Beantwoord

Mediabox Next bestelling,modem wordt eerst verzonden, en nu?

• 18 mei 2019
  • 7 Reacties
  • 435x Bekeken

Reputatie 1
Badge
Even onze situatie nu bij ons thuis: wij gebruiken de Mediabox XL voor zowel tv kijken als internetmodem. 3 jaar geleden is dit aangesloten door een monteur met een extra splitter omdat het signaal iets te hoog was waardoor de ventilator van onze eerste XL al binnen een paar uur kapot was (zie foto van huidige aansluiting).

Zojuist de Mediabox Next besteld via de link die ik van Ziggo ontvangen heb per email.

Nu heb ik een bevestigings mail van mijn bestelling gehad en ook een aparte mail waarin staat dat ik eerst een apart modem opgestuurd krijg en deze eerst moet installeren. Zodra deze werkt zou ik dan de Next toegezonden krijgen.

Gaat dit zo bij iedereen die de XL gebruikt voor tv en als modem of stuurt Ziggo toch gewoon de Next en een apart modem tegelijk op?

Bij het bestellen heb ik ook gekozen om een monteur te laten komen voor de installatie, dit om problemen te voorkomen zoals toen bij de XL. Als het modem toch eerst opgestuurd wordt kan ik dan ook gewoon een monteur inplannen?

icon

Best beantwoord door Evert 22 mei 2019, 22:04

@Arnold1310 Als consumenten hebben we een dynamisch ip adres. Die kan dus wijzigen en dat doet hij sowieso wanneer je een ander modem krijgt.

Het kan tot 72 uur duren voordat je Mijn Ziggo bijgewerkt is.
Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 6
Badge +15
De opstelling zoals op de foto lokt maar één advies uit. Alles door een monteur laten doen. Deze kan de verouderde aansluitpunten vervangen door de moderne versie.
Tot zolang alles in de huidige samenstelling blijven gebruiken.
Reputatie 7
Badge +26
@Arnold1310 Helemaal eens met @Arnold1310 Met name de connector voldoet zeker niet meer. en idd aop wat verouderd. Slimme zet om monteur te laten komen!
Badge +3
Ik denk dat de monteur sowieso eerst even de kabels en aansluitingen moet opschonen/vervangen. Dit kan wel wat eleganter.

Ik voorzie verder niet echt veel problemen als de huidige setup zonder problemen werkt, je kan de monteur alvast het modem laten aansluiten en de internet kabel en nieuwe coax voor de Next box klaar laten leggen.
Reputatie 5
Badge +3
Ik denk dat de monteur sowieso eerst even de kabels en aansluitingen moet opschonen/vervangen. Dit kan wel wat eleganter.

Ik voorzie verder niet echt veel problemen als de huidige setup zonder problemen werkt, je kan de monteur alvast het modem laten aansluiten en de internet kabel en nieuwe coax voor de Next box klaar laten leggen.

Lijkt mij ook heel verstandig, soms zijn ze bij ziggo zo snel, dat alles al geactiveerd wordt op de dag van aankomst van de box en dan koppelen ze soms de XL al los en gaat de heleboel instorting, geen tv alleen NPO en geen of haperend internet.
Misschien dat je hiervoor goede afspraken kunt maken....
Reputatie 1
Badge
Zojuist is de monteur geweest en heeft de Mediabox Next en de Connectbox netjes aangesloten. Ook de AOP vervangen en alles er om heen. Momenteel werkt alles!

Op Mijn Ziggo zie ik wel bij het tv gedeelte dat ik de Mediabox Next heb maar bij internet staat nog de Mediabox XL als "modem". Wanneer zou dit aangepast worden?

En als 2e vraag, mijn ip adres begint met 24.1....... Klopt dit? Hij was altijd iets met 178 aan het begin.
Hie ziet de nieuwe situatie er nu uit (foto)?
Reputatie 7
Badge +29
@Arnold1310 Als consumenten hebben we een dynamisch ip adres. Die kan dus wijzigen en dat doet hij sowieso wanneer je een ander modem krijgt.

Het kan tot 72 uur duren voordat je Mijn Ziggo bijgewerkt is.

Reageer