Mediabox Next: De afstandsbediening

• 7 maart 2019
  • 124 Reacties
  • 111008x Bekeken
Mediabox Next: De afstandsbediening

Toon eerste bericht

124 Reacties

Reputatie 1
Ik had liever het starten van de tv los gezien van de rode start button betreft het gebruik van de radio
Reputatie 2
Badge
HDMI-ARC gebruik je typisch voor aansluiting TV-Soundbar en Next aan TV.
Als je nog andere appraten met HDMI op de TV hebt aangesloten gaat het geluid daarvan ook via ARC naar de Soundbar.

Als je de next aansluit op de soundbar dan heb je altijd de beste geluidskwaliteit nl dolby. Op de tv aangesloten schaal hij automatisch het geluid terug naar de kwaliteit die wordt aangeboden als er geen dolby is omdat hij dit mist. Als je dan weer een dolby uitzending krijgt blijft hij staan op zijn laatste keuze en moet ik de dolby weer handmatig terug zetten. Dus lastig als je dit iedere keer moet checken. En nu geeft de Next zijn signaal via de soundbar hdmi arc door naar de tv dus dat maak niets uit.
Ik snap het niet helemaal.
  • TV en Soundbar koppelen met HDMI-ARC, voor het geluid van alle bronnen die aan de TV hangen
  • Next met HDMI aan TV
Dat vreemde dingen met de Dolby instelling van de Next gebeuren heeft daar naar mijn smaak niets me te maken.
Die krijg je ook als je voor het geluid een optische koppeling maakt van TV naar Soundbar ipv via HDMI-ARC.
Zou erbij vermelden hoe de boel is aangesloten. Dat kan nl schelen.
Reputatie 2
Voor de gene die de kleur knoppen zoeken, ze zitten er wel degelijk op (per toeval ontdekt). Een van de kinderen liet de AB op de grond vallen, waarbij het klepje met het Ziggo logo onderaan de AB eraf viel. Hieronder zitten de 4 kleuren knoppen, echter zonder kleur. Denk dat het wel op de AB zat maar het uiteindelijke design niet heeft gehaald.
Ik neem aan dat ze ook werken. De kleurtjes kan je er zelf wel aan geven op een of andere manier. Voor liefhebbers van Teletext is dit is dit een mooie Tip.
Nee, een geweldige.

Gooi hem nog eens op de grond. Misschien is er ergens ook nog wel een toetsenbordje verborgen, zoals bij de Mediabox XL.

Reputatie 2
Ja, ze werken ook. Had al gekeken of er ergens nog meer klepjes ofzo zaten, maar helaas 😉
Ok. Ik ben even met een dun schroevendraaiertje in de weer geweest om het klepje netjes te verwijderen. Dat is me nog niet gelukt.
Nu gebruik ik een Logitech Universele Infrarood Remote (die van de Next werkt mbv RF signalen). Op die Logitech had ik al de beschikking over werkende kleurenbuttons.
Ik laat het dus nog maar ff zo.
Een advies als: gooi hem eerst maar op de grond, lijkt me niet ideaal.
Ik had een hele oude mediabox nog van upc die kuren vertoonde.
Hij wou niet echt meer verbinden met "on demand" onder andere.
Ziggo heeft me heel snel een nieuw mediabox gestuurd.
Ik wou mijn huidige abonnement behouden, dus het werd gewoon zo'n standaard grote hd mediabox, is prima voor nu.
De installatie ging goed opzich.
Alleen kon ik de mediabox bij installatie alleen bedienen met de oude afstandsbediening.
Ik wil graag de nieuwe afstandsbediening gebruiken ipv de oude vieze upc ding van 12 jaar oud.
Als ik de batterij in de nieuwe afstandsbediening doe, dan gaat de mediabox meteen uit...
En is het ziggo logo constant "rood".
Ik krijg dus de nieuwe afstandsbediening niet gekoppeld met de nieuwe medibox.
Iemand tips ?
Reputatie 7
Badge +35
Welke mediabox heb je nu in gebruik?
Graag merk model cijfers en letters.
Reputatie 1
Goede tip !!
@hanh schroevendraaiertje midden onder de 0 schuin naar onder
steken hier zit een inkeping en dan naar boven, (het Ziggo plaatje buigt dan) de
eerste keer gaat het wel moeilijk maar er gaat zo niets stuk.
Reputatie 7
Het adviesvan @hanh uitgevoerd en hier het resultaat. Zie de foto

De knoppen komen overeen met NOS Teletekst getest en wel.
Bovenkant AB is lichtinval keukenraam.

Het nummer op de achterkant is: CA ID: 17 1639 4582 93
Waarom is de "ziggo" knop op de nieuwe afstandbediening constant rood ?
De nieuwe afstandbediening lijkt niet te willen "pairen" met de nieuwe mediabox.
Wat ook vreemd is, is dat de nieuwe mediabox zichzelf uitzet op het moment dat ik de batterij erin doe.
Als ik de batterij er weer uit haal, werkt de oude upc afstandsbediening prima.....
Het model mediabox die ik heb ontvangen lijkt eigelijk identiek aan het 12 jaar oude upc mediabox.
Het lijkt dat de nieuwe mediabox "gepaired" heeft met de oude afstandsbediening.
En niet wil "pairen" met de bijgeleverde nieuwe afstandsbediening.....
Reputatie 7
Badge +35
Helaas ken ik de UPC mediaboxen niet, alleen die in oud-Ziggo zijn gebruikt.

Staat er geen merk/model onderop of ergens anders?
Reputatie 7
Heb hier wat Media Boxen van UPC op een rij.

UPC Media Boxen
@armagnac
Volgens mij heb je geen Mediabox Next. Die lijkt alleen op zichzelf omdat ie zo compact is tov andere gebruikelijke Mediaboxes.
Fotootje plaatsen?
Reputatie 1
Nieuwe toevoeging in firmware 417 betreft hdmi-cec werkt nu wel goed de tv Samsung staat nu los van de start button Ab
Alles gaat nu aan of uit ook de onkyo behalve de tv die start nu met de tv button bij mij staat dan wel hdmi-cec in de tv uit geschakeld.
Dit is prettiger als je de radio gebruikt want dan hoeft de tv niet aan.
Kan de verlichting ook langer aan blijven op de afstandsbediening ?
Dat zou fijn zijn ja, nu is het niet bruikbaar aangezien hij binnen 1 a 2 seconde weer uit is.
Hebben meer mensen er last van dat de batterijen van de afstandsbediening steeds vrij snel leeg zijn? Na plaatsen van nieuwe batterijen verschijnt de volgende dag alweer een melding in beeld dat de batterijen bijna leeg zijn. De afstandsbediening werkt dan nog prima, en de melding komt vervolgens iedere dag terug. Een week of 3 later reageert de afstandsbediening bijna niet meer, en na plaatsen van wederom nieuwe batterijen, verschijnt een dag later weer opnieuw de melding dat de batterijen bijna leeg zijn, waarna je dat een week of 3 kunt negeren. Het maakt daarbij niet uit of ik er nieuwe “gewone” of vers opgeladen batterijen instop. De afstandsbediening wordt verder ook niet intensief gebruikt, af en toe zender/volume wisselen.
Voor de Next had ik een standaard mediabox (geen Horizon/XL), die batterijen gingen een paar jaar mee. Het is verder geen ramp, maar is het normaal dat de batterijen bij de next zo snel leeg raken?
Reputatie 7
Badge +26

Hebben meer mensen er last van dat de batterijen van de afstandsbediening steeds vrij snel leeg zijn?

De mijne gaan maanden mee, is er geen knopje blijven "hangen"?

De mijne gaan maanden mee, is er geen knopje blijven "hangen"?

Het lijkt er niet op dat er een knopje blijft hangen. In dat geval zouden de lampjes op de ab denk ik ook blijven branden, dat is niet het geval (gebeurt pas bij opnieuw oppakken ab of indrukken van een toets).
Reputatie 7
Badge +4
Sinds ontvangst eind mei nog steeds dezelfde batterijen. Ze gaan wel snel leeg maar niet zo snel. Lijkt inderdaad een toets te klemmen. Zo,niet een nieuwe vragen of een setje van 24 batterijen voor het gebruik dit jaar.😊
Reputatie 7
Badge +35
@JLok78 Welke soort en merk batterijen heb je in gebruik?
Oplaadbare of Alkaline?

Ik doe een half jaar met de batterijen voor de Next.
@JLok78 Welke soort en merk batterijen heb je in gebruik?
Oplaadbare of Alkaline?

Ik doe een half jaar met de batterijen voor de Next.

Van Alkaline heb ik Philips LongLife, Panasonic PowerPro, Duracell PlusPower en Varta HighEnergy geprobeerd (steeds 4 dezelfde in ab). Daarna overgestapt op oplaadbare Eneloop Pro batterijen. Maakt allemaal geen verschil. Heb de ab nog eens goed bestudeerd, maar ik kan niet ontdekken welk knopje er evt zou kunnen blijven hangen. Het is ook allemaal niet zo'n ramp (box en ab functioneren verder prima), maar goed te weten dat het een half jaar mee zou moeten kunnen gaan.

Reageer