Jim Janssen

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next en nieuw modem

Ik heb gister een order geplaast na een telefoontje naar de klantenservice om er zeker van te zijn dat er geen nieuw modem zou komen en mijn actieve smart cards actief zouden blijven.

nu zie ik dat er 2 pakketten onderweg zijn 1 met de mediabox nxt en 1 met een Connectbox /compal of arris. na contact met de klantenservice werd mij duidelijk gemaakt dat het niet mogelijk is om de mediabox nxt met mijn huidig modem te gebruiken ik ben echter heel blij met mijn huidig modem.

Ronald Ziggo we hebben afgelopen maanden regelmatig contact gehad voor het op orde brengen van de verbinding hier is het waar wat de klantenservice aangeeft ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hey Jim,

Ik bezorg mezelf wel werk he haha,
Heb het opnieuw ingevoerd. Deze order wisselt je Mediabox XL met de Next. Zodra je het pakket hebt ontvangen hoor ik graag de serienummers van je nieuwe en je huidige modem via een Privébericht, dan kan ik gelijk daarop reageren.

Gr,

Bekijk in context

41 Reacties 41
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Jim,

Wat de helpdesk aangeeft is niet correct, je huidige modem zou best met de nieuwe Next willen werken.
Maar, deze modem heeft geen wifi. Daarnaast vervangen we sowieso de modem automatisch als je een Max pakket neemt en nog geen Connectbox hebt.

In ieder geval lijkt het me in dit geval wel beter je modem te vervangen voor de Connectbox.

Gr,
Jim Janssen
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het pakket geweigerd ik hoef die waardeloze connect box niet meer.. ben blij met mijn ubee UBC1318ZG heb er erg veel moeite moeten doen om deze te kunnen krijgen. Dan maar geen mediabox nxt
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Jim Janssen Dat begrijp ik, dat je het Docsis 3.1 modem wilt houden.:relaxed:
Mogelijk dat er in de toekomst nog een mogelijkheid is om de Next zonder allerlei automatische acties te krijgen is, als ik het goed begrepen heb in een ander topic.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Nou dat is ook een keuze 😛
Maar dan nog is het wel op te lossen met een next (geen voorkeur, maar dit is een speciaal geval). Alleen daarvoor zou je wel eerst het pakket moeten aannemen.
Daarna kan ik je modem weer terug swappen (administratief).

Gr,
Jim Janssen
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronald,

het pakket is afgelopen vrijdag retour gegaan dus dan zou het weer opnieuw verstuurd moeten worden ?

ik hoor het wel het heeft geen haast een stabiele internetverbinding gaat me voor.

groet

Jim
Jim Janssen
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronald Ziggo zou jij ervoor kunnen zorgen dat ze het pakket opnieuw aanbieden ?

Met vriendelijke groet

Jim
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hey Jim,

Ik bezorg mezelf wel werk he haha,
Heb het opnieuw ingevoerd. Deze order wisselt je Mediabox XL met de Next. Zodra je het pakket hebt ontvangen hoor ik graag de serienummers van je nieuwe en je huidige modem via een Privébericht, dan kan ik gelijk daarop reageren.

Gr,
Jim Janssen
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronald Ziggo

hartleijk bedankt ! Ik laat het je weten als het binnen is ?
Dennisvanhelver

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ronald Ziggo
Ik heb dezelfde situatie als Jim, ik wil ook graag de ubc1318zg blijven gebruiken i.c.m. de mediabox next. Zou jij dit ook voor mij kunnen activeren?
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Dennis,

Ik zie je bericht nu!
Dit kan ik zeker voor je regelen. Helaas kon ik je niet te pakken krijgen, maar we hebben nog even tijd voor de retour afloopt. Ben je morgen ergens op de dag thuis bereikbaar?

Mocht het niet lukken je te spreken kan ik ook gelijk de boel in gang zetten. Dan graag even akkoord hier op het berichtje. Daarnaast ontvang ik nog graag het serienummer van de Ubee via een privé bericht. (op mijn naam klikken en kiezen voor 'stuur bericht')

Zodra je dan je Ubee weer kan aansluiten meld ik het, je zit dan wel even zonder internet tot je de Ubee weer hebt aangesloten.

Gr,
Dennisvanhelver

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ronald Ziggo

Hierbij mijn akkoord om de wijziging door te zetten. Ik heb het serienummer van de ubee via PM gestuurd.

Alvast bedankt!
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Bedankt Dennis!

Ik was gister helaas verhinderd maar komt goed. Ik meld hier de voortgang zodra ik deze heb.

Gr,
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Update, ik heb het doorgezet.
Je zou binnen een paar min tot een uur geen internet meer moeten hebben op de connectbox, je Ubee is dan weer actief.
Houd in dit geval je connectbox achter de hand voor het geval dat, deze zal ik geen retour proces voor maken. Dit is zodat je alvast de vervanger hebt mocht het nodig zijn.
Voor de Ubee zou je geen retourdoos moeten ontvangen, mocht je deze wel ontvangen dan kan kun je deze negeren, maar meld het me dan wel even 🙂

Gr,
Dennisvanhelver

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt, de ubee werkt weer!
M. M. van Laane

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronald Ziggo

Wat ben ik blij dat ik dit topic gevonden heb!

Wij zitten in een zelfde situatie. De Cisco bevalt prima en is helemaal afgeconfigureerd.

Het nieuwe modem kan/mag meer niet dan wel en is voor onze situatie niet bruikbaar ivm. thuiswerken etc. zonder extra veel kosten te maken zoals bv. een nieuwe router.

Volgens jullie servicedesk kunnen we de Next, die inmiddels binnen is, niet gebruiken in combi met dit "oude" modem.

De Next staat dus nu in zijn doos naast het nieuwe modem te wachten.

Vorige week had Ziggo als "spontaan" het nieuwe modem geactiveerd en zaten we 1,5 dag zonder internet.
Gelukkig snapte de 3de collega bij Ziggo daar wat ons probleem was en heeft de Cisco weer geactiveerd en binnen 15min. weer Internet.
We hebben nog speciaal teruggebeld om hem een bedankje te laten sturen!

Ik zal je ons s/n via een PB sturen en hoop dat we zo ons oude modem kunnen blijven gebruiken naast de Next.


Alvast bedankt!
M. M. van Laane

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronald Ziggo

Hoe stuur ik een PB? Ik zie nergens een mogelijkheid.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo M.M. van Laanen,

Welkom!
Klopt, privéberichten sturen kan alleen als ik het toelaat 😉
Ik moet je dus toestemming geven, maar bij deze heb je die!

Alleen is de Cisco wel degelijk iets anders dan de Ubee modems die hierboven aan bod kwamen. Maar ik bekijk graag even je situatie voor ik verder ga oordelen 🙂

Ik kom z.s.m. bij je terug.

Gr,
M. M. van Laane

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PB gestuurd!

Bedankt!
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Bedankt voor de informatie 🙂

We bevelen Connectboxen aan omdat deze uit de testen als beste naar voren komen in samenwerking met de Next. Met andere woorden, er kunnen kleine issues zijn met andere modems. Zover lijkt de Cisco geen issue en dit kan je gewoon zo laten. Omdat mijn collega hem al geactiveerd heeft ben je op zich klaar om de Next aan te sluiten... Maar nu zag ik wel dat de Next weer is teruggedraaid in het systeem naar je Mediabox XL. Ik neem aan dat je wel over wilt naar de Next? Ik kan de Next dan voor je activeren en omwisselen met je Mediabox XL. Zou je me daarvoor het CA ID van de Next kunnen sturen in een privébericht?

Ik stuur dan geen retourdoos voor de Connectbox, dat komt omdat je bij onvoorziene problemen dan in ieder geval wel alvast een Connectbox in huis hebt.

Gr,

Uitgelicht topic