Beantwoord

Mediabox Next dubbele opnames

• 16 juli 2019
  • 20 Reacties
  • 550x Bekeken

• Gedreven Ontdekker
  • 8 reacties
Hoi, ik kan niet zien of het al geplaatst is, zo ja, mijn excuses...
Ik heb sinds kort de mediabox next. Op de horizon box xl kon je programma's opnemen en wat je had opgenomen, werd niet meer opgenomen, en als er dan een vervolg op die serie was met dezelfde naam, werd deze op genomen en niet meer de herhalingen. De mediabox next daarentegen blijft onbeperkt opnemen tot je deze annuleerd. Maar als je hem annuleerd... dan wordt de serie en het vervolg erop niet meer opgenomen. Begrijpelijk, want je hebt hem zelf geannuleerd.
Maar er is geen mogelijkheid om dit in te stellen. Of zie ik wat over het hoofd?
icon

Best beantwoord door hanh 19 juli 2019, 10:11

Met Ziggo Go kun je Afleveringen van een Serie-opdracht Selecteren en verwijderen. Zie plaatje in Bijlage.

Op de Next is het 'alles weg incl de Serie-opdracht' of 1 aflevering weggooien.
Dat laatste moet herhaald als je er meer tegelijk zou willen gaan verwijderen.
Dan Ziggo Go gebruiken.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

20 Reacties

Hoi,

Er zijn idd problemen met serie's opnemen.

Vanaf vandaag wordt de nieuwe software update uitgerold. Weet alleen niet of die het probleem oplost.
Ik wacht af...đŸ€ž
Reputatie 6
Badge +4
Ik snap even niet wat je bedoeld? Wat wil je in kunnen stellen, want wat je beschrijft is gewoon hoe het zou moeten werken.

Kan ook aan mij liggen hoor, voel je niet aangevallen.
Reputatie 7
Badge +35
Bij de Next worden de series bewaard per aflevering en niet de herhalingen van de programma's, mits de zender de serie en aflevering informatie meegeeft.

Regionale zenders sturen een dergelijk signaal niet mee en daar wordt alles opgenomen van hetzelfde programma als je een serieopname instelt.

Met welke zender en serie ervaar je dit probleem, mogelijk kan iemand het reproduceren en is het echt een fout.
Ik voel me niet aangevallen hoor. Misschien heb ik iets verkeerd gedaan.

Op national geographic heb je bv highway to hell. Hij neemt alle afleveringen op maar ook dubbel. Megafactories ook dubbel. Luther op bbc first blijft ook opnemen, maar dat was op de horizon xl anders, of er een signaal wordt meegezonden weet ik niet, maar dat de opnames dubbel worden opgenomen is een feit. Nou is dat niet heel erg maar het is lastiger vooral dat je niet veel meer kan wissen, of je moet alles wissen en de hele serie annuleren
Reputatie 7
Badge +35
Als je op het programma in Bewaard klikt, kun je daarna op afleveringen klikken en daar de niet gebruikte afleveringen verwijderen door op het prullenbakje OK te klikken, als ik me niet vergis.
Werkt het bij jou ook zo?
Dat klopt. Alleen als je alles wil verwijden zegt ie alles verwijderen en de hele serie annuleren. En dan blijft ie weer alle afleveringen opmemen als je dat niet doet. En je hebt veel herhalingen...😉
Reputatie 6
Badge +4
Dat bedoel ik met raar, ik neem bv op spike alles van Top Gear op, maar ik heb geen enkele dubbele aflevering daarbij staan. En geloof me, die wordt vaak herhaald daar😀

En ik kan een aflevering ook los verwijderen zonder dat ik alles verwijder, dat is een kwestie tot doorklikken naar betreffende aflevering en ipv kijken op verwijder deze opname klikken. Ik zal het vanavond nog eens nalopen.

Maar zoals gezegd, ik verbaas me nog het meeste over de dubbele afleveringen, ik neem aardig wat op met de next, maar ik heb nog geen dubbele aflevering gezien.
Das gek, bij mij dus wel. Tuurlijk kan ik per aflevering verwijderen, dat is geen probleem, maar als je alles wil verwijderen dan annuleer je de hele serie. Maar van de dubble afleveringen ga ik weer eens proberen bij Spike.

Reputatie 6
Badge +4
Dus als ik je goed begrijp zou je een functie willen waarmee je meerdere afleveringen kunt selecteren van een of meerdere programma's, en die selectie dan moeten kunnen verwijderen zonder dat hij helemaal stopt met het opnemen van het programma in de toekomst?

Een extra keuze in het verwijdermenu? Ook al zou je dat niet bedoelen, lijkt me een hele welkome functie trouwens😀
Met Ziggo Go kun je Afleveringen van een Serie-opdracht Selecteren en verwijderen. Zie plaatje in Bijlage.

Op de Next is het 'alles weg incl de Serie-opdracht' of 1 aflevering weggooien.
Dat laatste moet herhaald als je er meer tegelijk zou willen gaan verwijderen.
Dan Ziggo Go gebruiken.
Reputatie 7
Wat ook voor verwarring en/of verademing kan zorgen is dat het opnemen van een serie iets anders werkt ten opzichte van de Box XL. Als je bij de Next een serieopname instelt, dan wordt dit voor alle seizoenen van de serie ingesteld, terwijl de Box dan alleen het betreffende seizoen opneemt.
Reputatie 4
Badge +4

Met welke zender en serie ervaar je dit probleem, mogelijk kan iemand het reproduceren en is het echt een fout.

Hoi allen,

Als ik bijvoorbeeld naar de gids ga, F1 Cafe op 14 op vrijdagavond 22:30 selecteer, en dan "hele serie" kies. met als doel dit programma elke vrijdagavond op te nemen, worden ook de herhalingen opgenomen. Zie het zelfde met F1 races, 2 tot 3 herhaald Ăšn opgenomen ....

Het zit me niet in de weg, wat je niet wil gooi je makkelijk weg. maar -anders- is het wel ....
Reputatie 7
Badge +26

Hoi allen,

Als ik bijvoorbeeld naar de gids ga, F1 Cafe op 14 op vrijdagavond 22:30 selecteer, en dan "hele serie" kies. met als doel dit programma elke vrijdagavond op te nemen, worden ook de herhalingen opgenomen. Zie het zelfde met F1 races, 2 tot 3 herhaald Ăšn opgenomen ....

Het zit me niet in de weg, wat je niet wil gooi je makkelijk weg. maar -anders- is het wel 

Als er een rode cirkel bij toekomstige opnames staat wil dat nog niet zeggen dat deze in de lijst met opnames komt te staan. Je kunt het ook zien als een geheugensteuntje dat je deze al opgenomen hebt.

Jammer genoeg is dit weer niet altijd het geval.
Reputatie 4
Badge +4
@Steefb , na een week heb ik 3x F1 Cafe, en een handvol races. ....
Reputatie 7
Badge +35
Bij Ziggo Sport krijgt niets een juiste aflevering en serie mee en wordt alles dubbel of nog meer opgenomen..
Alles van de Formule 1, Formule 1 café en The Inside Line.
Ik neem alles maar los op voor het hele Formule 1 weekend.
Er mag van mij nog flink wat geknutseld worden aan de gids van Ziggo Sport.
Je zou toch verwachten, dat de Gids van een Ziggo zender het goede voorbeeld geeft.
Reputatie 3
Badge
Ik neem op RTL4 Het Spaanse Dorp op, het avondprogramma (Alleen de aflevering, dus niet de serie).
Dan wordt de herhaling van de volgende dag 's middags ook geprogrammeerd voor opname.
Als ik de ene verwijder, wordt ook de ander verwijderd.

Ik vind dit niet echt handig.

Laatste reactie was 19 dagen geleden en misschien is er een update geweest, maar die werkt dan niet.
Reputatie 7
@Hans Uit Zwolle ,

Inderdaad niet echt handig. Hier nemen we het Spaanse dorp ook op, maar dan als serie. En dat gaat hier gewoon goed. Elke werkdag een aflevering, niks dubbel. Het lijkt me wel een fout dat opgelost moet worden. Hetzelfde maakte ik mee met het opnemen van een enkele aflevering van het Nieuws op TV Rijnmond (regionale zender). Dat wordt zo'n 10 keer herhaald en jawel ook een stuk of 10 opnames met 10 keer hetzelfde.

@Rene F , @Be rt , @hanh ,
Sinds anderhalve week of zijn is het niet meer mogelijk op de sportzenders nog serie-opnames te maken. Dit is als tijdelijke maatregel doorgevoerd, omdat niemand er eigenlijk chocola van kon maken (mijn woorden overigens).
Naar de link van het bewuste topic ben ik nog op zoek en gevonden: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/geen-serielinking-bij-het-opnemen-van-content-op-alle-sportzenders-43443#post439933
Reputatie 7
Badge +35
Op de regionale zenders is geen info serie en afleveringen aanwezig, dus wordt alles opgenomen met dezelfde naam, net als eerder op de sportkanalen alle afleveringen werden opgenomen van sommige/alle programma's. @AoxoMoxoA