Jelmer-n

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next bedienen met afstandsbediening Samsung TV

Mijn Samsung tv qled Q90R, model 2019, ziet wel de nieuwe Mediabox next en biedt aan die te koppelen aan de afstandsbediening. De volumeknoppen die via de tv de Sonos soundbar bedienen werken wel, maar kanalen wisselen op de Mediabox next lukt niet met de Samsung afstandsbediening. Dat zou toch wel mogelijk moeten zijn?! Iemand een idee hoe dat wel aan de praat te krijgen of is het wachten op een Samsung firmware of Mediabox Next firmware update die ondersteuning toevoegen?

De Samsung afstandsbediening vindt ik een stuk prettiger dan die van de Mediabox Next.

Dank!
Jelmer
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fvdgeest

Level 7
  • 152Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
Het werkt wel alleen via IR, niet via bluetooth, de Next moet dus wel ‘in zicht’ staan van de afstandsbediening! De TV werkt via bluetooth en de Next afstandsbediening ook op de Next zelf, maar de Samsung One Remote werkt weer alleen via IR op externe apparaten.

ik moest wel twee keer de kanalen proberen bij ‘Kan omhoog’ op de Samsung, de tweede poging werkte pas (net even ander signaal blijkbaar), dus even blijven proberen misschien.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Lassy

Level 8
  • 204Posts
  • 4Oplossingen
  • 76Likes
Dat kan zeker, want ik doe dat nu ook met mijn Samsung One Remote. Herkend jouw TV de Next? Anders moet je deze handmatig toevoegen als Pacer DCR7111 in het menu Instellen Universele afstandsbediening.
Jelmer-n
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lassy wrote:
Dat kan zeker, want ik doe dat nu ook met mijn Samsung One Remote. Herkend jouw TV de Next? Anders moet je deze handmatig toevoegen als Pacer DCR7111 in het menu Instellen Universele afstandsbediening.


De nieuwe mexiabox next die ik heb is echter van het merk Arris en niet van Pace. Als ik toch de Pace 7111 selecteer als merk en type, dan werkt het toch nog niet...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Jelmer-n probeer anders even de code va Cisco, dat wil ook nog wel werken.
Lassy

Level 8
  • 204Posts
  • 4Oplossingen
  • 76Likes
Jelmer-n wrote:

Lassy wrote:
Dat kan zeker, want ik doe dat nu ook met mijn Samsung One Remote. Herkend jouw TV de Next? Anders moet je deze handmatig toevoegen als Pacer DCR7111 in het menu Instellen Universele afstandsbediening.
De nieuwe mexiabox next die ik heb is echter van het merk Arris en niet van Pace. Als ik toch de Pace 7111 selecteer als merk en type, dan werkt het toch nog niet...

Dat werkt prima. Bij zoeken naar typenummer 7111 invullen en voila
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Jelmer-n wrote:
De nieuwe mexiabox next die ik heb is echter van het merk Arris en niet van Pace. Als ik toch de Pace 7111 selecteer als merk en type, dan werkt het toch nog niet...


Hum vreemd, ik heb ook een Arris (net als dat iedereen heeft) en kreeg het ook maar niet werkend op mijn qled, en heb na het lezen van deze topic het ook maar eens geprobeerd met Pace - DCR7111 en nu werkt het wel...
Fvdgeest

Level 7
  • 152Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
Yes! Goeie tip! Mijn one remote van de Samsung qled werkt nu. Bedankt voor de tip!
Jelmer-n
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dave- wrote:
Jelmer-n probeer anders even de code va Cisco, dat wil ook nog wel werken.


Dank voor het meedenken, maar met de nieuwste qled q90r uit 2019 die ik heb werkt ook dat niet helaas.
Jelmer-n
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lassy wrote:

Jelmer-n wrote:

Lassy wrote:
Dat kan zeker, want ik doe dat nu ook met mijn Samsung One Remote. Herkend jouw TV de Next? Anders moet je deze handmatig toevoegen als Pacer DCR7111 in het menu Instellen Universele afstandsbediening.
De nieuwe mexiabox next die ik heb is echter van het merk Arris en niet van Pace. Als ik toch de Pace 7111 selecteer als merk en type, dan werkt het toch nog niet...
Dat werkt prima. Bij zoeken naar typenummer 7111 invullen en voila


Nope. Niet dus. Heb de nieuwste qled q90r uit 2019 en het werkt echt niet.
Jelmer-n
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DON PAPA wrote:

Jelmer-n wrote:
De nieuwe mexiabox next die ik heb is echter van het merk Arris en niet van Pace. Als ik toch de Pace 7111 selecteer als merk en type, dan werkt het toch nog niet...
Hum vreemd, ik heb ook een Arris (net als dat iedereen heeft) en kreeg het ook maar niet werkend op mijn qled, en heb na het lezen van deze topic het ook maar eens geprobeerd met Pace - DCR7111 en nu werkt het wel...


Mogelijk dat het wel met een qled van vorig jaar werkt... ik heb het 2019 model. Lukt echt niet.
Fvdgeest

Level 7
  • 152Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
Mijn qled is inderdaad het vorige 2018 model, QE55Q8F, en dat werkt met de Samsung remote, incl. gids oproepen...
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Jelmer-n wrote:

Mogelijk dat het wel met een qled van vorig jaar werkt... ik heb het 2019 model. Lukt echt niet.


Ja daar zal dan inderdaad het verschil inzitten, mijn Qled komt ook 2018. Jammer dat het op het 2019 model niet werkt, mocht ik ooit een oplossing voor de 2019 modellen tegen komen op de verschillende forums dan zal ik het je melden. Even goed bedankt voor het openen van deze topic, want ik heb het nu eindelijk goed werkend :wink:
Fvdgeest

Level 7
  • 152Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
Het werkt wel alleen via IR, niet via bluetooth, de Next moet dus wel ‘in zicht’ staan van de afstandsbediening! De TV werkt via bluetooth en de Next afstandsbediening ook op de Next zelf, maar de Samsung One Remote werkt weer alleen via IR op externe apparaten.

ik moest wel twee keer de kanalen proberen bij ‘Kan omhoog’ op de Samsung, de tweede poging werkte pas (net even ander signaal blijkbaar), dus even blijven proberen misschien.
Jelmer-n
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fvdgeest wrote:
Het werkt wel alleen via IR, niet via bluetooth, de Next moet dus wel ‘in zicht’ staan van de afstandsbediening! De TV werkt via bluetooth en de Next afstandsbediening ook op de Next zelf, maar de Samsung One Remote werkt weer alleen via IR op externe apparaten.

ik moest wel twee keer de kanalen proberen bij ‘Kan omhoog’ op de Samsung, de tweede poging werkte pas (net even ander signaal blijkbaar), dus even blijven proberen misschien.


Dat had ik ook wel geprobeerd en ook met IR, in zicht. Maar het lijkt alsof dit bij de 2019 versie (Q90R) van de Samsung tv toch echt (nog) niet werkt. Mogelijk moet Samsung met software-update ondersteuning voor de Arris Next box toevoegen.
Phuongetje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi allemaal,

 

vandaag mijn next mediabox ontvangen en gekoppeld met mijn qled QE55Q85R. Echter krijg ik de samsung afstandsbediening niet werkend. Heb alle oplossingen geprobeerd maar helaas. 

alleen de oplossing om de PACE in te stellen lukt nog nog? Waar kan ik dit handmatig instellen?

 

hiervoor werkt het allemaal goed met de horizon box.

 

alvast bedankt 

Phuongetje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is gelukt!

Aantal keren op NEE drukken bij 'kan omhoog' totdat de optie 'Modelnummer zoeken' verschijnt. Daarin PACE DCR7111 opgezocht en voilà.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Phuongetje kijk eens aan, helemaal top. Fijn dat je deze tip ook even met ons en de leden wil delen, dat is weer goud waard 😉

AntonidA

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dit werkte echt perfect bij mij Lassy!! Ik liep eerst vast, maar nadat ik dit modelnummer invulde, werkt alles helemaal top! Hartelijk dank!

rwessel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Werkt dit bij jullie ook bij het uitzetten van de Mediabox Next met de afstandsbediening van de tv? Ik heb een Samsung QLED Neo 55QN93A (model 2021) en de Mediabox Next. 

 

Ik heb de afstandsbediening van de tv gekoppeld aan de Mediabox Next. Als ik met de afstandsbediening van de tv de tv aanzet, gaat de Mediabox Next ook aan. Ook kan ik met de afstandsbediening van de tv van kanaal wisselen (op de Mediabox Next). Echter, als ik met de afstandsbediening van de tv de tv uitzet, blijft de Mediabox Next aan. Zet ik met de afstandsbediening van de Mediabox de Mediabox uit, gaat de tv weer aan. 

 

Herkennen jullie dit? Of kunnen met de afstandsbediening van de tv ook (meteen) de Mediabox Next uitzetten.

 

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt, Roland.

LeClerc

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas werkt uitzetten via de power-knop op de Samsung remote niet. Wat ik altijd doe is op het ‘huisje’ drukken, dan naar rechts naar het Ziggo-logo, pijltje omhoog, pijltje 3x naar rechts naar ‘Stroom kabelontvanger’ en op OK drukken. Zowel TV als MediaboxNext gaan dan uit. 

Uitgelicht topic