat ze er niet bekend genoeg mee zijn.

Gr,
@Ronald Ziggo
Werkt de Next goed samen met het Technicolor modem (die staat hier in Bridge)?

Waarom ik de connectbox niet wil?
slechte ervaringen met dat ding, zo nu en dan flinke pingvertraging (200ms en erger) op de verbinding, omdat de cpu in de connectbox iets belangrijkers te doen had dan mijn verbinding 24/7/365 snel te houden... Dat is wel een 12+ maanden geleden, maar Ziggo leek geen haast te hebben met het oplossen van het probleem.

Op basis van dit topic heb ik daarom zojuist de Ziggo Zakelijk helpdesk medewerker gevraagd de connectbox niet op te sturen en enkel de Next op te sturen.

De helpdeskmedewerker zei eerst dat de Next enkel werkt met de connectbox, maar hij vond het geen probleem enkel de next te sturen, nadat ik op dit topic wees.

Als de Technicolor problemen verzorgt, kan ik dan met mijn zakelijke verbinding een ander modem krijgen, of zijn de connectbox propblemen inmiddels opgelost? Ik gebruik hem enkel als bridge.

Is er overigens een reden waarom het niet zou werken met andere modems? Het werkt niet is een zo'n dooddoener. Enige technische achtergrond houdt technerds zoals ik wat geïnformeerder en hebben dan eerder begrip voor 'het kan niet'.

Het lijkt me dat het modem zijn eigen Docsis internet frequenties gebruikt en de next zijn eigen DVB-C TV frequenties. Je zou zelfs eerder verwachten dat de horizonbox (die ik nu wil vervangen) meer problemen zou geven, omdat deze zowel TV frequenties als internet frequenties (voor interactieve TV) gebruikt, en deze dus eerder op een modem zou kunnen storen...
Reputatie 7
Badge +35
@Sterbor Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Ik heb wel een antwoord op de vraag: "Werkt de Next goed samen met het Technicolor modem"

Jawel, de Next heeft hier een jaar goed samengewerkt met de TC7210 in router mode.

In bridge zou het helemaal goed moeten kunnen werken, dan zit de router van de TC7210 er niet meer tussen en is je eigen router verantwoordelijk voor de verdere verdeling en die krijgt het signaal recht naar binnen.
@Sterbor Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Ik heb wel een antwoord op de vraag: "Werkt de Next goed samen met het Technicolor modem"

Jawel, de Next heeft hier een jaar goed samengewerkt met de TC7210 in router mode.

In bridge zou het helemaal goed moeten kunnen werken, dan zit de router van de TC7210 er niet meer tussen en is je eigen router verantwoordelijk voor de verdere verdeling en die krijgt het signaal recht naar binnen.

Dank je Be rt!
Fijn dat je zo snel mijn aanname kon bevestigen!

Reageer