1
Vraag
2
Reacties
Polleke68

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox Next en modem werken beide nog niet CS1010

Hi,

Vandaag heb ik 2 pakketten ontvangen. Eén met een nieuw modem en één met de mediabox-next.
Beiden krijg ik niet werkend. De mediabox-next geeft foutcode CS2020 (zenderlijst ophalen) en de modem geeft wel conenctie, maar ik kom uit op het ziggo activatie portal.Hier moet ik een internet activatiecode invoeren, die ik niet ken (op de installatiekaart staat erbij). Geen idee wat hier bedoeld wordt.

Onder 'mijn producten' zie ik ook de modm en de mediabox-next niet terug.

Het vermoeden is dus dat de apparatuur nog niet geautoriseerd /geactiveerd is op mijn adres. Ik heb hier ook wel over gebeld, maar mij werd verteld dat ik 24 uur moest wachten en het dan nog een keer proberen. Probleem volgens haar was dat er veel nieuwe installatie pakketten zijn uitgestuurd en dat het systeem nog veel nieuwe apparatuur moest verwerken.

Mijn vragen;

  • Kan Ziggo dit 'handmatig' activeren?
  • Iemand anders hetzelfde gehad? Hoe is dat toen opgelost?
In de bijlage de foto van de foutmelding van de mediabox-next.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
Wat te doen bij foutcode CS1010

Wat is de oorzaak
Deze foutcode komt voor in twee verschillende situaties. Kijk hieronder welke situatie voor jou van toepassing is.

Hoe los je het op?
Situatie 1
In de meeste gevallen wordt dit veroorzaakt omdat je nieuwe mediabox nog niet volledig is verwerkt in onze administratie. Dit veroorzaakt de foutcode. Na maximaal 24 uur is dit volledig verwerkt. Check daarom je abonnement in Mijn Ziggo. Zie je hier nog je oude abonnement en je oude mediabox? Dan is het nieuwe abonnement nog niet volledig verwerkt. Op het moment dat het abonnement volledig is verwerkt, gaat je Mediabox Next verder met de installatie. Heb je na 24 uur nog steeds het oude abonnement in Mijn Ziggo staan? Laat het ons dan weten.

Situatie 2
Je hebt Mijn Ziggo gecontroleerd en daar staat alles zoals het hoort maar toch krijg je foutcode CS1010. Wacht dan 15 minuten en de installatie loopt alsnog automatisch door. Dit wordt veroorzaakt door de verkeerde volgorde van installeren. Heb je namelijk het internet nog actief staan op de Mediabox XL en je begint met de Mediabox Next in plaats van het nieuwe modem, dan krijg je ook foutmelding CS1010.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Hoi Polleke68

Blij dat je de Media Box Next hebt ontvangen, maar heb je ook een Witte Connect Box van Compal of Arris erbij gekregen.

Zo ja, installeer eerst je nieuwe modem en wacht tot deze online is, daarna de Media Box Next even opnieuw aanzetten, wie weet loopt alles dan door.

Het kan minimaal 24 uur duren maar ook langer voor dat alles is geregistreerd.
Polleke68
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Dave,

Dank je voor je reactie.
Ja het is een witte Arris connect box.
Ik schakel om van media-box xl /Ubee naar deze configuratie.
Je bedoelt dat de apparatuur 24 aangesloten moet zijn (of langer) voor deze werkt? Das wel lang zonder internet en tv!

Dit kan niet handmatig? Of anders sneller?
Nu heb ik het vandaag 3x omgezet (ubee naar Arris en boxxl naar next) en als het niet werkte weer teruggedraaid (na veel sneren van mn kids;)

Thx,

Paul
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Gewoon de Next en de Arris hun werk laten doen, en niet meer omschakelen, want de oude modem wordt naar 14 dagen uit het systeem gehaald.

Het kan 24 uur tot langer duren voor dat alles is geactiveerd. Mocht dit te lang duren dan kan je altijd nog even contact opnemen met Ziggo Klantenservice of de Ziggo Chat!

Omdat je nu het product 3x hebt gewisseld ziet het systeem van Ziggo waarschijnlijk een verwarring en daarom wordt er ook geadviseerd het modem die erbij is gekregen te installeren en daarna de Next.
carljm72

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb hetzelfde probleem met de activatie van nieuwe Arris modem. Geeft aan dat er een activatiecode nodig is.
Medewerker Ziggo liet me weten dat er problemen zijn met het activeren. Een storing dus. Wordt aan gewerkt.
de medewerker heeft wel de mediabox Next kunnen activeren op afstand.
het nieuwe modem moet ik over een paar dagen nogmaals proberen te installeren (opnieuw). Bellen met de vraag of de mediabox geactiveerd kan worden, heeft de mijne geholpen.
Polleke68
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dankje Dave- voir je snelle reactie. ik ga het vanavond laat omzetten.
Ik moet wel zeggen dat ik het vreemd vind dat de service er dan 24 uur of langer uit ligt.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
De service kan 24 uur duren voordat alles actief is, automatische administratie en opzich niet zo vreemd, waar het vroeger handmatig nog langer duurde omdat de stapel doorgevoerd moet worden, heb je nu de automatische doorvoering. Je kan altijd in Mijn Ziggo bekijken of alles al is vermeld.

carljm72 dank je voor je tip betreft het melden van een storing, dit kan inderdaad dan even duren.
carljm72

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De Ziggo medewerker vertelde dat er al de hele dag storing is met activaties.
De mediabox kon hij op afstand activeren, dat lukte hem niet voor de Arris connectbox.
Polleke68
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi, bedankt voor het meedenken! Dave- Ik heb nog 1 nabrander n.a.v. je opmerking.
Administratief moet ik de mediabox-next terugzien onder 'mijn ziggo --> producten' toch?
Worden de boxen pas administratief doorgevoerd nadat je ze aanglesoten hebt, of nadat ze opgestuurd zijn (dus onafhankelijk van aansluiten of niet)
carljm72

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik kreeg net via twitter te horen dat Ziggo nu ook mijn connectbox Arris heeft weten te activeren. Ik zou dus nu ook het modem moeten kunnen installeren.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Het zou bij ontvangst als alles aangesloten wordt, doorgevoerd moeten worden in het systeem, en de oude gegevens zouden dan plaats moeten maken. Ik weet zelf niet hoe de Ziggo systemen werken, dat weet een Moderator die hier zekers langskomt en je dit kan vertellen.
Maar als je alles aansluit, zou dit moeten werken na een kleine wachttijd.
Ljfsipke

Level 3
  • 54Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes
Hi carljm72

Vanmiddag heb ik ook een nieuw modem moeten activeren. Het kan inderdaad iets langer duren dan je normaal bent gewend. Het proces kan tot 24 uur duren afhankelijk van wat er allemaal op de achtergrond gebeurd bij Ziggo. Om dit proces te laten doorlopen is het van belang dat je nieuwe modem met het netwerk van Ziggo verbonden is. Graag even geduld dus.

Heb je inmiddels al wel toegang kunnen krijgen tot het internet met het nieuwe modem? De nieuwe Mediabox Next maakt namelijk gebruik van zowel de coax als het internet.

Mocht je een werkende internet verbinding hebben, controleer dan of de mediabox verbinding heeft. Dit kun je doen via instellingen > diagnostiek. Geeft deze aan dat de mediabox verbinding heeft met Ziggo (drie groene vinkjes) dan zou je eenmalig kunnen proberen om de mediabox een keer te power-cyclen. Dit doe je door de stekker van de mediabox uit het stopcontact te halen en 30 seconden te wachten alvorens de stekker weer terug te steken.

Ik hoop dat bovenstaande informatie je kan helpen. Zo niet, laat het dan gerust weten.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
carljm72 wrote:
Ik kreeg net via twitter te horen dat Ziggo nu ook mijn connectbox Arris heeft weten te activeren. Ik zou dus nu ook het modem moeten kunnen installeren.

Als je modem installeert, zet even je Media Box Next uit, dan modem installeren en daarna de Next weer aan. :blush:
Ljfsipke

Level 3
  • 54Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes
Polleke68 wrote:
Hoi, bedankt voor het meedenken! Dave- Ik heb nog 1 nabrander n.a.v. je opmerking.
Administratief moet ik de mediabox-next terugzien onder 'mijn ziggo --> producten' toch?
Worden de boxen pas administratief doorgevoerd nadat je ze aanglesoten hebt, of nadat ze opgestuurd zijn (dus onafhankelijk van aansluiten of niet)


De mediabox verschijnt bij een modem wissel meestal pas na het aansluiten. Maar hier kan wat vertraging op zitten voordat deze in het overzicht verschijnt. Deze wijziging moet namelijk door het complete systeem van Ziggo heen en dit kan tot 24h duren.
Polleke68
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ljfsipke ik heb met de nieuwe Arris box geen werkende verbinding kunnen krijgen vanwege de vraag voor een internetactivatie code die ik niet heb. Maar ik ga het later allemaal nog eens proberen en dan laat ik het zo. Na een tijdje ga ik contact opnemen met Ziggo klantenservice als het niet werkt.
Ljfsipke

Level 3
  • 54Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes
Polleke68 Hou ons op de hoogte via het forum. Dan kunnen de Ziggo moderatoren eventueel actie ondernemen bij problemen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Bedankt Ljfsipke voor je input :blush:
Polleke68
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist toch nog even Ziggo aan de lijn gehad, nadat ik alleen de Arris modem aangesloten had. Probleem dus nog steeds dat ik op de Ziggo Activatie portal uitkom (wat niet de bedoeling is). Volgens de medewerker zat ik in het storingsgebied en ik moest wachten tot de storing verholpen was. Verwachting is dat dit misschien wel langer dan 24u gaat duren.

Advies van hem is dus mijn oude modem (Ubee) weer aan te sluiten en het morgen weer eens te proberen.

Ook mijn mediabox-next staat op 'storing'. Toch adviseert hij me deze vannacht aan te zetten, in de hoop dat deze morgenochtend wel werkt (zonder melding CS1010, foto hierboven).
Dat laat ik jullie weten!
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Er is een storing met het systeem en daarom komen de Next boxen niet online. Beste is dan morgen opnieuw te proberen. Als je nieuwe modem werkt op internet en wifi gewoon laten werken en dan morgen de Next te proberen.
HenkRenting

Level 1
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier ook nu nog geen activatie op de nieuwe Connectbox en een CS1010 code op de nieuwe Next.
Boxen gisteren (4 mei) binnen gekregen rond 12.00 uur.
Volgens KS (3x gebeld) is alles administratief nog niet verwerkt. Er is idd ook storing en dat proces loopt dus maar langzaam door... 😞
Afwachten maar weer.

Iemand anders al meer succes?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic