Steentje

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Mediabox Next audio/beeld sync

Wij hebben sinds een aantal dagen een mediabox next. Een fantastisch ding. Maar na een minuut of 5 gaat de audio vertragen. Dit gebeurt met en zonder externe audio output en met en zonder inschakeling van dolby audio.
Dit is heel erg irritant.
Het is soms zelfs zo erg dat het geheel begint te haperen, het geluid wegvalt en na een paar minuten weer terug is. Dan weer tijdelijk synchroon. En na enkele minuten zie/hoor je het alweer verschuiven.

Zijn er meer mensen met dit issue en is er een oplossing? Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all.

Soms komt het voor dat het beeld en geluid niet 100% synchroon loopt. Dat kijkt natuurlijk niet lekker weg en daarom werken we hard aan een oplossing. Tot die tijd delen we graag wat tips met jou zodat je toch lekker voor de buis kan zitten.

Kijk je zonder geluidssysteem?
Maak je geen gebruik van een apart geluidssysteem maar loopt het geluid niet goed met het beeld mee? Schakel dan de optie Dolby uit. Dit doe je door via het Menu - > Instellingen (tandwiel)-> Beeld en geluid -> Dolby -> Uit

Ben je al even onderweg met het tv programma? En begint het geluid out of sync te raken? Wissel dan even van kanaal of schakel de optie Dolby in en weer uit via het Menu - > Instellingen (tandwiel)-> Beeld en geluid -> Dolby -> Aan en weer Uit

Kijk je met een geluidssysteem zoals een soundbar?
Soms kan het helpen de installatie van de geluidsapparatuur op een andere manier aan te sluiten. Als voorbeeld hebben we een afbeelding toegevoegd.



Mocht dit geen verbetering geven, wissel dan even van kanaal of schakel de optie Dolby uit en weer schakel deze weer in via het Menu - > Instellingen (tandwiel)-> Beeld en geluid -> Dolby -> Uit en weer Aan

Bekijk in context

501 Reacties 501
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Welkom Steentje op de Community.

Dit is een Klant Helpt Klant Forum en we proberen hier met elkaar de problemen zo goed als op te Lossen en hopelijk door tips van andere elkaar te helpen.

Welke update versie heeft de Media Box Next - druk op Home (Huisje) dan naar links
en ga dan naar tabblad info rechts en klik dan Over je Media Box aan, daar staat de Software Versie

Het is een bekend probleem met de Next en meer mensen hebben dit probleem. er wordt wel aan een oplossing gewerkt maar of die al komende update van kracht wordt kan ik nog niet bevestigen, beste is dat een moderator dit even bevestigd en bekijkt.

Misschien zijn er nog gebruikers die tips hebben en je tot maandag op weg kunnen helpen, en anders maandag dan is de gehele moderator ploeg er weer en pakken ze dit topic vanzelf op.
Steentje
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Dank je wel! We gaan het proberen en dan komen we het weekend wel door. 🙂
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Had de tekst even aangepast, topic wordt in de gaten gehouden.
Steentje
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
OK duidelijk. Ik heb mijn eigen antwoord aangemerkt als beste antwoord. Is natuurlijk stom, maar krijg het niet ongedaan... Software versie is 4.15
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Steentje wrote:
OK duidelijk. Ik heb mijn eigen antwoord aangemerkt als beste antwoord. Is natuurlijk stom, maar krijg het niet ongedaan... Software versie is 4.15

Geeft niks,

Oke 4.15 zijn meer mensen met de sychronisatie problemen, en je bent niet de enige, ik zal het even aankaarten dat ze het maandag oppakken.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Maandag zal Michael Ziggo of een collega dit oppakken en het noteren naar Ziggo toe.
Steentje
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Maandag zal Michael Ziggo of een collega dit oppakken en het noteren naar Ziggo toe.

Dank je wel, helemaal top! Fijne avond nog!
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Steentje, je bent me voor! Sinds donderdag de Next in gebruik en toevallig vanavond ook ontdekt dat, iig bij terugkijken van opgenomen programma's, beeld en geluid niet synchroon lopen... Bij live tv kijken wel. Andere community leden: alvast dank voor dit euvel doorgeven aan Ziggo.
Lausemaus

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook sinds kort een Nextbox in huis, en heb ook regelmatig dat het geluid niet synchroon loopt. De audio gaat achter lopen op het beeld. En dit issue heb ik alleen als ik iets afspeel via de Nextbox.
Live TV, opnames, Movies & Series, de bron maakt niet uit. Enige oplossing is bij mij steeds switchen tussen geluid van tv en soundbar. Dan gaat het een paar minuten goed, maar dan begint het helaas allemaal weer opnieuw.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Zo zie je maar dat het fijn is dat de uitrol nog niet van start is gegaan, ikzelf heb deze problemen overigens niet ervaren op mijn Next.
Steentje
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Ik merk dat er meer mensen last hebben. 🙂 Michael Ziggo heb je al een hulplijntje voor ons? 😄
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Steentje . Welkom hier! En gefeliciteerd met je nieuwe mediabox :-).
Het klopt dat er wat problemen bekend zijn met het synchroon lopen van het geluid/beeld. Dit zou echter niet moeten spelen wanneer je dolby uit zet, terwijl jij aangeeft dat dit bij jou wel zo is. Ik vermoed dus dat er bij jou wellicht iets anders/meer aan de hand is.
Even als check; het speelt dus zeker weten ook wanneer dolby uit is? En kan je ons vertellen hoe ver het ongeveer out of sync loopt?

Voor anderen die dit ook ervaren; helpt het bij jullie wanneer de dolby uitzet?
Steentje
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Hi Lycke Ziggo het loopt vermoed ik toch wel zo'n 0,3 sec out of sync na een minuut of 10. Eerste verschijnselen komen binnen een minuut al.
Elke keer schakelen tussen dolby aan en uit reset de timing. Maar binnen een minuut is het weer foute boel.
Overigens zijn we wel erg te spreken over het menu en de snelheid van de next! Moeten we ook even zeggen natuurlijk. 🙂
Steentje
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Ehm Michael Ziggo Lycke Ziggo?
We zijn nu een week verder...
Vertel! Wat kunnen we doen? Want het begint nu wel giga irritant te worden.
Gninnep

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde. Dolby uitzetten heeft niet geholpen en het maakt niet uit wat ik afspeel (opname, live tv etc.) Erg vervelend!
Verder super tevreden over de Next!
Ronald0505

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Vandaag heb ik ook de nieuwe Mediabox Next mogen ontvangen. Ook ik kwam erachter dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Dacht dat het aan mij lag en heb van alles geprobeerd. Ben gaan zoeken in deze community en kwam hier op uit en dat het een bekend probleem is. Ook bij mij blijft het probleem hetzelfde bij in of uitschakeling van Dolby Surround optie. Ook maakt het niet uit wat ik kijk, Netflix app, YouTube app, Live TV, Opname. Maar zelfs ook als ik Netflix of Youtube kijk op mijn Sony Android TV apps heb ik dit (dus niet op de apps op de Next mediabox). Schakel ik de Mediabox Next uit, loopt het geluid weer synchroon. Dus de Next verstoort het geluid op een één of andere manier.
Software versie is ook 4.15.

Is er een fix in de planning Ziggo? Want ik moet binnenkort mijn Horizon mediabox retour sturen, maar wil deze echter nog behouden als dit probleem niet wordt gefixed.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all.

Sorry voor de latere reactie. Ik ben helaas een tijd afwezig geweest door ziekte. Maar hier ben ik dan!
Voor iedereen die problemen ervaart met het niet goed synchroon lopen van het beeld/geluid; laten we even naar de basis teruggaan. Hoe hebben jullie de Mediabox Next aangesloten? Rechtstreeks met 1 HDMI kabel aan de tv? Of zit er audio apparatuur tussen? Als het rechtreeks aangesloten is; is de HDMI kabel die meegeleverd is met de mediabox gebruikt, of een andere?

Het speelt absoluut niet bij alle gebruikers van de Mediabox Next, dus zullen we moeten uitzoeken waarom het in sommige gevallen wel fout gaat 🙂
Ronald0505

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Lycke Ziggo

Dank je voor je reactie.

Mijn Next is aangesloten op een 4K HDMI Splitter, zo had ik de Horizon ook aangesloten en had toen geen last van het synchroon probleem. Ik kan later vanmiddag wel even testen of het daar aan ligt. Heb gewoon de meegeleverde HDMI kabel gebruikt.

Na de test koppel ik dit wel even terug.

Fijne dag gewenst!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik ben inderdaad heel erg benieuwd hoe het zonder de splitter gaat :-). Top!

Uitgelicht topic