Beantwoord

Mediabox Next audio/beeld sync

• 13 april 2019
  • 501 reacties
  • 74293 keer bekeken

Toon eerste bericht

501 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Bloemen 64, kun je mij vertellen hoe ik zelf een delay kan vinden. Ik heb een Samsung tv, maar heb hier echt geen kaas van gegeten.🤔

Groet Ekster🐦

Als je een type nr hebt dan kan ik de handleiding opzoeken en kijken hoe het heet en waar het zit.
Reputatie 1
Badge
Hoi Bloemen64,

Wat aardig dat je dat zou willen uitzoeken ☺. Ik heb even achter op de tv gekeken en dit moet het nummer zijn: UE40D6570(WSXXN). Dat wat tusssen haakjes staat, stond niet bij het typenummer er achter, maar wel bij het modelnummer dus ik heb het er toch maar bij geschreven.

Ik heb ook flinke vertraging bij mijn opnames. Kan die instelling waar je het over hebt daar ook voor helpen? Ik denk het niet hè...

Groetjes Ekster🐦
Reputatie 7
Badge +8
Hoi Bloemen64,

Wat aardig dat je dat zou willen uitzoeken ☺. Ik heb even achter op de tv gekeken en dit moet het nummer zijn: UE40D6570(WSXXN). Dat wat tusssen haakjes staat, stond niet bij het typenummer er achter, maar wel bij het modelnummer dus ik heb het er toch maar bij geschreven.

Ik heb ook flinke vertraging bij mijn opnames. Kan die instelling waar je het over hebt daar ook voor helpen? Ik denk het niet hè...

Groetjes Ekster🐦

Hallo Ekster, Voor zover ik heb kunnen lezen in de handleiding is er geen delay instelling die in het menu te vinden is. Het kan er wel zijn maar niet in de handleiding staan. Zo makkelijk gaat het dus niet.

Nog even een paar vragen.
Hoe zit de soundbar op je TV aangesloten? Next-TV-SB of Next - TV + SB
Ik begreep dat het optisch gekoppeld is. Kan hdmi ook op de SB?
Werkt de normale TV goed of is deze ook vertraagd?
Loopt het geluid voor of achter en is dat bij iedere toepassing zo?

Misschien dat anders aansluiten een oplossing geeft.

Volgende week schijnt 4.18 te komen. Laten we hopen dat het sync issue dan opgelost is.
Zoniet dan is er misschien een mogelijkheid via het service menu. Als dat er is en de codes bekend zijn.
Reputatie 1
Badge
Hoi bloemen64,

Ik heb de next niet aangesloten op een soundbar. Ik krijg mijn geluid gewoon via de tv.
To nu toe heb ik bij live tv nog geen vertraging gehad, maar ik kijk ook bijna alles via opnames of replay. Ik heb het niet bij alle opnames, maar afgelopen maandag was het bij Radar zo erg dat ik ben overgeschakeld op replay tv. Dit mocht echter niet baten.

Gister heb ik Topdokters opgenomen en dat was prima. Op Netflix had ik bij Orange is the New Black ook problemen, maar bij de serie Reign heb ik dat niet. Het lijkt dus heel willekeurig.

Ik weet niet wat een optische kabel is trouwens dus die zal ik wel niet gebruiken😅. Ik weet wel dat ik de Next via de kabel heb aangesloten op het modem. Ik kan hem ook draadloos verbinden, maar dit wordt tijdens het installeren van de Next aangeraden dus dat heb ik maar gedaan. Mijn Horizon box heb ik een tijd via de kabel gehad en een tijd zonder, maar ik merkte geen verschil.

Min Next box staat in de eco stand en ik heb dolby uitstaan.

Ik weet zo uit het hoofd even niet of het geluid of het beeld nu vertraagd is. Volgens mij het beeld, maar ik zal er nog eens op letten.

In ieder geval bedankt voor de moeite☺️ en ik wacht de update af.

Groetjes Ekster🐦
Reputatie 7
Badge +8
Hallo @Ekster . Als het geluid op de TV al niet klopt en ook nog eens verschilt per opname of aflevering dan is het niet oplosbaar met een eventuele audio delay functie. Die werkt alleen als alle geluid te vroeg of te laat komt. Dit is niet het geval. Gelukkig loopt bij mij alles synchroon ook al meen ik af en toe iets uit sync te zien. Maar even later is het weer synchroon. Dit issue lijkt een bug of foute implementatie en is alleen oplosbaar door een software update. Laten we hopen dat dit opgelost is.

Blijkbaar hebben de meeste mensen met een Next er geen last van. Maar er zijn er genoeg op dit forum te vinden nu die wel last hebben. En met de MBXL geen last hadden met dit euvel.

Waarschijnlijk is de Next te slim of denkt slim te zijn en neemt beslissingen op een fout antwoord van een TV of ander aangesloten apparaat. Die fout in een apparaat werd genegeerd door de MBXL. De software update kan nu een lijst van te negeren apparaten krijgen of de lijst die er al is wordt uitgebreid.
Niet ieder issue wordt door de Next veroorzaakt. Meestal een combinatie die fout gaat.
Over een week zullen we zien wat er opgelost is en wat niet. En nog spannender, wat is er verknalt.
Reputatie 1
Ik vermoed dat de audio-buffer te hoog staat van de Next.

Dit is een bekend fenomeen onder producers (muziek). Hoe hoger de buffer, hoe groter de latency. Lijkt me handig dat hier even naar gekeken wordt; hoop dat dit dan ook bij de juiste personen terecht komt.

Groet, Tom.
Wanneer ik live kijk naar TL4 nieuws is het geluid bij de live delen synchroon. zodra er een video wordt getoond loopt het geluid niet synchroon. Wanneer de uitzending weer schakelt naar een live item is het weer synchroon.

Dit probleem zie ik niet als ik via een browser de uitzending terugkijk (replay)

Iemand anders ook deze ervaring?
Badge +6
Ja, ia in andere topics ook al ter sprake gekomen. Dit ligt aan RTL zelf. Kan Ziggo niks aan doen, aangezien zij het signaal zo aangeleverd krijgen. Ik heb RTL Nieuws al gemaild, maar helaas (nog) geen reactie.
Ja, ia in andere topics ook al ter sprake gekomen.

Dit heb ik gezocht en niet gevonden

Als de fout bij RTL4 ligt, hoe kan het dan, dat het geluid goed is (wel synchroon) als ik via Replay kijk?
Badge +6
Sorry, dan begreep ik je verkeerd. Mij is opgevallen dat de instarts bij RTL Nieuws uit sync lopen en de studio OK is. Vandaar mijn opmerking dat het bjj RTL een probleem is en niet door Ziggo opgelost kan worden.

Het probleem dat jij beschrijft is wel iets van Ziggo ja.

Maar zoek maar eens op 'synchroon' en 'sync', dan kom je diverse klachten tegen mbt het niet-synchroon lopen van content.
Het kan heel goed dat bij Replay of Opname de lip sync weer klopt.
Je krijgt via Internet een stream in een ander Format aangeboden dan de originele Broadcast stream van een zender die in de Cloud wordt opgenomen..
Die Internet stream wordt samengesteld op basis van de originele Audio en Video subStreams. Daarbij kan de boel beter op z'n plek vallen.
Het kan heel goed dat bij Replay of Opname de lip syncweer klopt.
Je krijgt via Internet een stream in een ander Format aangeboden dan de originele Broadcast stream die in de Cloud wordt opgenomen..
Die Internet stream wordt samengesteld op basis van de origienele Audio en Video subStreams. Daarbij kan de boel op z'n plek vallen.

Dat betekent dus, dat Ziggo twee formaten krijgt van de zender? let wel, het probleem is idd zoals K-Hlo beschrijft: de instarts lopen uit sync, de studio niet. Hoe ontstaat dat verschil dan tussen Live (kabel) en internet? is dat niet dezelfde bron die Ziggo van RTL ontvangt?
Badge +6
Het is bij beide uit sync, alleen valt het bij de Replay nog meer op, is mijn ervaring. Replay ligt dus een paar frames uit sync. En dan valt het dus nog meer op bij de instarts
Het is bij beide uit sync, alleen valt het bij de Replay nog meer op, is mijn ervaring. Replay ligt dus een paar frames uit sync. En dan valt het dus nog meer op bij de instarts

Het is juist andersom 🙂. Replay (op m'n PC) loopt goed, live (kabel) is bij video items uit sync.

Ik ga wel eens vergelijken met de Ziggo HD ontvanger tegelijkertijd op dezelfde TV. Kan ik het vergelijken.
Lip sync issues kunnen onstaan of worden gecorrigeerd bij het overzetten van een bronFormat naar het Format dat wordt gebruikt voor de Internet streams.
Ik verwacht dat de Zender 1 Format aanbiedt, dat gelijk is aan wat we kennen van de Zender op de Ziggo coax-kabel (DVB-C).
Hoe de echte details in de Cloud in elkaar zitten, weet ik helaas niet.
Daar kan een Mod je wellicht meer over vertellen.

Voor details over DVB-C streams zoals ze op de coax-kabel staan:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/bitrate-digitale-tv-kanalen-42580
Reputatie 5
Badge +2
Jammer, ik had gehoopt na zoveel maanden dat er een oplossing zou komen vanuit Ziggo of minimaal onderkent zou zijn. Helaas heeft blijkbaar geluid en beeld geen prioriteit??? Hier ook veel geluid uit sync. zelfs als ik videoland kijk loopt het niet goed. Dit was ooit wel gewoon goed, toen werd ook netjes de juiste audiotrack meegestuurd maar sinds die tijd wordt er af en toe mee gerommelt maar nog steeds niet opgelost.

*** Moderator: Tekst aangepast om NDA ***
Reputatie 2
Eind augustus zou toch een patch komen? Dat begint aardig in de buurt te komen, maar nog niks over gehoord??
Reputatie 7
Hi @RickNL,

Naar verwachting volgt elke 6 weken een nieuwe software update voor de Mediabox Next. Als er tijdens de test problemen zijn ontdekt, wordt een update uitgesteld.

Op dit moment kan ik over de voortgang van de software, de status of eventuele problemen geen uitspraak doen. Als je in je Mijn Ziggo onder de optie Gegevens > Contactvoorkeuren hebt aangegeven dat je mail van ons wil ontvangen, krijg je een e-mail wanneer de nieuwe software update voor je klaar staat.
Reputatie 6
Badge +2
Daar gaan we weer...lypsinc speelt nu ook al zolang ik de Next heb sw4.15. En nog steeds is er geen oplossing, sterker nog er wordt door Folkert Ziggo alleen maar meer onduidelijkheid geschapen . In plaats van klanten een houvast te bieden waneer e.e.a. wordt opgelost krijgt men te horen dat hij niks kan zeggen over software, eventuele updates of problemen.
Een box wiens primaire taak het is om beeld en geluid zo goed mogelijk te brengen is hier blijkbaar niet toe in staat, dankzij de aanpassingen door Ziggo.
Het wordt toch echt tijd dat deze 2 zaken eindelijk eens worden opgelost....zucht!!!
Reputatie 1
Badge
Hi @RickNL

Op dit moment kan ik over de voortgang van de software, de status of eventuele problemen geen uitspraak doen. Als je in je Mijn Ziggo onder de optie Gegevens > Contactvoorkeuren hebt aangegeven dat je mail van ons wil ontvangen, krijg je een e-mail wanneer de nieuwe software update voor je klaar staat.

Hallo Folkert, bij mij staat alles op mail ingesteld, maar ik heb nooit een mail gehad over de update van 24 augustus.

Hoe kan dit?

Groet, Ekster🐦
Heb ik ook nooit gehad en staat ook ingesteld op mail.
Reputatie 2
Idem bij mij
Reputatie 7
Rond 29 mei is de laatste mail over de software-update verstuurd. Deze mail versturen we alleen bij grote updates. Dus als we van software-update 4.17 naar software-update 4.18 gaan en niet naar versie xx van de update waarin slechts kleine bugfixes zitten.

Gezien de mail in grote getallen wordt verstuurd kan het zijn dat je de mail een dag eerder of later hebt ontvangen. Het is mogelijk dat de mail destijd hebt ontvangen in je ongewenste post. Of misschien was toen nog niet in bezit van een Mediabox Next.

Het versturen van deze mail ligt niet bij de Community, maar bij een speciale afdeling die de communicatie doet. Daarom kun je via je Mijn Ziggo aangeven wat voor communicatie je van ons wil ontvangen en of dat dan ook deze serviceinformatie wil ontvangen. 🤓

@The Fons Ik kan niet beloven dat een oplossing voor het probleem wat jij ervaart in de komende update zit. Ook is bij ons nog niet bekend wanneer de volgende update komt. Daarover kan ik dus geen duidelijkheid verschaffen. Op dit moment testen we met ons klantpanel een nieuwe software-update. Afhangend van de ervaringen en kritische feedback van de testers nemen we een beslissing om de nieuwe software-update verder uit te brengen. De 6 weken voor een volgende update is voor ons dan geen harde deadline, maar juist een periode waarin het klantpanel optimaal kan testen.

Graag communiceer ik zo eerlijk en open mogelijk in mijn reacties. Kun je aangeven wat er onduidelijk is aan mijn vorige reactie? Dan probeer ik dat te verhelderen.

29-08 Extra uitleg over software-update toegevoegd.
Reputatie 1
@The Fons Ik kan niet beloven dat een oplossing voor het probleem wat jij ervaart in de komende update zit. Ook is bij ons nog niet bekend wanneer de volgende update komt. Daarover kan ik dus geen duidelijkheid verschaffen.

Graag communiceer ik zo eerlijk en open mogelijk in mijn reacties. Kun je aangeven wat er onduidelijk is aan mijn vorige reactie? Dan probeer ik dat te verhelderen.

Ik vind het onbegrijpelijk dat je niet kunt garanderen dat een probleem waar overduidelijk zoveel van jullie klanten heel erg veel last van hebben niet wordt aangepakt in een eerstvolgende software update! Ik heb spijt van mijn besluit om de oude Horizon eruit te gooien en voor de NEXT te gaan, ik zou dat niet gedaan als ik had geweten hoeveel tekortkomingen er in dit apparaat zitten en niet adequaat worden aangepakt!
Reputatie 5
Badge +1
Ik vind het onbegrijpelijk dat je niet kunt garanderen dat een probleem waar overduidelijk zoveel van jullie klanten heel erg veel last van hebben niet wordt aangepakt in een eerstvolgende software update! Ik heb spijt van mijn besluit om de oude Horizon eruit te gooien en voor de NEXT te gaan, ik zou dat niet gedaan als ik had geweten hoeveel tekortkomingen er in dit apparaat zitten en niet adequaat worden aangepakt!

Ondanks dat de Next een mooi apparaat is, heb ook ik spijt van de overstap

Reageer